علوم پایه علوم تجربی

حقایق جالب درباره فیل‌ها

haghayegh-ajib-darbaare-filha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حقایق جالب درباره فیل‌ها”

حقایق جالب درباره فیل‌ها

اسلاید 1: موضوع : حقایقی جالب درباره فیل ها

اسلاید 2: موضوع : حقایقی جالب درباره فیل ها مقدّمهفیل ها حیوانات بسیار آرام و خونسردی در طبیعت بشمار می‌روند. محل زندگی فیل‌ها بسیار متفاوت از هم است و آنها را می‌توان در همه جای دنیا از صحرای آفریقا گرفته تا جنوب و جنوب شرقی آسیا پیدا کرد.گیاهخوار بودن این حیوان عظیم‌الجثه باعث شده تا در هر شرایط اقلیمی از کویر گرفته تا جنگل زندگی کند.به دلیل هیکل بسیار درشتی که فیل دارد بسیاری از شکارچی‌ها همیشه فاصله خود را از این حیوان حفظ می‌کنند. اغلب شکارچی‌ها فقط بچه فیل‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند و با والدینشان کاری ندارند.

اسلاید 3: ۱- فیل سنگین‌ترین حیوان روی کره زمین استفیل سنگین‌ترین حیوان روی کره زمین است. فیل آفریقایی به طور نرمال بین ۴ هزار تا ۷ هزار کیلوگرم وزن دارد. این در حالی است که فیل آسیایی سبک‌تر بوده و عموما بین ۳ تا ۵ هزار کیلوگرم وزن دارند.سنگین‌ترین وزنی که تاکنون برای یک فیل ثبت شده، ۱۰۸۸۶ کیلوگرم بوده است.

اسلاید 4:

اسلاید 5: ۲- چرا فیل‌ها عاشق آب و گِل هستند؟فیل ها عادت دارند خودشان را خنک نگه دارند. حشرات بدن فیل‌ها را می‌خورند و این مساله آنها را اذیت می‌کند. این حیوانات درشت برای فرار از دست این حشرات موذی، تن خود را در گل و آب فرو می‌کنند.

اسلاید 6:

اسلاید 7: یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد فیل‌ها این است که با آن حجم درشت، شناگران بسیار خوبی هستند. از همه جالب‌تر اینکه گِل حکم ضدآفتاب را برای پوست فیل دارد. یعنی خودشان را در گل کثیف می‌کنند تا از تابش‌های مضر فرابنفش خورشید در امان بمانند.

اسلاید 8: ۳- طولانی‌ترین دوران بارداری به فیل‌ها تعلق دارد فیل‌های ماده تا ۲۲ ماه نوزاد را در شکم خود نگه می‌دارند. اغلب فیل‌ها بین ۵۰ تا ۷۰ سال زندگی می‌کنند. فیل ماده قادر است حتی در سن ۵۰ سالگی نیز باردار شود. همچنین خوب است بدانید که نوزاد تازه متولد شده فیل بالغ بر یکصد کیلوگرم وزن دارد.

اسلاید 9:

اسلاید 10: ۴- خرطوم شگفت‌انگیز خرطوم فیل‌ها نیز بسیار شگفت‌انگیز است. وزن این عضو بدن حدود ۱۸۰ کیلوگرم است و با این حال فیل می‌تواند با خرطوم خود ریزترین اشیا و دانه‌ها را از زمین بردارد؛ حتی دانه برنج را!

اسلاید 11:

اسلاید 12: ۵- فیل‌ها پوست بسیار حساسی دارندبا اینکه ضخامت پوست فیل حدود ۲٫۵ سانتی‌متر است و بسیار زمخت به نظر می‌رسد اما باید بدانید که بسیار حساس است به طوری که نشستن مگس یا پشه را روی پوست خود احساس می‌کند.

اسلاید 13:

اسلاید 14: ۶- از جنگ تا کاردر زمان کنونی از فیل‌ها برای حمل بارهای سنگین استفاده می‌شود. در گذشته هم از این حیوان عظیم برای جابه جایی ادوات و تجهیزات جنگی استفاده می‌شد.

اسلاید 15:

اسلاید 16: ۸- تا الان چنین قلبی دیده‌اید؟

اسلاید 17: 9_یک مورچه قادر است فیل را بکشدبا ینکه فیل درشت‌ترین حیوان روی کره خاکی است اما اگر یک مورچه کوچک وارد خرطوم او بشود، می‌تواند فیل را به کشتن بدهد. به همین خاطر است که فیل‌ها برای دور ماندن از خطر مرگی که مورچه‌ها برایشان دارند، خرطوم خود را بالا می‌گیرند.با ینکه فیل درشت‌ترین حیوان روی کره خاکی است اما اگر یک مورچه کوچک وارد خرطوم او بشود، می‌تواند فیل را به کشتن بدهد. به همین خاطر است که فیل‌ها برای دور ماندن از خطر مرگی که مورچه‌ها برایشان دارند، خرطوم خود را بالا می‌گیرند.

اسلاید 18:

اسلاید 19: 10_فیل‌ها برای مرده‌های خود سوگواری می‌کنندفیل ها زمانی که یکی از اعضای گله‌شان را از دست می‌دهند «مراسم خاکسپاری» برگزار می‌کنند. آنها اطراف جسد جمع می‌شوند و مدتی را در سکوت سپری می‌کنند. فیل‌ها قبل از این که محل را ترک کنند با شاخه‌ها جسد را می‌پوشانند.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان