آمار

روش های آماری در علوم ورزشی

olum-verzshi0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش های آماری در علوم ورزشی”

روش های آماری در علوم ورزشی

اسلاید 1: روشهای مورد استفاده از روشهای آماری در علوم ورزشی

اسلاید 2: اندازه گیری داده های ورزشیاندازه گیری داده های ورزشی به معنای دادن یک عدد یا مشخصه به هر چیزی که در حوزه ورزش قابل سنجش بوده و یا دادن مفهوم و محتوا به اطلاعات خاصی که از طریق یک آزمون ورزشی ویژه به دست آمده است، می باشد.در ورزش اطلاعات خام بوسیله اندازه گیری ورزشی قابل سنجش می گردند. اندازه گیری داده های ورزشی میزان خصوصیت معین موجود در هر ورزشکار یا یک سازمان ورزشی را مشخص می سازد. همچنین در اندازه گیری داده های ورزشی ابتدا ویژگی های متغیر ورزشی مانند ورزشکار، سازمان ورزشی و یا هر متغیر دیگری که باید اندازه گیری شود، مشخص شده و سپس وسیله یا ابزاری که باید آن ویژگی را اندازه گیری کند، انتخاب می گردد.به طور مثال اگر در یک تیم ورزشی مربی قصد اندازه گیری وزن و قد ورزشکاران را داشته باشد، باید از ترازو و متر استفاده کند.

اسلاید 3: به طور کلی چنین می توان بیان کرد که اندازه گیری داده های ورزشی عبارت است از قواعدی که برای اختصاص دادن اعداد عینی و دقیق به نمرات، امتیازها، رویدادها، ویژگی های ورزشکاران، مربیان، داوران، مدیران، تماشاگران، سازمان های ورزشی و هر پدیده و متغیری که در حوزه ورزشی وجود دارد، به منظور کمی سازی آن ویژگی ها استفاده می شود. در مفهوم اندازه گیری داده های ورزشی باید به این نکته توجه شود که رویدادها، ورزشکاران، مربیان، داوران، مدیران، سازمان های ورزشی و هر آنچه در حوزه ورزش وجود دارد، قابل اندازه گیری نیستند، بلکه ویژگی و خصوصیات آنها را میتوان اندازه گیری کرد و به صورت عدد و کمیت گزارش و توصیف کرد. شایان ذکر است برخی ویژگی ها در حوزه ورزش و تربیت بدنی قابل اندازه گیری هستند، اما نمیتوان آنها را به صورت کمی گزارش کرد. بلکه آنها به صورت کیفی باید گزارش شوند. مانند گروه خونی اعضای تیم فوتبال دانشگاه که به صورت کمی قابلیت گزارش را ندارند.

اسلاید 4: آزمون ورزشیآزمون ورزشی روش، ابزار یا وسیله ای است که از طریق آن اندازه گیری در ورزش صورت می پذیرد و می تواند میزان کیفیت یک شیئی یا رفتار ویژه افراد فعال در حوزه ورزش را به طور کمی و عینی مشخص سازد. آزمون ورزشی با روش های مختلف به صورت کتبی (پرسشنامه باز و بسته)، شفاهی (مصاحبه)، بصری(مشاهده)، یک روش، یا یک وسیله و دستگاه خاص مانند اسپیرومتر و یا ترکیبی از موارد فوق انجام می شود. برای مثال اگر یک مربی قصد داشته باشد توان عضلانی بازیکنان خود را بسنجد، می تواند با استفاده از آزمون پرش طول جفتی این ویژگی را اندازه گیری کند.

اسلاید 5: سنجش در ورزشسنجش در ورزش فرآیندی است که برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز به منظور تصمیم گیری درباره ی افراد فعال در حوزه ورزش، برنامه ها و سیاست ها مورد استفاده قرار می گیرد. در سنجش از فنون مختلف برای جمع آوری اطلاعات استفاده می شود که میتوان به آزمون، پرسشنامه، مقیاس درجه بندی، کار آزمایشگاهی ، پروژه تحقیقاتی، آزمون شفاهی، تکلیف درسی، مصاحبه و مشاهده عملکرد و رفتار افراد فعال در ورزش در موقعیت های مختلف اشاره کرد. سنجش می تواند به صورت رسمی مانند اجرای آزمون ها و همچنین به صورت غیررسمی مانند مشاهده اجرا شود. با سنجش در حوزه ورزش و تربیت بدنی میتوان سطح دانش، مهارت، عملکرد، تعهد، رضایت و هر عاملی که مورد نیاز حوزه ورزش و تربیت بدنی است را تعیین و بر مبنای اطلاعات به دست آمده افراد را در طبقات مختلف قرار دارد.ارزیابی و ارزشیابی ورزشیارزیابی و ارزشیابی ورزشی عبارت است از دادن مفهوم و محتوا به اعداد و اطلاعات جمع آوری شده در اندازه گیری داده های ورزشی از طریق مقایسه آنها با برخی استانداردهای به دست آمده.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید