tekrare_jange_azhab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکرار جنگ احزاب”

تکرار جنگ احزاب

اسلاید 1: پایگاه خبری- تحلیلی بصیرت تقدیم می کند:Basirat.ir

اسلاید 2: حجت چوپانی 1395ه شتکرارجنگ احزاب

اسلاید 3: عبرت آموزیرهبرفرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان در تاریخ 95/4/12 اوضاع کنونی کشور را به جنگ احزاب تشبیه کردند مسلماً این تشبیه حکیمانه دارای ابعاد وزوایای گوناگونی است که واکاوی آن علاوه بر شناخت بهتر ودقیقتر اوضاع کنونی کشورعزیزمان، ما را در شناخت مسیر صحیح واتخاذ راهکارهای مناسب جهت مواجهه بااتفاقات جاری یاری می نماید. لذا در این مجموعه بر آنیم تابا شناخت بهتر تاریخ صدر اسلام بویژه جنگ احزاب وبا تطبیق اشخاص، جریانات واتفاقات آن مقطع تاریخی وسرنوشت ساز، دربرخورد با جریانات مشابه عصر حاضر راهکار صحیح را از پیامبر عظیم الشان(صلوات الله علیه و آله) بیاموزیم.در این باره امیرمومنین (علیه السلام) میفرمایند: “مااکثر العبر واقل الاعتبار”

اسلاید 4: سردمداران ظلم و جور همواره حکومتها و تفکرات الهی و انسانی را مانعی در راه رسیدن به مطامع و خواسته‌های ظالمانه خود می‌بینند لذا در برابر ظهور و بروز چنین تفکرات و خواسته های انسانی تاب نیاورده و به هر ابزاری برای سرکوب و شکست ادیان الهی متوسل می شوند.تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی ما هم از این قاعده مستثنی نبوده ونیست.

اسلاید 5: دورانغربت

اسلاید 6: 10سال آزار و اذیّت در مکهپس از بعثت رسول گرامی اسلام (ص) مشرکان مکه و یهود جزیرةالعرب وقتی دیدند که آیین و آموزه های اسلامی منافع آنها را تهدید نموده و با استثمار و استبداد سازگاری ندارد تمام تلاش و توان خود را به کار بردند تا این راه روشن را در همان اوایل بعثت سد نموده و اسلام و مسلمانان را از سر راه خود حذف نمایند به همین سبب مسلمین در 10سال حضور پیامبر(ص) در مکه شاهد فجیع ترین آزار، اذیت، شکنجه، محاصره تبعید، ترور، تهدید و تطمیع بودند.

اسلاید 7: 42 تا 57 دوران سیاه با نگاه به تجربه انقلاب اسلامی می‌بینیم زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در صدد احیاء هویت اسلامی و قطع دست اجانب از مملکت اسلامی ایران برآمد از سوی رژیم ستمشاهی و اربابانی که منافع خود را در خطر می دیدند امام و یارانش شاهد بدترین شکنجه‌ها، تبعیدها، زندانها، ترورها تهدیدها و تطمیع‌ها بودند.

اسلاید 8: دورانتاسیس حکومت (فشارهاوموفقیتها)

اسلاید 9: «تشکیل حکومت اسلامی در مدینه»با هجرت به مدینه و تشکیل حکومت نوپای اسلامی، کفار مکه که شاهد رشد وگسترش روز افزون حکومت اسلامی بودند فشار و شدت بیشتری را برای به شکست کشاندن حکومت پیامبر اکرم (ص) بکار گرفتند .در همین راستا جنگها و فشارهای زیادی را بر پیامبر(ص) و مسلمین تحمیل کردند؛ ولی حکومت اسلامی روز بروز قویتر شد و پیروزی‌های پیاپی مسلمانان ادامه داشت.

اسلاید 10: «تشکیل جمهوری اسلامی ایران»با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام اسلامی، ترس و وحشت دشمنان بیشتر شد، لذا استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل برای شکست انقلاب اسلامی هر آنچه توان داشت بکار برد. اقداماتی از قبیل اغتشاشات قومیتی، جنایات منافقین، تحمیل 8 سال جنگ، حمله به طبس، محاصره اقتصادی، تحریم، ترور و.... اما روز به روز بر اقتدار نظام اسلامی افزوده شد و دشمن در تمام این صحنه ها طعم تلخ شکست را چشید و نظام اسلامی با همّت امام و امت این گردنه ها را پشت سر گذاشت.

اسلاید 11: تجربه تلخ اولّین شکست

اسلاید 12: در جنگ احد برای اولین بار به دلیل طمع، خیانت و ضعف ایمان عده اندکی، پیروزی مسلمانان تبدیل به شکست شده و طمع دشمنان نظام اسلامی را برانگیخت . احد طمع دشمنان را برانگیخت

اسلاید 13: فتنه 88 طمع دشمنان انقلاب را برانگیختزمانیکه به دلیل شکست‌های پی‌درپی دشمنان انقلاب، پیشرفت‌های نظام در زمینه‌های مختلف و تمام شدن تیرهای در ترکش دشمن؛ شواهد بسیاری مبنی بر استیصال و ناامیدی دشمنان انقلاب قابل مشاهده بود، ناگهان دشمن با ترک مذاکرات هسته ای، چشم امید به عده‌ای بست که با بی‌شرمی تمام در انتخابات 88، مملکت را به آشوب کشانده و با حمایت و سرمایه گذاری دشمنان خارجی؛ طرح صهیونیستی-آمریکایی براندازی نظام را به اجرا گذاشتند؛ که با امدادهای الهی، تدابیر رهبری و هوشیاری مردم، طرح‌شان ناکام ماند.دشمن با امیدواری تازه‌ای که پیدا کرده بود(براندازی از درون) تحریمها و فشارهای شکست خورده خود را افزایش داده و با دل بستن به عناصر داخلی پروژه نفوذ را کلید زد.

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16: شباهتهای اوضاع کنونی باجنگ احزاب

اسلاید 17: دیدار دانشجویان با امام خامنه ای 95/4/12

اسلاید 18: جنگ احزاب(خندق)

اسلاید 19: یهود بنی نضیر چه کسانی بودند؟بنی نضیر گروهی از یهودیان ساکن مدینه بودند که با مسلمانان پیمان دوستی و عدم تعرض بسته بودند. یهودیان بنی نضیر که از شکست مسلمانان در احد و کشته شدن صحابی پیامبر(ص) خوشحال بودند به دنبال فرصتی بودند که در مدینه شورشی بر پا کنند لذا تصمیم به قتل پیامبر گرفته و مترصد فرصتی بودند تا نقشه خود را اجرا کنند.پیامبر(ص) برای آگاهی از اوضاع، تصمیم گرفت به قلعه بنی نضیر برود. بنی نضیر نیز سعی کردند؛ با چرب زبانی پیامبر(ص) را به داخل قلعه دعوت کرده و حضرت را (با انداختن سنگ بزرگی بر روی ایشان) به قتل برسانند. فرشته وحی نازل شد و پیامبر(ص) را از نقشه آنان آگاه ساخت. پیامبر(ص) نیز با تغییر مکان خویش از محل توطئه خارج و به صورت مخفیانه به مدینه بازگشت.

اسلاید 20: پیامبر(ص) توطئه بنی نضیر را نقض آشکار پیمان عدم تعرض دانسته و با سپاه خود قلعه آنها را محاصره کرد. آنها ابتدا با تکیه بر وعده سرکرده منافقین(عبدالله ابی) و قول کمک یهودیان بنی قریظه چند روز مقاومت کردند، ولی در نهایت پس از 6 تا15 روز محاصره؛ مقرر شد آنچه از اموال را می توانند با خود برده واز مدینه خارج شوند، گروهی عازم خیبر وگروهی عازم شام شدند.(پیامبر با قراردادن لشکر گاه در حد فاصل بنی نضیر وبنی قریظه مانع کمک بنی قریظه وعبدالله بن ابی به آنها شد.)یهود زخم خورده بنی نضیر بعد از این؛ محور دشمنی ها علیه مسلمین و تحریک کننده کفار قرار گرفت. همان گونه که امروز صهیونیسم بین‌الملل که با انقلاب اسلامی منافعش را درخطر می‌بیند منشا اصلی دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی است.یهود بنی نضیر چه کسانی بودند؟

اسلاید 21: هجوم همه جانبه

اسلاید 22: یهود بنی نضیرمهندس اصلی احزابدرسال پنجم هجری یهودیان بنی نضیر دست به توطئه زده و اعراب مکه و قریش را به نبرد با پیامبر(ص) تشویق کردند.تا قبل از جنگ احزاب، دشمنان نبردهای مختلفی را بر علیه مسلمین به راه انداخته بودند؛ ولی به دلیل عدم موفقیت مشرکین و یهود در آن جنگها، اینبار تصمیم به بسیج همگانی جزیرة العرب گرفتند تا کار پیامبر(ص) و یاران او را یکسره کنند.

اسلاید 23: یهود بنی نضیرمهندس اصلی احزاب لذا سران بنی نضیر در راس هیاتی وارد مکّه شده و به اعراب و مشرکان مکّه گفتند محمد ما و شما را هدف قرار داده است؛ لذا ضروری است شما اهل قریش بپا خیزید و از همپیمانان خود کمک گرفته؛ ما نیز علاوه بر پشتیبانی مالی و اقتصادی؛ مبارزان یهودی خود در بنی قریظه (ساکن دهانه مدینه) را اگر چه ظاهراً با محمد(ص) پیمان دفاعی دارند، با شما همراه می‌کنیم.(مغازی واقدی ج2ص441-فروغ ابدیت ج2 ص123)حیله‌ی آنها بر سران قریش که از جنگ با مسلمانان خسته شده بودند موثر افتاد.

اسلاید 24: هجوم همه جانبهسپس یهودیان به نجد رفته و قبیله غطفان را که از دشمنان سرسخت اسلام بودند آماده جنگ کرده و غطفان هم باهم پیمان خود بنی اسد و قریش هم باهم پیمان خود بنی سلیم هماهنگ کردند.(مغازی واقدی ج2ص443-فروغ ابدیت ج2ص124) اعراب، یهودیان و هم‌پیمانانشان سپاهی را شامل10/000مرد جنگی(متشکل ازهمه طوایف جزیرة العرب) آماده کرده و به سمت مدینه حرکت کردند.

اسلاید 25: یهود بنی نضیر آن طرف سکۀ صهیونیسم بین الملل

اسلاید 26: صهیونیسم بین الملل مهندس اصلی هجوم علیه انقلاب اسلامی همانگونه که در جنگ احزاب یهود بنی نضیر:1-عامل اصلی تحریک اعراب قریش در احزاب 2-منبع تامین کننده‌ی امکانات جنگ احزاب 3-هماهنگ کننده با هم پیمان خود (طایفه غطفان)4-هماهنگ کننده با منافقان و نفوذی‌های داخل مدینه(بنی قریظه وعبدالله ابی)برعلیه مسلمانان مدینه بود.آمریکا واسرائیل هم

اسلاید 27: عامل تحریک صدام در جنگ تحمیلی

اسلاید 28: عامل تحریک اعراب(عربستان،قطر،امارات و.....)علیه ایران

اسلاید 29: عامل تحریک اروپا

اسلاید 30: عامل تحریک سازمان ملل

اسلاید 31: صهیونیسم موسس وآموزش دهنده گروههای تروریستی

اسلاید 32: به همین دلیل امام ره فرمودند:

اسلاید 33: مردم مدینه با دودیدگاهزمانیکه خبر به مدینه رسید، عده‌ای از اهل مدینه که سست ایمان و“فی قلوبهم مرض” بودند از این خبر سخت به وحشت افتادند، زیرا شایعه شده بود که نیروهای اسلام که در جنگ احد از نیروی سه هزار نفری دشمن شکست خوردند اکنون چگونه با سپاه مجهز ده هزار نفری دشمن مقابله می کنند.حضرت با درایت و شجاعت اقدام به چاره جویی و تصمیم‌گیری جهت مقابله با دشمن نمود، لذا جمعی از فرماندهان سپاه اسلام را برای مشورت فراخوانده و شورای دفاعی تشکیل داد در نهایت نظر شورا براین قرار گرفت که در مدینه مانده و از داخل شهر با دشمن بجنگند، پیامبر(ص) با بسیج عمومی یاران خود که حدود 3000نفر بودند به پیشنهاد سلمان فارسی در قست شمالی مدینه که راه نفوذ داشت اقدام به حفر خندقی به طول پنج ونیم کیلومترنمودند. کلیک کنید

اسلاید 34: جنگ احزاب با فصل سرما مصادف شد. در آن سال مدینه با کمبود باران و نوعی قحطی هم روبرو شده بود به همین دلیل شرایط برای اهل مدینه بسیار دشوار شده بود. با گذشت یکماه از محاصره مدینه، سرما وکمبود آذوقه لشکر احزاب را با مشکل مواجه کرد. لذا یهود به فکر استفاده از شمشیر زنان یهود بنی قریظه در داخل مدینه افتاد و کعب رییس قبیله بنی قریظه از قریش2000سرباز خواست تا ازداخل مدینه به مسلمانان حمله کنند. از اقدامات دیگر آنان در طول جنگ ایجاد جنگ روانی و تلاش در مرعوب ساختن مسلمانان بود. زمانیکه پیامبر برای برآورد اوضاع سعدبن معاذ وسعدبن عباده را به آنجا فرستاد، به محض رسیدن به درب قلعه، یهودیان فحش و ناسزای زیادی به آنها گفتند.پیامبر با اطلاع از نقشه آنها مانع از اجرای نقشه شوم آنها شد.خیانت یهود بنی قریظهکلیک کنید

اسلاید 35: عوامل شکست احزاب1-تاثیر روانی نبرد امیرالمؤمنین(ع)با عمربن عبدودکلیک کنید

اسلاید 36: عوامل شکست احزاب2-تدبیر پیامبر(ص) در بستن پیمان با چند گروه از ائتلاف احزاب وخروج آنها از ائتلاف باعث تفرقه در سپاه دشمن شدهمان تدبیر روابط ایران با چین و روسیه

اسلاید 37: عوامل شکست احزاب3-مقاومت مردم مدینه در برابر محاصرۀ نظامی و اقتصادی دشمن کلیک کنید

اسلاید 38: عوامل شکست احزاب4-طولانی شدن جنگ 5-کمبود آذوقه دشمن6-مقابله پیامبر با فتنه داخلی7-تقویت روحیه سربازان اسلام با خطبه های آتشین پیامبر(ص)8- و در نهایت با امدادهای الهی در قالب وزش طوفان شدید احزاب مجبور به پذیرش شکست و بازگشت به مکه شدند.

اسلاید 39: پاداش استقامت پیامبر(ص) بعد از جنگ احزاب فرمودند: بعد از این، آنها به جنگ ما نخواهند آمد (بلکه ابتکار عمل در دست ماست) و ما به جنگ آنها خواهیم رفت. بحار ج20ص273-سیره حلبیه ج2ص328

اسلاید 40: یهود بنی قریظه آن طرف سکه اصحاب فتنه88

اسلاید 41: پیمان شکنان داخل مدینهپیامبر اکرم (ص) سال اول ورود به مدینه با یهودیان مدینه پیمان نامه ای بست مبنی بر اینکه اگر آنها ضرری به رسول خدا و یاران او برسانند و یا اسلحه و مرکب در اختیار دشمن بگذارند پیامبر در ضبط اموال، اعدام آنها و اسیر کردن زنان و فرزندان آنها دستش باز باشد.ولی تمام طوایف سه گانه یهود نقض پیمان کردند. (بنی قینقاع) مسلمانی را کشتند، بنی نضیر نقشه قتل پیامبر(ص) را کشیدند و پیامبر(ص) هم آنها را از مدینه بیرون کرد. طایفه بنی قریظه هم با سپاه دشمن در احزاب صمیمانه همکاری کرد. حال باید دید که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)؛ سزای همکاری با دشمن در هنگامه جنگ و محاصره را چه میداند؟داستان ابولبابه از قبیله اوس دارای درس عبرت بسیار است

اسلاید 42: سزای همکاری با دشمن هنگام جنگ یا محاصرههنوز افق مدینه روشن نشده بود که آخرین دستۀ احزاب سرزمین مدینه را با ترس و وحشت ترک کردند.آثار خستگی و فرسودگی در چهره مسلمانان نمایان بود، با این حال پیامبر(ص) به دستور خداوند مامور شد کار بنی قریظه را یکسره کند پیامبر(ص) نماز ظهر را بامسلمانان به جا آورد.سپس موذن به دستور پیامبر(ص) چنین گفت: مسلمانان باید نماز عصر را در محله بنی قریظه بگذارند. سپس پرچم را به دست علی داد و سرتاسر دژ بنی قریظه را محاصره کردند. یهودیان فورا درهای دژ را بسته و به پیامبر ناسزا می گفتند.سیره ابن هشام ج2ص 4234-تاریخ طبری ج 2ص246-245پیامبر هرگز نمی توانست بعد از رفتن سپاه، عرب بنی قریظه را به حال خود بگذارد؛ زیرا بعید نبود اعراب در فصل مناسب و با تجهیزات کافی درصدد تسخیر مدینه برآیند و با همکاری بنی قریظه، که کلید فتح وسرکوبی اسلام بودند و دشمن خانگی محسوب می شدند موجودیت اسلام را به خطر افتد؛ لذا یکسره کردن کار بنی قریظه برای مسلمانان امری حیاتی بود.فروغ ابدیت ج2ص151-150

اسلاید 43: مدتی پس از محاصره قلعه بنی قریظه؛ نماینده آنها به محضر پیامبر اکرم(ص) رفت و از حضرت درخواست کرد اجازه دهد مانند یهودیان دیگر(بنی‌نضیر و بنی‌قینقاع) اموال خود را بردارند و از مدینه خارج شوند، که حضرت نپذیرفت و فرمود بدون قید وشرط تسلیم شوند. نماینده آنها گفت پس اجازه دهید اموال خود را بگذارند و بروند باز حضرت نپذیرفت. و در نهایت تعدادی از مسلمانان (از قبیله اوس) اصرار داشتند که پیامبر از گناه بنی قریظه درگذرد که حضرت نپذیرفتند و در برابر اصرار آنها داوری درخصوص این موضوع را به رئیس قبیله اوس (سعدبن معاذ) واگذار کرد. سعد نیز تحت تاثیر احساسات و عواطف قرار نگرفت (وچون از نظر پیامبر مطلع بود) و با یک تصمیم عاقلانه و مقدم داشتن مصالح عمومی بر مصالح گروه اندک خیانتکار؛ سعد نظر داد که سران جنگ افروز و مردان جنگی کشته شوند تعدادی با شفاعت آزاد و مابقی(زنان وبچه ها) به اسارت در آمدند.فروغ ابدیت ج2 ص155-153تاریخ تحلیلی اسلام ص235سزای همکاری با دشمن هنگام جنگ یا محاصره

اسلاید 44: چند سؤال؟؟؟؟1-چرا پیامبر(ص) به بنی نضیر با توجه به اینکه نقشه قتل پیامبر(ص) را کشیده بودند اجازه دادند که زنده و با اموال خود از مدینه بروند؛ ولی به بنی قریظه این اجازه را نداد؟(پیامبری که پیامبر رحمت است وحتی در فتح مکه به مشرکین امان داد) مگر بنی قریظه از مشرکین هم بدترند؟2-چه کسانی بعد از خیانت بنی قریظه، طرفدار خیانتکاران شده و مانند دایۀ مهربانتر از مادر؛ از پیامبر(ص) با اصرار برای بنی قریظه طلب عفو می‌کردند؟3- سعدبن معاذ چرا اصرارها وسفارشات طایفه خود را برای آزادی بنی قریظه نپذیرفت؟

اسلاید 45: سؤال مهمتر؟شما قضاوت کنیددر سیره پیامبر رحمت (ص) سزایی کسانی کههم جرم عاملین شکست جنگ احد را( که پیروزی سپاه اسلام را تبدیل به شکست کرده وباعث طمع دشمن شدند)وهم خیانت بنی قریظه را (همکاری با دشمن در زمانی که حکومت اسلامی در محاصره کامل بود) مرتکب شدند چیست؟

اسلاید 46: ابوعامرآن طرف سکه سازمان منافقین

اسلاید 47: منافقین فراری از مدینه در احزابابوعامر(از منافقین) پدر حنظله غسیل الملائکه برای تحریک قریش به مکه می‌رود و با پنجاه نفر از یارانش در جنگ احزاب در لشگر قریش شرکت می کند.(سیره حلبیه ج 2ص232-تاریخ تحلیلی اسلام ص239)

اسلاید 48: منافقین فراری از ایران در لشگر دشمنبعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافقین کوردل با حضور درکنار صدام، آمریکا وصهیونیست‌ها، اصحاب فتنه و هم اکنون در کنار داعش وحشیانه ترین جنایات را در حق ملت ایران انقلاب رواداشتند.

اسلاید 49: منافقین در قاب تصویر

اسلاید 50: تکلیفدر برابربنی نضیر زمان(صهیونیسم بین المللی) بنی قریظۀ زمان(فتنه گران داخلی)چیست؟کلیک کنید

اسلاید 51: درتحریم اقتصادی فرزند رمضانیم ودر محاصرة نظامی فرزند محرّمیم

اسلاید 52:

اسلاید 53: با آرزوی موفقیتچوپانی –1395 Basirat.ir

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید