سایر تحقیق و پژوهش

ساختار کلان تشکیلات دولت در جمهوری اسلامی ایران

tashkilaat-dolat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ساختار کلان تشکیلات دولت در جمهوری اسلامی ایران”

ساختار کلان تشکیلات دولت در جمهوری اسلامی ایران

اسلاید 1: ساختار کلان تشکیلات دولت در جمهوری اسلامی ایرانارائه:

اسلاید 2: مقدمه قانون اساسی ۱۳۵۸ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تدوین و نوعی حکومت جمهوری مبتنی بر ارزش ها و ایدئولوژی اسلامی تأسیس شد. مطابق قانون اساسی، قدرت حکومت بر اساس تفکیک قوا به سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه زیر نظر رهبر ولی فقیه) تقسیم می شود.رهبر به وسیله مجلس خبرگان انتخاب می شود. مجلس خبرگان از علمای بصیر و آگاه به امور زمانه تشکیل شده است که با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند. رهبر پر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه نظارت و فرماندهی کل قوای مسلح کشور را به عهده دارد. بر اساس قانون، هنگامی که رهبر از ادامه وظایفش ناتوان بماند، شورای رهبری مرکب از رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای نگهبان به طور موقت وظایف وی را انجام می دهند (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۶۸).

اسلاید 3:

اسلاید 4: نهادها و دستگاه های زیر نظر رهبری در جمهوری اسلامی ایران نهادها و سازمان هایی وجود دارد که جزیی از بوروکراسی دولتی است، اما زیر نظر قوه مجریه با قوای دیگر نیست و مقام رهبری آن را اداره می کند. مهم ترین این نهادها و سازمانها عبارت است از:١. مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲. سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلام ایران ۳. بنیاد شهید و امور ایثارگران 4بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۵. سازمان تبلیغات اسلامی ۶. بنیاد پانزده خرداد 7. کمیته امداد امام خمینی (ره)

اسلاید 5: جهاد دانشگاهیقوه مجریه اجرای قوانین و مقررات برای اداره امور عمومی، همچنین مسئولیت های اجرایی کشور با قوه مجریه است. ریاست قوه مجریه با رئیس جمهور است که در اصل ۱۱۳ قانون اساسی آمده است: «پس از مقام رهبری، رئیس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می شود بر عهده دارد.» ارکان قوه مجریه عبارت است از: الف) رئیس جمهور ب) وزرا و وزارتخانه ها ج) سازمان های مستقل دولتی زیر نظر رئیس جمهورساختار کنونی قوه مجریه در جمهوری اسلامی ایران در شکل ۲ نمایش داده شده است.

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید