پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

راه های صحیح مصرف برخی از داروهای رایج

Rahhaye_masraf_sahih_barkhi_daroohaye_rayej

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

  • 0.0 میانگین امتیاز کارشناس‌ها
درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “راه های صحیح مصرف برخی از داروهای رایج”

راه های صحیح مصرف برخی از داروهای رایج

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: راه های صحیح مصرف برخی از اشکال دارویی رایجمعاونت غذا و دارودانشگاه علوم پزشكي كاشان

اسلاید 3: استعمال اسپری استنشاقی بینی :1- ابتدا بینی را پاک کنید.2- در حالتی که سر مختصری به سمت جلو خم شده است بنشینید.3- قوطی اسپری را خوب تکان دهید.4- درپوش اسپری را جدا نموده و نوک آنرا به مقدار کمی داخل بینی کنید.5- دهان و سوراخ دیگر بینی را ببندید.6- در حالی که هوا را از راه بینی استنشاق می کنید مقدار تجویز شده برای هر بار مصرف را با فشار به ظرف اسپری به ریه ها وارد کنید.

اسلاید 4: 7- قسمت خروجی اسپری را از بینی خارج نموده و سر را به جلو خم کرده بین زانوها قرار دهید. 8- به آرامی راست بنشینید ( دارو به حلق می ریزد ) پس از انجام عمل دم، سر را به طرفین بگردانید. 9- پس از هر بار مصرف قسمت نوک اسپری را با آب جوشیده سرد بشویید. 10- هیچ گاه ظرف پرشده تحت فشار را سوراخ ننمایید و آن را در معرض گرما و سرما قرار ندهید.

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: استعمال اسپری استنشاقی دهانی :1- تا جای ممکن با سرفه کردن خلط را از راه های تنفسی خارج نمایید.2- برای مرطوب کردن گلو مقداری آب بنوشید.3- قوطی اسپری را به خوبی تکان دهید.4- بعد از برداشتن در پوش، قوطی اسپری را طبق دستور کارخانه سازنده( معمولا سر اسپری به طرف پایین ) در دست بگیرید.

اسلاید 9: 5- دهانه اسپری را رو به قسمت انتهای گلو، داخل حفره قرار داده و با لبها دور دهانه را محکم بگیرید. 6- سر را کمی به سمت عقب متمایل نمایید. 7- به آرامی نفس خود را بیرون بدهید و تا جای ممکن هوای ریه ها را خالی کنید. 8- در حالیکه دم عمیقی انجام می دهید به طور همزمان قسمت قوطی را به سمت افشاننده دارو فشار دهید. 9- پس از خارج نمودن دهانه اسپری از دهان ، نفس خود را به مدت 10 تا 15 ثانیه حبس نموده، سپس به آرامی نفس بکشید.

اسلاید 10: 10- بین استنشاقهای متوالی، حداقل یک دقیقه فاصله بگذارید. 11- دهان خود را با آب گرم شستشو دهید( آب را نیاشامید) . 12- پس از هر بار مصرف قسمت دهانی دستگاه را از قسمت قوطی محتوی دارو جدا نموده و آن را با آب گرم بشویید. 13- هیچ گاه ظرف پرشده تحت فشار را سوراخ ننموده و آن را در معرض گرما و سرما قرار ندهید.

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14: استعمال کپسول استنشاقی :1- تا جای ممکن با سرفه کردن خلط را از مجرای تنفسی خارج نمایید.2- برای مرطوب کردن گلو مقداری آب بنوشید.3- کپسول را طبق دستور کارخانه سازنده در دستگاه قرار دهید.4- دهانه دستگاه را رو به قسمت انتهای گلو، داخل حفره دهان قرار دهید و با لب ها دور دهانه را محکم بگیرید.5- سر را به سمت عقب متمایل نمایید.

اسلاید 15: 8- به آرامی نفس خود را بیرون بدهید و تا جای ممکن هوای ریه ها را خالی کنید. 7- در حالیکه دم عمیقی انجام می دهید به طور همزمان طبق دستور کارخانه سازنده به دستگاه فشار وارد نمایید. - پس از خارج نمودن دهانه اسپری از دهان، نفس خود را به مدت 10 تا 15 ثانیه حبس نموده سپس به آرامی نفس بکشید. 9- بین استنشاقهای متوالی حداقل یک دقیقه فاصله بیاندازید. 10- پس از هر بار مصرف، قسمت دهانی دستگاه را جدا نموده و آن را با آب گرم بشویید.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید