علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

زبان های مستقل از متن

zabann

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “زبان های مستقل از متن”

زبان های مستقل از متن

اسلاید 1: زبان های مستقل از متناستاد مربوطه: جناب آقای مهران آقاییتهيه کننده: دانشجو سید محمد حسین سلیم بهرامی

اسلاید 2: اهداف گرامرها و زبان های مستقل از متن اشتقاق و درخت آن گرامرهای قاعده

اسلاید 3: به یک رشته درست از لحاظ نحوی، یک جمله (sentence) از زبان اطلاق می کنیم.عناصر الفبا به عناصر پایانی زبان موسومند.عناصر اضافی مورد استفاده در فرآیند تولید جملات جهت اجرای محدودیتهای نحوی زبان به متغیرها یا عناصر غیر پایانی موسومند.گرامرها و زبانهای مستقل از متن

اسلاید 4: گرامر مستقل از متن:یک گرامر مستقل از متن، یک چهارتایی (V,∑,P,S) است که درآن Vیک مجموعه متناهی از متغیرها،∑(الفبا)یک مجموعه متناهی از عناصر پایانی،P یک مجموعه متناهی از قوانین و S یک عنصر مشخص از V به نام عنصر ابتدایی است.فرض می شود که Vو∑مجموعه هایی غیر الحاقی هستند.

اسلاید 5: قانون(rule):یک قانون که به آن یک تولید نیز می گویند، عضوی از مجموعه V×(Vυ∑)*است. قانون [A,w] معمولاً به صورت نوشته می شود.نکته:از آنجائیکه رشته تهی در(Vυ∑)* وجود دارد، لذا λ نیز ممکن است در سمت راست یک قانون قرار گیرد.نکته:قانونی به شکل به قانون تهی یا قانون لامبدا موسوم است.مرحله اصلی در فرایند تولید، تبدیل یک رشته با استفاده از یک قانون است.مثال:بکارگیری قانون A w برای متغیر Aدر uAv رشته uwvرا تولید می کندکه آن را به صورت نشان می دهیم.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید