کسب و کار برنامه‌ریزی

تربیت بدنی و منابع انسانی مؤثر

tarbiat_badani_va_manabe_ensani_moaser

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تربیت بدنی و منابع انسانی مؤثر”

تربیت بدنی و منابع انسانی مؤثر

اسلاید 1: بلوردکان املش

اسلاید 2: بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 3:

اسلاید 4: امروزه نقش و اهميت نيروي انساني در رشد و توسعه کشورها بيش از پيش نمايان گشته است. از اين رو در عصر جديد به «انسان» در مديريت بعنوان «سرمايه‌اي بي‌پايان» و با ارزش مي‌نگرند. عمده‌ترين مزاياي برنامه ريزي نيروي انساني به شرح زير است:‌1- استفاده بهينه و مطلوب از نيروي انساني موجود کشور 2- تأمين نيروهاي انساني بالنده براي کشور 3- هماهنگي منابع انساني در جهت تحقق اهداف بلند مدت کشور 4- تأمين منابع انساني با حداقل هزينه

اسلاید 5: از نظر سازمان بهداشت جهانی ،«تندرستی صرفاً نداشتن بیماری و ضعف نیست؛ بلکه منظور از آن سلامتی کامل جسمی ، ذهنی ، اجتماعی و روحی است . در حقیقت دو هدف عمده تندرستی ، به تأخیر انداختن مرگ و بیماری است»باستان شنا سان جمجمه های سوراخ شده از عصر سنگی پیدا کرده اند که به عمد با ابزارهای سنگی سوراخ شده بودند .گمان می رود که انسان های عصر سنگی می خواستند با سوراخ کردن جمجمه ، ارواح خبیثه را از بدن بیمار خارج کنند .یونانیان از نخستین مردمانی بودند که فرضیه ی جدایی تن و روان را مطرح کردند . آنان به جای آن که بیماری را به ارواح خبیثه نسبت دهند آن را پیامد بر هم خوردن تعادل مایعات بدن می دانستند .

اسلاید 6: بر طبق این فرضیه ،که ابتدا توسط بقراط عنوان شد و جالینوس آن را بسط داد بیماری از برهم خوردن تعادل چهار خلط در بدن ایجاد می شود . از این رو درمان بیماری مستلزم برقراری تعادل مجدد بین این چهار خلط بود. از شواهد چنین بر می آید که در این دوران تأثیر عوامل روانی بر بیماری کاملاً نادیده گرفته می شد.

اسلاید 7: مبانی نظریدانیش اظهار می دارد که کودکان مهارت های ارتباط و تصمیم گیری را با شرکت در ورزش کسب می کنند .روند اجتماعی شدن کودکان با فعالیت های اولیه ورزشی آنان آغاز میشود و موجبات رشد و تکامل حرکتی در دوره کودکی و مشارکت ورزشی آنان در سال های بعد را فرا هم می کند .(هی وود)

اسلاید 8: مبانی نظری آیزاک با گرد آوری لیست مهمی از نتایج تحقیقات ورزش و شخصیت بیان کرد که سه زمینه خوب از شخصیت در رابطه با ورزش از قبیل برون گرایی ، روان رنجوری و سایکوتیسم وجود دارد و برخی از صفات ،حالات و خلق و خوی ارتباط خوبی با رفتار ورزشی دارند.وی می گوید: « تغییرات ناشی از ورزش در شخصیت به تدریج و آهسته و پس از سالها روی می دهد ،زیرا ورزش اعمال سیستم عصبی سمپاتیک ،انتظارات و ارزش ها را تغییر می دهد. »

اسلاید 9: اثرات روانیکودک در ضمن پرداختن به بازی تجربه های پیروزی و شکست را از سر می گذراند و این تجربه ها در گسترش تصورات او و پیوند دادن مفاهیم و اهداف و چشم انداز های وی با واقعیت خویش تأثیر می گذارد و ادراک واقع بینانه و غیر مبالغه آمیز او از حدود و توانایی های جسمش را افزایش می دهد که این خود ، شخصیت اجتماعی او را نضج می دهد و به وی اعتماد به نفس می بخشد و باعث دور شدنش از خصلت هایی چون خود شیفتگی و غرور می گردد بی آنکه از ارزش او چه در برابر خودش چه در برابر دیگران چیزی بکاهد

اسلاید 10: تأثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگرانچون برنامه های تربیت بدنی امکان و شرایطی دارد که شخصیت و ماهیت افراد بروز می کند و آشکار می گردد لذا رفتار و اعمال ناشایسته شناخته می شود و جایگزینی خصایص انسانی و رعایت قوانین صورت می گیرد .بدین گونه هر فرد می تواند از احترام لازم در بین دسته و جامعه خود برخوردار گردد.این ارتباط مطلوب شکل گرفته و به صورت اخلاق در آمده و به قلمرو های خارج نیز انتقال یافته و مشاهده می شود کنترل احساسات ،احترام به قوانین ،رعایت منافع جمعی از جمله عاداتی هستند که در ورزش امکان آموزش آنها موجود است .

اسلاید 11: احترام به قانوناز آنجا که انجام مهارت های ورزشی طبق قوانین و مقررات خاص هر رشته اجرا می گردد و رعایت مقررات بازی برای کلیه بازیکنان الزامی می باشد ،در نتیجه ، بازی موقعیتی است برای آموزش رعایت مقررات و قرار داد های اجتماعی ،خصوصاً برای کودکان که درسنین اولیه با مقررات اجتماعی درگیر نیستند اثرات کاربردی را به همراه دارد

اسلاید 12: نتایج تحقیقات گروه بین‌المللی RTI چاقی فقط خطرناک نیست بلکه گرانقیمت نیز هست. مطالعات نشان می‌دهد هزینه‌های پزشکی یک فرد چاق به طور میانگین ۱۴۰۰ دلار از یک فرد عادی در سال بیشتر است. مجموع هزینه‌های صرف شده برای مبارزه با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن نزدیک به ۱۴۷ میلیارد دلار در سال تخمین زده می‌شود که نسبت به یک دهه گذشته تقریباً دوبرابر شده است. این هزینه‌های بالا نشان از بالا رفتن هزینه‌های درمان بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی وهزینه‌های صرف شده برای تناسب اندام و کاهش وزن است.

اسلاید 13: عوارض چاقیبررسی‌ها نشان می‌دهد میزان هزینه‌های صرف شده برای چاقی در مجموع ۱/۹ کل هزینه‌های پزشکی را به خود اختصاص می‌دهد و نسبت به سال ۱۹۹۸ میزان چاقی نزدیک به ۳۷ درصد رشدداشته است.برای مثال بیماری دیابت سالانه ۱۹۰ میلیارد دلار هزینه روی دست دولت آمریکا می‌گذارد و یکی از مهم‌ترین عوامل بروز بیماری دیابت چاقی است. در همین حال درمان بیماران دیابتی که چاق هستند دشوارتر است.

اسلاید 14: عوارض چاقیبررسی‌های جدید نشان می‌دهد هزینه‌های درمانی افراد چاق بالاتر است و به همین دلیل بسیاری از آنها که قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند نسبت به درمان آن بی‌توجهی نشان می‌دهند. همین عامل باعث می‌شود افراد چاق در آینده به بیماری‌های خطرناکی مانند دیابت و یا بیماری‌های قلبی دچار شوند

اسلاید 15: علل مرگ ومیريکي از علل اصلي و مهم مرگ ومير در جهان (خصوصا در کشورهاي جهان سوم و از جمله ايران) بيماري هاي قلبي و سکته قلبي است. سکته قلبي در اثر تنگي شديد و انسداد عروق تغذيه کننده عضله قلب (عروق کرونر) به وجود مي آيد. علت اصلي و مهم تنگي و انسداد عروق کرونر قلب، سفت و سخت شدن جدار عروق کرونر يا تصلب شرائين است و عوامل موثر و مساعدکننده بيماري هاي عروق کرونر عبارتند از: افزايش چربي هاي مضر خون (LDL-VLDL) افزايش فشار خون، مصرف سيگار، عدم تحرک، بيماري قند، چاقي - فشارهاي رواني و ارث.

اسلاید 16: اثرات کم تحرکی

اسلاید 17: مصرف نوشابه گاز دارآمارها نشان م دهد سرانه مصرف نوشابه های گاز دار برای هر ایرانی 42 لیتر در سال است، در حالی که استاندارد جهانی آن 11 الی 12 لیتر در سال است غافل از اینکه ماده موثرکوکاکولا یعنی اسید فسفریک با PH برابر با 0/28 می تواند ناخن را در مدت 4 روز حل کند، همچنین کلسیم را از استخوان می زداید وعامل اصلی افزایش روز افزون پوکی استخوان است وبه همین دلیل برای حمل محلول کوکاکولا( محلول غلیظ شده) کامیون های حامل باید از علامت های ویژه مواد خطرناک که برای حمل مواد به شدت خورنده در نظر گرفته شده استفاده کنند. ایجاد سنگ کلیه از عوارض دیگر نوشابه های گازدار است.

اسلاید 18: اثرات مخرب نوشابهتحقیقات اخیر حاکی از اثر مستقیم نوشابه بر افزایش درصد چاقی در کودکان و نوجوانان است. یک بررسی دو ساله نشان داد کودکان ۱۲ ساله ای که به طور مرتب نوشابه مصرف می کنند، ۶/۱ برابر، بیشتر در معرض ابتلا به چاقی هستند و چاقی در این سن به احتمال زیاد به چاقی در بزرگسالی می انجامد. افرادی که به طور مرتب نوشابه مصرف می کنند، می توان گفت به طور متوسط روزانه ۷ قاشق مرباخوری شکر از این طریق دریافت می کنند که این میزان شکر هم کالری بالایی دارد و هم بر سلامت دندان ها اثر مخرب دارد.

اسلاید 19: اثر نوشابه بر استخوان ها● یکی از اجزای اصلی نوشابه اسید فسفریک است. (PHاسیدیته) اغلب نوشابه ها 2/8 است که نشان می دهد نوشابه ماده ای بسیار اسیدی است. بدن ما به طور طبیعی کمی حالت قلیایی دارد و مصرف ماده ای که شدیدا اسیدی باشد، اثرات سوئی بر سلامت بدن دارد و تعادل بدن را به هم می زند. اثر دیگر اسید فسفریک دفع کلسیم از استخوان ها است که احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می دهد که این نکته بر رشد نوجوانان بسیار اثر مخرب دارد.

اسلاید 20: سرطان سینه در ایراندر ايران سرطان سومين عامل مرگ و مير به شمار مي آيد. در اين ميان سرطان سينه (32%)از موارد سرطان هاي زنان و اولين عامل علت مرگ زنان (45) ساله را تشکيل مي دهد. سرطان سينه يکي از مشکلات مهم سلامتي زنان ايراني است که در حال افزايش است. ميزان بروز خالص اين بيماري کمابيش (20)مورد جديد به ازاي هر (100)هزار نفر است و از آنجايي که حدود (30) ميليون زن در ايران وجود دارد، بنابراين، سالانه حدود (6)هزار مورد جديد سرطان در زنان شناسايي شده و کمابيش از هر (10)زن ايراني يک نفر احتمال ابتلا به سرطان را خواهد داشت و اين مساله اهميت تشخيص، بررسي و کنترل اين بيماري را در ايران نشان مي دهد.

اسلاید 21: ورزش وتقویت سیستم دفاعی بدنيکي از مهم ترين تاثيرهاي سيستم دفاعي بدن انسان تعيين عوامل مهاجم و حفظ بدن در برابر آن است. از ديگر تاثيرهاي مهم آن کشف و از بين بردن سلول هاي سرطاني (تومورها) است. به تازگي محققان به اين نتيجه رسيده اند که اثرات ايمونولوژي (دفاعي) با ورزش در بيماري هاي سرطاني تاثير مي گذارد. با مطالعات اخير ثابت شده که تعداد افرادي که ورزش مي کنند، به ويژه بانوان کمتر به سرطان مبتلا مي گردند. زناني که از دوران جواني به ورزش پرداخته اند در مقايسه با زناني که هيچ تحرکي ندارند، در برابر پيشرفت انواع سرطان غيرجلدي با خطري کمتر رو به رو هستند.

اسلاید 22: در مطالعات انجام شده فعاليت جسماني هر فرد با شغل وي ارزيابي گرديد و چنين تشخيص داده شد: مرداني که داراي مشاغل بدون تحرک مي باشند، نسبت به مرداني که داراي مشاغل با فعاليت بدني هستند، به ميزان (1/6)برابر بيشتر در برابر خطر سرطان روده بزرگ قرار دارند. در تحقيقي ديگر درباره تاثير ورزش دوران دانشگاه چنان ارزيابي کرده اند: زناني که در طول ساليان تحصيل در دانشکده بي تحرک بوده اند، در مقايسه با دانشجويان ورزشکار، (2/5)برابر بيشتر با خطر سرطان دستگاه توليد مثل و (1/8)برابر بيشتر با خطر سرطان سينه روبه رو هستند و مکانيسم دفاعي آن احتمالاً هورموني مي باشد که به کاهش تحريکات استروژني ناشي از ورزش بستگي دارد.

اسلاید 23: ورزش وسرطانورزش تقويت سيستم ايمني در بيماران سرطاني را سبب مي گردد. بنابر گزارش پژوهشگران کره اي، انجام حرکات ورزشي ساده مي تواند سيستم ايمني بيماراني که به دليل سرطان معده عمل جراحي شده اند را تقويت کند. مطالعه بر روي (25)بيمار که عمل جراحي خارج نمودن تومورهاي معده را انجام داده بودند، نشان داد عملکرد ايمني بدن افرادي که (2)روز پس از عمل انجام حرکات ورزشي را آغاز نموده بودند، قوي تر از اشخاصي بود که ورزش نکرده بودند.(2)هفته پس از عمل جراحي تعداد سلول هاي ضد سرطان در افرادي که ورزش کرده بودند، به نحو چشمگيري بيشتر از ديگران بود. سلول هاي ضد سرطان يا قاتل به سلول هاي سرطاني حمله کرده به رفع عفونت کمک مي کنند.

اسلاید 24: ورزش وسرطانبراساس تحقيقات دانشمندان مؤسسه تحقيقاتي سرطان ليون فرانسه، نیم ساعت ورزش در طول روز افراد را از ابتلا به بيماري سرطان روده محافظت مي کند. به نقل از خبرگزاري رويترز، درجا زدن در اطراف پارک، شنا کردن و يا انجام روزانه يک ساعت ورزش مي تواند خطر سرطان روده را کاهش دهد. حتي، تميز کردن خانه و يا دو ساعت فعاليت شديد مي تواند در پيشگيري از ابتلا به سرطان بسيار مؤثر باشد. تحقيقات اين پژوهشگران روي (413)هزار نفر در (10)کشور اروپايي نشان مي دهد افرادي که به ميزان بسيار ورزش مي کنند، (22)درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند و اين خطر در افرادي که مبتلا به تومور سمت راست روده بزرگ هستند، (35)درصد کمتر است.

اسلاید 25: ورزش وسرطانبیماری سرطان منجر به انزوا و گوشه‌گیری فرد و کاهش همه‌ی فعالیتها از جمله فعالیت بدنی و ورزش شوند. وقتی فعالیت فیزیکی در اثر ابتلا به سرطان کاهش یابد، فرد مبتلا به بیماری، فقدان انگیزه، کاهش انرژی و خستگی را نیز تجربه می‌کند. فعالیت ورزشی مرتب و متعادل با شدت متوسط، این علائم را تخفیف می‌دهد و به فرد بیمار کمک می‌کند که فعال باقی بماند و انرژی‌اش افزایش یابد. حتی طی درمان سرطان نیز ادامه دادن به فعالیت بدنی امکان پذیر است.

اسلاید 26: کمر دردبا وجود پيشرفت‌هاي شگفت‌آور دانش پزشكي، شماري از بيماري‌ها از جمله كمر درد، هنوز به صورت يك معما باقي مانده‌اند. تقريباً 80 درصد جمعيت جهان در طول زندگي خود به نحوي از كمردرد رنج مي‌برند. پس از سردرد، درد ناحيه كمر، شايع‌ترين ناراحتي در جوامع كنوني است. امروزه تكامل وسايل زندگي، كاهش تحرك و افزايش وزن بدن افراد را درپي داشته كه نتيجه قهري آن، آسيب‌پذيري مهره‌هاي كمري است.

اسلاید 27: علت درد کمرگرچه علت بروز كمردرد‌هاي گوناگون به طور كامل شناخته نشده، اما اكثر متخصصين پزشكي بر اين باورند كه ماهيت 70 درصد كمردرد‌ها، مكانيكي (ناشي از عدم تحرك) است و از شرايط نامناسب كار، وضعيت نادرست بدن و عوامل محيطي ناشي مي‌شود. از سوي ديگر، معلوليت‌هاي ناشي از ضايعات كمري شايع‌ترين و در عين حال مهم‌ترين عامل ايجاد محدوديت‌هاي حركتي در گروه‌هاي زير 45 سال است.

اسلاید 28: اثرات مخرب و عللنتايج گزارش‌هاي متعدد مشخص نموده كه كمردرد سبب بستري شدن افراد به ميزان 9 روز در سال مي‌شود. انجام كارهاي بدني شديد، در وضعيت نادرست قرار گرفتن بدن در فعاليت روزانه، خم‌شدن‌ها، چرخش‌هاي مكرر، حمل اجسام سنگين، ضعف عضلات پشت و شكم و كوتاه‌شدن برخي عضلات، از مهم‌ترين عوامل بروز علايم كمردرد مي‌باشند.

اسلاید 29: کمر درد وهزینه های آن برای جامعهباید گفت که ۳۲ درصد مردم بيش از ۱۰ ساعت را در روز، به صورت نشسته سپري مي ‌‌کنند و نيمي از آنان حتي براي صرف ناهار نيز،ميز خود را ترک نمي‌ کنند و دو سوم مردم زماني که از کار به منزل باز مي ‌گردند، باز هم مي ‌نشينند.سالانه حدود 1 میلیون نفر در محیط های کاری دچار آسیبهای کمر می شوند که این تعداد یک پنجم کل آسیبهای محیط کار را تشکیل می دهد.یک چهارم از شکایتهای اعلام شده از آنان در محیط کاری از مشکلات کمر ناشی می گردد که میلیونها دلار برای کارفرمایان هزینه در بردارد.

اسلاید 30:

اسلاید 31: وضعیت مهره های کمریمهره های ستون فقرات بوسیله یک سری رباط به هم متصل نگه داشته شده اند.ماهیچه ها بوسیله یک سری باندهای بافتی به نام وتر عضلانی(تاندون)به مهره ها متصل شده اند وبین مهره ها بالشتکی به نام دیسک وجود دارد. سوراخی که در هر یک از مهره ها و جود دارد امکان عبور طناب نخاعی را فراهم می کند.طناب نخاعی از میان این کانال تا پایه ی مغز ادامه می یابد.اعصابی که از طناب نخاعی منشعب می گردند، از فضاهای میان مهره ها از ستون فقرات خارج می گردند.

اسلاید 32: عملکرد نادرستهر زمان که خم می گردید،چیزی از زمین بلند می کنید یا با کمر خمیده نشسته اید، فشار زیادی روی مهره های کمر شما وارد می گردد.به مرور زمان ممکن است مهره های کمر دچار ساییدگی و آسیب گردند. اگر فردی وزنه ی 10 پوندی را بخواهد از زمین بلند کند با احتساب 105 پوند وزن بالاتنه که به آن اضافه می گردد ،فشاری برابر با 1150 پوند بر مهره های کمر وارد می شود.

اسلاید 33:

اسلاید 34: ضعف عضلات کمریمهره های کمر به مقدار زیادی به حمایت عضلات شکم برای تحمل فشار نیاز دارند. اگر عضلات شکم شما ضعیف و سست باشند ،کمر شما حمایت مورد نیاز خود را از این عضلات نخواهد گرفت که این مورد بخصوص در هنگام خم شدن برای بلند کردن اشیا یا حمل اجسام سنگین بیشتر نمود می یابد. بنابراین درمجموع شرایط جسمانی مطلوب برای پیشگیری از دررفتگی ،رگ به رگ شدن و دیگر آسیبهای کمر از اهمیت برخوردار خواهد بود.

اسلاید 35: وضعیت های نادرست اسکلتی خصوصاً برداشتن اجسام سنگین بطور مکرر در طول دوره ای از زمان .پیچ خوردن در ناحیه ی کمرهنگامی که یک جسم سنگین را بلند می کنید یا آن را نگه می دارید.دراز کردن دست و بلند کردن بالای سر ، روی میز یا از پشت کامیون.

اسلاید 36: عملکرد نادرستبلند کردن یا حمل اشیا در وضعیت نامناسب و غلط.نشستن یا ایستادن در یک وضعیت برای مدت طولانی. بعضی افراد چون بطور صحیح نمی خوابند و یا از تشک نرم استفاده می کنند ، ممکن است دچار کمردرد شوند.

اسلاید 37:

اسلاید 38: اقدامات اولیهاز نتايج تغيير در قوس‌هاي ستون فقرات كاهش تحرك آن است. كاهش ورزش و فعاليت نيز مي‌تواند باعث جمود مهره‌ها و كاهش دامنة حركتي آن‌ها شود. بايد هر سه قوس طبيعي را حفظ نمود و از كاهش يا افزايش آن‌ها جلوگيري كرد و با ورزش انعطاف آن‌ها را حفظ نمود. در اين صورت ستون مهره‌ها خصوصيات اساسي خود شامل قدرت و تحرك را حفظ خواهد كرد.

اسلاید 39: راه های درمانی کمر درد1ـ وضعيت ايستادن : در هنگام ايستادن بايد زانوها صاف باشد و شانه‌ها و پشت به‌طرف جلو تمايل نداشته باشد و كمر هم صاف قرار بگيرد. در صورتي كه وضعيت فوق در ايستادن رعايت نشود مثلاً زانوها خم باشد يا ورزشكار پشتش قوز داشته باشد، عوامل فوق باعث ايجاد كمردرد مي‌شوند زيرا فشار غيرطبيعي بر ستون فقرات در حالت ايستادن وارد مي‌كنند.

اسلاید 40: 2ـ وضعيت نشستن : در حالت نشستن هم بايد نكاتي را رعايت نمود، يعني كمر بايد صاف و كشيده باشد. البته در همه حالات بايد يك مقدار گودي (انحنا) در كمر وجود داشته باشد تا از وارد شدن فشار بيش از حد بر بدن جلوگيري شود. 3ـ نحوه بلند نمودن وزنه : براي بلند كردن وزنه بايد زانوها را خم كرد و كمر به‌حالت صاف قرار بگيرد. بلند نمودن وزنه با تكنيك غلط باعث فشار و نيروي زيادي بر ستون فقرات وارد مي‌كند و اغلب باعث بروز ضايعاتي در مفاصل بين مهره‌اي و عناصر ديگر كمر مي‌شود.

اسلاید 41: 4- تقويت نمودن عضلات شكم : بسياري از ورزشكاران داراي عضلات ضعيف در ناحيه شكم مي‌باشند. بدون شك تقويت نمودن عضلات شكم نقش مهمي در پيشگيري و جلوگيري از ايجاد كمردرد دارد. تمرينات و روش‌هاي مختلف و متعددي براي تقويت عضلات شكم وجود دارد.5ـ ايجاد تحرك در عضلات : يكي از علل كمردرد سفت و خشك بودن عضلات كمر و اطراف آن مي‌باشد. نداشتن انعطاف‌پذيري و تحرك كافي در عضلات منجر به وارد شدن استرس زياد در مفاصل ستون فقرات مي‌شود. براي ايجاد تحرك و انعطاف‌پذيري عضلات هم تمرينات و تكنيك‌هاي مختلفي وجود دارد كه بهترين آن‌ها همان تمرينات كشش عضلات است.

اسلاید 42: - تقويت نمودن عضلات ناحيه پشت : يكي ديگر از روش‌هاي پيشگيري از كمردرد، تقويت نمودن كليه عضلات ناحيه پشت كمر و ستون فقرات مي‌باشد. تقويت اين عضلات به‌ويژه در نگه‌داري وضعيت و راستاي طبيعي بدن اهميت دارد.

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46: چگونه ورزش کنیم؟به آرامی بدن را گرم کنید و به تدریج نفس را عمیق‌تر کنید و بر سطح فعالیت ورزشی خود به آرامی اضافه کنید تا قلب و ریه آمادگی مناسب را پیدا کنید. هرگز در حدی ورزش نکنید که احساس گیجی یا تنگی نفس یا تپش قلب پیدا کنید.ورزش روزانه در حدود 60 دقیقه برای حفظ وزن و در حدود 90 دقیقه برای کاهش وزن مناسب است.بهترین حالت انجام ورزش پرداختن به آن 3 بار در روز و هر بار به مدت 15-10 دقیقه است که در اغلب روزهای هفته انجام شود.

اسلاید 47: چگونه ورزش کنیم؟ به ورزشهایی بپردازید که از آنها لذت می‌برید نه آنها که از انجام آنها لذتی نمی‌برید. به این ترتیب می‌توانید ورزش را جزئی از زندگی روزانه خود قرار دهید.یک جدول از میزان کالری مصرفی در حرکات مختلف ورزشی که در برنامه ورزشی شماست تهیه کنید تا بدرستی از میزان مصرف انرژی خود طی ورزش آگاه باشید. به دوچرخه سواری – پیاده روی و ورزش با برنامه‌های صبحگاهی صدا و سیما بپردازید.

اسلاید 48: همیشه ورزشکار باشید

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید