علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

درس دوم: استعانت از خداوند کتاب پیام های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

ketab-payam-hai-asaman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 18 اسلاید اورپوینت استعانت از خدا(درس دوم کتاب پیام های آسمان پایه هفتم دوره اول متوسطه) در 18 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای استفاده معلمان و دانش آموزان در پاورپوینت حاضر به شکل کامل به درس دوم کتاب پیام های آسمان پایه هفتم متوسطه پرداخته می شود. در درس دوم به موازد زیر پرداخته می شود: - مقدمه - درس دوم: استعانت از خدا - فعالیت کلاسی - راه های بهره مندی از یاری خداوند - توضیحات - توضیحات کامل - فعالیت کلاسی - بیشتر بدانیم - توضیحات - الهی(مناجات) پاورپوینت حاضر به صورت کامل به درس دوم کتاب پیام های آسمان پایه هفتم متوسطه می پردازد. دسته بندی: پاورپوینت تعداد اسلاید: 18 فرمت: قابل ویرایش قابل استفاده برای معلمان و دانش آموزان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
695 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس دوم: استعانت از خداوند کتاب پیام های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه”

درس دوم: استعانت از خداوند کتاب پیام های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: درس دوم: استعانت از خداوندکتاب پیام های آسمانپایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 3: مقدمه:تمام جهان هستی در دست خداوند است و بالاتر از او قدرتی وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است انسان از کسی کمک بخواهد که بیشترین قدرت را دارد. این درس شیوه های کمک خواستن از خداوند را می آموزد.

اسلاید 4: درس دوم: استعانت از خداوندروزی عدّه ای از درباریان هارون (خلیفهٔ مغرور و ظالم عباسی) در حضورش نشسته و مشغول چاپلوسی بودند که بهلول زیرک وارد شد.هارون رو به بهلول کرد و گفت: ای بهلول مدت زیادی است که ما را می شناسی و به دربار ما می آیی؛ اما برخلاف دیگران، تاکنون چیزی از ما نخواسته ای. امروز از ما چیزی بخواه تا به تو ببخشیم!بهلول درنگی کرد و گفت: ای خلیفهٔ بزرگ، نگران گناهانم هستم. می ترسم در روز قیامت باعث عذابم شوند. از شما می خواهم گناهان مرا ببخشید.خلیفه خنده ای سر داد و گفت: ای نادان، من نمی دانم خودم در روز قیامت چه حال و روزی خواهم داشت. چگونه در آن روز، تو را نجات دهم؟ چیز دیگری بخواه. - ای خلیفه، من زود بیمار می شوم. از شما می خواهم بیماری ها را از من دور کنید.(استعانت: طلب یاری)

اسلاید 5: هارون با ناراحتی گفت: این کار هم از من ساخته نیست. چیز دیگری بخواه. - جناب خلیفه، این کشور پهناور و همه ساکنانش فرمانبردار شما هستند. من هر وقت می خواهم استراحت کنم، پشه ها و مگس های مزاحم، اذیتم می کنند و نمی گذارند بخوابم. اگر ممکن است به آنها دستور دهید با من کاری نداشته باشند تا بتوانم راحت استراحت کنم.هارون که از عصبانیت نمی توانست خودش را کنترل کند، فریاد کشید: نادان! اینها چیست که از ما می خواهی؟ چرا کارهایی را از ما می خواهی که انجامشان از هیچ کس برنمی آید؟ نکند ما را مسخره کرده ای؟بهلول آرام و استوار جواب داد: جناب خلیفه، من قصد مسخره کردن شما را نداشتم، فقط ... .بهلول این را گفت و سپس در میان سکوت و حیرت اطرافیان قصر را ترک کرد.فعالیت کلاسیبه نظر شما، بهلول از این درخواست ها چه منظوری داشت؟

اسلاید 6: ما در هر شبانه روز، دست کم ده مرتبه سوره حمد را می خوانیم و در آن می گوییم:اِیّاكَ نَعبُدُ [خدایا] تنها تو را می پرستیموَ اِیّاكَ نَستَعینُ و تنها از تو یاری می خواهیم. ( سورهٔ حمد، آیه ٥)اگر کمی به زندگی روزانه خود فکر کنیم درم ییابیم که ما نمی توانیم تمام نیازهای زندگی خود را به تنهایی برطرف کنیم. ما برای حلّ مشکلات، نیازمند کمک دیگران هستیم.از طرفی دیگران نیز همگی مانند ما هستند و فقط خداوند، بدون آنکه نیازی داشته باشد، می تواند به همه یاری برساند.حال ما چگونه می توانیم از یاری خداوند برخوردار شویم؟

9,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید