پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

سوانح در دوران کودکی

savaaneh-dar-doraan-koodaki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سوانح در دوران کودکی”

سوانح در دوران کودکی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: سوانح در دوران کودکی

اسلاید 3: صدمات مهمترین عامل مرگ و میر کودکان بالاتر از یک سال است که باعث مرگ معلولیت و ناتوانی در کودکان می شود سوانح ازعلل اصلی مرگ شیرخواران به ویژه درسنین۶تا۱۲ماهگی است. مهمترین این حوادث شامل حوادث موتوری، آسپیراسیون، خفگی، سوختگی، سقوط ومسمومیت است. باافزایش سن درصد مرگ ومیر کودکان ناشی ازحوادث هم بیشترمی‌شود. دررابطه باحوادث وصدمات کودکان بایستی زمینه‌های تحقیق بررسی آموزش به خانواده ها و مهمتر از همه پیشگیری فراهم شود. پیشرفت سریع تکامل حسی_حرکتی کودکان همراه با کنجکاوی زیاد آنها در رابطه با محیط زمینه مساعدی برای وقوع حوادث ایجاد می‌کند. دراین میان حادثه و پیشگیری از آن از سه بعد فرد مصدوم محیط زمان سن مکان و عامل حادثه آفرین بررسی می‌شود.در این بحث :

اسلاید 4:  صدمات ناشی ازوسایط نقلیه موتوری باتوجه به سنگینی سر و ضعف عضلات گردن در کودکان زیر یکسال بایستی حتماً این گروه سنی ازصندلی‌های مخصوص ماشین استفاده کنند. به علاوه فرم قرارگیری صندلی مخصوص کودکان پشت به راننده و رو به صندوق عقب ماشین می باشد. در این حالت ستون مهره های کودک توسط صندلی حمایت می‌شود. صندلی کودک در وسط صندلی عقب قرارگرفته و توسط کمربند ایمنی صندلی عقب هم حمایت میشود. حتی المقدور نبایستی صندلی کودک را در صندلی بغل راننده قرارداد (چون درمواقع تصادف در صورت به کار افتادن کیسه هوا آسیب جدی به کودک داخل صندلی محافظ وارد میشود). شیرخوارانی که وزن آنها کمتر از ۲۰ پوند (حدود ۹ کیلوگرم) می باشد باید در صندلی مخصوص کودک و در وضعیت نیمه خوابیده قرار داده شوند به گونه ای که صورت آنها به سمت صندلی عقب قرار گیرد

اسلاید 5: سوختگی بخش مهمی ازآسیبهای تروماتیک اطفال شامل سوختگی است که اوج شیوع آن دردوران نوپایی میباشد. سوختگی معمولا ًدرپسران بیشتر از دختران اتفاق می‌افتد و سوختگی ناشی از مایعات داغ بیشترین علت (۵۶ درصد) بروز سوختگی به خصوص در کودکان نوپا است. سوختن دومین علت مرگ در دختران و سومین علت مرگ پسران می باشد. شایع ترین نواحی درگیر در سوختگی اندامهای فوقانی (۷۱درصد) وسروگردن ( ۵2 درصد) می باشد. در کودکان آسیب های تاول زا (۷۵ درصد) شایعترین و آسیب های استنشاقی نادرترین انواع سوختگی هستند. سوختگیهایی که تمام ضخامت پوست رادرگیرمی‌کنند تقریباً همیشه منجر به اختلال دائمی میشوند.

اسلاید 6: شوک معمولاً در مواردی که سوختگی بیشتر از ۱۲درصد از سطح بدن را فرا گرفته باشد روی می دهد. پیامد های سوختگی در یک سطح مساوی از بدن در کودکان خردسال بسیار شدیدتر از بیماران بزرگسال میباشد. سوختگی در دوران شیرخوارگی از شیوع کمی برخوردار است اما در صورت وقوع می‌تواند حادثه مرگبار تلقی شود. از آنجا که پوست شیرخوار نسبت به حرارت حساس بوده و گیرنده های حرارتی هنوز تکامل کافی نیافته‌اند کودک به راحتی توسط اشعه خورشید (به مدت کمتر از ۵ دقیقه)، آب داغ و وسایل گرمازا نظیر شوفاژ و غیره دچار سوختگی می گردد

اسلاید 7: انواع سوختگی از نظر عامل بوجود اورنده: حرارتی، الکتریکی شیمیایی

اسلاید 8:  براساس عمق سوختگی که بستگی به حرارت عامل سوزاننده ومدت تماس باآن دارد میتوان سوختگی رابه چهارنوع تقسیم کرد:  سوختگی درجه1: سوختگی سطحی (آسیب اپیدرم) که دردناک و خشک بوده ودرعرض۳ تا۶ روزبهبود می یابد مانند آفتاب سوختگی. سوختگی درجه۲: (تاول زا- همراه باتورم) ممکن است سطحی ( قرمزی تاول بهبود طی 10-21 روز) یاعمقی، رنگ پریده، دردناک و زرد که در اثر غوطه ور شدن در مایع سوزاننده (بهبود طی 21-28 روز) یاشعله (بهبودی طی بیش ازسه هفته بااحتمال ایجاداسکار) به وجودمی آید. سوختگی درجه۳: ضخامت کاملی ازپوست سوخته واغلب مستلزم پیوند پوست میباشد. دراین نوع سوختگی نسج زیرجلدی و اعصاب ازبین میرود. بدون گرافت امکان ترمیم مجدد پوست میسر نیست. سوختگی درجه۴: نوعی ازسوختگی تمام ضخامت پوسته ای است که درآن حاشیه عضلات و استخوانهای ناحیه سوخته هم دچارسوختگی میشوند. گاهی تاندونها و استخوانها نمایان میشوند.

اسلاید 9: انواع سوختگیدرجه یکدرجه چهاردرجه سهدرجه دو

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید