علوم مهندسی معماری و عمران

روش‌های دفع زاِئدات هسته‌ای

dafe-zaaedate-hasteei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش‌های دفع زاِئدات هسته‌ای”

روش‌های دفع زاِئدات هسته‌ای

اسلاید 1: دفع زائدات هسته ای استاد مربوطه : آقای دکتر وصالی

اسلاید 2: مقدمه:استفاده از انرژی هسته ای جهت تولید برق در نیمه دوم قرن بیستم مورد توجه قرارگرفت. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۴۳۶ نیروگاه برق هسته ای با ظرفیت370/000 مگاوات در کشورهای جهان در حال فعالیت بوده و ۱۰ نیروگاه هسته ای جدید نیز در سال ۲۰۰۸ در حال ساخت بوده است. راکتورهای هسته ای موجود مجموعا ۲۶۰۰ میلیون کیلووات ساعت، که معادل15 درصد کل انرژی الکتریکی تولید شده در جهان است را تولید می کنند.

اسلاید 3: ● استنشاق ذرات رادیو اکتیو معلق در هوا● مصرف مواد خوراکی آلوده به این مواد ● جذب از راه پوست● ورود از طریق ساییدگی ها و زخم های پوستراه های ورود مواد رادیو اکتیو به بدن:

اسلاید 4: مراحل تولید انرژی هسته ای:از عناصر اورانیم، پلوتنيم، و توریم می توان برای تولید انرژی هسته ای استفاده کرد. با این حال اورانیم معمول ترین عنصر جهت تولید انرژی محسوب می شود. اورانیم در طبیعت عمدتا با 2 نوع ایزوتوپ 2۳۵U و ۲۳۸U یافت می شود. تفاوت این دو نوع ایزوتوپ، در تعداد نوترون های موجود درهسته آنهاست. در ۱۴۰ کیلوگرم اورانیم تنها یک کیلوگرم اورانیم 235U وجوددارد و بقیه از نوع ۲۳۸U است. به عبارت دیگر 99/28 درصد اورانیم طبیعی 238 میباشد و 0/71درصد آن 235U میباشد که از نوع 238 به دلیل پایداری آن کمتر استفاده میشود و از 235 به دلیل ناپایداری استفاده می گردد. و با نوترون حرارتی یا کم انرژی شکافته می شود. تبدیل شدن به عناصر سبک تر انرژی تولید میکند که به آن انرژی هسته ای میگویند.

اسلاید 5: روش های غنی سازی:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: فرآوری اورانیوم:

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید