علوم مهندسی برق و الکترونیک

توان قابل تلف دیود و سرعت قطع و وصل کلید

kilid

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توان قابل تلف دیود و سرعت قطع و وصل کلید”

توان قابل تلف دیود و سرعت قطع و وصل کلید

اسلاید 1: عنوان:توان قابل تلف دیود و سرعت قطع و وصل کلید

اسلاید 2: توان قابل تلف دیود2در قطعه های الکترونیکی و به خصوص قطعات مقاوتی توان مصری به صورت حرارت ظاهر می شود که باید به نحو مناسبی با محیط اطراف مبادله شود.قطعه هایی که دارای سطح خارجی بیشتری هستند بهتر می توانند این تبادل حرارتی را انجام دهند.به همین دلیل مقاومت ها و یا دیود هایی که توان نامی بزرگتری دارند در اندازه های فیزیکی بزرگ تری ساخته می شوند.همچنین جنس موادی که در ساختمان قطعه به کار می رود در این امر تاثیر به سزایی دارد.در دیود های پیوندی افزایش بیش از حد دما می تواند با عث تغییر خواص بلور از قبیل تغییر ni، 𝜇وp و... گردد.یا به علت یکنواخت نبودن ضریب انبساط حرارتی تغییرات مکانیکی در ساختمان آن به وجود آورد.برای افزایش قابلیت انتقال حرارت می توان از عوامل کمکی از قبیل گرماخور ، عبور مایعات و عبور جریان هوا توسط پنکه استفاده نمود.در هر صورت با توجه به وضعیت و شرایط نصب، هر دیود توان حداکثری خواهد داشت که آن را با p d,max نمایش می دهند.بنابراین ولتاژ و جریان مجاز دیود باید در رابطه زیر صدق کند:از آنجا که 𝑝𝑑,𝑚𝑎𝑥 یا همان توان حداکثری برای هر دیود توسط کارخانه سازنده داده می شود می توان با کمک ترسیم در صفحه مختصات ولتاژ و جریان دیود و با توجه به نامساوی بالا نواحی مجاز تغییرات جریان و ولتاژ دیود را مشخص نمود. این توان داده شده توسط کارخانه در دمای 25 درجه سانتی گراد لحاظ شده است و با بالا رفتن دما توان تلف نیز کاهش می یابد.در صورتی که دمای بدنه دیود به 100 درجه سانتی گراد برسد، حداکثر توان دیود از 200 به100میلی وات کاهش خواهد یافت.در شکل صفحه ی بعد Tc0 دمای بدنه است که پس از آن کاهش توان شروع می شود و Tjmax حداکثر دمای قابل تحمل پیوند می باشد. VDiD≤𝒑𝒅,𝒎𝒂𝒙

اسلاید 3: 3نمایش نواحی کار مجاز دیود با توجه به حداکثر توان مجازVDiDVDiD=𝑷𝑫,𝒎𝒂𝒙نواحی کار مجاز

2,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید