علوم پایه شیمی

درس اول علوم هشتم، مخلوط و جدا سازی مواد

drs-avl-olum-hashtm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۳ اسلاید پاور پوینت زیبا، جذاب، دارای مطالب مفید و مخصوص دانش آموزان تیزهوش و معلمان برای تدریس در کلاس
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
3971 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس اول علوم هشتم، مخلوط و جدا سازی مواد”

درس اول علوم هشتم، مخلوط و جدا سازی مواد

اسلاید 1: به نام خدا درس اول علوم هشتم مخلوط و جدا سازی مواد

اسلاید 2: اگر به محیط اطراف خود دقت کنید مواد گوناگون و متنوعی را می توانید ببینید. برخی از این مواد خالص هستند و فقط از یک نوع ماده تشکیل شده اند اما برخی از آن ها از دو یا چند ماده تشکیل شده اند که این مواد بیشتر در زندگی ما مورد استفاده قرار می گیرند که به این گروه از مواد مخلوط می گویند.در این فصل ما با مخلوط ها و روش جدا سازی آن ها آشنا می شویم.تقسیم بندی موادعنصر ها: از یک نوع اتم ساخته شده اند.ترکیب ها: ذرات آن ها از دو یا چند نوع اتم مختلف ساخته شده است.همگن: مخلوطی است که ذره های تشکیل دهنده آن به طور یکنواخت در یکدیگر پخش شده اند و در همه بخش ها خواص یکسان است.ناهمگن: مخلوطی است که ذره های تشکیل دهنده آن به طور یکنواخت در یکدیگر پخش نشده اند و در همه بخش ها خواص یکسان نیست.

اسلاید 3: 3 مخلوط های ناهمگن: مخلوط هایی هستند کهاجزا قابل تشخیص نیستند اجزای مخلوط به صورت یکنواخت پراکنده نشده اند خواص مخلوط نا همگن در تمام نقاط یکسان نیستانواع مخلوط هاانواع مخلوط های ناهمگنمخلوط های غیر معلق: هرگاه دو یا چند ماده جامد را با هم مخلوط کنیم یک مخلوط ناهمگن غیر معاق ساخته ایم که بی حرکت ماندن این مخلوط ها باعث جدایی اجزای آن نمی شود مانند: آجیل، خاک، موزاییک،.... مخلوط های معلق: اجزای مخلوط معلق را می توان با ساکن قرار دادن مخلوط از هم جدا کرد. معروف ترین شکل این مخلوط تعلیقه (سوسپانسیون) نام دارد که در آن یک جزء جامد در مایع پخش شده است. در این نوع مخلوط ها ذرات پخش شونده بیش از 10000 برابر ذرات پخش کننده بزرگی دارند. دوغ و شربت خاکشیر و شیر کاکائو نمونه هایی از سوسپانسیون ها هستند.

اسلاید 4: 4محلول ها(مخلوط های همگن): محلول های هستند که از دو جزء حلال و حل شونده تشکیل شده اند و همچنین زلال و شفاف هستند اجزا به طور یکنواخت در هم می آمیزند اجزا قابل تشخیص نیستندمسیر عبور نور در آن ها قابل رویت نیست (اثر تیندال ندارند)مخلوط های همگنحلال: ماده ای است که ماده دیگری را در خود حل می کند.حل شونده: ماده ای است که در حلال حل می شود.

اسلاید 5: 5محلول ها از نظر حالت فیزیکی در دمای 25 درجه:

اسلاید 6: 7/4/2020ADD A FOOTER6شما می توانید با آمیختن مواد مختلف با یکدیگر انواع گوناگونی از مخلوط ها را به صورت مایع، جامد و گاز درست کنید. یکی از ویژگی مخلوط ها این است که اجزای تشکیل دهنده آن خواص اولیه خود را حفظ می کنند؛ به عبارت دیگر خواص مواد قبل از آمیخته شدن با یکدیگر با بعد از آن تغییر نمی کند. برای نمونه آب و نمک مخلوطی همگن است. که از آب و نمک تشکیل شده است. هنگامی که این مخلوط را می چشیم، مزه آن شور است که شوری خاصیت نمک است. از طرفی دیگر وقتی مخلوط را روی زمین میریزیم مانند آب جاری می شود که این خاصیت آب است.باید به خاطر داشته باشیم که بسیاری از نوشیدنی ها و خوراکی ها مخلوط هستند.ویژگی مخلوط ها

اسلاید 7: 7/4/20207

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید