علوم پایه علوم تجربی

درس ۱۰ علوم نهم : نگاهی به فضا

dars10-olum9

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۱۰ علوم نهم : نگاهی به فضا”

درس ۱۰ علوم نهم : نگاهی به فضا

اسلاید 1: به نام خدا خداوندکیوان وگرادن سپهر فروزنده ماه وناهید ومهر درس 10 : نگاهی به فضا کیمیا رستم زاده 902

اسلاید 2: منجمان و ستاره شناسان برای مطالعه بهتر و دقیق تر آسمان و آنچه در آسمان است . از ابزار های ویژ و دقیقی استفاده میکنند . ( مانند تلسکوپ و... ) حدود 1000 سال پیش منجمان ایرانی و مسالمانان کشور های دیگر مطالعات نجومی خود را آغاز کرده و شروع به مشاهده آسمان و ساخت رصد خانه و ابزارلات نجومی (مانند اسطرلاب )کردند .

اسلاید 3: ابزارالات و مکان های مطالعه آسمان

اسلاید 4: 1.اسطرلاب اسطرلاب واژه ای یونانی به معنی < ستاره گرفتن > است . اسطرلاب از یک صفحه گرد فلزی تشکیل شده . کاربرد اسطرلاب : تعیین زاویه . ارتفاع ستارگان . موقعیت سیاره ها و ماه و خورشید . تعیین وقت و سایر مطالعات نجومی .منجمان درحال مطالعه آسمان با اسطرلاب و دیگر ابزار نجوم

اسلاید 5: 2. رصد خانهرصد خانه یا رصد گاه جایی است که برای مشاهده و بررسی و اندازه‌گیری پدیده‌های آسمانی ساخته شده‌است. در گذشته، رصدخانه‌ها اساساً شامل سُدْس و برخی ابزارهای دیگرِ ستاره‌شناسی بود. رصدخانه‌های امروزی معمولاً تلسکوپ‌های بزرگ نوری یا رادیویی دارند که در اتاق‌های گردنده نصب شده‌اند. رصدخانه مراغه در استان آذربایجان شرقی . بزرگترین جهان در دوره قبل از اختراع تلسکوپ است . این رصدخانه . درسال 657 هجری قمری به دستور هلاکو نوه چنگیزخان مغول و با همت خواجه نصیر الدین طوسی ساخته شد.

اسلاید 6: نمای قدیمی رصدخانه مراغه رصدخانه مراغه بعد از بازسازی رصدخانه های امروزی رصدخانه های قدیمی

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید