علوم مهندسی معماری و عمران

روانگرایی خاک ۲

ravan-graei-khak2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روانگرایی خاک ۲”

روانگرایی خاک ۲

اسلاید 1: licuefactionروانگرایی خاکها液状化(液化)

اسلاید 2: چکیدهخاكهاي ماسه شل اشباع اگر تحت بارهاي ديناميكي مثل زلزله قرار گيرند، ممكن است معضلاتي بوجود آورند كه نمونه بسيار مهم آن پديده روانگرايي است . در حين اعمال نيروي زلزله، در يك لحظه فشار آب حفره اي از تنش مؤثر قائم بيشتر شده و خاك ماسه اي همانند يك سيال روان ميشود.

اسلاید 3: در هنگام وقوع بارهاي ديناميكي ناشي از زلزله خاكهاي ماسه اي شل و اشباع موجود در منطقه تمايل به متراكم شدن و درنتيجه كاهش حجم دارند اگر اين خاكها نتواند به سرعت زهكشي شوند در اثر تقليل ضريب نفوذپذيري و افزايش تدريجي فشارآب منفذي، مقدار تنش مؤثر كاهش زيادي مي يابد.تحت اين شرايط چون مقاومت برشي يك خاك غير چسبنده با توجه به رابطه τ =σ ′ tanθ ′ مستقيمًا با تنش مؤثر آن در ارتباط است. در اين حالت مدول ارتجاعي و مقاومت برشي خاك شديدًا كاهش يافته و ممكن است به ازبين رفتن كامل مقاومت برشي خاك نيز بيانجامد و در نتيجه خاك بمانند يكمايع غليظ رفتار كرده و به حالت روان در مي آيد اين پديده مرسوم به روانگرايي يا روانگونگي مي باشد.علتهاي روان شدگي

اسلاید 4: σ = σ – uτ = σ tanφ + cτ = σ tanφ , c = 0τ = ( σ – u ) tanφu = σ ► τ = 0 ► Liquefaction

اسلاید 5: جوشش ماسه كه در حين وقوع زلزله در سطح زمين مشاهده مي شود دليل بر وقوع روان شدگي است .

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید