پزشکی و سلامت تغذیه

تغذیه گیاهان

Taghzie-Giahane-Zeraee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تغذیه گیاهان”

تغذیه گیاهان

اسلاید 1: باسمه تعالی تغذیه گیاهان زراعیاهداف مورد انتظار پس از ارائه مبحث :1- کشاورزان به اهمیت مصرف درست عناصر غذایی درگیاهان پی ببرند و قادر باشند اثرات بیش بود یا کمبود عناصر را شناسایی کنند.2- قادر به شناخت عناصر ضروری اصلی و فرعی باشند.3- اهمیت آزمایش خاک و آب را بدانند.4- میزان کفایت عناصر در خاک را بدانند.5- عوامل موثر برای در دسترس بودن عناصر غذایی برای گیاه را بشناسند.6- انواع کودهارا از نظر منشا بشناسند.7- با نحوه مصرف کودها آشنا شوند.

اسلاید 2: قدمت خاک کشاورزی ، در تهی شدن عناصر غذایی مهم است. بطور متوسط در ایران در هر هکتار 212 کیلو گرم کود استفاده می شود که بیشترین مقدار آن مربوط به کود های نیتروژن دار است.خیلی از عناصر نقش افزایش محصول را برعهده دارند.

اسلاید 3: پس مصرف کودها باید بر اساس فرمول و معادله باشد.مثلا برای افزایش یک مقدار مشخص از یک محصول ، چه مقدار از عناصر مختلف مورد نیاز است . بطور کلی افزایش کودهای شیمیایی 40 تا 60 درصد میزان محصول را افزایش می دهند. ولی در بیشتر مواقع عدد 30 تا 50 درصد را برای تمامی محصولات در نظر می گیرند .گیاهان عناصر مورد نیاز خود را از طریق آب ، هوا و خاک جذب می نمایند .

اسلاید 4: عناصر اکسیژن ، کربن و نیتروژن در هوا موجود می باشد و بقیه عناصر هم در خاک وجود دارند.عناصر مورد نیاز گیاهان به عناصر معدنی اصلی و عناصر معدنی فرعی تقسیم بندی می شوند.1 – عناصر معدنی اصلی یا پر مصرف ، عناصریند که به مقدار زیاد مورد نیاز گیاهند و شامل نیتروژن ، فسفر ، پتاس ، منیزیم ، کلسیم و گوگرد می باشد.2 – عناصر فرعی یا کم مصرف عناصری هستند که مقدار کم مورد نیاز گیاهند و این عناصر شامل آهن ، مس ، روی ، منگنز ، بر،کلر و مولیبدن می باشد.

اسلاید 5: برخی از عناصر که برای رشد گیاهان ضروری نمی باشند و در دو گروه مذکور قرار نمی گیرند ولی اگر در محیط وجود داشته باشند برای رشد گیاهان مفید می باشند به عناصر سودمند معروفند که از این عناصر می توان به سدیم ، سیلس و کوبالت اشاره کرد .میزان عناصر مذکور در گیاهان متفاوت می باشند و یا حتی ممکن است برخی از عناصر در ساختمان گیاه وجود نداشته باشند.نقش عناصر غذایی از لحاظ کمبود ( که باعث ظهور علایم گرسنگی در گیاه می گردد ) یا بیش بود ( که باعث بروز سمیت در گیاه می شود ) و یا کفایت قابل برسی می باشد . و برای نیل به این مهم نیاز است که با راه های شناخت این علایم آشنا شویم.روشهای شناخت کمبود یا بیش بود عناصر در مزرعه :

اسلاید 6: 1- علایم ظاهری یا چشمی ( که در مرحله اول خیلی مهم است )2- آزمایش ( که بعد از تشخیص اولیه بر اساس علایم چشمی ، برای اطمینان از طریق آزمایشگاه های معتبر صورت میگیرد ) شناخت علایم ظاهری برای کشاورز بسیار مهم می باشد چون کشاورز با شناخت این علایم می تواند دلیل تغییرات رخ داده در سطح مزرعه خود را در مراحل ابتدایی شناسایی کرده و نسبت به بر طرف نمودن عامل بروز اقدام نماید.بطور کلی در بیش بودها ( سمیت ) لبه های برگها تغییر رنگ می دهد ولی در کمبودها ( گرسنگی ) سطح برگها بصورت سوختگی و یا زردی تغییر رنگ می دهند.عوامل موثر بر جذب عناصر از خاک توسط گیاهان :اولین چیزی که در جذب عناصر به وسیله گیاه از خاک مهم است اسیدیته ( PH ) خاک است ، چون هر عنصری در یک اسیدیته خاص قابل جذب می باشد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید