مهارت‌های شخصی

حریق لباس تجهیزات در اتش نشانی

Fire1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حریق لباس تجهیزات در اتش نشانی”

حریق لباس تجهیزات در اتش نشانی

اسلاید 1: حريقتهيه كننده : حجت ا... گل بابائيانFire

اسلاید 2: حريق: حريق عبارت از احتراق شديد مواد سوختني يا آتشي است ناخواسته و از كنترل خارج شده كه معمولاً با نور، دود و حرارت زياد توام است.احتراق: احتراق عبارت از تركيبي يك ماده سوختني با اكسيژن و به عبارت كلي يك فعل و انفعال يا تغيير حالت شيميايي و تغيير شكل يك نوع گروه مولكولي بصورت نوع يا انواع ديگر است كه در نتيجه تجزيه مولكولها به اتمها يا اجزاء ديگر و تركيب تمام يا قسمتي از آنها با اكسيژن خوشه هاي تازه مولكولي حاصل مي شود.

اسلاید 3: نقطه شعله زني: نقطه شعله زني يك سوخت مايع عبارت است از درجه ايست كه بخارات مجتمع در سطح مايع به اندازه اي رسيده كه به محض نزديك شدن يك آتش زنه فوراً شعله مي زند ولي اين شعله آني است و انرژي كافي براي ادامه و انتشار ندارد و به مثابه دريچه خطر مي باشد. در حقيقت نقطه شعله زني نقطه تلاقي منحني فشار بخار سوخت موردنظر و حد پائين قابليت اشتعال است.حدود قابل اشتعال (يا قابل انفجار): عبارت از حداقل و حداكثر تراكم بخار يا گاز در هوا است كه كمتر يا بيشتر از آن در صورت تماس با يك آتش زنه، اشتعال صورت نمي گيرد و حريم بين اين دو حد را براي هر نوع سوخت «حريم اشتعال» يا «حريم انفجار» نامند. اين حدود را معمولاً بصورت درصد نمايش مي دهند.توجه: بعضي از بخارات و گازها ممكن است در آتمسفر به غير از هوا و اكسيژن نيز تشكيل مخلوط قابل اشتعال دهند مانند هيدروژن در كلر.

اسلاید 4: حد پائين قابليت اشتعال: عبارت از حداقل حرارتي است كه سوخت مورد نظر را به حداقل يا حد پائين قابليت اشتعال مي رساند و آن را حد پائين درجه حرارت خوانند. حد پائين قابليت اشتعال در هيدروكربن ها فقط تابع تعداد اتمهاي كربن مي باشد بدون درنظر گرفتن تعداد اتمهاي هيدروژن.حد بالاي قابليت اشتعال: بيشتر تابع تعداد اتم هيدروژن است بنابراين براي كليه هيدروكربن هاي پارافيني والفين كه تعداد برابري اتم هيدروژن دارند تقريباً يكسان است.انفجار: عبارت از آزاد شدن انرژي با سرعت زياد است. فرق بين احتراق و انفجار مربوط به مقدار انرژي توليد شده نمي باشد بلكه به سرعت توليد است، مثلاً احتراق بنزين 11500 كالري گرم و ماده منفجره TNT فقط 2674 كالري گرم انرژي توليد مي نمايد، منتها در 5/1 ثانيه. همچنين يك سانتي متر مكعب از اين ماده منفجره 9000 سانتيمتر مكعب گاز توليد مي كند و بنزين دو برابر اين مقدار.

اسلاید 5: مفهوم چهار وجهي حريق: تحقيقات اخير نشان داده است كه در واكنش شيميايي حريق علاوه بر سه عامل يادشده يعني سوخت، حرارت و اكسيژن عامل ديگري نيز دخالت دارد. اين عامل چهارم زنجيره واكنش مي باشد كه با شروع آن حريق ادامه يافته و حتي شتاب مي گيرد. اين زنجيره واكنشي است ناشي از شكسته شدن مولكولهاي تشكيل دهنده سوخت يا ماده قابل احتراق و تركيب مجدد آنها با اكسيژن موجود در محيط مي باشد. در حقيقت مي توان گفت گرماي بوجود آمده از تركيب اكسيژن با گاز حاصل از مواد قابل اشتعال موجب شكستن مولكولهاي مواد سوخته شده و اين مولكولهاي شكسته با اكسيژن محيط آتش تركيب مي شود و حريق تا اتمام سوخت يا قطع اكسيژن به هر نحو و يا از بين رفتن حرارت و يا قطع زنجيره واكنش ادامه خواهد يافت. پس ضلع چهارم زنجيره واكنش خواهد شد. مثلاً سوختن يك قطعه كاغذ كه از مولكولهاي سلولز تشكيل شده است از اين نوع مي باشد مثلث حريق يا آتش: براي شروع و ادامه آتش سه عامل لازم است كه عبارتند از اكسيژن، مواد سوختني و حرارت. براي پيشگيري از آتش سوزي بايد از اجتماع اين سه عامل در كنار هم جلوگيري بعمل آورد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید