علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

دانلود پاورپوینت آمادگی دفاعی پایه نهم درس هشتم جنگ نرم، درس ۸ جنگ نرم آمادگی دفاعی پایه نهم

jange-narrrm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 29 اسلاید پاورپوینت آمادگی دفاعی پایه نهم دوره اول متوسطه درس هشتم جنگ نرم پاورپوینت درس هشتم آمادگی دفاعی پایه نهم جنگ نرم پاورپوینت درس هشتم جنگ نرم آمادگی دفاعی پایه نهم پاورپوینت درس ۸ جنگ نرم آمادگی دفاعی پایه نهم پاورپوینت درس هشتم آمادگی دفاعی پایه نهم پاورپوینت درس ۸ آمادگی دفاعی پایه نهم درس هشتم ۸ جنگ نرم ما می گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. «( امام خمینی )ره » من برنامه های استکبار جهانی علیه ملّت ایران را در سه عبارت خلاصه می کنم: اول جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم، مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی. «مقام معظم رهبری» جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم. «مقام معظم رهبری» جنگ جنگ اراده هااست. «مقام معظم رهبری» در درس های قبلی خواندید، کشورهای استعمارگر درگذشته برای رسیدن به اهداف خود از تهاجم نظامی استفاده می کردند. جنگ های نظامی که امروزه به آن جنگ سخت هم گفته می شود، هزینه های زیادی به همراه داشت و تلفات انسانی آن علاوه بر سربازان کشور مدافع، شامل سربازان کشور مهاجم هم می شد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
6185 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دانلود پاورپوینت آمادگی دفاعی پایه نهم درس هشتم جنگ نرم، درس ۸ جنگ نرم آمادگی دفاعی پایه نهم”

دانلود پاورپوینت آمادگی دفاعی پایه نهم درس هشتم جنگ نرم، درس ۸ جنگ نرم آمادگی دفاعی پایه نهم

اسلاید 1: درس هـــــــــشتمجنگ نرم

اسلاید 2: تهیه کننده: زهره لاكتراش كلاس نهم كد 9 بهار 95 دبیر : خانم حسن نيا

اسلاید 3: ما می گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. « امام خمینی(ره) «من برنامه های استکبار جهانی علیه ملّت ایران را در سه عبارت خلاصه می کنم:اول جنگ روانی، دوم جنگ اقتصادی و سوم، مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی. « مقام معظم رهبری« جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم. « مقام معظم رهبری«جنگ جنگ اراده هااست. « مقام معظم رهبری«

اسلاید 4: در درس های قبلی خواندید، کشورهای استعمارگر درگذشته برای رسیدن به اهداف خود از تهاجم نظامی استفادهمی کردند.جنگ های نظامی که امروزه به آن جنگ سخت هم گفتهمی شود، هزینه های زیادی به همراه داشت و تلفات انسانی آنعلاوه بر سربازان کشور مدافع، شامل سربازان کشور مهاجمهم می شد.هزینه های بالای جنگ سخت، پیشرفت فنّاوری، مخالفت عموم مردم جهان با کشته شدن انسان هادر جنگ و …، قدرت های نظامی دنیای امروز را بر آن داشت تا از راه های دیگری به دنبال تأمین منافع خود باشند.درنتیجه اگر کشورهای استعمارگر در گذشته با تهاجم نظامی (جنگ سخت) به اهداف خودمی رسیدند، در دنیای امروز سعی می کنند با روش های جدید و کم هزینه به دنبال منافع خود باشند.فعالیت ( 1)سخنان مقام معظم رهبری را دربارهٔ جنگ نرم جست وجو کنید و دربارهٔ آن به بحث بپردازید.

اسلاید 5: به کلّیهٔ فعالیت های غیرنظامی که دشمن و عوامل آن در جهت ایجاد تغییرات لازم در یک جامعه و یا گروهی خاص انجام می دهند تا بر آن جامعه و گروه تسلط یابند، جنگ نرم گفته می شود.در این جنگ به جای استفاده از تفنگ، توپ، تانک، هواپیما و موشک از رسانه (روزنامه، مجله، عکس، فیلم، کتاب، جزوه و…)، شبکه های اجتماعی تلفن همراه، ماهواره، اینترنت، تلویزیون و رادیو و… بهره می گیرند. در جنگ نرم نوع تفکر و اندیشه را تغییر می دهند؛ یعنی دشمن ذهن و فکر مردم.

اسلاید 6: کشور هدف را طوری تغییر می دهد که آنان همان چیزی را بخواهند که دشمن می خواهد. جنگ نرم متکی به روش های نرم افزارانه، نامحسوس و تدریجی است. جنگ روانی، جنگرسانه ای، انقلاب مخملی و رنگی برخی از شیوه های مختلف جنگ نرم است. در این درس به بررسی یکی از خطرناک ترین شیوه های جنگ نرم می پردازیم:جنگ روانی رومیان کلاه خودها و زره های بزرگی را می ساختند که چندبرابر کلاه خود و زره معمولی بود. آنها وقتی از منطقه ای عبورمی کردند؛ این تجهیزات را به عمد در مسیر به جا می گذاشتند، تالشکریان طرف مقابل تصور کنند که سربازان آنها غول پیکرند وقبل از جنگ روحیهٔ مبارزه و مقاومت خود را از دست بدهند.

اسلاید 7: در زمان حرکت سپاهیان اسلام برای فتح مکه، وقتی مسلمانان به نزدیک مکه رسیدند، رسول گرامیاسلام (ص) به یارانش دستور داد هنگام شب بر بالای بلندی های اطراف مکه به صورت پراکنده آتش های زیادی روشن کنند تا هرکس از دور نگاه می کند، تصور نماید که یک سپاه چند هزارنفرهمکه را محاصره کرده است. در همین حال، پیامبر عباس بن عبدالمطلب را به داخل شهر مکه فرستادتا با دعوت از ابوسفیان وی را به محلی ببرد که بتواند آن آتش ها را تماشا کند. همین که ابوسفیان مشعل های فروزان بسیار زیاد را مشاهده کرد، چاره ای جز تسلیم در برابر سپاه اسلام ندید؛ در نتیجه مکه بدون جنگ و خونریزی فتح شد.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید