پزشکی و سلامت طب سنتی

تشریح هرم غذایی سالم

tashrih-heram-ghazaaei-saalem

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تشریح هرم غذایی سالم”

تشریح هرم غذایی سالم

اسلاید 1: تشریح هرم غذایی سالم

اسلاید 2: غذا چيست؟ به مواد جامد و مايعي اطلاق مي شود كه بعد از مصرف :حس گرسنگي را برطرف نمايد.انرژي مورد نياز بدن را تامين كند.قادر به تامين مواد اولیه جهت رشد و نمو باشد.قادر به ترميم بافتها باشد.قادر به تنظيم درجه حرارت بدن باشد.قادر به تنظيم فعل و انفعالات بيوشيميايي باشد.فعاليت مناسب فرد راتضمين كند.نيازهاي رواني فرد را تامين كند.

اسلاید 3: ماده مغذي چيست؟ غذاها از دودسته مواد مغذي تشكيل شده است:الف-درشت مغذيها)كربوهيدرات ،چربي،پروتئين (ب-ريز مغذيها(مواد معدني،ويتامين ها(اصل تنوع وتعادل تغذیه ای :كليه مواد مغذي براي سلامت بدن لازم است وهيچ ماده مغذي رانميتوان جانشين ماده مغذي ديگري كرد.بعلاوه هيچ ماده مغذي را نبايد بيشتر يا كمتر از مورد نياز مصرف كرد.كم يا زياد مصرف كردن مواد مغذي فرد را با عوارض كمبود يا زيادي آن ماده مغذي مواجه مي سازد.

اسلاید 4: الگوی تغذیه ای صحیح الگویی است که متعادل ومتنوع بوده بتواندکلیه مواد مغذی مورد نیاز را تامین کند. الگوی تغذیه ای صحیح چیست؟

اسلاید 5:

اسلاید 6: گروههاي اصلي غذايي: گروه نان و غلاتگروه سبزیهاگروه میوه هاگروه شیر و لبنیاتگروه گوشت،تخم مرغ،حبوبات و مغزها

اسلاید 7: هرم غذایی

اسلاید 8: گروه نان و غلات

اسلاید 9: گروه نان و غلات

اسلاید 10: مقدار توصیه شده گروه نان و غلات:برای افراد بزرگسال سالم:6-11 واحد روزانهنکات مهم در استفاده ازاین گروه:بهتراست برنج را به صورت کته مصرف کنید.بیشتر از نانهای سبوس دار مانند نان جو،نان سنگک و... استفاده کنید.برای کامل کردن پروتئین گروه نان و غلات بهتراست آنها رابه صورت مخلوط با حبوبات مصرف کنید(مانند عدس پلو،عدسی با نان،باقلا پلوو...)

اسلاید 11: گروه سبزی ها

اسلاید 12: گروه سبزی ها

اسلاید 13: مقدار توصیه شده گروه سبزی ها:برای افراد بزرگسال سالم:5-3 واحد روزانه

اسلاید 14: نحوه صحیح شست و شوی سبزیجات:ابتدا سبزی‌ها را خوب تمیز کنید و سبزی‌های پلاسیده شده را جدا کنید.سبزی‌ها را با آب سرد بشویید تا گل‌و لای و مواد اضافی آنها از بین برود (آب گرم سبب از بین رفتن برخی مواد مغذی موجود در آنها می‌شود، و سبزی را بیش از حد نرم می‌کند)اگر شستشو تحت فشار آب انجام شود،سبزی ها بهتر تمیز می‌شوند. برای از بین بردن تخم انگل‌ها باید سبزی‌ها را در یک ظرف مناسب بریبزید و ظرف را از آب پر کرد. برای هر لیتر آب باید ۳ـ۵ قطره مایع ظرفشویی در ظرف بریزید، سپس با دست هم بزنید تا تمام سبزی‌ها در کف حاصل از مایع ظرفشویی قرار گیرد.پس از گذشت ۵ دقیقه باید سبزی‌ها را از بالای ظرف بردارید زیرا تخم انگل سنگین است و در ته ظرف قرار می‌گیرد (نباید ظرف همراه سبزیجات را در آبکش برگردانید) سپ با آب سرد سبزی ها را کاملاً آبکشی کنید.برای از بین بردن میکروب‌ها باید سبزی‌هایی را که قبلا با مایع ظرفشویی شسته شده‌اند، در مایع ضدعفونی‌کننده بریزید. برای این کار باید در یک ظرف ۱۰ لیتری آب، یک قاشق چایخوری پرکلرین (گرد کلر) را حل کنید و سبزی‌ها را به مدت ۵ دقیقه در آن بگذارید.پس از ضدعفونی کردن، باید سبزی‌ها را با آب سالم به خوبی بشویید.

اسلاید 15: رنگ قرمز:گوجه فرنگی،فلفل قرمز،فلفل دلمه قرمز،چغندرحاوی لیکوپن و آنتوسیانینو ویتامین ث،فولات و پتاسیمآنتی اکسیدان قوی(ضدسرطان)نقش مهم در:پیش گیری از انواع سرطانها(پروستات،ریه،مثانه و دهانه رحم)پیش گیری از بیماریهای قلبی-عروقیکاهش کلسترول بد خون(LDL)

اسلاید 16: رنگ زرد و نارنجی:هویج،زردک، سیب زمینی،کدوحلوایی،فلفل دلمه زرد یا نارنجیحاوی بتا کاروتن (پیش ساز ویتامین آ)و بیوفلاونوئیدهانقش ضدسرطاننقش مهم در:افزایش قدرت ایمنی بدنکند شدن روند پیری سلول ها(مخصوصا پوست)افزایش قدرت بیناییخاصیت ضد ویروسی و باکتریایی،ضدحساسیت،ضد التهاب(بهعلت وجود بیوفلاونوییدها)بیوفلاونوییدها درمرکبات،چایو سویا نیز موجوداستحکام استخوانها و دندانها در کنار ویتامین ث

اسلاید 17: رنگ سفید:سیر،پیاز،شلغم،کلم سفید،گل کلم،پیازچهحاوی آلیسین وایندول هانقش مهم درکاهش کلسترول خونکاهش فشارخونافزایش قدرت سیستم ایمنیضد آترواسکلروز (جلوگیری از ایجاد پلاک های چربی در عروق)به علت آلیسینضدقارچ های پوستینکته:حرارت زیاد وطولانی مدت و ریز کردن زیاد سبب نابودی آلیسینایندول در کلم فراوان:کاهش خطر و افزایش توانایی بدن در مقابله با انواع سرطان هاو تنظیم هورمونهای جنسی

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید