khalaghyat_va_morabiGari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاقیت و مربیگری”

خلاقیت و مربیگری

اسلاید 1: خلاقيت و مربيگريسید امیر حسینی

اسلاید 2: توسعه كيفيت براي رهبري

اسلاید 3: هرگز آنچه را كه معتقديد درست است ناديده نگيريد

اسلاید 4: چيزي كه شما از طريق ورزش به آن دست پيدا مي‌كنيد رابطة مستقيمي با عمق ويژگي مربيگري شما، يعني روشي كه آموزش مي‌دهيد و اينكه آيا با تمام وجودتان راهنمايي مي‌كنيد، دارد و تنها به سبك آموزش انتخابي شما بستگي ندارد. براي اينكه مربي موفقي باشيد بايد ويژگي‌هاي بي‌نظير شخصيت خود را به ويژگي‌هاي بنيادين، كه منعكس كننده اصول سازش ناپذيراست اضافه كنيد.پرورش شخصيت

اسلاید 5: شخصيت، يك فضيلت است كه مظهر نيروي اخلاقي، مهرباني، كمال فردي و وجدان است. اين اساس خلاقيت در مربيگري است. فروتني، انعطاف پذيري، تأييد، بي‌طرفي و راستي از ويژگي‌هاي مربي است. در اين فصل همچنين خواهيد آموخت كه چگونه مربياني كه اين ويژگي‌ها را تقويت مي‌كنند و آنها را مبتكرانه به ورزشكارانشان تلقين مي‌كنند موفق مي‌شوند.

اسلاید 6: كلمات و اعمال شما تجلي شخصيت شماست. بنابراين اگر مي‌خواهيد ورزشكارانتان با شما صادق باشند، شخص قابل اعتمادي باشيد. قول ندهيد مگر اينكه به قولتان عمل كنيد. چيزي را كه نمي‌دانيد نگوييد. چنين پيغام‌هاي مبهمي ورزشكاران را گيج مي‌كند. مربيان دانشكده به اعضاي جديد قول مي‌دهند كه آنها بازيكنان تأثيرگذار در برنامه هستند و زمان زيادي بازي خواهند كرد. اما وقتي از ورزشكار تعهد گرفته مي‌شود كه يك وظيفه يا نقش را انجام دهد، اگر معلوم شود كه او براي تيم در نقش ديگري مفيدتر است، گروه مربيان عليرغم قولي كه از او گرفته‌اند او را در نقشي بكار‌مي‌گيرند كه مناسب است. بهتر است مربي بگويد چقدر مايل است به ورزشكاران بياموزد و با درنظر گرفتن اين فرض كه همه چيز طبق انتظار پيش‌مي‌رود چشم انداز را براي بازيكن روشن كند.

اسلاید 7: جاه طلبي، وسوسه انگيز است اما هيچكس از آينده خبرندارد. درعوض به ورزشكاران قول بدهيد كه شما و كاركنان تيم تلاش خود را به كار خواهيد گرفت تا موقعيت‌هايي كه باعث رشد و ترقي آنها مي‌شود فراهم كنيد.

اسلاید 8: وقتي ورزشكاران شايعاتي در مورد شخصيت مربي و نادرستي برنامه مي‌شنوند،‌ احتمال دارد راههاي مختلفي را به سوي ايمني انتخاب كنند. عده‌‌اي همراه اين برنامه باقي مي‌مانند اما قلباً با آن موافق نيستند و بعيد به نظرمي‌رسد كه بتوانند با وجود توانايي ورزشي كه دارند در اين وضعيت دوام آورند. بقيه ورزشكاران نيز به اميد موقعيت بهتر در جاي ديگر تيم را ترك مي‌كنند.

اسلاید 9: از طرف ديگر، مربياني كه از شخصيت خوب و سالمي برخوردارند با ورزشكاران به نتيجه مي‌رسند كه عليرغم فشارهاي بيروني با تيم‌شان بمانند و از دل و جان بازي كنند. اين تعهد به برنامه نه تنها دراز مدت براي تيم بهتر است، بلكه در پيشرفت فردي ورزشكاران نيز مفيد است. ورزشكاران تمايل دارند در محيط‌هايي كه پيش‌بيني مي‌شود سالم و امن است بهتر بازي كنند.

اسلاید 10: ورزشكاران معمولاً با مربي‌ كه از يك شخصيت خوب برخوردار است، بيشتر آرامش دارد و تمركز دارند و مشتاق به پيشرفت هستند. عملكرد همة ما وقتي در محيط سالمي هستيم در سطح بالاتري است. ممكن است با خود فكر كنيد كه شخصيت خوب به تنهايي پيروزي تيم را در تابلو امتيازات تضمين نمي‌كند، حق با شماست. بعضي از بهترين، منصف‌ترين،‌ محترمترين افراد روي زمين نمي‌توانند تيمي قهرمان بسازند تا آنها را خشنود كند. علاوه بر اين، بسياري از مربيان فاقد اخلاق، در مسابقات قهرماني برنده شده‌اند. اما گر با نظر كلي به مربياني كه موفق بوده‌اند نگاه كنيد متوجه خواهيدشد، كه مربيان توانمندي كه از شخصيت خوب برخوردارند توسط ورزشكاران امتياز بيشتري از مربياني كه از نظر اخلاقي مشكل دارند به دست مي‌آورند. شخصيت براي ايجاد بهترين تيم ورزشي كمك نخواهد كرد اما مي‌تواند تيم را كمك كند تا بهترين آنچه مي‌تواند باشد.

اسلاید 11: وقتي شما با شخصيت ممتاز مربيگري مي‌كنيد به توانايي‌هاي خود براي توسعه قهرماني، رهبري كار و تداوم موفقيت، اعتماد خواهيدكرد. شخصيت خوب آنچنان قدرتي به مربي مي‌دهد كه ترس، تنش و نگراني وي را زايل مي‌كند و شما را به سمت جستجو و دست‌يابي به برتري مداوم در هركاري كه انجام مي‌دهيد سوق مي‌دهد.

اسلاید 12: توانايي هاي شخصيت خود را كشف كنيد

اسلاید 13: بهتراست قوي ترين ويژگي‌هاي شخصيتي كه در مربيگري تان، بروز مي‌دهيد را شناسايي كنيد. يك روش ابتكاري اين است كه اين سؤالات را براي ورزشكاران و نوآموزان خود مطرح كنيد و از آنها بخواهيد بدون ذكر نام اين پرسش‌ها را پاسخ دهند:* بهترين ويژگي‌هاي من به عنوان يك مربي چيست؟* چه جنبه‌هايي از مربيگري‌ام را بايد بهبود بخشم؟

اسلاید 14: به دنبال الگوهايي در پاسخ‌هاي داده شده باشيد. آيا يك ويژگي وجوددارد كه چندين پاسخ دهنده آن را قويترين نكته بدانند؟ آيا يك ويژگي برجسته كه همه متفق القول آن را بپذيرند وجود دارد؟

اسلاید 15: اگر بيشتر از نيمي از ورزشكاران به يك ويژگي نظر انتقادي و منفي دارند مطمئناً بايد نگران شويد و چاره اي بينديشيد. مي‌توانيد تصميم بگيريد با گامهاي استوار اين ويژگي را تغييردهيد زيرا احتمال مي‌رود مانعي بر سر راه مربيگري كارآمد باشد. با چنين روشي مي‌توانيد تمايل خود به پيشرفت و تغيير را كه خود يك ويژگي قوي شخصيتي است به ديگران بنمايانيد.

اسلاید 16: تركيب خاصي از ويژگي‌هاي شخصيتي كه مي‌تواند يك مربي بزرگ بسازد وجودندارد. شما بايد كاري كه راحت است انجام دهيد و هراز گاهي آزمايش كنيد كه چه كاري برايتان راحت است و چه كاري نيست. مربيان تازه كار روش‌هاي مختلفي را بررسي مي‌كنند؛ به موقع مي‌فهمند چه چيز با آنان تناسب دارد. به دنبال آن، ثبات حاصل مي‌شود. مربيان موفق پايبند به اصالت خويش بوده‌اند و هركدام از آنها داراي ويژگي‌هاي رفتاري خاصل هستند. مثلاً: كم رو، خودرأي، با اراده، پرحرف، ساده يا شوخ طبع و غيره. اما همگي مي‌دانند كه در بروز اين ويژگي‌ها بايد صادق، درستكار، بي‌طرف،‌ مهربان و صبور باشند.

اسلاید 17: ورزشكاران صادق و قابل اعتماد خواهندبود اگر، آنچه را كه از آنها انتظار داريد سرمشق خود نيز قراردهيد. در مورد جنبه‌هاي معيني كه از شخصيت ورزشكاران انتظار داريد و چگونگي ابراز اين ويژگي‌ها، بحث نماييد.

اسلاید 18: در زير بعضي از جنبه‌هاي عمدة شخصيت آمده است شما نيز مي‌توانيد مواردي اضافه كنيد. در كنار هر ويژگي نمونه اي ذكر كنيد كه نشان دهد در حين آموزش روزمره اين ويژگي را بكاربرده‌ايد. اگر اكنون اين ويژگي در شيوة مربيگري شما نيست پس چگونه مي‌توانيد از آن در مربيگري و جنبه‌هاي ديگر زندگي بهره ببريد. اين ليست را تكميل كرده و آنرا در جايي كه هر روز در رؤيت شماست قراردهيد.راستگوييدرستكاريمهربانيشكيباييقابليت اعتمادسازگاريصراحتتواضععدالت (بيطرفي) تمركز روي هدف

اسلاید 19: اولين قدم در پيشرفت شخصيت مربيگري اين است كه هدفي فراتر از نيازهاي يا خواسته‌هاي هر فرد مشخص كنيد. از خودتان بپرسيد: «مأموريت تيم چيست؟» به عنوان مثال كسب جام قهرماني در سطح ملي يا رسيدن به يك جايزه بزرگ يك هدف است اما ارتقاء سطح بازي تيم، مأموريتي كاملاً متفاوت است.

اسلاید 20: شما بايد واقعاً بخواهيد تا به هدف دست پيدا كنيد. رسيدن به هدف بايد برايتان ارضاء كننده باشد و باعث ايجاد علاقه، اشتياق و عزم انجام هركاري در راه رسيدن به آن در شما ايجاد شود. بايد متعهد شويد كه كارهاي مشخصي، هر روزه براي رسيدن به هدف انجام دهيد. به اين سؤال پاسخ دهيد:‌ چه كاري نياز است انجام دهم و لازم است چگونه باشم تا ثابت كنم كه در مسير ترقي و پيشرفت جدي مصمم هستم؟ يك هدف يا يك سري از اهداف شما را در راه رسيدن به مأموريت هدايت مي‌كند. از نظر علمي اگر هر هدف را بخوبي انجام دهيد مأموريت شما به انجام خواهدرسيد.مأموريت شما همه مواردي را شامل مي‌شود كه اعضاي تيم مشتاق به انجام آن مي‌باشند تا نشان دهند چقدر در مسير پيشرفت جدي و مصمم هستند.

اسلاید 21: پيشنهاد اين كه ورزشكاران در مورد سه هدف فردي در هر هفته تمريني متعهد شوند تا ثابت شود آنها در پيشرفت و ارتقاء ضعف خود جدي و مصمم هستند. اين اهداف، صرفاً راهنمايي حفظ آنها در مسير است و معياري براي كمك به آنها براي تمركز روي لحظات حاضر است. براي مثال، زود سر تمرين حاضرشدن و بيشتر ماندن، سخت كاركردن مشق‌هاي تمرين و تشويق هم تيمي‌ها. براي افزايش مسئوليت تيمي، مربي ليستي از اهداف را با نام هرورزشكار تهيه كرد و آنرا بين اعضاء تيم دست به دست كرد. گروه مربيگري شخصاً ورزشكاران را مسئول انتخاب جنبه هاي معيني از بازي كردند تا روي آن تمركز كنند. رفتار و اعمال آنها روي كاغذ ثبت و بين اعضاي تيم توزيع مي‌شد. بنابراين هركس مي‌دانست چه‌كاري انجام مي‌دهد. توجه و كنترل كمك كرد تا اعضاء‌تيم شوق و اشتياق خود را حفظ كنند.

اسلاید 22: مشخص بودن وظيفه تيم و قدم‌هاي تقويت كننده‌اي كه هر روز آنها در تمرينات فصلي دنبال مي‌كردند، آنها را قادر ساخته بود تا موفق شوند. اگر شما به مأموريت تيم آگاه باشيد اين موفقيت‌ها دست يافتني است، اما اگر به مأموريت تيم آگاه نباشيد و يا قادر به انتقال مؤثر آن نباشيد ورزشكاران به برنده شدن به عنوان تنها مأموريت شان توجه مي‌كنند. اين نتيجه غيرقابل كنترل است،‌ بنابراين، منجر به نگراني و تنش مي‌شود.

اسلاید 23: تمركز روي نكات مثبت

اسلاید 24: وقتي به هدف تيم توجه داريد، روشي كه شما به سوي مأموريت پيش مي‌گيرد پيغام شما را انتقال مي‌دهد. بدين طريق مربي علاقمند مي‌تواند تا اندازه زيادي سطح انرژي ورزشكار و تيم را افزايش دهد. همانطور كه شما هدف و انجام مأموريت را هر روزه در تمرين با تمركز روي جنبه‌هايي از مأموريت كه در موفقيت به مأموريت كمك مي‌كند،‌ تقويت مي‌كنيد. با تفكر روي كاري كه بهتر است هر روز انجام شود،‌ جديت و تلاش را پرورش دهيد. براي مثال هر روز در تمرين، ورزشكاران تان را در حال انجام كار درست غافلگير، و آنان را به اين خاطر تحسين كنيد. مطمئناً، مربيان در تمرينات اشتباهات ورزشكاران را اصلاح مي‌كنند و به آنها مي‌گويند كه چگونه مي‌توانند پيشرفت كنند تا در زمان بازي از اشتباهات فاحش اجتناب نمايند. اما تائيد صرف روي اشتباهات شرايط بدبيني ايجاد مي‌كند كه آتش جديت را خاموش مي‌كند.

اسلاید 25: اين بدان معني نيست كه مربيان نمي‌توانند از ورزشكارانشان انتقاد كنند، به پيشرفت آنها كمك كنند و يا مشكلات رفتاريشان را بطور مؤثر حل كنند. شما مي‌توانيد همه اين كارها را با پيشنهادهايي براي پيشرفت ادامه دهيد. مشاهده كارهاي مثبت، ورزشكاران را به ايجاد تغييرات هدايت مي‌كند. به جاي گفتن (اين كار را نكن) مي توانيد بگوييد: (اگر تو اين كار را انجام دهي باز هم پيشرفت خواهي كرد)

اسلاید 26: متواضع باشيد

اسلاید 27: فهم اين موضوع تفاهم واقعي بين افراد ايجاد مي‌كند. لازم است مربي و ورزشكار هر دو، كمك دوسويه براي رسيدن به آرمان‌ها را بفهمند. تواضع و اعتدال، ويژگي‌هاي با ارزشي هستند كه بايد هنگام راهنمايي ورزشكاران به كاربرده شود. از طرف ديگر، شما بايد تظاهر خود يا يك مربي ديگر را در بعضي از موقعيت‌هاي بازي تجربه كرده‌باشيد، فقط بدليل اينكه متوجه شويد چگونه مي‌تواند نتيجة معكوس دهد. اگر شما نتايج تواضع را تجربه كنيد بطوري كه زحمت بكشيد، كناربرويد و به آنها فرصت دهيد موفقت را تجربه كنند، نتيجه عملكرد مثبت خود را دريافت خواهيد كرد.

اسلاید 28: ديدگاه‌هاي متواضعانه، وفاداري مي‌آفرينند و اساس موفقيت هستند.

اسلاید 29: بسياري از مربيان به نظر مي‌رسد نياز مبرمي به ارتقاي مقام دارند؛ به عبارت ديگر، به ارزش خود ايمان ندارند اين باعث بي‌اعتبار كردن ارزش خودشان مي‌شود و مي‌تواند براي ورزشكاران، تيم، ساير مربيان تيم و برنامه‌هاي ورزشي بي‌نهايت زيان آور باشد. اگر فكرتان اسير مراحل ارتقاء خودتان باشد چشم پوشيدن از نيازهاي ورزشكاران كار ساده‌ايست و در پرورش و رشد افراد تحت نظرتان كه به عهده شماست كمتر موفق خواهيد بود. تمرينات زير مي‌تواند در تمرين فروتني به شما كمك كند و در همان حال، افراد زير دست شما اختيارات دهد.

اسلاید 30: يك جلسه تمي تشكيل دهيد و از ورزشكاران بخواهيد كاغذ و قلم بياورند. بهتراست به آنها يادآوري كنيد كه پاسخ خود را بدون ذكر نام بنويسند. بنابراين آنها پاسخ درست و كامل خواهند داد از آنها بخواهيد به دو سؤال زير پاسخ دهند: 1-وقتي با يك نوآموز يا هر ورزشكاري كه بخواهد به تيم بپيوندد صحبت مي‌كنيد در مورد موارد زير چه خواهيد گفت؟الف) برنامه ب) مربيج) گروه2- اگر شما قادر بوديد در برنامه تغييري ايجاد كنيد چه‌كار مي‌كرديد؟

اسلاید 31: پاسخ ها را جمع آوري كنيد و از يك شخص بي طرف بخواهيد كه آنها را تايپ كند. سپس همه پاسخ ها را بخوانيد و از كاركنان و مربيان تيم نيز بخواهيد ه پاسخ ها را بخوانند. اگر نكته‌اي برجسته در پاسخ ها مشاهده كرديد در مورد تغييراتي كه مي‌توانيد با آن نگراني ورزشكاران را برطرف سازيد، فكركنيد. عقايد خود را با گروه كاركنان تيم در ميان بگذاريد. سپس در مورد تغييراتي كه شما و كاركنان تيم درنظر گرفته و به نتيجه رسيده‌ايد را با تيم مطرح كنيد و از آنها بخواهيد شما را در انجام اين تغييرات ياري رسانند.

اسلاید 32: درصورتي كه ورزشكاران ليستي از تغييرات را خواستار باشند كه گروه مربيان نيز با اين تغييرات براي پيشرفت تيم موافقند، مي‌توانيد در اين مورد با مربيان و ورزشكاران بيشتر بحث و گفتگو نمائيد. با اين روش اين پيام را به ورزشكاران مي‌دهيد كه به حرف آنه گوش مي‌دهيد و اينكه شما مشتاق به ايجاد تغييرات مقتضي هستيد. همچنين برايشان روشن مي‌شود كه گروه كاركنان تيم بخشي از تيم هستند و بايد به حرف آنها هم توجه شود. در اين موقعيت هيچ كس غيرقابل تغييرنيست. تواضع خياباني دوطرفه است. با قلب و فكري آزاد و با درك اين كه شما كامل نيستيد و تيم (يعني ورزشكاران و كاركنان) بايد به سمت پيشرفت گام بردارند،‌ مي‌توانيد تواضع را احساس كنيد. فايده اصلي اين كار تأثيري است كه در موفقيت آينده تيم، مربيان و كاركنان خواهدداشت، زيرا به هم نزديكتر مي‌شوند و همگي در مسيري قرارمي‌گيرند كه حس مي‌كنند تيم بايد در آن باشد.

اسلاید 33: متواضع بودن در كسب اهداف و موفقيت، ضروري تر از تلاش براي اثبات (قابليت)‌ خود (تان)‌ است. مربيان موفق، تواضع را اعمال مي‌كنند. در مورد چيزي كه نمي‌دانيد هوشيار باشيد و تصور نكنيد كه هميشه پاسخ شما مهمترين يا تنها پاسخ است. در عوض روش‌هاي جديد براي توسعه مهارت‌ ها را با گشاده رويي بپذيريد. هنگام دست يابي به موقعيت، سهم همه افراد درگير در اين موفقيت را در نظر داشته باشيد. شما بدون همكاري كاركنان و تيم و حمايت والدين و هواداران موفق نمي‌شديد و آنها نيز بدون راهنمايي و مهارت شما قادر به اين كار نخواهند بود.

اسلاید 34: پذيرش پيشنهادبراي هيچ كس،‌از جمله مربيان، پذيرش ديگران كار ساده‌اي نيست. آنان ممكن است بترسند از اينكه يك بازيكن اگر احساس كند پذيرفته شده و مورد قبول است ديگر نياز به تغيير با بهتر شدن به هنگام نياز، ندارد. برعكس ورزشكاران مثل بيشتر افراد، اگر احساس كنند كه براي آنچه هستند مورد قبول واقع شده‌اند، بيشتر احتمال دارد تغيير كنند. وقتي يك ورزشكار عملكرد خوبي داشته باشد، پذيرش نادرستي يك رفتار و صرفه‌نظر از آن آسان‌تر مي‌شود. اما نكته مهم اينست، براي آنكه نشان دهيد يك ورزشكار و بازي او از جانب شما موردقبول است منتظر موفقيت او نباشيد.

اسلاید 35: اساس پذيرش،‌ انجام كارهاي بزرگ نيست. به روشني بفهمانيد آنچه مهم است خود فرد است.

اسلاید 36: بخشي از پذيرش ورزشكارانتان، فهم اين نكته است كه همة آنها،‌ صرفنظر از سطح مهارتشان، گه‌گاه مرخصي خواهندداشت. گاهي اوقات شرايط و موضوعات جانبي بر عملكرد يك ورزشكار اثر مي‌گذارند مهم نيست كه او چقدر با جديت روي يك مسابقه تمركز مي‌كند. پذيرش، شامل تصديق كردن كمك بي‌نظير هر بازيكني كه در يك تيم بازي مي‌كند نيز مي‌شود. خواه اين كمك يك مهارت، يك اخلاق شغلي سازگار، برخورد اجتماعي يا ديدگاه مثبت كلي باشد. نهايت اينكه ورزشكار بايد به عنوان يك فرد با ارزش موردپذيرش واقع شود، در عين حال ورزشكار نياز دارد كه بداند شركت در سطح بالاليي از ورزش حق نيست، بلكه يك امتياز است يكي از پيش نيازها براي كسب آن امتياز، كه تفاوت بين پيروزي و شكست يك برنامه را تعيين مي‌كند

اسلاید 37: همه ورزشكاران نياز دارند كه احساس كننداز طرف مربيانشان مورد پذيرش واقع شده اند و اين انگيزه اي جهت پيشرفت بيشتر خواهدبود.

اسلاید 38: روش هاي زير را جهت نشان دادن پذيرش ديگران موردتوجه قرادهيد:

اسلاید 39: گوش دهيد هركسي وقتي به حرفهايش توجه شود احساس مي‌كند موردقبول واقع شده است. پيام واضح باشد مثل «من مهم هستم».به ورزشكار علت خوشحالي خودرا از اينكه او قسمتي از تيم است بگوييد فقط خودتان را با دلايل موفقيت ورزشكار محدود نكنيد بلكه دلايل شخصي براي پذيرش پيدا كنيد.وقتي ورزشكار را صدا مي‌زنيد اسم كوچك آنها را بكار بريد، اين شيرين تر است.با ورزشكارانتان به طور انفرادي ملاقاتهاي كوتاه و مداوم ترتيب دهيد. موضوع بحث در اين ملاقات ها ورزشي و سرزنش هاي معمول نيست بلكه بيشتر صحبت درمورد زندگي اجتماعي، خانوادگي، مدرسه و شخصي است و به اين طريق نشان دهيد به زندگي خارج از رشتة ورزشي ورزشكارانتان نيز اهميت مي‌دهيد.رفتار را از فرد جدا در نظر بگيريد حتي اگر رفتار فرد براي شما قابل تأييد نيست. شخص وي رامورد پذيرش قراردهيد. بطور مثال شماممكن است بگوييد فرد فوق‌العاده‌اي هستيد. اما تمرين ضعيف شما را نمي‌توانم تحمل كنم.

اسلاید 40: نوعي ديگر از پذيرش نيازمند اين است كه تواناييهاي تيم تان را واقع بينانه ارزيابي كنيد و انتظارات عملكردي را بر اين ارزيابي‌ها مبتني كنيد. شما نمي‌توانيد عملكرد سطح بالا از يك تيم انتظار داشته‌باشيد. در حاليكه آنها توانائيهاي اساسي ندارند.پذيرش اينكه چه كسي هستيد و در عرصة مربيگري كجا قرارداريد و نتايجي كه مي‌گيريد همه قسمتي از اين فرايند هستند بعضي مربيان در سطوح دبيرستان بهتر از دانشگاه هستند. بعضي‌ها عملكرد بهتري در سمت كمك‌مربي دارند تا اينكه سرمربي باشند. وقتي شما براي پذيرش تلاش مي‌كنيد نياز نيست غيرفعال و ساكن باشيد، به آنچه موجود هست توجه كنيد و آنرا بپذيريد سپس برنامه ريزي كنيد تا برآن اساس كاركنيد. با آنچه داريد به جلو حركت كنيد. به سمت بهبودي و پيشرفت گام برداريد.

اسلاید 41: پذيرش شما را قادر خواهدساخت كه آنچه را كه از عهدة آن برنمي‌آييد رها ساخته وظيفه اي را اختيار كنيد كه مي‌توانيد از پس آن برآييد. پذيرش همچنين بدين معني است كه با آنچه داريد فعاليت كنيد. خيلي از مربيان داخلي شهر امكانات و تجهيزات و امكانات رقابتي كمتري از مربيان رده بالاتر در شهرها دارند كه در سطح بالايي از حمايت براي فعاليت‌هاي فوق برنامه برخوردارند.

اسلاید 42: انعطاف پذير باقي بمانيد

اسلاید 43: مربيگري حرفه اي است كه تغييرات مداوم دارد. ورزشكاران مي‌آيند و مي‌روند. آسيب‌هاي ورزشي اتفاق مي‌ افتد،‌ انگيزش‌ها تغيير مي كنند، قوانين عوض مي‌شوند، آب و هوا تغيير مي‌كنند و برنامه ها عوض مي‌شوند. به همين دليل واضح است كه بايد الگوهاي دركار روزانه‌تان ايجاد كنيد كه بتواند به شما كمك نمايد. تا با تغيير برنامه‌ها در طي يك مسابقه، يك رويداد يا يك فصل خود را سازگار كنيد. شايد بخشي از حرفة مربيگري كه انعطاف پذيري مداوم را مي طلبد طراحي و برنامه ريز مسابقه براساس گزارشات سري در مورد تيم مقابل باشد. ممكن است در ابتداي مسابقه با يك نگاه نو در حملة آنان غافلگير شويد. جدي بودن در حمله به سرعت مي‌تواند منجر به ويراني تيم حريف شود. بهترين روش اين است كه در جريان بازي تفكر كنيد و آماده براي ايجاد تغيير به هنگام ضرورت باشيد.

اسلاید 44: توانايي انعطاف پذيري، توان و قدرت شما را به عنوان يك مربي افزايش خواهد داد.

اسلاید 45: مربياني كه خردمندانه توانايي خود را در جهت انعطاف پذيري توسعه مي‌دهند نه تنها در مسابقات، بلكه از نظر فردي موفق‌تر هستند.راههايي را جستجو كنيد كه ورزشكارانتان در اين فرايند سازگار و موفق باشند. در يك وضعيت آرامش با چشماني بسته تصور كنيد يك ورزشكار با اعتراض شديد كلامي به طرف شما مي‌آيد. توجه كنيد كه او چقدر احساس ناراحتي مي‌كند. شدت آنرا حس كنيد.

اسلاید 46: مربي خلاق و انعطاف پذير شبيه درخت بيد است كه در اثر وزش بادهاي سهمگين خم مي‌شود. مربي توانا اما سخت و بي‌انعطاف شبيه درخت كاج است كه شاخه‌هايش تحت فشار شكاف برداشته و مي‌شكند. به دليل عدم تمايل به يادگيري و يافتن روش بهتر براي انجام برنامه فعاليت‌ها، مربي بدون انعطاف سرانجام فشار ناشي از اجبار ورزشكاران به پذيرش يك شيوه را كه گويي بهترين و تنها راه است، حس خواهدكرد. با اين برخورد، ورزشكاران سعي مي‌كنند تلاش‌هاي مربي بي منطق را عملاً با ترك برنامه يا نمايش الگوهاي متناقض در بازي مختل كنند.

اسلاید 47: تيم‌ها و مربيان موفق خود را با شرايط سازگار مي‌كند در نتيجه بازي بهتري ارائه مي‌دهند، پيشرفت كرده و يادمي‌گيرند.

اسلاید 48: اختلافات را با درايت حل كنيد

اسلاید 49: مربيان موفق بر اين باورند كه خيلي از مشكلات را مي‌توان بدون قرباني كردن اصول و سازش برسر آنان حل و فصل كرد اما يك مربي نياز به انعطاف پذيري بيشتر، روي موضوعاتي دارد كه به معيارهاي اساسي و ريشه دار مربوط نمي‌شود. بعضي از معيارها هستند كه ريشه در موضوعات اخلاقي دارند از قبيل، اعتماد، اطمينان، تعهد و الزام به خوبي‌ها، امانت و درستكاري،‌ كار تيمي و صداقت. اينها معيارهايي هستند كه جاي بحث ندارند. براي مثال، به موقع سر تمرين حاضر شدن با يك تعهد سخت كوشي و اطمينان از اينكه مربي آنچه را بهترين است مي‌داند و حمايت و تشويق تيم از جمله معيارهايي است كه گروه كاركنان تيم آنرا پايه ريزي مي‌كنند و بايد به انجام آن اهتمام جدي داشته‌باشند و نبايد قصور و كوتاهي در اين مورد صورت گيرد.

اسلاید 50: مربيگري با شخصيت قوي و تحمل پذير احتمالاً نياز به تصميمات غيرمعمول يا حتي قرباني كردن برد براي انجام آنچه درست است دارد. اگر بهترين بازيكن تيم به مقررات عمل نكرده و به آن احترام نگذاشتبهترين گزينه براي تيم اينست كه او را براي يك مسابقه نيمكت نشين كنند حتي اگر خطر باختن به سرسخت ترين تيم، وجود داشته باشد. به طور حتم تعصب و تبعيض هاي قومي، جنسي و مذهبي بايد از بين برود. اما اين بدان معني نيست كه با همه دقيقاً به طور يكسان رفتار شود.

اسلاید 51: بي طرفي و عدالت بدين معني نيست كه همه ورزشكاران از امتيازات يكسان برخوردار باشند. بعضي ممكن است توانايي خود را براي داشتن مسووليت‌هاي بيشتر نشان داده باشند.

اسلاید 52: مربيان كارآمد بخاطر دارند كه جدي بودن منصفانه است و با تنبيه و انضباط خشك تفاوت دارد ورزشكاران نيز به اين مطلب واقفند. وقتي قوانين و مقررات مشخص شد مربي توانا با اجراي دقيق قانون عدالت را به نمايش خواهدگذاشت. ورزشكاران احساس امنيت بيشتري خواهندكرد و وقتي مرزبندي و وظايف واضح است ورزشكاران بيشتر اطاعت مي‌كنند و قادرند تصميمات عاقلانه بگيرند، چراكه سطح انتظارات و خواسته‌ها و آنچه قابل تحمل است را مي‌دانند و از نتيجه اعمالشان براي خود و تيم‌شان آگاهي دارند. وقتي قوانين تيم اجرا مي‌شود حتماً به ورزشكاران بفهمانيد اين مسأله شخصي نيست و هنوز هم آنها مورد پذيرش قرارمي‌گيرنداما يك رفتار خاص قابل تحمل نخواهدبود براي انجام صحيح اين كار،‌ از احساس خود براي آنكه تيم شم ارا دوست داشته‌ باشند صرف‌نظر كنيد. توجه داشته باشيد كه با رفتار جدي و محكم رفتار شما عادلانه تر خواهدبود و زمينه‌اي براي رشد فردي بوجود مي‌آوريد؛ نتيجة متناقض آنكه نه تنها ورزشكاران شما را بيشتر دوست خواهندداشت بلكه اعتماد و احترام بيشتري به شما داشته و مورد تحسين و تمجيد قرارخواهيد گرفت. بنابراين عدالت قابل تغيير و تحول نيست.

اسلاید 53: مربيگري يك تيم گاهي اوقات شبيه وجين كردن يك باغ است و نياز است شما علف هرزي كه گياهان در حال رشد را نابود مي‌كند از بين ببريد. ورزشكاراني كه (كارخودشان را مي‌كنند) بالقوه مشكل ساز هستند. خلاص شدن از ورزشكاراني كه براي برنامه شما مضر هستند آسان نيست اما عادلانه‌ترين چيزي است كه براي تيم در موارد خاص انجام مي‌شود مخصوصاً اگر حضور اين افراد، آنچه را شما كاشته‌ايد خراب مي‌كند.

اسلاید 54: ورزشكاران با مرزبندي مشخص و واقعي احساس امنيت بيشتري مي‌كنند. آنها انگيزش بيشتري براي اطاعت و به هنگام مسئوليت تصميم هاي بهتري مي‌گيرند.

اسلاید 55: براي تشخيص وجود عدالت در رهبري سه قاعده عملي وجوددارد كه مي‌توانيد آنها را بكارگيريد:

اسلاید 56: 1- آن طور كه با ديگران رفتار كنيد كه دوست داريد با شما رفتار شود. قاعده طلايي عدالت و جديت است.2- وقتي قراراست تصميمات عادلانه بگيريد به عقايد ديگران با حوصله گوش كنيد. از ورزشكار بپرسيد (اگر شما در موقعيت مربي باشيد چه كار مي‌كنيد.) حتي اگر ممكن است كه اين سؤال را از همه ورزشكاران در جلسات تيمي داشته‌باشيد و آنچه را كه آنها فكر مي‌كنند در شرايط ايجاد شده مناسب است از آنها بپرسيد. اغلب آنها مناسب ترين راه حل را انتخاب مي‌كنند. مشكلي كه شما با آن مواجه هستيد درك مي‌كنند و باز شما هستيد كه بهترين راه حل را انتخاب مي‌كنيد.3- تحت هيچ شرايطي خشونت بكار نبريد. ممكن است با خشونت موقتاً برنده دعوا باشيد اما مطمئناً بازنده اصلي شما خواهيدبود. با جديت صحبت كنيد و به حد و مرز‌هاي تعيين شده استناد كنيد. بيشتر ورزشكاران از قواعد پيروي خواهندكرد.

اسلاید 57: خونسردي خود را حفظ كنيد

اسلاید 58: مربي فشار و استرس زيادي را تحمل مي‌كند. چنانچه از روي نتايج در موردشما قضاوت شود ممكن است بسيار به سادگي گيج شده، دست از تلاش برداريد. به همين دليل مربي بايد داراي شخصيت قوي و صداقت لازم باشد تا بتواند روي اهداف تمركز كند. وقتي مربيگري مي‌كنيد شما به عنوان يك مربي خوب فقط ورزشكاران را براي فصل مسابقات آماده نمي‌كنيد بلكه افراد را براي زندگي آينده آماده مي‌كنيد؛ اين نوعي از آموزش است و اگر شخصيت شما طوري است كه فقط به دنبال پيروزي هستيد مشكل است كه بتوانيد ورزشكاران را از نظر اخلاقي رشد دهيد. مطمئناً برنده شدن براي همه مهم است با وجود اين، معيارهاي زيادي وجود دارد كه با آن مي‌توان موفقيت را اندازه گرفت. و اين معيارهاي نيز بايد مورد تأكيد واقع شود:

اسلاید 59: شجاعت، جديت، بي‌باكي،‌ از جان مايه گذاشتن و اشتياق براي انجام بهترين بازي به شخصيت قوي و نيرومندي نياز است كه پيروزي را فراتر از تابلو ثبت امتيازات ببينيد. قدرت زياد مي‌خواهد كه در حالي كه ديگران شما را تيم بازنده مي‌دانند با باخت موجه شويد. اما اگر خونسردي خود را حفظ كنيد و حامي تلاش‌هاي ورزشكارانتان باشيد و آنها را در مسير درست هدايت كنيد، پيشرفت مثبت خواهد بود و به موقع پله‌هاي ترقي را طي خواهند كرد به طوري كه هرگز خودشان تصور نكنند.خيلي از مربيان توانايي رسيدن به اوج ترقي را در اين حرفه دارند و به مقام قهرماني نيز نايل مي‌شوند اما از شخصيت قوي برخوردار نيستند و مشكل خواهند توانست در اين موقعيت باقي بمانند.

اسلاید 60: وقتي من مي خواهم شايستگي ورزشكارانم را تحسين كنم روشي متواضعانه تر نشان مي‌دهم.وقتي مسئوليت آنچه كه انجام مي‌دهم را مي‌پذيرم من مربي كارا و تواناتري هستم و زمينه موفقيت بيشتري را بوجود‌مي‌آورم.من بيشتر از آنكه به زور متوسل شوم انعطاف پذير هستم و مطمئنم بدون بكارگيري زور واقعاً مدير موفقي هستم.من رهبر توانايي هستم كه جديت و عدالت را همزمان دارم. وقتي جدي و عادل هستم ورزشكارانم احترام زيادي نشان داده و به تصميم ‌هايم اطمينان و اعتماد دارند.به هركس يا موقعيتي اجازه نمي‌دهم كه مرا از شخصيتم دور كنند چرا كه من خودم هستم و خوي و منشي كه دارم درست است.

اسلاید 61: همانطور كه مي‌بينيد شخصيت قوي، پايه و اساس موفقيت براي مربي خلاق است. بدون كيفيت‌هاي اخلاقي برتر به جاي آنكه تيم را ارتقاء دهيد خود را نابود خواهيدكرد. بكارگيري شخصيت قوي، ضامن ايجاد تيمي محكم و قوي است و محيطي ايجاد مي‌كند كه در آن بزرگي و موفقيت مي‌تواند رشد كند. در چنين محيطي، بكارگيري مهارت‌هاي ارتباطي مفيد و مؤثر تا اندازه زيادي افزايش يافته و شما را قادر مي‌سازد كه ارتباط كيفي بيشتري با ورزشكارانتان داشته باشيد.

اسلاید 62: موفق و پیروز باشید

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید