کسب و کار فروش و بازاریابی

روش ارزیابی مشارکتی روستایی (PRA) در مدیریت گردشگری روستایی و کشاورزی

PRA

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 44 اسلاید روش‌های متعددی در زمینة توسعة روستایی مطرح شده است، یكی از موارد که در سطح وسیعی مورد استفاده قرار گرفته، مدل توسعه از بالا به پایین است. بازتاب این مشكل در عدم کارایی برنامه های توسعه از یك طرف و عدم ظهور و بروز توانایی های بالقوه روستاییان از سوی دیگر، نمود پیدا میکند. بروز چنین مشكلات و نارسائی هایی منجر به ظهور رویكردها و روش‌های جایگزین همچون روش ارزیابی مشارکتی روستایی شده است. روش ارزیابی مشارکتی روستایی این قابلیت را دارد که نقشی اساسی در تحقیقات گردشگری ایفا نماید.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1816 بازدید, 6 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش ارزیابی مشارکتی روستایی (PRA) در مدیریت گردشگری روستایی و کشاورزی”

روش ارزیابی مشارکتی روستایی (PRA) در مدیریت گردشگری روستایی و کشاورزی

اسلاید 1: روش ارزیابی مشارکتی روستایی (PRA) در مدیریت گردشگری روستایی و کشاورزیبه نام خدا..

اسلاید 2: Introductionروش‌های متعددی در زمینة توسعة روستایی مطرح شده است، یكی از موارد که در سطح وسیعی مورد استفاده قرار گرفته، مدل توسعه از بالا به پایین است.بازتاب این مشكل در عدم کارایی برنامه های توسعه از یك طرف و عدم ظهور و بروز توانایی های بالقوه روستاییان از سوی دیگر، نمود پیدا میکند. بروز چنین مشكلات و نارسائی هایی منجر به ظهور رویكردها و روش‌های جایگزین همچون روش ارزیابی مشارکتی روستایی شده است.این روش برای توانمند ساختن مردم در تحلیل و سهیم نمودن دانش خود از زندگی و شرایط محلی شان مورد استفاده قرار می گیرد.روش ارزیابی مشارکتی روستایی این قابلیت را دارد که نقشی اساسی در تحقیقات گردشگری ایفا نماید.

اسلاید 3: بیان مسالهارزیابی مشارکت روستاییگردشگری روستاییگردشگری کشاورزیCerebelumSuitable for all category, Lorem Ipsum is not simply rando text.010203

اسلاید 4: گردشگری روستایی02مناطق روستایی به ویژه درکشورهای در حال توسعه با مسائل و مشكلاتی از قبیل مهاجرت های روستایی، پایین بودن سطح اشتغال، پایین بودن سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی، فقدان یا کمبود زیرساخت های رفاهی و خدماتی و... مواجه اند. یكی از راهبردهایی که در اغلب کشورهای جهان برای حل این مشكل مورد توجه قرارگرفته و نتایج مثبتی به همراه داشته، توسعه و گسترش گردشگری در نواحی روستایی که دارای پتانسیل های لازم هستند، می‌باشد.

اسلاید 5: گردشگری کشاورزی03به دلیل اهمیت بالای کشاورزی، بسیاری از کشورهای جهان اقدام به ایجاد و توسعه گردشگری کشاورزی کرده‌اند که میتواند به عنوان مکمل فعالیتهای کشاورزی، به بهبود وضعیت این بخش، افزایش اشتغال و در پی آن ارتقا سطح اقتصادی جامعه محلی و کاهش بیکاری بیانجامد.گردشگری کشاورزی شامل بازدید از یک مزرعه که در آن مشغول به کارند یا هرگونه عملیات کشاورزی، باغبانی، بهره‌برداری از محصولات کشاورزی به منظور لذت بردن، آموزش یا مشارکت در فعالیتهای کشاورزی، بهره برداری از مزارع، اقامت در مزرعه، تفریح، تماشای پرندگان، ماهیگیری، سوارکاری، تماشای فعالیتهای کشاورزی، میوه چینی و... می‌شود.

اسلاید 6: Participatory Rural Appraisal (PRA)Appraisal یافتن اطلاعات در مورد مشکلات، نیازها و پتانسیل های موجود در یک روستا. این اولین مرحله در هر پروژه است.Participatory به معنای مشارکت افراد در این فرآیند - رویکرد از پایین به بالا است که نیاز به مهارت های ارتباطی و نگرش خوب کارمندان پروژه دارد.Rural از این تکنیک ها می توان در هر شرایطی، شهری یا روستایی، با افراد باسواد و بی سواد استفاده کرد.ارزیابی مشارکت روستایی01

اسلاید 7: یك فلسفه است که بر اساس آن افراد خارج از محیط جامعه نیاز پیدا می کنند تا از افراد درون جامعه، دربارة محیط و واقعیت های موجود آن جوامع یاد بگیرند ( معکوس نمودن روابط بین نیروها) تلاش برای شروع روند توسعه از درون جامعه یا گروه هدف دارد و متكی بر پتانسیل و ظرفیت گروه هدف در حل مشكلات خود استساختاری نهادی ایجاد می‌کند و بر مشارکت سیستماتیک جوامع محلی تاکید دارد یك روش میانبر برای جمع‌آوری اطلاعات است و انجام پژوهش های عملی با استفاده از تكنیك های مختلف را امكان پذیر میسازد

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید