shokolate

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شکلات”

شکلات

اسلاید 1: به نام خدایی که در این نزدیکی ست...

اسلاید 2: شکلات

اسلاید 3: شکلات یکی از شیرینی هاي پر طرفدار در بین مردم جهان می باشد.این محصول ازویژگی هاي جالبی برخوردار است ، چرا که در دماي اتاق به حالت جامد می باشد اما بهمحض قرار گرفتن در دهان ذوب می گردد، دلیل این خاصیت وجود نوعی چربی درترکیب شکلات است که کره کاکائو نامیده می شود. کره کاکائو در دماي زیر 25 درجهسانتیگراد جامد است. علاوه بر این شکلات داراي طعم بسیار دلچسب و شیرین است که اکثر مردم آنرا می پسندند. نکته جالب توجه اینست که در ابتدا شکلات تنها به صورت یک نوشیدنی پرچربی ونامطلوب مصرف می شد ولی به مرور تا حد چشمگیري توسعه و گسترش یافت کهشاید این خود یکی از رموز تاریخ باشد.معرفی و شناخت محصول

اسلاید 4: تاریخچه پیدایش محصولبراي اولین بار در سال 600 میلادي، قبیلۀ سرخپوستان مایا در سرزمین هاي پست یاکاتان جنوبی کشت کاکائو را آغاز کردند.کریستف کلمپ جزء اولین کسانی بود که مقداري دانه کاکائو را به همراه خود به عنوانسوغاتی به اروپا ببرد. اما در سال 1520 کمی بعد از فتح مکزیک توسط اسپانیا ديکورتس نوشیدنی شکلات را به مردم اسپانیا معرفی کرد و در آنجا بود که براي کمترکردن طمع تلخ و غلظت شکلات، به آن شکر اضافه شد.در سال 1727 بود که به نوشیدنی شکلات، شیر اضافه شد. این اختراع به نیکلاس ساندرز نسبت داده می شود.در سال 1828 وان هوتن صنعت کاکائو را توسعه بیشتري داد. وي در آن زمان توانستیک کارخانه دستی راه اندازي کند.در سال 1824 اولین کارخانه انگلیسی در بندر بریستول توسط جوزف فراي راه اندازيشد و به تولید شکلاتهاي مسطح جامد (تخته اي) پرداخت. اولین شکلات سفید در سال 1930ساخته شد این شکلات از شکر، شیر خشک و کرة کاکائو تهیه شده بود

اسلاید 5: شمارة تعرفه گمرکی(170490 ) شیرینی (همچنین شکلات سفید) بدون کاکائو غیر از آدامسشکلات و سایر فراورده هاي خوراکی داراي کاکائو، فراورده هاي عرضه شدهخواه به صورت بلوك بوزن بیش از 2 کیلوگرم، خواه به حالت مایع یا خمیري و یا بشکلپودر، دانه دانه یا به شکل اشکال همانند در ظروف یا در بسته هاي اولیه که وزن محتوي (180620 ) آنها بیش از 2 کیلوگرم باشد(180631 ) شکلات و سایر فراورده هاي خوراکی داراي کاکائو عرضه شده به صورتتخته و بلوك، سایه یا قلم پر شده(180632 ) شکلات و سایر فراورده هاي خوراکی داراي کاکائو عرضه شده بصورت تختهو بلوك سایه یا قلم پر نشده(180690 ) شکلات و سایر فراورده هاي خوراکی داراي کاکائو بصورت تخته و بلوك سایهیاقلم

اسلاید 6: شرایط وارداتبا مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات ، در خصوص واردات کاکائو و محصولات وابسته آن تعرفه مختلفی وضع شده است که از میزان 4 تا 65 درصد در خصوص اینمحصول تعرفه گمرکی در نظر گرفته شده است.که در جدول زیر به نمونه چند محصول و حقوق گمرکی آن اورده شده است.

اسلاید 7:

اسلاید 8: بررسی و ارائه استاندارددر بررسی و ارائه استاندارد می توان به استاندارد ملی صنایع غذایی به شماره 608 واصلاحیه آنa-608اشاره نمود که ویژگیها، بسته بندي، نمونه برداري روشهاي آزمون، تعریف، ساخت و نشانه گذاري انواع شکلات رابیان می کند

اسلاید 9: قیمت تولید داخلی و جهانی محصولقیمت داخلی و خارجی شکلات چه به صورت تخته اي و چه به صورت محصول نهایی که مغزدار یا روکش باشد با توجه به مرغوبیت مواد اولیه استفاده شده در آن متفاوت است. براي محصولات داخلی شکلات به صورت تخته اي از 1 دلار ازاي هر کیلوگرم به بالا براي صادرات و براي واردات از 3 دلار به ازاي هر کیلوگرم به بالا براي واردات می باشد.شکلات به صورت مغزدار و روکش نیز بستگی به مواد مصرفی و نوع بسته بندي ازکیلویی 3 دلار به بالا براي صادرات و 5 دلار به بالا براي واردات می باشد.

اسلاید 10: موارد مصرف و کاربرد شکلاتشکلات در ابتدا به صورت نوشیدنی مورد استفاده قرارمی گرفته است که هم پر انرژي و هم مفید می باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژیکی تولید شکلات، این محصول به صورت جامد درآمد و اکنون حتی به صورت روکش براي سایر مواد غذایی (از جمله بیسکوییت ها و خشکبار و میو ه جات) ارائه می شود.ضمناً این محصول به صورت یک ماده غذائی به صورت مستقل نیز مورد استفاده قرارمیگیرد.همچنین شکلات به صورت پودر شده براي طعم دادن به انواع شیرینی جات وکیک ها مورد مصرف قرار می گیرد.

اسلاید 11: چرا شكلات براي شما خوب است انتي اكسيدان ها : كاكائو داراي مقدار زيادي آنتي اكسيدان است بيشتر از هر ماده غذايي كه تاكنون آزمايش شده است. از مواد غذايي كه اين ماده در آن ها وجود دارد مي توانيم ذغال اخته و چاي سبز را نام برد در واقع ميزان آن در كاكائو 4 برابر مقدار اين مواد در چاي سبز است . فوايد و مزاياي بهداشتي اين مواد عبارتند از :ارتقاء سلامت قلب و عروق و باعث كاهش لخته شدن خون در رگها مي شود و به بهبود گردش خون – كمك مي كند ضربان قلب را تنظيم مي كند و فشار خون و كلسترول را كاهش داده و خطر ابتلا به سكته مغزي و حملات قلبي را كم مي كند.محفاظت از سموم محيط زيست حاصل از سوخت و ساز و مقاومت در برابر آسيب ناشي از راديكال هاي آزاد و خطر ابتلا به برخي سرطان ها را كاهش مي دهد .با افزايش سطح انتقال دهندهاي عصبي خاص در مغز و عمل تسهيل بازسازي سلول ها به ما كمك مي كند تا احساس خوبي داشته باشيم . 

اسلاید 12: سروتونين : كاكائو سطح سروتونين را در مغز بالا مي برد و اين عمل بعنوان يك محرك ضد افسردگي است  مواد معدني ضروري : دانه كاكائو سرشار از مقدار زيادي از مواد معدني ضروري از جمله  منيزيم ، گوگرد ، كلسيم ، روي ، پتاسيم و منگنز مي باشد . چربي هاي ضروري :در حقيقت چربي موجود در كره كاكائو چربي سالمي است . كاكائو شامل اسيدهاي روغني Monounsaturated  مي باشد كه در روغن زيتون نيز وجود دارد  كه براي تنظيم كلسترول مفيد است  و نيز اين مواد باعث كم شدن اشتها نيز مي شود . 

اسلاید 13: اهمیت استراتژیکیامروز شکلات یک کالاي تولیدي و مصرفی بسیار مهم در بازار جهانی میباشد. زیراموارد مصرف آن و تنوع تولید و مصرف آن بسیار زیاد و همچنین پرسود می باشد. بسیاري از کشورهاي آفریقایی و امریکایی (بخصوص امریکاي جنوبی) از تولید کنندگان عمدة کاکائو میباشند و تقریباً میتوان گفت تولید شکلات در هر 5 قاره جهان یکی از شاخه هاي صنایع غذایی مهم میباشد. از این نظر در کشورها تولیدمحصولات شکلاتی میتواند دریچۀ دیگري براي بازگشایی طرح هاي اقتصادي ومناسبات اقتصادي با سایر تولید کنندگان مواد اولیه آن از یک طرف و از طرف دیگربرقراري مناسبات اقتصادي با کشورهاي مصرف کننده به خصوص کشورهاي آسیاي میانه و اسیاي دور و اروپا باشد.

اسلاید 14: اهمیت این محصول در ایران نیزبه خصوص از جنبه صادراتی به کشورهاي حوزه خلیج فارس و آسیاي میانه بسیار حائز اهمیت است ودر این زمینه نیز در یک دهه اخیرسرمایه گذاریهاي نسبتاً قابل توجهی صورت گرفته است. و لیکن در صورت امکان شایسته است به سمت تولیداتی بابرند جهانی در ایران پیش برویم. اخر دهه 70 و دهه 80 برای صنعت شیرینی و شکلات ایرانی عصری طلایی بوده است. سالهایی که با سرمایه گذاریهای کلان و تحول انجام شده انجمن شیرینی و شکلات ایران نیز تشکیل شد و درفاصله یک سال اعضای انجمن به 95 شرکت تولید کننده رسید و درحال حاضراین انجمن حدود 270 عضوفعال دارد.یکی از مزیتهای این انجمن این است که انجمن موازی دیگری درکنار آن وجود ندارد

اسلاید 15: وضعیت و جایگاه صنعت شیرینی و شکلات درایران چگونه است؟صنعت شیرینی و شکلات بعد از انقلاب و بعد از سال 1376 بسیار متحول شد. 30 سال پیش تعداد کارخانه های شیرینی و شکلات از انگشتان دست تجاوز نمی کردهر چند که درآن زمان برندهای مشهوری داشتیم، اما در دهه 70 و سپس در دهه 80 تحولی در صنعت شیرینی و شکلات رخ داد و سرمایه گذاریهای هنگفتی انجام شد. این سرمایه گذاریها سبب شد که زمینه برای این صنعت افزایش پیدا کند و ضرورت این که ما از دانش روز بهره مند شویم ایجاب می کرد که ارتباطاتی با تولید کنندگان مطرح دنیا داشته باشیم. این ارتباطات برقرار شد و درحال حاضر ما تقریبا به کشورهای پیشرفته بسیار نزدیک شده ایم. شاهد این مثال هم تولید انبوهی از شیرینی و شکلات برای صادرات و مصرف داخل است.

اسلاید 16: مصرف داخلی شیرینی و شکلات و میزان تولید داخلی چه میزان است؟ظرفیت تولید داخلی ما حدود 2 میلیون تن است. این تولید اسمی ما است اما ظرفیت رسمی ما با توجه به نیازهای بازاررقمی حدود یک میلیون و 400 هزار تن است که از این رقم حدود 220 هزار تن صادر شد

اسلاید 17: کشورهاي تولید کننده و مصرف کننده محصولسه ناحیه عمده براي کشت کاکائو وجود دارد. افریقا غربی، اسیاي جنوب غربی ،امریکاي جنوبی. در حال حاضر بیش از 40 % کاکائوي دنیا، در ساحل عاج کشت داده می شود. در طول 30 سال اخیر این تولید افزایش چشمگیري داشته و مواد اولیه حجم عظیمی از شکلاتهاي اروپایی از این کشور تهیه می گردد.. امروز اندونزي کشت و کار کاکائورا توسعه بخشیده است و تقریبا تولید خود را هم سطح تولید کشور غنا کرده است.اما از جمله کشورهاي تولید کنندة عمدة محصول شکلات میتوان در اروپا کشورهاي المان، ترکیه و اتریش را نام برد که بیش از 70 % از تولید کل اروپا و 50 % از تولید کل جهان را به خود اختصاص می دهند و در واقع تولید کنندگان اصلی این محصول وتکنولوژي تولید آن می باشند.

اسلاید 18: بررسی روند واردات محصولمیزان واردات محصول با کدهاي تعرفه گمرکی موجود، فقط در سال 85 قابل استحصال بوده و در سالهاي دیگر مقداري ثبت نشده است. اما با بررسی میزان واردات در سال 85 نیز میتوان نتایج قابل استفاده اي از میزان ارز خارج شده از کشور بابت خرید این محصول بدست آورد.

اسلاید 19: درسال 88 به نسبت سال 87 ما درصادرات 25 درصد کاهش وزنی و 50 درصد افزایش ارزشی داشته ایم. این نشان می دهد که محصولات ما دردنیا ارزش واقعی خود را به دست آورده است و به رقبای خارجی نزدیک می شویم.گمرک ایران اعلام کرد که در چهارماهه ی اول امسال9 هزار و 45تن شکلات و فرآورده های مشابه آن، به ارزش 17 میلیون و 743 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است. بررسی روند صادرات

اسلاید 20: این در حالیست که در چهارماهه اول سال گذشته، 16 میلیون و 79 هزار دلار شکلات و همانند آن به خارج از کشور صادر شد. وزن این میزان شکلات هشت هزار و 923 تن بود. بر اساس این گزارش، امسال افغانستان بیشترین میزان واردات شکلات را از کشورمان داشته است. پس ازافغانستان، عراق و تاجیکستان به ترتیب عمده ترین واردکنندگان شکلات از ایران بوده-اند. کشورهای ترکمنستان و آذربایجان نیز در رتبه-های چهارم و پنجم قرار دارند.

اسلاید 21: وضعیت صادرات شیرینی و شکلات درحال حاضر چگونه است؟براساس آمار سال 1388 صادرات مواد غذایی حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که از این رقم 530 میلیون دلار به صنعت شیرینی و شکلات اختصاص داشته است.یعنی حدود 40 تا 45 درصد از صادرات مواد غذایی مربوط به صنعت شیرینی و شکلات است و جالب اینکه رقم دو برابرصادرات صنایعی مانند خودرو و فرش است و آمار و مستندات این امرهم موجود است و با مراجعه به آمارگمرکات می توان به آن دست پیدا کرد. البته این تمام کار نیست. ما براساس نرخ های تعیین شده سازمان توسعه تجارت اظهارات خود را برای خروج کالا از گمرک انجام می دهیم اما فروش ما خیلی بالاتر از این رقم ها است. مثلا برای فروش انواع شکلات قیمت پایه حدود 3 دلار اعلام شده است اما رقم فروش شکلاتهای صادراتی ما حتی تا حدود 7 تا 8 دلارمی رسد و وقتی که به آمارها مراجعه می کنیم، صادرات ما ارزش بالایی داشته است. ضمن اینکه ما هر ساله شاهد این هستیم که از حجم وزنی صادرات کاسته شده و ارزش محصولات صادر شده بالا می رود.

اسلاید 22: تکنولوژی تولید شکلات

اسلاید 23: شکرپودر کاکائوروغن جامدمخلوط کنوالسمخلوط کنهمگن سازمخزن تجمعخنک کنغالب زنبسته بنديانبار

اسلاید 24:

اسلاید 25: در تولید شکلات، ابتدا شکر را بوسیلۀ آسیاب چکشی به حالت پودر با دانه هاي بسیارریز، آسیاب می کنند، سپس پودر شکر را به همراه پودر کاکائو و 30 % از روغن اولیه راوارد یک میکسر (همزن) می کنند و 3 تا 4 ساعت آن را هم می زنند. سپس مخلوط راوارد دستگاهی به نام والس می کند. این دستگاه عبارتست از یک سري غلطکهاي صاف و صیقلی که به موازات هم قرار دارند و یکی در میان بالا و پایین هستند وجهحالت چرخان باشند. مخلوط وارد این دستگاه شده تا مواد اولیه به طور کامل له شوندو در انتهاي دستگاه شکلات به صورت ورقه از دستگاه خارج می شود

اسلاید 26:

اسلاید 27: ورق شکلات به همراه 70 % از باقی روغن وارد یک مخزن همزن دار شده و شکلات به حالت مایع از مخزن وارد دستگاه همگن سازي می شوند. دستگاه کنچ (conch)عبارتست از یک مخزن که در آن همزنهایی به شکل غلطک قرار دارد و حول یک محورمی چرخند و یک مخزن دیگر موازي با مخزن اصلی قرار می گیرد که شکلات پس ازورود به دستگاه کنچ و انجام عملیات از آن خارج شده و وارد مخزن دوم می شود و بعداز پرشدن مخزن مجدداً به دستگاه کنچ باز گردیده می شود که عملیات همگن سازي به خوبی انجام شود، عملیات کنچ یا همگن سازي حدود 12 الی 14 ساعت به طول می انجامد.

اسلاید 28: بعد از این مرحله شکلات وارد یک سري سینی های خنک کن می شود که درواقع بعد از خنک شدن به صورت شکلات تخته اي حاصل می شود محصول شکلات ماهم در این مرحله قابل ارائه به بازار می باشد و شکلات تخته اي در انواع اندازه و طعم وشکل (چه سفید و چه بصورت قهوه اي ) در بازار عرضه می شود. اما براي طعمهايمختلف و اندازه های مختلف قیمت متفاوت وجود دارد.

اسلاید 29: براي تولید شکلات مغزدار چند مرحلۀ دیگر وجود دارد. بعد از تولید شکلات به صورت تخته اي، شکلات تخته را مجدداً با حرارت آب کرده وارد دستگاه هاي غالب زن می ریزند. این دستگا ه ها در واقع از یک طرف شکلات را به صورت پوسته غالب ریزي کرده و مغز را (چه بصورت شیرة خرما و یا عسل و یا شکلات نرم تر و دیگر مغزها) به داخل پوستۀ شکلاتی تزریق می کند. بعد از انجام این عملیات شکلات جهت بسته بندي وارد دستگاه بسته بندي می شود و در بسته هاي مختلف نسبت به وزن و اندازه بسته بندي می شوند.شایان ذکر است، در تهیۀ شکلات سفید، پودر کاکائو از مواد اولیهتهیه شکلات حذف می شود و ممکن است شیر خشک هم به مواد اولیۀ آن اضافه شود که به طعم دهی محصول کمک خواهد کرد.

اسلاید 30: مخزن ذوب و ذخیره شکلات

اسلاید 31: بسته بندی

اسلاید 32: دکوراتور شکلات

اسلاید 33: بازرسیبازرسیبازرسیمیکسروالسهمگن سازخنک کنغالب زنبسته بندیانبارشکرروغنپودر کاکائومخزن تجمعبازرسی

اسلاید 34: بررسی نقاط قوت وضعف تکنولوژی مرسومتعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهاي مرسوم (به شکل اجمالی) در فرایند تولید محصول تکنولوژي تولید شکلات در داخل و یا خارج کشور به صورت مشروح همین شرح در قسمت قبلی میباشد. تنها تفاوت میتوان به دقت دستگاه ها و شرایط کاري آنها و مواد اولیه از قبیل کیفیت و خالص بودن مواد میتوان اشاره کرد. که البته هرکدام از این نکات در کیفیت محصول نهایی و قیمت محصول تأثیرگذاراست.

اسلاید 35: براي مثال چنانچه از مقدار کرة کاکائو در تولید شکلات کاسته شود و به جاي آن از دیگرروغنهاي نباتی استفاده شود، اگر چه در قیمت تمام شده محصول اثر می گذارد ومقدار آنرا کاهش می دهد اما در کیفیت محصول تأثیر بسزایی می گذارد و کیفیت محصول بسیار کاهش مییابد.در مورد ماشین آلات و دستگاه ها نیز همین نکته قابل اشاره است. مثلا در دستگاه کنچ و یا دستگاه والس اگر از غلطکهاي سنگی استفاده شود، دستگاه عمر بیشتري کرده و عملیات را به نحو بهتري انجام میدهد. در عوض قیمت این نوع دستگاه ها نسبت به دستگاه هاي معمولی با غلطکهاي فلزي 3 تا 4 برابرآن است. صنعت شکلات سازي در عین سادگی، نکات ریز و قابل توجهی دارد که اگررعایت نشود در تولید محصول نهایی اثر خواهد گذاشت. لذا در تهیۀ ماشین آلات ومواد اولیه توصیه می شود مرغوب ترین کالاها را پس از بررسی تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

اسلاید 36: سالن تولیدانباد اولیهتوسعه خط تولیدسیستم اداریسرویس بهداشتی فضای سبزار محصولاتسردخانه بالای صفرانبار مواد اولیهانبار محصولاتسردخانهخط تولیدسردخانه بالای صفررستورننمازخانهنگهبانی

اسلاید 37: برآورد هزینه ها

اسلاید 38: ساختمان

اسلاید 39: ماشین آلات

اسلاید 40: میزان مواد اولیه عمود مورد نیاز و قیمت ریالی آن در بازار داخل:

اسلاید 41: میزان سرمایه در گردش

اسلاید 42: حقوق و دستمزد پرسنل اداري

اسلاید 43: حقوق و دستمزد پرسنل تولید

اسلاید 44: پاداش و مزایاي شغلی و بیمه % 70 + مجموع حقوق سالیانه = مجموع حقوق پرسنل اداري در سال 3/779 = 9/320+ 4/458= مجموع حقوق پرسنل اداری در سالبیمه و پاداش و مزایاي شغلی % 100 + مجموع حقوق سالیانه = مجموع حقوق پرسنل تولید در سال مجموع حقوق پرسنل تولید در سال=4/1862

اسلاید 45:

اسلاید 46: وضعیت میزان تامین برق آب و سوخت و...همانطور که در بررسی ماشین آلات بیان شد در کل میزان برق مصرفی هر دستگاه به طور مجزا بیان شده است که در کل مجموع میزان مصرف برق کل را نمایان می سازد.در مصرف اب نیز مقدار آب شهري موجود براي اداره کارگاه و قسمت اداري کارخانه کافی می باشد. در جهت تامین سوخت نیز از طریق مراجع قانونی و ثبت درخواست در اتحادیه هاي مربوط به صنایع غذایی سوخت مورد نیاز ذر اختیار کارخانجات قرار می گیرد.در نتیجه میزان مصرف برق ماشین الات رقم حدودي 65 کیلو وات میباشد.اگرچنانچه روشنائی سالنها و محوطه نیز در نظر گرفته شود به رقم حدودي 100 کیلو وات برق خواهیم رسید.در جدول زیر تاسیسات مورد نیاز این طرح آورده شده است.

اسلاید 47: تاسیسات مورد نیاز

اسلاید 48: هزینه هاي قبل از بهره برداري

اسلاید 49: هزینه انرژي میزان انرژي مصرفی براي مدت یک سال کاري ( 300 روز در سال در دو شیفت 5/7 ساعته در روز در نظر گرفته شده است.

اسلاید 50: هزينه هاي ثابت سرمايه گذاري

اسلاید 51: وضعیت حمایت هاي اقتصادي و بازرگانیدر مورد حمایت اقتصادي بانکها و شرکت هاي سرمایه گذاري می توان این مطلب رابیان کرد که در کل صنایع غذایی و منجمله صنعت شکلات سازي از طرحهاي اقتصادي زود بازده و پرسود به حساب می آیند و بنگاههاي اقتصادي مختلف در سرمایه گذاريدر این صنایع حمایتهاي مالی خوبی به عمل می آورند . در مورد سرمایه گذاري هايکارگاه هاي کوچک بانکها با بررسی کلی طرح جامع تولید تا 60 % از تسهیلات را بهصورت 5 ساله در اختیار متقاضیان قرار می دهند

اسلاید 52: پیشنهاد منطقه مناسب براي اجراي طرحانتخاب منطقه و محل مناسب براي طرح از جنبه هاي مختلف از جمله اثرات بر محیط زیست حائز اهمیت است. در این مورد باید محل ایجاد کارخانه به فاصله 120 کیلومتري از مراکز شهر باشد. همچنین دسترسی به مواد اولیه و نیروي انسانی نیز و دسترسی به بازار فروش و تاسیسات زیربنایی و راه هاي ارتباطی از مواردي است که در انتخاب محل مناسب دخیل می باشد. چه بسا اشکال در هر یک از موارد فوق ممکن است درقیمت تمام شده محصول و یا حتی کیفیت کالا اثر بگذارد. مثلاً دور بودن فاصله محل تولید از بازار فروش باعث افزایش هزینه حمل و نقل و در نتیجه افزایش هزینه تولید خواهد شد و یا دسترسی نداشتن به تاسیسات زیربنایی نظیر آب و برق و ... موجب کاهش در اثر تولید و تغییر در کیفیت محصول نهایی خواهد شد.با این مقدمه با توجه به اینکه محصول تولیدي یک محصول غذائی میباشد،نزدیکی به بازار مصرف یک پارامتر مهم در مکان یابی طرح است.در نتیجه استانهاي اطراف تهران و اصفهان و کلا استانهاي پر جمعیت از اهمیت بالاتري برخوردار هستند.ضمناً با توجه به بازار ایجاد شده در زمینه صادرات این محصول به کشور هاي حوزه خلیج فارس استانهاي جنوبی کشور هم از مزیت نسبتاً بالائی برخوردار میباشند.با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه عمده مورد مصرف یعنی کاکائو و کره کاکائو نزدیکی به مبادي ورودي کالا یعنی استانهاي جنوبی مزیت است.

اسلاید 53: گردآورنده:

اسلاید 54: مهندس آرزو سبزواري

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید