علوم مهندسی معماری و عمران

تفاوت سازه های بتنی و فولادی

sazeh-btoni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفاوت سازه های بتنی و فولادی”

تفاوت سازه های بتنی و فولادی

اسلاید 1: به نام خداتفاوت سازه های بتنی و فولادی

اسلاید 2: سوالی که برای اکثر کارفرمایان به وجود می آید این است که کدام سیستم باربر را برای سازه خود انتخاب و اجراء نمایند برای تصمیم در مورد فولادی یا بتنی بودن سازه به اطلاعات زیادی، از جمله نوع خاک، میزان رطوبت هوا، میزان بارش و ... نیاز است اما باید پارامتر های زیادی را در نظر داشت در زیر به تفاوت های سازه های بتنی و فولادی (بلند مدت و کوتاه مدت) اشاره میشود که با توجه به این تفاوت ها برای نوع سازه تصمیم گیری میشود.ساختمان بتنی یا فولادی ؟

اسلاید 3: هزینه:فولاد استفاده شده در ساخت یک سازه فولادی دارای یک مقاومت مشخص در صورت طراحی صحیح، نسبت به فولاد استفاده شده در سازه بتنی دارای همان مقدار مقاومت، معمولا درحدود 30 درصد بیشتر می باشد. ازاین رو هزینه اجرای اسکلت فلزی بالاتر می باشد. بنابراین کارفرمایانی که به دنبال کاهش هزینه در ساخت هستند اسکلت بتنی گزینه مناسب تری می باشند. هرچند اشغال بیشتر فضا در سازه های بتنی و طولانی تر بودن زمان ساخت آن این هزینه ها به مرور جبران میشود.

اسلاید 4: مصالح در دسترس: یکی دیگر از عوامل مهم در مورد محل پروژه، تأمین مصالح مورد نیاز سازه در محل است. مثلاً نزدیک بودن محل پروژه به معادن سنگدانه و یا کارخانه بتن و یا محل تهیه آهن آلات، باعث کاهش هزینه حمل و نقل مصالح می شود و از نظر اقتصادی در انتخاب نوع سازه تأثیر گذار است مصالح سنگی و سیمان معمولا آسان تر از سایر مصالح در دسترس می باشد. همچنین بسته به موقعیت قرار گیری سازه و نزدیکی آن به کارخانه های فولاد یا بتن در دسترس بودن مصالح برای هر شهر متغییر است.محیط زیست: واضح است که برای تهیه بتن به مقدار زیادی سیمان نیاز است. که این مسئله باعث نیاز به کارخانه های بیشتر سیمان و درنتیجه آن آلودگی زیست محیطی بیشتریست. از این رو دربسیاری از کشورهای پیشرفته برای سازه های بتنی به واردات سیمان دوی می آورند در حالی که کشور ما از جمله صادر کننده های سیمان می باشد. همچنین سازه های فولادی امکان بازیافت شدن بیشتری نسبت به سازه های بتنی دارد.

35,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید