khoshunat_ketabe_moghadas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خشونت در کتاب مقدس”

خشونت در کتاب مقدس

اسلاید 1: خشونت در کتاب مقدس

اسلاید 2: خشونت یکی از نسبت هایی است که به طور مدام مبشرین مسیحی و رسانه های غربی در باره اسلام به کار می برند.پاپ یندیکت شانزدهم در اولین سخنرانی خود در آلمان اسلام را دین خشونت نامید. دانمارک با کشیدن کاریکتور هایی جلوه خشنی از پیامبر اسلام نشان داد. نماینده مجلس هلند با ساخت فیلم فتنه قران را کتاب تروریستی معرفی کرد.سازمانهای تبشیری مسیحی نیز مدام بر طبل این فتنه می کوبند و با تمام امکانات رسانه ای از جمله ساخت کارتون، بازی های رایانه ای، اخبار رسانه ای، فیلم های سینمایی، سایت های اینترنتی و... به طور مستقیم و غیر مستقیم در صدد معرفی چهره خشنی از اسلام هستند.

اسلاید 3: و شور بختانه برخی از افراطیون سلفی با ارتکاب جنایات وحشیانه ای با نام اسلام هم بهانه های لازم برای خشن جلوه دادن اسلام را در اختیار ایشان گذاشتند.و همه و همه دست به دست هم دادند تا بتوانند چهره ای تاریک از خورشید محبت و معنویت اسلام بسازند آیینی که اساس دین را محبت و تمام سوره سوره قرانش با مهربانی و بخشندگی آغاز میشود . و به مومنانش می آموزد چتر مهربانی ات بر سر تمام نوع انسانی بگستران زیرا آنها یا برادر دینی تو هستند و یا در انسانیت شریک و نظیر تو پیامبر اسلام میفرماید : آیا دین چیزی جز محبت هست؟

اسلاید 4: ما جوهره تمامی ادیان از جمله اسلام و مسیحیت و یهود و...را محبت و معنویت میدانیم و احترام تمامی پیروانش را به حکم انسانی و الهی لازم و ضروری میدانیم اما در این مجال کوچک میخواهیم سفری کوتاه در عمق کتاب مقدس و متون مسیحی را داشته باشیم تا همه خود ببینند و بدانند که کسی که خانه اش از شیشه است نباید به خانه دیگران سنگ اندازی کند اکنون ببینیم کتاب مقدس در باره جهاد چه میگوید

اسلاید 5: قبلا گفته شد که کتاب مقدس مسیحیان تنها انجیل نیست بلکه از دو مجموعه عهد عتیق و عهد جدید تشکیل شده است.گر چه احکام عهد عتیق نسخ شد ولی الهیات و داستانهای تاریخی ان قابل نسخ شدن نیست و مسیحیان معتقدند که تمام کتاب مقدس به الهام خداست

اسلاید 6: حکم جهاد در کتاب مقدس قوم خدا از مصر رهایی می یابند و می خواهند در ارض موعود ساکن شوند و ببینیم با ساکنان بومی این منطقه چه می کنند خداوند چنین فرمان می دهد: اما از شهرهای این امت هایی که یَهُوه، خدایت، تو را به ملکیت می دهد، هیچ ذی نفس را زنده مگذار. بلکه ایشان را، ....، بالکل هلاک ساز. (تثنیه : 16:20)

اسلاید 7: خداوند به شاوول فرمان می‌دهد:«حال برو و مردم عمالیق را قتل عام کن. بر آن‌ها رحم نکن، بلکه زن و مرد و طفل شیرخواره، گاو و گوسفند، شتر و الاغ، همه را نابود کن» (اول سموییل، 3:15)

اسلاید 8: کشتار هر ذی نفساکنون باید دید قوم خدا این دستور یهوه را چگونه اجرا کردند یوشع در ادامه کشور گشایی های خود به سرزمین اریحا رسید و به شهر حمله ور شد ... و قوم یعنی هركس پیش روی خود به شهر برآمد و شهر را گرفتند. 21 و هرآنچه در شهر بود از مرد و زن و جوان و پیر و حتی گاو و گوسفند و الاغ را به دم شمشیر هلاك كردند .... و شهر را با آنچه در آن بود به آتش سوزانیدند. لیكن نقره و طلا و ظروف مسین و آهنین را به خزانة خانة یَهُوَه گذاردند. (یوشع 6: 20-25)

اسلاید 9: کشتار به جرم عدم اجازه ورود بنی اسرائیل در مسیر بازگشت از مصر به سرزمین کنعان میخواستند از میان سرزمین سیحون عبور کنند اما پادشاه سیحون اجازه عبور به ایشان را نداد به همین علت بنی اسرائیل به سیحون حمله کردند و... و یَهُوَه خدای ما او را به دست ما تسلیم نموده او را با پسرانش و جمیع قومش زدیم. 34 و تمامی شهرهای او را در آنوقت گرفته مردان و زنان و اطفال هر شهر را هلاك كردیم كه یكی را باقی نگذاشتیم. (تثنیه، 2: 32-37)

اسلاید 10: هلوکاست باشان هنگامی که به سرزمین پهناور باشان حمله میکنند کتاب مقدس داستان را چنین بازگو میکند: پس یَهُوَه خدای ما عوج ملك باشان را نیز و تمامی قومش را به دست ما تسلیم نموده … و در آنوقت همة شهرهایش را گرفتیم و شهری نماند كه از ایشان نگرفتیم یعنی شصت شهر و تمامی مرزبوم اَرجوب كه مملكت عوج در باشان بود. جمیع اینها شهرهای حصاردار با دیوارهای بلند و دروازه‌ها و پشت‌بندها بود سوای قُرای بی‌حصارِ بسیار كثیر. 6 و آنها را بالكل‌ّ هلاك كردیم … هر شهر را با مردان و زنان و اطفال هلاك ساختیم. (تثنیه : 3 / 3 ـ 7)

اسلاید 11: فقط دختران باکره زنده بمانند کتاب مقدس می نویسد وقتی قوم خدا با مدیان برخورد کردند و با مدیان به طوری كه یَهُوَه موسی را امر فرموده بود جنگ كرده همة ذكوران را كشتند. و بنی‌اسرائیل زنان مدیان و اطفال ایشان را به اسیری بردند و جمیع بهایم و جمیع مواشی ایشان و همة املاك ایشان را غارت كردند. 10 و تمامی شهرها و مساكن و قلعه‌های ایشان را به آتش سوزانیدند. ... و موسی بر رؤسای لشكر یعنی سرداران هزاره‌ها و سرداران صدها كه از خدمت جنگ باز آمده بودند‌غضبناك شد. 15 و موسی به ایشان گفت: “آیا همة زنان را زنده نگاه داشتید؟ ... پس الآن هر ذكوری از اطفال را بكشید و هر زنی را كه مرد را شناخته با او همبستر شده باشد بكشید. 18 و از زنان هر دختری را كه مرد را نشناخته و با او همبستر نشده برای خود زنده نگاه دارید. و از انسان از زنانی كه مرد را نشناخته بودند سی و دو هزار نفر بودند. (اعداد : 31 . 1)

اسلاید 12: قتل عام یوشعو شهر را با آنچه در آن بود به آتش سوزانیدند. لیكن نقره و طلا و ظروف مسین و آهنین را به خزانة خانة یَهُوَه گذاردند. (یوشع 5: 20-25)

اسلاید 13: پنج شهر از نقشه پاک شد«پس یوشع تمامی آن زمین یعنی كوهستان و جنوب و هامون و وادیها و جمیع ملوك آنها را زده، كسی را باقی نگذاشت و هر ذی‌نفس را هلاك كرده، چنان كه یَهُوَه، خدای اسرائیل، امر فرموده بود. یَهُوَه، خدای اسرائیل، برای اسرائیل جنگ می كرد.» برخورد با اسرا «و چون ملوك را نزد یوشع بیرون آوردند، یوشع تمامی مردان اسرائیل را خواند و به سرداران مردان جنگی كه همراه وی می رفتند، گفت: نزدیك بیایید و پای های خود را بر گردن این ملوك بگذارید. پس نزدیك آمده، پای های خود را برگردن ایشان گذاردند(یوشع، 10: 16-18 -27)

اسلاید 14: کشتار فجيع داود به خاطر اينکه ...«و داود و مردانش بر آمده بر جشوريان و جوزّيان و عمالقه هجوم آوردند زيرا که اين طوايف در ايام قديم در آن زمين از شور تا به زمين مصر ساکن مي بودند و داود اهل آن زمين را شکست داده مرد يا زني زنده نگذاشت...» (اول سموئيل 27 : 8 – 10) اما اينکه چرا داود به زنان نيز رحم نکرد و هيچکس را زنده نگذاشت خواندني است.  «و وداود مرد يا زني را زنده نگذاشت که به جتّ بيايند زيرا گفت مبادا درباره ما خبر آورده بگويند که داود چنين کرده است » (اول سموئيل 27 : 11)

اسلاید 15: کشتار ایرانیان در زمان خشایار شاه پس از انکه ملکه وشتی جاضر نشد بی حجاب در مجلس فرمانروایان حضور یابد مورد غضب پادشاه قرار گرفت و این شد که استر دختری یهودی ملکه ایران شد و پس از اتفاقاتی مردخای پسر عموی استر فرمانی بنام پادشاه نوشت و آن را به همه جا فرستاد . فرمانی كه به یهودیان اجازه می داد مخالفین خود را از هر قومی كه باشند ، بكشند و دارایی شان را به غنیمت بگیرند در آن روز تنها در پایتخت پانصد نفر را كه ده پسر هامان نیز جزو آنها بودند ، كشته اند . روز بعد باز یهودیان پایتخت جمع شدند و سیصد نفر دیگر را كشتند ، بقیه یهودیان در سایر استان ها هفتاد و پنج هزار نفر از دشمنان خود را كشتند (استر 9: 16)هنوز هر ساله یهودیان به یاد بود این روزه میگیرند و سپس جشنی با شکوه بر پا میدارند که به عنوان پوریم معروف است

اسلاید 16: خشونت در کلیسای مسیح

اسلاید 17: صرف نظر از کتاب مقدس هر گاه تاریخ کلیسا را ورق می زنیم خشونت های حیرت آوری می بینیم. خشوت هایی که در پیروان دیگر ادیان کمتر شاهد بودیم.

اسلاید 18: قتل عام در آلبي در قرن دوازدهم فرقه‌اي به وجود آمد كه با مالكيت اراضي توسط كليسا مخالف بودند و معتقد بودند كه كليسا بايد به دوران انجيلي باز گردد و همچون گذشته روحانيون فقط به تبليغ احكام بپردازند و از امور دنيوي و تشريفات كليسايي كناره‌گيري كنند اما درخواست اين گروه با مذاق سران و رهبران مسيحي سازگار نبود و تصميم به قلع و قمع اين فرقه گرفتند .در 1208 ميلادي پاپ اينوسنت سوم سپاهي را براي اين منظور گسيل داشت اين جنگ به طول انجاميد و بيست سال ادامه يافت، لشكريان پاپ قساوت عجيبي را از خود به نمايش گذاشتند آرنو Arnaud كه نايب پاپ و سردار لشكر بود شهر بژيه Begiers را به تصرف خويش درآورد و دستور قتل عام تمام سكنه را صادر كرد، از او سؤال شد، آيا كودكان و مخالفين با الحاد را نيز بكشند؟ جواب داد : آري همه را بكشيد خدا بندگان خوب خود را باز خواهد شناخت!(دربارۀ مفهوم انجيل‌ها، كري ولف)

اسلاید 19:

اسلاید 20: خوان آنتونيو لورنت Juan Antonio Lorente كه از منشيان محكمۀ تفتيش عقايد مادريد بوده است مي‌نويسد : « قلم من از شرح اين صحنه‌هاي وحشتناك عاجز است زيرا من چيزي سراغ ندارم كه به قدر نحوۀ رفتار قاضيان محكمۀ تفتيش عقايد با روح احسان و شفقت عيسي مسيح مغاير باشد. ... وقتي متهم بر اثر شكنجه‌ها نيمه جان مي‌شد از او درخواست اعتراف و ابراز پشيماني مي‌كردند، اگر متهم اعتراف می کرد و ابراز پشیمانی و توبه می نمود، در حق او لطف مي‌كردند و قبل از انداختن در آتش خفه‌اش مي‌کردند، اما اگر از اعتراف خودداري مي‌كرد او را به عنوان مرتدي كه از كرده‌اش پشيمان نيست زنده زنده مي‌سوزاندند (دربارۀ مفهوم انجيل‌ها، كري ولف)دادگاه تفدیش عقاید

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: ميكائيل سروتوسوي مردي اسپانيايي بود كه پس از مطالعۀ كتاب مقدس به اين نتيجه رسيد كه مسئلۀ تثليث كه بر حسب اعتقادنامۀ نيقيه براي عموم مسيحيان امري مسجل شده بود در آن وجود ندارد، كليساي پروتستان (و دقیق تر بگوییم کلیسای کالونی) وی را به خاطر رد تثليث، در 1553.م در آتش زنده زنده سوزاند (تاريخ جامع اديان، جان ناس، ص 680 و 681)

اسلاید 27: يكي از وحشيانه‌ترين و سخت‌ترين شكنجه‌ها در مورد مایکل ستلر ( Michael Sattler ) مؤلف اعترافنامۀ اشلايتهام اعمال شد . وي كه از رهبران آناباپتيست بود به سبب بدعت محاكمه و در 1527 اعدام شد حكمي كه داوران براي وي صادر كردند چنين بود : « مايكل ستلر به جلاد سپرده شود تا او را به محل اعدام ببرد و زبانش را ببرد، آنگاه او را به گاري ببندد و با انبر تفتيده دو بار بخش‌هايي از بدنش را بكند ، پس از اينكه او به بيرون از دروازه برده شد پنج بار ديگر به همين شيوه بدنش دريده شود » پس از اينكه به دستور عمل شد او را به عنوان يك بدعتكار سوزاندند تا خاكستر شد . برادران همقطارش با شمشير به قتل رسيدند و خواهرانش غرق شدند همچنين همسر وي نيز چند روز بعد غرق شد (مسيحيت از لابلاي متون، رابرت وان وورست ، فصل پنجم، محاكمه و مرگ مايكل ستلر، ص 321) مایکل ستلر

اسلاید 28: جنگهای صلیبیدر سال 1099 بعد از محاصره‌اي پنج هفته‌اي مسيحيان موفق به فتح بيت‌المقدس شدند گود فرو آدوبويون در نامه‌اي به پاپ نوشت : اگر مي‌خواهيد بدانيد با دشمناني كه در بيت‌المقدس به دست ما افتادند چه معامله شد همينقدر بدانيد كه افراد ما در رواق سليمان در لچه‌اي از خون مسلمانان مي‌تاختند و خون تا زانوي مركب مي‌رسيد (تاريخ عرب و اسلام، ص 327) مورخين تعداد كشته شدگان این قتل عام خونین را هفتاد هزار نفر دانسته‌اند (الكامل في التاريخ، ابن اثير، ج 1، ص 194) 

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید