سایر آموزش

رویکردهای یاددهی-یادگیری

yad-dhi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رویکردهای یاددهی-یادگیری”

رویکردهای یاددهی-یادگیری

اسلاید 1: به نام خدارویکردهای یاددهی - یادگیریاسفند 1400

اسلاید 2: رویکرد اکتشافیرویکرد انتقالیرویکرد تعاملیرویکرد فرآیندی؟برای آموزش علوم باید از چه رویکردی استفاده کنم؟

اسلاید 3: رویکردهای مختلف در آموزش علوم تجربیتا چند سال اخیر متداول ترین الگوی پذیرفته شده جهت آموزش علوم تجربی الگوی انتقالی بود. مطابق این الگو: «دانش از ذهن معلم به ذهن دانش آموز قابل انتقال است ». معلمان تلاش می کردندتا از طریق شیوه های جدید تدریس، دانش را به نحو احسن به ذهن دانش آموزان منتقل نمایند. اما اخیراً نظریه ای مطرح شد که در آن تأکید شده بود «تدریس و یادگیری دو مقوله متفاوت هستند؛ وبا وجود روش های تدریس بسیار خوب هم ممکن است دانش آموزان چیزی یاد نگیرند .نظریه بیان شده اساس نظریه های یادگیری شناختی را بنا نهاد. طبق این نظریه یادگیرنده عامل اصلی و مهم کسب اطلاعات است و توان مندی های او همچون درک، یادآوری و استدلال، در یک نظام پیچیده به نام « شناخت » سازمان یافته است. و رخدادهای ذهنی با عملیاتی نظیر کسب کردن،پردازش، ذخیره کردن و بازیابی اطلاعات در آن جا صورت م یگیرد.منظور از شناخت در این نوع یادگیری ها، جریان های فکری و ذهنی حاکم بر رفتار است. بنابراین یادگیری شناختی بیشتر با فرآیندها و جریان های ذهنی سروکار دارد. و کمتر به رفتارهای آشکارفردی می پردازد. اساس کار در این رویکرد افزایش توانایی فکری و اصلاح فرآیند تفکر در دانش آموزان از طریق درگیر کردن آنان در مهارت های سطح تفکر بالا است.

اسلاید 4: با رشد و توسعه نظریه های یادگیری شناختی، نظریه دیگری با عنوان «ساخت گرایی » پدید آمد.طبق نظریه ساخت گرایی نمی توان علم و دانش را از شخصی به شخص دیگری منتقل نمود. دانش باید به طور فعالانه توسط افراد گیرنده در طول تعامل با محیط ابداع و تولید گردد. این نظریه معمولاً نقش فعالی برای یادگیرنده درنظر گرفته و معتقد است: «به جای آ نکه دانش آموز فقط بشنود، بخواند و به حل تمرین های کاملاً تکراری و عادی بپردازد، باید بحث و گفت و گو کند، فرضیه بسازد، تحقیق و طراحی کند و دیدگاه های دیگران را دریافت کند .»ساخت گرایان فرض را بر این می گذارند، که دانش آموزان خود باید دانش را خلق کنند یا دوباره پدید آورند. این کافی نیست که فقط یادگیرنده در وضعیت فعال قرار گیرد؛ بلکه باید معلم هدایت و راهنمایی او را بر عهده گرفته و به او کمک کند تا نظریه های علمی و دیدگاه ها و چشم اندازهای تاریخی و ... را دوباره کشف کند.برای درک و شناخت و بکارگیری روش های مختلف و هم چنین فعالیت هایی که دانش آموزان درفرآیند یاددهی-یادگیری انجام می دهند، لازم است تا یک معلم درباره کارهایی که در کلاس انجام می دهد، بیندیشد. این شیوه برخورد با آموزش به معلم کمک می کند تا دانش آموزان خود را درموقعیت یادگیری بهتری قرار دهد. آشنایی با انواع رویکردهای موجود در آموزش علوم تجربی به معلم کمک می کند تا رویکرد و شیوه آموزش خود را مورد بازبینی قرار داده و بهترین روش و رویکرد را جهت آموزش علوم تجربی انتخاب نماید. در این بخش هر کدام از رویکردهای مورد استفاده درآموزش علوم تجربی معرفی می شوند.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید