کسب و کار فروش و بازاریابی

درس بازاریابی از خوزه مورینیو

darshaye_bazaryabi_az_khoze_moriniyo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس بازاریابی از خوزه مورینیو”

درس بازاریابی از خوزه مورینیو

اسلاید 1: پنج درس بازاریابی از خوزه مورینیو (آقای خاص)تهیه کننده: مهدی آراستهwww.mehdiarasteh.irMehdi.arasteh85@gmail.com

اسلاید 2: بازاریابیبازاریابی به عنوان یک علم بهره بردار، ظرفیت وسیعی برای خود ایجاد کرده است. آنچه در طول سالهای اخیر نیز نصیب این رشته از مطالعات علمی شده است، حاصل همین ظرفیت پذیرش است. تازگی و طراوت این رشته از مطالعات علمی نیز مرهون همین الگوبرداری است از آنچه می تواند به رشد بازاریابی بیانجامد.بازاریابهای خوش ذوق دریافتند بین فوتبال و بازاریابی مشابهت های فراوانی وجود دارد؛ میدان ورزشی، صحنه ی رقابت جوانمردانه است، آنانکه با جسارت و جنگندگی ظاهر شوند، پیروز میدان خواهند بود؛ تیمی که فشارها و بحرانها را مدیریت کند، فرجام بازی را به نفع خود تغییر خواهد داد.

اسلاید 3: بازاریابی و فوتبالآنانکه عاشقانه وارد میدان مسابقات می شوند، احترام حریف را برمی انگیزند و بسیاری مشابهت های دیگر که می توان در بازار و بازاریابی سراغ آن را گرفت.از این رو بازاریابان بر آن شدند تا آموزه ها را از بزرگان فوتبال بیاموزند. خوزه مورینیو، آقای خاص فوتبال، برای خود اصولی دارد که برخی بازاریابان این اصول را به هنگام فعالیت حرفه ای در دستور کار خود قرار داده اند. این اصول کدامند؟

اسلاید 4: طرح های تحقیقطرح تحقیق به دو دسته استنتاجی و اکتشافی تقسیم می شود.طرح های استنتاجی می توانند به دو صورت تحقیق علی و تحقیق توصیفی انجام شوند.طرحهای توصیفی را هم می توان به صورت طرحهای طولی یا مقطعی تقسیم کرد.

اسلاید 5: خوزه مورینیو آقای خاص فوتبال جهان، تابستان امسال راهی فوتبال جزیره می شود تا هدایت تیم فوتبال چلسی را بر عهده گیرد تیمی که پیش از این نیز در فاصله ی بین سالهای 2004 تا 2007 سرمربی بوده است.به گواه بسیاری از طرفداران ، منتقدان ، بازیکنان و مربیان فوتبال مورینیو هم اکنون یکی از بهترین مربیان فوتبال است و حضور وی در هر تیمی آن تیم را متحول خواهد کرد.مورینیو کار خود را درفوتبال به عنوان یک بازیکن آغاز کرد اما خیلی زود بازی کردن را رها کرد و تصمیم گرفت وارد دنیای مربیگری شود.

اسلاید 6: آغاز یک ستارهاو پس از مربیگری در چند تیم جوانان، کار خود را به عنوان مترجم سر بابی رابسون و سپس لوئیس ونگال در تیمهایی همچون اسپورتینگ لیسبون ، پورتو و بارسلونا پیش گرفت. نام این مربی پرتغالی با نام پورتو گره خورده است، زیرا برای اولین بار در پورتو بود که مورینیو به چهره ی سرشناس در فوتبال اروپا و جهان تبدیل شد. وی پس از پورتو به چلسی رفت و سپس راهی اینترمیلان ایتالیا شد. مورینیو پس از دو فصل در اینتر و تکرار افتخاراتش با این تیم به یکی از بزرگترین باشگاههای جهان یعنی رئال مادرید رفت و توانست در این تیم تاثیرگذار باشد.

اسلاید 7: آقای خاصدر بیستم ماه می سال جاری فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که مورینیو پس از توافقی دو جانبه از این تیم جدا خواهد شد. آبیهای لندن مقصد بعدی آقای خاص است. شهرت خوزه مورینیو او را به چهره ای فراتر از یک مربی فوتبال تبدیل کرده است و افراد زیادی در حوزه های مختلف سعی کرده اند از ویژگیهای فنی و رفتاری وی الگوبرداری آگاهانه کنند.

اسلاید 8: برندی به نام مورینیو مطمئنأ آموختن از فردی که در مدتی نسبتأ کوتاه از فردی ناشناخته به برندی معروف در دنیای فوتبال تبدیل شده است، می تواند بسیار مفید واقع شود. این موضوع بویژه برای بازاریابان که شناساندن خود و محصولشان به مشتری و ساختن برند فردی و سازمانی می تواند نقش مهمی در موفقیت حرفه ای آنها ایفا کند از اهمیت بسزایی برخوردار است. در پاسخ به این پرسش که بازاریابان می توانند چه چیزی از خوزه مورینیو بیاموزند می توان به پنج مورد زیر اشاره کرد:

اسلاید 9: 1- نترسید نظرتان را با صراحت اعلام کنید.در پی رکود اقتصادی بسیاری از برندها و بازاریابان از ترس فلج شده‌اند. خواه این ترس در پی از دست دادن سهم خود در بازار به نفع رقبا و واگذاری مشتریان بوده یا در سطحی شخصی با خطر اخراج از حرفه خود ارتباط یابد، بازاریابان از پذیرفتن خطر طفره رفته‌اند .نه فقط مورینیو به عنوان یک مربی در قطبی کردن عقاید تجربه پیدا کرده، بلکه به نظر می‌رسد که از ترسی که در دل بسیاری از بازمانده‌ها رخنه کرده، مبرا است. او درباره احتمال برکناری خود، گفته که چنانچه باشگاه تصمیم بگیرد که به خاطر کسب نتایج ضعیف به من را برکنار کند ، این بخشی از بازی است. در این صورت من یک میلیونر خواهم بود و البته پس از چند ماه مدیریت یک باشگاه دیگر را بر عهده می‌گیرم . ( مصاحبه با BBC)

اسلاید 10: 1- نترسید نظرتان را با صراحت اعلام کنید.مورینیو هیچ گاه از به زبان آوردن نظر واقعی اش باکی نداشته است. او چندی پیش پس از آنکه رسمأ به عنوان مربی چلسی اعلام شد، در مصاحبه ای گفت:« چلسی بوی تعفن رافا بنیتز (مربی سابق چلسی) را می دهد.» درست است که بیشتر بازاریابان در صورت اخراج شدن میلیونر نخواهند شد، اما به یاد داشته باشید که اگر بخواهید مطابق میل هیچ کس رفتار نخواهید کرد. کسی که بخواهد همه را از خود راضی نگه دارد محکوم به شکست است.

اسلاید 11: وجود شهامتی سنجیده و حساب شده برای دستیابی به موفقیت ضروری است . ترس بزرگترین مانع رسیدن به هدف است. رویارویی با ترس های خود را جزئی از عادت هایتان کنید و در هر شرایطی این کار را انجام دهید. برایان تریسی

اسلاید 12: 2- تصور کنید به وسیله ی دشمنان محاصره شده اید. اگر مورینیو کتابی در حوزه ی کسب و کار می نوشت، مطمئنأ اولین توصیه ی او این بود: تصور کنید همیشه از سوی دشمنان محاصره شده اید. مورینیو همیشه به بازیکنانش می گوید: « ما بهترین هستیم، اصلأ برایمان مهم نیست که همه از ما متنفر باشند، ما شایسته ی برنده شده هستیم. » شاید این نوع تفکر تا حدودی منفی و بدبینانه باشد، اما اگر فلسفه ی مدیر این باشد که گروهی را برای انجام هدفی مشترک متحد کند، چنین تفکری بسیار کارایی خواهد داشت.

اسلاید 13: 2- تصور کنید به وسیله ی دشمنان محاصره شده اید. فرانک لمپارد بازیکن تیم فوتبال چلسی در این باره به شبکه بی بی سی ورزشی می گوید: « او این ذهنیت را همه جا با خود می برد. او روحیه ای در افرادش ایجاد می کند که حتی اگر از بیرون هم نگاه کنیم، می بینیم که خیلی خیلی قوی هستند. »

اسلاید 14: 3- از تیم خود محافظت کنید.شاید یکی از بدترین آثار رکود اقتصادی این باشد که افراد تمایل پیدا می کنند مسئولیت خود را به دوش دیگران بیاندازند. تصمیمات بر اساس فایده ای که برای برند دارند اتخاذ نمی شوند، بلکه کارمندان و مدیران به دنبال این هستند که با تصمیماتی که می گیرند موقعیت خود را حفظ کنند. بنابراین در شرایط سخت اقتصادی معمولأ منافع فردی به منافع گروهی ترجیح داده می شود. این موضوع در سطوح بالاتر حتی رهبری یک سازمان را نیز با خطر روبه رو می کند.کسانی که طرفدار سرسخت مورینیو هستند و آنهایی که به شدت از او متنفرند در یک نقطه با یکدیگر اشتراک دارند و آن اینکه او حس فداکاری را به بهترین نحو در بازیکنانش به وجود می آورد.

اسلاید 15: 3- از تیم خود محافظت کنید.شخصیت خاص مورینیو باعث می شود انتقادهای نیشدار رسانه ها همواره به سمت او باشد و این فشار سخت رسانه ای از روی بازیکنانش برداشته شود و آنها با تمرکز بیشتری وارد میدان مسابقه شوند.مورینیو انتقادها و فشارها را به جان می خرد تا بازیکنانش با آرامش خاطر کار کنند و آنها نیز سعی می کنند با فداکاری و تلاش بیشتر برای تیمشان جواب این از خود گذشتگی آقای خاص را بدهند.

اسلاید 16: 4- عاشق کار خود باشید نه عاشق نتیجه.اشتیاق فراوانی که مورینیو به فوتبال دارد غیرقابل انکار است. اشتیاق او به مستطیل سبز آنقدر زیاد است که گویی هر مسابقه برای او مانند جنگی است که باید در آن پیروز شود. مورینیو جمله معروفی دارد که در آن می گوید:« به مدل موی من نگاه کنید. من برای جنگ آماده هستم.»این موضوع بسیار مهمی است که معمولأ به آن توجه نمی شود. بهترین بازاریابان دنیا عمیقأ به آنچه انجام می دهند اهمیت می دهند و فارغ از نتیجه ای که به دست می آید عاشق کارشان هستند.

اسلاید 17: 4- عاشق کار خود باشید نه عاشق نتیجه.استیو جابز در جایی گفته است: « تنها زمانی از کار خود رضایت خواهید داشت که معتقد باشید آنچه انجام می دهید فوق العاده است و تنها راه انجام دادن کار فوق العاده این است که عاشق کارتان باشید. اگر هنوز به این حس نرسیده اید سرجایتان آرام ننشینید.»

اسلاید 18: 5- قوانین برای شکسته شدن به وجود آمده اند.قوانین دست و پاگیر هیچ گاه نتوانسته اند جلوی مورینیو قد علم کنند. او در یکی از بازیها در حالی که از تماشای بازی محروم شده بود با لباسی که شناخته نشود وارد استادیوم شد و بازی تیمش را تماشا کرد. هیچ قانونی نمی تواند جلوی تعهد و اشتیاق مورینیو به برنده شدن را بگیرد.در دوره ای که توجه بیشتر به مشتریان به یکی از اصول بسیار مهم در بازاریابی تبدیل شده است محدود کردن خود به قوانین دست و پاگیر باعث فاصله گرفتن هر چه بیشتر بازاریاب با مشتریانش خواهد شد.19

اسلاید 19: منابع:نشریه توسعه مهندسی بازار سال ششم آذر و دی 1391 شماره 28مقاله « پنج درس بازاریابی از خوزه مورینیو – آقای خاص»20

اسلاید 20: پیشنهاد تحقیقات بازاریابیمحقق پس از تدوین طرح تحقیق و تعیین برنامه ریزی و بودجه زمانی انجام پروژه باید پیشنهاد تحقیق را به صورت کتبی تهیه کند.هدف از طرح پیشنهاد تحقیق بازاریابی:2-بحث و بررسی پیرامون تلاشهای تحقیقاتی دیگران1- اهمیت مسئله مدیریت و تحقیق پذیری آن3- درباره اطلاعات مورد نیاز برای حل مسئله مدیریت و چگونگی بدست آوردن و تفسیر آن پیشنهاداتی ارائه شود. بنابراین شاید لازم باشد قدری بیشتر به مورینیوی درون خودمان توجه کنیم.

اسلاید 21: پیشنهاد تحقیقات بازاریابیمحقق پس از تدوین طرح تحقیق و تعیین برنامه ریزی و بودجه زمانی انجام پروژه باید پیشنهاد تحقیق را به صورت کتبی تهیه کند.هدف از طرح پیشنهاد تحقیق بازاریابی:2-بحث و بررسی پیرامون تلاشهای تحقیقاتی دیگران1- اهمیت مسئله مدیریت و تحقیق پذیری آن3- درباره اطلاعات مورد نیاز برای حل مسئله مدیریت و چگونگی بدست آوردن و تفسیر آن پیشنهاداتی ارائه شود. اگر به دنبال شغل راحت بودم در پرتغال مي ماندم. صندلي هاي آبي زيبا ، جام قهرماني و حکمراني. اگر من در بارسلونا منفور هستم اين مشکل آنهاست نه مشکل من. ترس واژه اي است که در فرهنگ لغات فوتبال من جايي ندارد

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید