کسب و کار مدیریت و رهبری

تکنیک ارتباط اجباری – Forced Association

57-Forced-Association

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تکنیک ارتباط اجباری – Forced Association”

تکنیک ارتباط اجباری – Forced Association

اسلاید 1: تکنیک ارتباط اجباریForced AssociationMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتکنیک ارتباط اجبارینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعرهبری و مدیریتسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: يکي ديگر از شيوه هاي آشکارسازي خلاقيت وظاهرساختن توانايي آفرينندگي افراد، تکنيک ارتباط اجباري است که توسط چارلز- اس- وايتينگ ابداع شده است. دراين روش همانطورکه از نام آن مشخص است بايد بين دوگروه ازپديده ها، ايده ها يا عبارات ارتباطي اجباري ايجاد کرد تا جواب هاي بالقوه ، فرآيندهاي بهبود يافته يا محصول يا خدمات جديد شناسايي شوند. به طورخلاصه درتکنيک ارتباط اجباري، اعضاء جلسه براي يافتن يک رابطه بين دو زمينه اي که با يکديگرمانوس ومرتبط نيستند دست به تلاش فکري زده ودراين راه به ايده ها ونظرات جديدي دست مي يابند. البته درآغاز جلسه هدف ازايجاد ارتباط اجباري براي شرکت کنندگان بيان مي شود وآنها ضمن ايجاد ارتباط همواره درنظردارند که هدف اصلي چيست.بطورکلي مي توان گفت فلسفه ايجاد اين تکنيک مبتني برتئوري ضبط اطلاعات زمينه اي درحافظه است. به اين معني که ساختارذهن طوري است که اطلاعات به همراه زمينه يااطلاعات محيط اطرافش درحافظه وارد و ضبط مي گردد. به عنوان نمونه اگرشما اولين بار با فردي درحال شادي آشنا شده باشيد،هرزمان به ياد او مي افتيد حالت شادي به شما دست خواهد داد. همچنين اگرقصد کنيد ليست غذا را به خاطر بياوريد به همراه آن ممکن است چيزهايي مثل رستوران،آشپز،نوشابه،بشقاب يا اقلام شبيه آن را به خاطرآوريد. اما هيچگاه تراکتور يا ماشين ريش تراش به يادتان نمي آيد (مگرآنکه خاطره اي ازليست غذا وتراکتور يا ماشين ريش تراش داشته باشيد) لذا اين تکنيک کمک مي کند تا اطلاعات اززمينه هاي آن جدا شده وبا يکديگرارتباط جديدي را برقرارسازند وچه بسا دراين رهگذر بتوان به ايده هاي تازه اي دست پيدا کرد.فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می باشد : 1- تيم طوفان فكري براي مفاهيم ، ايده ها و عبارات نا مرتبط انجام مي دهد.2- تيم پس از آن تمام موارد انتخابي را به دو ستون اختصاص مي دهد.3- تيم پس از آن هر زوج را بررسي مي كند و سعي مي كند ايده هاي مختلف مشخص گردد.4- اين فرآيند تكرار مي شود و ايده هاي بالقوه ثبت مي گردند.5- تيم بر اساس معيارها فيلترينگ انجام مي دهد و ليستي از ايده هاي مهم به وجود مي آورد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطگروه کانونی Focus Groupطوفان فکری Brainstorming طوفان فکری معکوس Reverse Brainstorming پالایش معیار Criteria Filtering مزایاساده و قابل اجراامکان ارزیابی در چند بعدکاربردهابراي توليد ايده هايي براي محصول يا خدمات جديدبراي ايجاد فرصتي براي خلاقيت و نوآوري تيمبراي اينكه شخص يا تيم به طريق مختلفي فكر كند.معایبزمان بر بودن تکنیکنیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ تماس بگیرید.

دانلود رایگان