علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

تعریف عملی و جامع شخصیت بر اساس کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد

shakhsiiat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۳۰ اسلاید پاورپوینت حرفه ای و جامع در موضوع شخصیت برگرفته از کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ، همراه با انیمیشن ها و آیکون های جذاب و متناسب با موضوع مورد نظر ، قابلیت ارائه در سمینار ها ، کنفرانس ها ، دانشگاه ها ، مدارس ، همایش ها و کنفرانس ها
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1973 بازدید, 9 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تعریف عملی و جامع شخصیت بر اساس کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد”

تعریف عملی و جامع شخصیت بر اساس کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد

اسلاید 1: NOVIN POWERPOINT DESIGN GROUPPOWER

اسلاید 2:

اسلاید 3: شخصیت موضوع کنفرانس

اسلاید 4: تعریف و ارزیابی شخصیترویکرد روانکاویرویکرد صفات شخصیتی رویکرد رفتار گراییرویکرد شناختیمبانی ژنتیک شخصیترویکرد تکاملیرویکرد انسان گرا

اسلاید 5: سه موضوع مهم در نظریه شخصیتاولا هر انسانی به همه ی انسان ها شبیه است ثانیا هر انسانی به بعضی انسان های دیگر نیز شبیه استثالثا هیج انسانی به انسانهای دیگر شبیه نیستیکی از تکالیف نظریه پردازان شخصیت این است که اشتراک میان همه انسان ها را توصیف کند،یعنی همان طبیعت انسانی که از بدو تولد به آن مجهز شده ایم . اما بعضی انسان ها به بعضی دیگر شبیه هستند. زیرا با آنها فرهنگ مشترک دارند.

اسلاید 6: تعریف و ارزیابی شخصیت((من کیستم؟))تلاش برای تعریف کردن شخصیت با این سوال شروع شده است : (( من کیستم؟)) میتوان شخصیت را چنین تعریف کرد: مجموعه افکار ، هیجان ها ، و رفتار ها که سبک شخصی فرد در تعامل با محیط فیزیکی و اجتماعی را تشکیل میدهند.به عبارت دیگر ، شخصیت الگوهای رفتاری منحصر به فرد و مداوم افراد تشکیل شده است .در زبان محاوره انگلیسی ، شخصیت با کاراکتر مترادف است اما ، در بین روانشناسان ، این دو از هم تفکیک میشوند.کاراکتر یعنی «شخصیت ارزیابی شده » ، یا تملک صفات مطلوبشخصیت با خلق و خو نیز تفاوت دارد.خلق و خوی به جنبه های ارثی و فیزیولوژیک طبیعت هیجانی افراد اشاره دارد.

اسلاید 7: صفات شخصیتی اگر برای معرفی شخصیت یک نفر به سراغ صفت‌های او می‌روید، می‌توان گفت نگاه شما به شخصیت شناسی، از جنس نگاه صفاتی یا رویکرد صفاتی است. صفات شخصیتی عبارتند از ویژگی های شخصی و دائمی که میتوان آن ها را از رفتار افراد استنباط کرد.تیپهای شخصیتی ، مردم را ، براساس صفات مشترک ، به گروه های مختلف تقسیم می کنند.شخصیت از حدود 3 سالگی به تدریج تثبیت میشود و تا 50 سالگی به «سفت شدن» خود ادامه میدهد. از 50 سالگی به بعد ، به تدریج پخته میشود یا جا می افتد ، زیرا شعور اکثر مردم بیشتر و اخلاقشان بهتر میشود.به این ترتیب ، کلیشه هایی مثل «پیرمرد بد اخلاق» و «پیر زن غرغرو» بسیار بی اساس است.تیپهای شخصیتی تیپ شخصیتی، نظامی برای درک رفتار انسانی است. تئوری تیپ شخصیتی در دهه 1920 توسط کارل گوستاو یونگ (روانشناس و فیلسوف مطرح قرن 20) ارائه شد. آزمون شخصیت مایرز بریگز در دهه 1940 توسط ایزابل بریگز مایرز گسترش پیدا کرد.نکته ای که در باب بررسی تیپ های شخصیتی باید به آن توجه کنید این است که ارزش تمامی تیپ ها یکسان میباشند. و هرکدام ارزش و قابلیت های خاص خود را دارد. هدف اصلی از شناخت تیپ های شخصیتی، درک درست درباره آنها و احترام گذاشتن به تفاوت های بین افراد مختلف است.

اسلاید 8: خود-پنداره ، عزت نفس افرادی که عزت نفس بالا دارند ، اعتماد به نفس دارند،مغرورند، برای خودشان احترام قایلند.افرادی که عزت نفس پایین دارند،اعتماد به نفس ندارند، متزلزل هستند و دائم از خودشان انتقاد منفی به عمل می آورند.ارزشیابى کلى فرد از شخصیت خویش را «خودپنداره» یا «خودانگاره» مى نامند. این ارزشیابى ناشى از ارزشیابى هاى ذهنى است که معمولا از ویژگى هاى رفتارى خود به عمل مى آوریم. در نتیجه، خودپندارى ممکن است مثبت یا منفى باشد.انسان ها ، بر اساس تجربه های هرروزه خود،با خلاقیت تمام ، خود پنداره هایشان را میسازند.بعد،با پیش آمدن تجربه های جدید ، خود پنداره های خود را تغییر و تعدیل میدهند.خود-پنداره ثابت بعد از استقرار ما را کارهایمان هدایت می کند،مثلا به چه چیزی توجه کنیم ، چه چیزی را به یاد بیاوریم و درباره چه چیزی فکر کنیم.زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد، ترجمه حمزه گنجی ، نشر ساوالان ، تهرانعزت نفس یا حرمت نفس، اصطلاحی در روانشناسی است که بازتاب ارزیابی یا برآورد یک فرد از ارزش‌های خود است.زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد، ترجمه حمزه گنجی ، نشر ساوالان ، تهران

اسلاید 9: 9www.yourcompany.com

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید