علوم انسانی و علوم اجتماعی

درس هشتم پایه‌ی دهم

darse8dini_10

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. علی زارع

    فرافایل، مرجع بزرگ خرید و فروش فایلهای دانشجویی
    کد سایت فرافایل وارد شوید

نظر خود را بنویسید

درس هشتم پایه‌ی دهم

اسلاید 1: آهنگ سفر اکنون که با آینده انسان در جهان آخرت آشنا شدیم و دانستیم که سرنوشت ابدی انسان ها براساس اعمال آنان در دنیا تعیین میشود ، لازم است تا دراین دنیاقدم در مسیری بگذاریم که موفقیت آن حتمی باشدو سرانجام و آخرتی آباد را برای مارقم بزند . از آنجا که هدف از خلقت انسان رسیدن به مقام قرب خداوند است پس در حقیقت ، او مسیر و هدف اصلی زندگی ماست . هرکس این نکته را دریابد و زندگیی خود را در مسیر این هدف قرار دهد، در دنیا زندگیی لذت بخش و مطمئن و در آخرت رستگاری ابدی را به دست خواهد آورد. البته برای رسیدن به چنین هدف بزرگ و بزرگتری ، لازم است برنامه ریزی کنیم تا قدم در راهی بگذاریم که سرانجامی این گونه زیبا داشته باشد و در راهی قرار نگیریم که خود را گرفتار آتش دوزخ کرده باشیم . پس لازم است بدانید : برای آنکه در این برنامه ریزی موفق شویم، چه اقدامات و کارهایی باید انجام دهیم؟

اسلاید 2: 1- تصمیم عزم برای حرکت عزم به معنای اراده و تصمیم بر انجام کاری است . آدمی با عزم خویش، آنجه را که انتخاب کرده است، عملی سازد . البتهعزم و اراده انسان ها متفاوت است . هر قدر عزم قوی تر باشد رسیدن به هدف آسان تر است . استواری بر هدف ، شکیبایی و تحمل سختی ها برای رسیدن به آن هدف از آ ثار عزم قوی است . کار های بزرگ عزم های بزرگ می خواهد . انان که عزم های ضعیفی دارند ، در برابر تند باد حوادث ، تاب نمی آورند و مشکلات راه ، آنان رات به عقب نشینی وادار می کند . اما آنان که عزم قوی دارند، سرنوشت را به دست حوادث نمی سپارند و با قدرت به سوی هدف قدم بر میدارند . به همین جهت بعد از سفارش هایی که لقمان حکیم به فرزندش می کند و راه و رسم زندگی را به او نشان می دهد ،بقه وی می گوید : يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنكَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَكَ ۖ إِنَّ ذَٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ 17  پسرم! نماز را برپا دار، و امر به معروف و نهی از منکر کن، و در برابر مصایبی که به تو می‌رسد شکیبا باش که این از کارهای مهمّ است

اسلاید 3: 2- عهد بستن با خدا کسی که راه رستگاری را که همان قرب و نزدیک شدن به خداست، شناخته و می خواهد در این مسیر قدم بگذارد ، با خدای خود پیمان می بندد که آنچه خداوند بررای رسیدن به این هدف مشخص کرده است ، یعنی واجبات الهی را، انجام دهد و خداوند را خشنود سازد : همچنین از انجام آنچه که ما را از این هدف دور میسازد ، یعنی کار حرام ، اجتناب کند .چقدر زیباست که خداوند ، را رستگاری ما را با رضایت خود همراه ساخته است : یعنی وقتی خدا از ما راضی خواهد بود که ما در مسیر رستگاری و خوشبختی خود گام بردارن : و آنگاه از ما نا خوشنود خواهد بود که به خود ظلم کنیم و در مسیر هلاکت خود قدمن گذاریم.

اسلاید 4: درباره عهد با خدا خوب است دو پیشنهاد زیر را انجام دهیم1:برای عهد بستن بهترین زمان ها را انتخاب کنیم . بعد از نماز ، شب های قدر و شب یا روز جمعه زمان های خوبی برای عهد بستن با خدا هستند 2: عهدو پیمان خدا را در زمان های معینی ، مانند آخر هر هفته ، آخر هر ماه یا شب قدر هر سال ،تکرار کنیم تااستحکام بیشتر وبه فراموشی نشود.

اسلاید 5: 3-مراقبت باقی ماندن بر پیمان خود با خدا ووفای برعهدرضایت خدا را در پی دارد و شکستن پیمان شر مندگی در مقابل او را به دنبال می آورد : عهدی که ابتدا بسته میشود مانند نوزادی است که باید از او مراقبت شود تا با عهد شکنی آسیب نبیند .امام علی می فرمایید :گذشت ایام،آفاتی در پی دارد وموجب ازهم گسیختگی تصمیم ها و کارها میشود .به طور مثال :کسی عهدی میبندد که هر روز پس از نماز صبح، یک صفحه قرآن بخواند: ائ باید مراقب باشد که کار های دیگر ، او را بخود مشغول نکند و این تصمیم خود را فراموش نکند و نیز عواملی را نیز سبب سستی در اجرای این تصمیم میشود، از سر راه بر دارد .

اسلاید 6: 4- محاسبه ارزیابی بعد از مراقبت ، نوبت محاسبه است تا میزان موفقیت و وفا داری به داری به عهد ،به دست آید وعوامل موفقیت یا عدم موفقیت، شناخته شود .بعد از محاسبه اگر معلوم شود که در انجام عهد خود موفق بوده ایم ، خول است خدارا سپاس بگوییم و شکر گذار او باشیم: زیرا میدانیم که او بهترین پشتیبان ما در انجام پیمان هاست .اما اگر معلوم شود که سستی ورزیده ایم ،خود را سرزنش کنیم و مورد عتاب قرار دهیم و از خداوند مورد بخشش کنیم ویا تصمیم قوی تر ، دوباره با خداوند عهد ببندیم و وارد عمل شویم. یادمان باشد که یک حسابرسی بزرگ درقیامت درپیش داریم واگر خودمان در اینجا به حساب خود نرسیم ، در قیامت به طور جدی اعمال ما را محاسبه خواهند کرد.پیامبر اکرم فرمود :به حساب خود رسیدگی کنید، قبل ازین که به حساب شما برسند بهتر است هر شب کارهای خود را ارزیابی کنیم در پایان آن هفته نیز به حساب آن هفته ،رسیدگی کنیم. سالی یک بار برنامه ی سال خود را مرور کنیم ، یکی از بهترین زمان های محاسبه ی سالانه ، شب های قدر ماه مبارک رمضان است تابتوانیم براساس آن ، تصمیم های بهتری برای آینده بگبریم .

50,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید