علوم مهندسی معماری و عمران

دیگ و منبع انبساط

enbsaat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دیگ و منبع انبساط”

دیگ و منبع انبساط

اسلاید 1: دیگ موتورخانه و منبع انبساطتاسیسات مکانیکی و برقی رضا قاسمی ده‌چشمه (9629253)

اسلاید 2: دیگ موتورخانه چیست؟دیگ موتورخانه ، محفظه ای است که در آن، آب ورودی توسط سوختن مواد سوختی گرما می بیند. بسته به مقدار این گرما، آب نهایی شرایط مختلفی پیدا می کند که همین شرایط مختلف، معیار دسته بندی دیگ هاست. اگر آب ورودی با جذب حرارت به آب گرم تبدیل شود (نهایتا ۸۷ درجه سانتی گراد) اصطلاحا دیگ آبگرم، اگر به آب داغ تبدیل شود (آب تحت فشار با دمای حدود ۲۰۰ درجه سانتی گراد) دیگ آب داغ و در صورت تبدیل شدن به بخار، دیگ بخار نامیده می شوند. ذکر این نکته نیز ضروری است که برای مثال یک دیگ آبگرم، به علت نداشتن سوپاپ های اطمینان برای تخلیه بخار، توان نگه داشتن بخار را در خود نداشته و آسیب می بیند؛ پس باید کنترل مناسبی بر روی دما و میزان حرارت منتقل شده به دیگ داشت.

اسلاید 3: طبقه بندی دیگ ها دیگ ها را می توان از نقطه نظرهای مختلف بررسی و تقسیم بندی کرد.1-طبقه‌بندی بر اساس جنس دیگ2-طبقه‌بندی بر اساس نوع سیال در لوله3-طبقه‌بندی انواع دیگ بر اساس نوع سیال عامل4-طبقه‌بندی انواع دیگ بر اساس نوع سوخت مشعل5-طبقه‌بندی بر اساس عقب دیگ

اسلاید 4: 1-طبقه‌بندی بر اساس جنس دیگدیگ های چدنی :جنس بدنه این دیگ ها از چدن آتش خوار است و چون به صورت قطعه قطعه یا پره پره تولید می گردد امکان تغییر ظرفیت حرارتی در آن وجود دارد و همچنین مونتاژ و جمع کردن آن در هر مکانی میسر می باشد. دیگ های چدنی به دلیل جنس چدنی آن در مقابل پوسیدگی و خوردگی مقاوم بوده و دارای عمر بالایی می باشد.از معایب آن می توان به تحمل فشار پایین ۴ تا ۷ بار و همچنین قیمت بالاتر آن نسبت به دیگ های فولادی اشاره کرد. ظرفیت دیگ چدنی بین ۳۳۰۰۰ کیلو کالری بر ساعت تا ۱۳۰۰۰۰۰ کیلو کالری بر ساعت است. دیگ های فولادی:این نوع دیگ‌ها برای فشارها و ظرفیت‌های حرارتی متوسط تا زیاد کاربرد دارند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید