سایر تحقیق و پژوهش

روش های سنجش در تغییر رفتار و رفتار درمانی:روش های سنجش غیر مستقیم

rovsh-hai-sanjsh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش های سنجش در تغییر رفتار و رفتار درمانی:روش های سنجش غیر مستقیم”

روش های سنجش در تغییر رفتار و رفتار درمانی:روش های سنجش غیر مستقیم

اسلاید 1: روش های سنجش در تغییر رفتار و رفتار درمانی: روش های سنجش غیر مستقیماستاد:رائه:

اسلاید 2: عوامل ایجاد کننده و نگهدارنده رفتار مشکل آفرینمعمولا مددجویان در حضور درمانگر مشکل خود را به صورت افسردگی، اضطراب، وسواس و جز اینها معرفی می کنند و برای رفع آن درخواست کمک می نمایند. چنان که در فصل سوم گفته شد، این گونه مشکلات را مشکلات مطرح شده می نامند. درمانگر پیش از هر چیز باید تصمیم بگیرد که آیا باید مشکل مطرح شده را آماج مداخله درمانی خود قرار دهد یا به دنبال مشکلات دیگری که علت مشکل مطرح شده هستند یگردد. بعضی موارد مشکلات مطرح شده را باید در پرتو مشکلات دیگری درک و درمان کرد. برای نمونه، پاره ای از اوقات مشکل اعتیاد به الکل از مشکلات خانوادگی ناشی می شود.

اسلاید 3: بنابراین، درمانگر باید، پیش از تصمیم گیری درباره چگونگی برخورد با مشکل مددجو، از طریق روشهای مناسب سنجش، مانند مصاحبه، در تحلیل دقیق مشکل مطرح شده و کشف علل ایجاد کننده و نگهدارنده آن بکوشد. روش صحیح تحلیل مشکل مطرح شده، در چارچوب نظریه های یادگیری، سنجش رویدادها یا محرکهای پیش آیندی، محرکهای جاری ، و محرکهای پس آیندی است.برای سنجش رویدادها یا محرکهای پیش آیندی رفتار باید معلوم کرد که معمولا چه محرکهایی پیش از رفتار مشکل آفرین رخ می دهند و مسبب آن رفتار هستند.

اسلاید 4: دو دسته محرک پیش آیندی سبب بروز رفتار می شوند:(۱) محرکهای پیش آیندی فراخواند که پاسخهای هیجانی خود به خودی را به وجود می آورند، و (۲) محرکهای پیش آیندی تمیزی که رفتار وسیله ای با کنشگر را موجب می شوند.گاه لازم می آید که برای تعیین عوامل پیش آیندی رفتار به گذشته های دور و نزدیک فرد مراجعه شود. برای مثال، در برخورد با زن و مردی که مشکل ناسازگاری دارند، کشف این موضوع که هر یک از آنها در آغاز ازدواجشان چه انتظاری از دیگری داشته مهم است، زیرا این گونه اختلافات اغلب از انتظارات در حال تغییر یا ارضا نشده ای که از سوی طرفین به خوبی درک نشده اند سرچشمه می گیرند.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید