مدیریت و رهبری

تجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت آن Risk Analysis and Risk Management

Risk-Analysis-and-Risk-Management

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت آن Risk Analysis and Risk Management”

تجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت آن Risk Analysis and Risk Management

اسلاید 1: تجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت آنRisk Analysis and Risk Management

اسلاید 2: عنوانتجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت آننوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجرا / بازنگریموضوعمالی و سرمایه گذاری / مدیریت پروژه / استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: ارزیابی و مدیریت ریسک های موجود در کارتقریبا هر کاری که امروزه ما در کسب وکار خود انجام می دهیم با ریسک مواجه است. چیزهایی از قبیل: تغییر عادات مشتریان، ورود رقبای جدید، عوامل محیطی خارج از کنترل ما و غیره؛ که همه این موارد می توانند موجب بروز تاخیر در کارهایمان شود. اما اگر به درستی آن ها را تحلیل و مدیریت کنیم؛ خواهیم فهمید که چطور عواقب ناشی از آن ها را به حداقل برسانیم و اینکه آیا استراتژی ما برای کنترل این ریسک ها اثربخشی لازم را دارد یا خیر؟نحوه استفاده از ابزاردراینجا منظور ما از ریسک درکی است که از میزان زیان¬های احتمالی داریم. بنابراین، این درک برای افراد گوناگون، متفاوت خواهد بود. ریسکی که برای ما جزیی است ممکن است از دید شما و برای شما بسیار مخرب و بزرگ باشد. بهرحال یک روش برای کمی کردن این مفهوم و مقایسه عینی ریسک های مختلف با یکدیگر؛ بدینگونه است:ریسک = هزینه وقوع آن اتفاق × احتمال وقوع یک اتفاق (از این رویکرد در «درخت تصمیم » استفاده می شود) برای انجام یک تحلیل ریسک درست، گام های زیر را دنبال کنید:1) شناسایی تهدید ها تهدید هایی که ممکن است با آن ها روبرو باشید، احتمالا از این دست هستند:•انسانی- از طرف افراد و سازمانها: بیماری، فوت، جابجایی و غیره.•عملیاتی- بروز وقفه در عرضه یا تولید: از کارافتادن داراییهای اساسی، توزیع نامناسب و غیره.•اعتباری- از دست دادن اعتماد کارکنان و شرکا و یا خدشه وارد شدن به شهرت شما در بازار.•رویه ای بروز مشکل در سیستمهای داخلی، رویههای کنترلی، تقلب و فقدان مسئولیت پذیری.•پروژه ای – کیفیت نامناسب خدمات و محصولات، خارج شدن از برنامه زمانی، افزایش هزینه ها و غیره.•مالی – ورشکستگی، نزول قیمت سهام در بازار، نرخ بهره و غیره.•فنی – پیشرفت های فنآورانه، شکست در توسعه فنآوری و غیره.•طبیعی – حوادث طبیعی و غیرمترقبه مانند: سیل، زلزله، تصادف و غیره.•سیاسی – تغییر نظام مالیاتی، سیاست های دولتی، روابط خارجی و غیره.•سایر تهدیدها (در این مورد می توانید از مدل 5 نیروی پورتر استفاده کنید)

اسلاید 4: از آنجا که ممکن است براحتی برخی از این تهدیدها را از قلم بیاندازید، بهتر است از جنبه های گوناگون به شناسایی و تحلیل تهدیدها بپردازید:•نخست؛ از لیست بالا استفاده کنید تا مطمئن شوید همه تهدیدها را درنظر گرفته اید.•سپس؛ سیستم ها، ساختارها و واحدهایی را که در آن مشغول به کار هستید درنظر بگیرید و ریسک و تهدید ممکن برای هر بخش از این موارد را بررسی کنید.•ببینید آیا ضعف یا آسیب پذیری خاصی در این سیستم ها و ساختارها به چشم می خورد؟•از سایر افراد صاحب نظر هم کمک بگیرید تا دیدگاه های مختلف را بکار گرفته باشید.2) تخمین ریسک گام بعد، برآورد احتمال وقوع تهدیدهای شناسایی شده و ارزیابی پیامدهای آنهاست. در همین راستا به تخمین مقدار ریسک مورد نظر بپردازید؛ بهترین روش نیز استفاده از فرمول کمی سازی ریسک است که در ابتدای بحث به آن اشاره شد.3) مدیریت ریسک حال که مقدار ریسک را برآورد کردید، بایستی روش های مناسب را برای مدیریت آن انتخاب کنید. البته نکته ای که در این بین مهم است؛ این است که به کارآیی و هزینه آن روش توجه کنید. چراکه گاهی، افراد روشی را استفاده می کنند که هزینه انجام آن بیشتر از هزینه¬ای است که شرکت در صورت مواجهه با ریسک مورد نظر، متحمل خواهد شد. مدیریت ریسک به چند طریق ممکن است که عبارتند از:•استفاده از دارایی های موجود: در اینجا میتوان از داراییهای موجود، برای کنترل ریسک استفاده کرد: توسعه و بهبود سیستم-های داخلی، ارتقای رویه های کنترلی، تغییر در مسئولیت ها و غیره.•استفاده از برنامه ریزی اقتضایی: ممکن است شما ریسک را بپذیرد و تنها بدنبال راهی برای کاهش پیامدهای آن باشید. برنامه ی اقتضایی به شما کمک می کند تا در شرایط سخت و بحرانی، کارهای لازم را به سرعت انجام دهید. همچنین برنامه ریزی اقتضایی یک بخش مهم از برنامه دوام کسب وکار - که در رابطه با مخاطرات پیش روی یک کسب و کار طراحی می شود- یا مدیریت دوام کسب و کار است .

اسلاید 5: •سرمایه گذاری روی منابع جدید:ممکن است در نتیجه تحلیل ریسک مشخص شود که منابع جدیدی برای مقابله با آن نیاز دارید و یا اینکه بهتر است از خدمات بیمه ای استفاده کنید تا بخشی از هزینه های ناشی از این ریسک را به بیمه گر منتقل کنید.4) بازنگری پس از اجرای هر برنامه ای به ویژه برنامه هایی که با ریسک و بقای شرکت سرو کار دارند، بهتر است برای ارزیابی اجرای آن و انجام اصلاحات احتمالی، بازنگری و مرور فعالیت های انجام شده را نیز در دستور کار خودتان قرار دهید. این فرآیند کنترلی، هم می تواند یک برنامه منظم و رسمی باشد و هم می تواند در مقاطع مختلف زمانی و با توجه به احساس نیازتان انجام شود.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطدیاگرام درخت تصمیم Decision Tree Diagramمدیریت ریسک راهبردی Strategic Risk Management Slywotzky نمودار تاثیر / احتمال ریسک Risk Impact / Probability Chartمدیریت ریسک Risk Managementتجزیه و تحلیل ریسک و بازده Risk Reward Analysisمزایاتحلیل ریسک به شما کمک می کند تا تهدیدهای پیش روی سازمان خود را بشناسید؛ احتمال وقوع آن ها و هزینه های احتمالی ناشی از آن ها را نیز برآورد نمایید. این تحلیل پایه های لازم را برای مدیریت ریسک و طراحی برنامه های بازدارنده نسبت به وقوع بحران در سازمان شما، فرآهم خواهد کرد.کاربردهاتحلیل ریسک به شما کمک می کند تا تهدیدهای پیش روی سازمان خود را بشناسید؛ احتمال وقوع آن ها و هزینه های احتمالی ناشی از آن ها را نیز برآورد نمایید. این تحلیل پایه های لازم را برای مدیریت ریسک و طراحی برنامه های بازدارنده نسبت به وقوع بحران در سازمان شما، فرآهم خواهد کرد. بنابراین باید توجه کنید که واکنش شما نسبت به ریسک های شناسایی شده کاملاً به صرفه باشد و از منابع موجود، برنامه های اقتضایی ممکن و منابع جدید نهایت استفاده را ببرید.معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان