soghute_reza_shah

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سقوط رضا شاه”

سقوط رضا شاه

اسلاید 1: بسمه تعالی

اسلاید 2:

اسلاید 3: درس دهم: سقوط رضا شاهگرایش رضا شاه به آلمانجنگ جهانی دوماشغال ایرانبرکناری و تبعید رضا شاهکارنامه حکومت رضا شاه

اسلاید 4: گرایش رضا شاه به آلمان بعد از جنگ جهانی اول انگلیسی ها به خاطر مقابله با خطر شوروی توسعه وتقویت آلمان نازی تحت رهبری هیتلر را مناسب می دیدند به همین جهت به رضا شاه اجازه دادند تا مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با آلمان ها توسعه دهند.

اسلاید 5: جنگ جهانی دوم جنگ جهانی دوم با حمله هیتلر به لهستان در سپتامبر 1939 آغاز شد.ایران پس از حمله هیتلر به شوروی به سبب موقعیت حساس خود مورد توجه متفقین قرار گرفت.رضا شاه از یک سو از طرف شوروی و انگلستان به خاطر حضور نیروهای آلمانی تحت فشار قرار گرفت از طرف دیگر هیتلر به رضا خان قول داده بود در بهار 1321 نیروهای او به ایران خواهند رسید.

اسلاید 6: اشغال ایران در شهریور ماه 1320 ارتش شوروی و انگلستان وارد ایران شدند.اشغال ایران با هدف بی خطر ساختن خط تدارکی متفقین ضروری بود.

اسلاید 7: برکناری و تبعید رضا شاه با اشغال ایران ارتش رضا شاه در اولین جنگ مقاومت نکرد، رضا شاه نیز توسط انگلیسی ها به موریس در اقیانوس هند تبعید شد.پس از اشغال ایران، بریتانیا پیامی به این مضمون به رضاشاه ارسال کرد: «ممکن است اعلیحضرت لطفا از سلطنت کناره‌گیری کرده و تخت را به پسر ارشد و ولیعهد واگذار نمایند؟ ما نسبت به ولیعهد نظر مساعدی داریم و از سلطنتش حمایت خواهیم کرد. مبادا اعلیحضرت تصور کنند که راه‌حل دیگری وجود دارد. »

اسلاید 8: کارنامه حکومت رضا شاه صنعت، کشاورزی و دامداریشبکه راهها و راه آهنقرارداد نفت 1933 م. ایران و انگلستانپیمان سعد آبادصلب آزادی، خشونت و بی رحمی جاه طلبی و ثروت اندوزی

اسلاید 9:

اسلاید 10: تهیه کنندگان:رضا قنبری سعید دسترنجعلیرضا شیرزادی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید