کسب و کار مدیریت و رهبری

سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی ۲

modiriyate_manabe_ensani_pishrafte

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی ۲”

سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی ۲

اسلاید 1: دکتر احمد ورزشکار...................................مدیـریت منابع انسانی پیشرفته 11. سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی...................................استادوب سایت مدیریتیتهیهزمستان 1389

اسلاید 2:

اسلاید 3: 9. مدیریت حفظ و نگهداری منابع انسانی10. مدیریت فرهنگ سازمانی11. سازمان های یادگیرنده12. مدیریت دانش13. مدیریت منابع انسانی بین المللی14. استراتژی های منابع انسانیسرفصل مطالب Content /outline2. مدل های مدیریت منابع انسانی3. مدیریت تأمین منابع انسانی4. مدیریت بکارگیری منابع انسانی5. آموزش و توسعه منابع انسانی6. توانمند سازی منابع انسانی7. مدیریت عملکرد و ارزیابی کارکنان 8. مدیریت دستمزد و جبران خدمات1. ماهیت مدیریت منابع انسانی

اسلاید 4:

اسلاید 5: اعلم الناس من جمع علم الناس الی علمه دانشمند تر از همه ی مردم کسی است که دانش دیگران را به دانش خود بیفزاید . ( نهج الفصاحه -223 )

اسلاید 6: کل صاحب علم غرثان الی علم هر دانشمندی گرسنه علم دیگر است . (نهج الفصاحه -609 )

اسلاید 7: افضل الصدقه ان یتعلم المرء المسلم علما ثم یعلِّمه اخاه المسلم بهترین صدقه ها آن است که مرد مسلمان دانشی بیاموزد و به برادر مسلمان خود تعلیم دهد. ( پیامبر اکرم (ص) )

اسلاید 8: فرآیند شکل گیری بصیرتتبدیل تبدیل تبدیل تبدیل تبدیل سلول ، سلول ، سلول ، سلول ، سلول ، سلول ، سلول ، سلول ...بیت ، بیت ، بیت ، بیت ،بیت ، بیت ، بیت ، بیت ،بایت ، بایت ، بایت ، بایت ، بایت ، بایت ، بایت ، بایت ، داده ، داده ، داده ، دادهداده ، داده ، داده ، ...،اطلاعات ، اطلاعات ، اطلاعات ، اطلاعات ،اطلاعات ، اطلاعات ، ...دانش ، دانش ، دانش ، دانش ، دانش ، دانش ، ...بصیرت ، حکمت شهود ، دانایی

اسلاید 9: توزیع اطلاعاتتفسیر اطلاعاتحافظه سازمانیفرایند یادگیری سازمانی کسب دانشبصیرت حکمت سلولبیتبایتدادهاطلاعاتدانشبصیرتذهن افرادتکنولژی اطلاعاتیروش تفسیرمبانی تفسیربین افرادبین واحد هاخارجیداخلی

اسلاید 10: جهت گیری های یادگیری :منبع دانش تاكيد بر فرايند توليد سبك مستند سازي روش انتشاركانون يادگيري زنجيره ارزش بهبود مهارت

اسلاید 11: تعریف سازمان یاد گیرنده :دانش وتخصص کارکنان خود را به روز می کند.دوره های آموزشی بر گزار کند.با مراکز آموزش عالی ودانشگاه ها ارتباط دارد.در نتیجه سبب ارتقاء دانش کارکنان خود برای بررسی وحل مسائل پیش آمده در روند کاری می شود.واژه سازمانهاي يادگيرنده (Learning Organization)، به ظرفيت يادگيري سازمان از تجربيات گذشته اش اشاره دارد.

اسلاید 12: تعریف سازمان یاد گیرنده :سازمان هايي كه در آن افراد به صورت مستمر،ظرفيت هاي خود را براي خلق نتايج مطلوب به كار مي گيرند.سازمان هايي كه الگوهاي جديد تفكر را پرورش مي دهند.سازمان هايي كه بيان آرزوها و آرمان هاي جمعي براي افراد آزاد است.

اسلاید 13: تعریف سازمان یاد گیرنده :سازمان هايي كه ياد گرفتن، ياد گرفتن با يكديگر را به صورت جمعي، مستمر و بلند مدت تشويق مي كنند .سازمان یادگیرنده عبارت است از مهارت و توانائی سازمان در ایجاد کسب وانتقال دانش واصلاح رفتارافراد برای انعکاس دانش وبینش جدید.سازمان یادگیرنده سازمانی است که دارای توانائی ایجاد وکسب وانتقال دانش است و رفتار خودش را طوری تعدیل می کند که منعکس کننده دانش ودیدگاه های جدید باشد.

اسلاید 14: ”يادگيري سازمان داده شده به معني توانايي سازماني است كه بتواند ظرفيت هاي دماغي همة افراد سازمان را در راستاي پيشرفت خود مورد بهره برداري قرار دهد“ (نانسي ديكسون، 1994). سازمان هايي كه در آن افراد به صورت مستمر، ظرفيت هاي خود را براي خلق نتايج مطلوب به كار مي گيرند. سازمان هايي كه الگوهاي جديد تفكر را پرورش مي دهند سازمان هايي كه بيان آرزوها و آرمان هاي جمعي براي افراد آزاد است. سازمان هايي كه ياد گرفتن، ياد گرفتن با يكديگر را به صورت جمعي، مستمر و بلند مدت تشويق مي كنند را سازمان هاي يادگيري مي ناميم (پيتر سنجه، 1990).

اسلاید 15: نتیجهبین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرندهتفاوت فرآیندی وساختاری وجود دارد.

اسلاید 16: ویژگی های سازمان یادگیرنده :ايجاد دانش جديد وانتقال آن به سايرين. استفاده ازمنابع خارجي جهت كسب دانش.ادغام وبكارگيري دانش خارج ازسازمان. تركيب دانش با توليد ، عمليات وخدمات. باید مبتنی برصلاحیت ، صلابت ، صراحت ، صداقت ، صمیمیت ، صیانت و صبوری باشد.

اسلاید 17: انتقال دانش درقالب داده هاي نرم افزاري.ايجاد محيط مناسب جهت يادگيري. تشويق كاركنان جهت يادگيري منظم وجدي. استفاده ازمحرك هاي تقويتي بمنظور رشد دانش. ارزيابي دانش وبكارگيري آن در راستاي توسعه سازماني.

اسلاید 18: ویژگیهای استراتژیک سازمانهای یادگیرندهروشنگری و تسهیل ماموریت ودیدگاهرهبری مشارکتی و درگیری ذهنی و عاطفیفرهنگ مشوق تجربه کردنتوانائی برای انتقال دانش از میانمرزهای سازمانیکار گروهی و همکاری12345

اسلاید 19: عوامل بنیادی سازمان یادگیرنده

اسلاید 20: اصول سازمان یادگیرنده :1. تفکر سیستمی2. قابلیت های شخصی3. مدل های ذهنی4. آرمان مشترک5. یادگیری تیمی

اسلاید 21: Peter Senge’s Five Disciplines

اسلاید 22: تفکر استراتژیک/ سیستمی :در واقع اين تفكر اصل بنیادیـن سازمان یادگیـرنده می باشد. یعـنی: سازمـان بایستی بر اساس تفکر جامع بنیان نهاده شود.

اسلاید 23: تعریف تفکر استراتژیک/ سیستمی :توانائی آفرينش ایده اي که واقعاً اسا سی است ،یعنی دیدن پشت پرده ،یا ادراک الگوهای تغییر وتحول پیچیده .

اسلاید 24: مهارت های لازم برای تفکر استراتژیک/ سیستمی :توانایی دیدن کلیت راه کار شناخت سرنخی که باید کشیده شود

اسلاید 25: نگرش نظام مندتمرکز بر هدف و جهت دار بودنفرصت جویی هوشمندانه تفکر پیوسته در زمانفرضیه سازی خلاقروش مندیویژگی های تفکراستراتژیکویژگی های تفکر استراتژیک / سیستمی/تئوریک :

اسلاید 26: قابلیت های شخصی :توان آموختن اعضای سيستم: معنای توانائی :1- نگرش خلاق به زندگی2- خلاق و فعال زیستننهایتاً تواناییهای شخصی به قوانین زندگی تبدیل می شوندپس دوحرکت اساسی واصلی پدید می آید

اسلاید 27: مهارت های شخصی شامل : آرمان شخصی : ذات هدف فرد است.تصویری از آینده ای مطلوبصیانت از کشش خلاق : کشش طبیعی آرمان + واقعیت موجود = کشش خلاقتعهد به حقیقت : جستجوی حقیقتبهبود تئوریها برای شناخت بیشترافزایش آگاهی برای دید بهترافزایش درک و شناخت از ساختارهای پنهانیفطری شدن

اسلاید 28: مدل های ذهنی :تصاویر اندیشه و عمل بایستی مدلهای ذهنی را منظم توسعه دهیم. این مدلها بر دید و نتیجه گزینش ما تأ ثیر دارندقوانین مدلهای ذهنی :مهارت تأملمهارت استفسار (تفحص)توازن بین تفحص وملاحظه :- تحقق رفت و برگشتی از یکدیگر- بیان روشن و واضح افکار برای قضاوت دیگران

اسلاید 29: آرمان مشترک :“ما چه چیزی را می خواهیم خلق کنیم”تعریف آرمان مشترک :آرمان مشترک یعنی همه افراد تصویر یکسان از یک موضوع داشته باشند.آرمان مشترک سازمان یادگیرنده باید مداوماً ارزیابی گردد.

اسلاید 30: آثار آرمان مشترک : الهامی بزرگ و فتوحانه برای افراد شور و نشاط و جوشش احساس مسئولیت افراد در برابر سازمان همبستگی و همفکری افزایش شجاعت و شهامت حصول اهداف دور دست ایجاد تعهد برنامه ریزی دراز مدت بروز خواسته ها و بروز نقایص فردی

اسلاید 31: قوانین ایجاد آرمان مشترک : تقویت آرمان شخصی افراد تبدیل آرمانهای شخصی به آرمانهای مشترکسازمان سنتی آرمان گرایی از بالا به پایینسازمان یادگیرنده آرمان گرایی در سایه تبادل آزاد افکار داده هاخلق آرمان مشترک توسط رهبر از طریق جمع آوری ایده ها است.

اسلاید 32: یادگیری تیمی (جمعی) :فرآیندی که سبب افزایش ظرفیت گروه وهمسو شدن آنها می شود.آرمان مشترکقابلیتهای شخصییادگیری جمعیمباحثه وگفتگوافزایش

اسلاید 33: شرایط ایجاد سازمان یادگیرنده :رهبری :فضای بازبومی سازینقشهاي رهبری در سازمان یادگیرنده:- رهبر در نقش طراح - رهبر در نقش ناظم- رهبر در نقش معلم

اسلاید 34: شرایط سازمان یاد گیرندهرهبـریبومی سازیفضای بازطراحمعلمناظم(شایستگی) مشارکتیفکـریتعهد کارکنانتفکر سیستمی+ فضای بازبا اعطای مسئولیت وآزادی در سازمانافزایش سرعت یادگیریاحساس کنترل کاهش یادگیری

اسلاید 35: ایجاد سازمان یادگیرنده :براي ايجاد سازمان يادگيرنده، سه فعاليت بايد صورت پذيرد : مفهوم سازي (meaning) : مديريت (management) :سنجش (measurement) :تعيين اينکه سازمان مي خواهد در آينده کجا باشد.تعيين اينکه سازمان چگونه عمل نمايد.ارزيابي ميزان يادگيري سازمان .

اسلاید 36: موانع ایجاد سازمان یادگیرنده :آغاز حرکتتداوم تکان دهنده حرکتطراحی مجدد وباز اندیشی در سطح سازمان

اسلاید 37: موانع فرهنگی ایجاد سازمان یادگیرنده :باور های غلطعادت های فکری غلطعادت های رفتاری غلط

اسلاید 38: باور های غلط :قدرت مدیران :قدرت فکری مدیرانقدرت کنترلی مدیرانتغییر به یک سازمان یادگیرندهیادگیری

اسلاید 39: باور های غلط :آرمان مشترک :آرمان های تدافعی آرمان های منفیکارکنان :توسعه توانایی ها و انگیزه های کارکنان آرمان های شخصی کارکنانکفایت کارکنانتغییر به یک سازمان یادگیرنده

اسلاید 40: عادت های فکری غلط :جزم اندیشیغفلت از حافظه ادراکی سازمانجزیی نگری وخرد بینیتفکر ایستا وتمرکز بر روی وقایعجدایی بین فرآیند یادگیری و موضوع یادگیریتفکر خطی و غیر سیستمیسطحی نگری و ساده انگاری مقصر دانستن عوامل محیطیتعمیم ناموجه یا جهش انتزاعی

اسلاید 41: عادت های فکری غلط :پذیرش تهدیدهای تدریجی و انس با مشکلاتبحث ومجادله بجای گفتگوی سازندهتمسک به شیوه های تدافعیعدم توازن میان مدافعه وتحقیق

اسلاید 42: موانع ایجاد سازمانهای یاد گیرندهچالشهای تثبیت نتایج حرکتتداوم اندازه حرکتآغاز حرکتعدم زمان کافی برای یادگیریعدم توسعه در تیمهاعدم تطابق بین حرف وعمل مدیرانعدم تعهد به اهداف

اسلاید 43: موانع قابل اجتنابموانع فرآیندیموانع ساختاریموانع زیر بناییتفاوت مدیرانعمل گرایی و عدم زمان یادگیریموانع فرهنگی

اسلاید 44: تبدیل سازمان :تبدیل یک سازمان سنتی به سازمان یادگیرنده با تقویت سه محور اصلی امكان پذير است :آموزش مجازیخود فراگیریمدیریت دانش

اسلاید 45: آموزش مجازی :اهداف آموزشهای نوین :اهداف سازمانیآموزش مداوم هزینه کمتر بهبود عملکرد تغییرات مستمر فنآوری

اسلاید 46: آموزش مجازی :عوامل اصلی در آموزشهای نوین :طراحی فناوری ابزار انتقال اطلاعات

اسلاید 47: خود فراگیری :از مباحث عمده در خود فراگیری ایجاد اعتماد به نفس انگیزشی وتوانمندی افراد است.متغیر های مؤثر بر یادگیری سازمانی :ساختار محیط تکنولژی فرهنگ رهبری

اسلاید 48: متغیر های مؤثر بر یادگیری سازمانی

اسلاید 49: یادگیرندهماتریسیافقیسلسله مراتب اختیارات سنتیمسئوليت جريان اموركاركنان (تفويض اختيار)مديران ارشد (كنترل مركزي)کارکنان (استراتژی خودجوش)مديران ارشد (استراتژي هدايت‌شده) SRPsمسئوليت رهبري استراتژيكسير تكامل سازمان‌هاي يادگيرنده (دفت)

اسلاید 50: يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده

اسلاید 51: و صلی الله علی محمد و آل محمداللهم صلی علی محمد و آل محمد

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

افزودن به سبد خرید