kasht-sabzi-dar-baghche

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سبزی در باغچه”

سبزی در باغچه

اسلاید 1: بسمه تعالیبهبود تغذیه سالم در جامعه روستایی «ایجاد باغچه های خانگی»تهیه کننده : مهندس عزیز حیاتی دانشجوی دکتری زراعت Email:hayati265@yahoo.com1399

اسلاید 2: سبزی چیست؟سبزي به قسمت هاي مختلف قابل خوردن گياهان علفي اعم از برگ، دمبرگ، ساقه، ميوه، گل، ريشه، غنچه، دانه و ... و يا قسمت هاي زير زميني مانند غده، پياز و ... اطلاق مي گردد كه به صورت خام، پخته، خشك شده، پودر شده، يخ زده و يا كنسرو شده و يا به صورت فرآورده‌هاي مختلف به مصرف تغذيه انسان مي رسد.سبزیکاری عبارت است از تولید انواع سبزی در باغات، باغچه‌ها، گلخانه‌ها و حتی خانه ها به منظور تغذیه و بهره‌برداری از قسمتهای مختلف آن. سبزیکاری چیست؟

اسلاید 3: چرا سبزی ومیوه بخوریم بیشتر حجم میوه مانند بدن انسان از آب تشکیل شده است. همانطور که ۸۰ درصد وزن بدن ما از آب تشکیل شده ۸۰ درصد حجم میوه ها را نیز آب تشکیل می دهد. تنها ماده غذایی که برطرف کننده تمام نیازهای بدن می باشد میوه است هیچ ماده غذایی وجود ندارد که ۸۰ درصد آب داشته باشد مگر میوه البته سبزیها نیز حاوی مقادیر زیادی آب هستند. میوه وسبزی ها فاقد کلسترول مضر هستند. میوه ها برخلاف گوشت و لبنیات که حاوی کلسترول مضر هستند از آن تهی می باشند؛ میوه موجب تقویت حافظه می شود. لازم به ذکر است که میوه سوخت اساسی مغز است و تاثیر مثبتی بر روی مغز می گذارد، اگر میزان مصرف میوه بالا باشد مغز می تواند اطلاعات را سریع تر و آسان تر بازخوانی کند.

اسلاید 4: چرا میوه بخوریم رژیم غذایی که فیبر در آن وجود داشته باشد ضد چاقی، فشار خون بالا و عوامل دیگری است که احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را افزایش می دهد. میزان فیبری که هر فرد روزانه مصرف می کند بسیار با اهمیت است و میوه تنها ماده غذایی است که حاوی فیبرهای سالم و طبیعی می باشد. سبزیها نیز اگرچه به پای میوه ها نمی رسند ولی آنها هم سرشار از فیبر هستند. توصیه می شود که با خوردن میوه و سبزی روزانه ۳۰ - ۲۵ گرم فیبر به بدنتان برسانید. مصرف میوه احساس خوبی را در انسان به وجود می آورد و افسردگی را بر طرف می نماید. خوردن میزان زیاد میوه تاثیر بسزایی در سلامت انسان دارد، حتی خورد آب میوه نیز تاثیریرات فراوانی را در بر دارد.البته باید صبور باشید چرا که تفریبا ۲۰ روز وقت لازم است تا متوجه تاثیر آن شوید. شایان ذکر است که آب میوه را باید ۲۰ دقیقه قبل از مصرف هر وعده غذایی بنوشید. با این روش غلیانی در معده به وجود نمی آید و مواد تغذیه ای میوه، به شکل موثری توسط خون جذب می شود.

اسلاید 5: فواید سبزی خوردن بهترین ها برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی سبزیجات سبز برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2سبزیجات برگ سبز برای افرایش آمادگی عضلانی بدنسبزیجات برگ سبز کاهش خطر ابتلا به سرطان سینهسبزیجات برگ سبز برای افزایش سوی چشم هاسبزیجات سبز برای ارتقای سلامت استخوان ها

اسلاید 6: فواید بی نظیر سبزی خوردن را بشناسید

اسلاید 7: تره؛ کاهنده فشار و کلسترول خوناین سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم تری دارد. تره ۲ نوع دارد؛ برگ های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می روید، دیگری تره فرنگی است که برگ های پهن، قوی و بلند داشته و پیاز آن مشخص است. تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می بخشد. همچنین ناراحتی های طحال را برطرف کرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید است، همچنین تمایلات جنسی را افزایش می دهد. تره به دلیل مواد خشبی نفاخ است. بر این اساس هر چقدر ظریف تر و جوان تر باشد قابلیت هضم بهتری داشته و مواد مغذی آن بهتر جذب می شود.

اسلاید 8: ● تربچه با سلول های سرطانی می جنگداین سبزی برگ های پهن و کرک دار داشته و دارای انواع ترب سفید، سیاه و قرمز است. ترب طبیعت گرم دارد و کمی نفاخ است. به دلیل دارا بودن مواد گوگرددار خاصیت ضدعفونی کنندگی فراوانی دارد، همچنین اشتهاآور خوبی است. ویتامین C فراوان آن در رفع بیماری های دهان موثر است و از پوسیدگی دندان ها می کاهد. این ویتامین در برگ تربچه چندین برابر بیشتر است و اگر به همراه غذا خورده شود، به جذب آهن کمک می کند. براساس تحقیقات انجام شده، تربچه سلول های سرطانی بدن را از بین برده و در بهبود عوارض شیمی درمانی موثر است. همچنین به دلیل دارا بودن ید برای بیماران مبتلا به گواتر مفید است و با تنظیم سوخت و ساز بدن، گردش خون را بهبود می بخشد و برای دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است.

اسلاید 9: شاهی؛ محرک فعالیت کلیه ها. این سبزی طبیعت معتدلی دارد. به دلیل دارا بودن ویتامین A-Cجزء آنتی اکسیدان های قوی بوده و برای دفع رادیکال های مضر بدن مفید است. همچنین پایین آورنده قند خون بوده و لکه های قهوه ای و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را رفع می کند. براساس تحقیقاتی که در دانشگاه پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، شاهی چربی و کلسترول بد خون را کاهش می دهد و روغن های فرار آن برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه های مزمن مفید است. ترکیبات موجود در این سبزی محرک فعالیت کلیه ها بوده و دافع سنگ کیسه صفرا، مثانه و کلیه است و فوق العاده برای دردهای مفصلی و نقرس مفید است.

اسلاید 10: چرا باید شاهی بخوریم؟

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید