amozesh-perversh-danmark

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شیوه آموزش و پرورش دانمارک”

شیوه آموزش و پرورش دانمارک

اسلاید 1: شیوه آموزش و پرورش در دانمارک1

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: موضوع : شیوه آموزش و پرورش در دانمارک واحد درسی: آموزش و پرورش تطبیقیاستاد راهنما: جناب آقای بهنام موفقیگرد آورنده: حانیه غیبیرشته: علوم تربیتیپاییز983

اسلاید 4: معرفی اجمالی دانمارک دانمارک یکی از کشورهای شمال اروپا می باشد که در جنوب شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. دانمارک یکی از کشورهای حوزه شینگن محسوب می شود. این کشور حدود 43.069 کیلومتر مربع وسعت دارد که از شمال به تنگه اسکاژراک، از جنوب به آلمان، از شرق به دریای بالتیک و از غرب به دریای شمال محصور شده است. پایتخت دانمارک شهر کپنهاک می باشد. بر اساس آخرین سرشماری که انجام شده است دانمارک حدود 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود 80 درصد آنها مسیحی می باشند. از لحاظ شرایط اقلیمی این کشور آب و هوایی معتدل دارد و در تمام فصل های سال مخصوصا پاییز و بهار باران می بارد. سطح رفاه اجتماعی و زیستن در کشور دانمارک از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. این کشور به دلیل داشتن مناظر زیبا، رمانتیک و هوای نسبتا سرد خود به کشوری رویایی در بین گردشگران مشهور شده است. 4

اسلاید 5: 5

اسلاید 6: آموزش پيش دبستاني ساختار آموزشيدر بخش آموزش پيش دبستاني دانمارك ، چندين موسسه وجود دارند كه تسهيلات لازم را به طور تناوبي يا عادي براي سنين يك ماهگي تا 7/6 سالگي تأمين مي نمايد :كودكستانهابراي كودكان يك ماه تا سه سالهمهد كودك هابراي كودكان 3 تا 7 سالهموسسات مختلطبراي كودكان بالاي 4 سالكلاسهاي پيش دبستانيبراي كودكان 5 تا 7 سال6

اسلاید 7: اداره و مديريت سه موسسه از چهار موسسه به عهده وزارت اموراجتماعي ميباشد.بعضي از موسسات از طريق شهرداريها تأسيس واداره ميشوند وبقيه مستقل ياموسسات خصوصي مي باشند .موسسات فوق ازكمك مالي دولت برخوردار مي گردند اما والدين بخشي از هزينه ها را ( بيش از 35% از كل هزينه را مطابق با در آمد شان) پرداخت مي نمايند .7

اسلاید 8: اداره كلاسهاي پيش دبستاني به عهده وزارت آموزش ميباشد.بنا و محوطه اين كلاسها در مدارس خصوصي تأمين گشته است.از زمان شروع سال تحصيلي81-1980، تمام شهرستانها به تأسيس چنين كلاسهایي نياز داشتند. والدين هيچگونه شهريه اي را براي كلاسهاي پيش دبستاني شهري پرداخت نكرده اند.حضور و ثبت نام درموسسات پيش دبستاني اختياري مي باشد.در سه نوع اول موسسه ، به شاخصهاي اصلي كودكان ، مانند كودكاني كه از لحاظ اجتماعي مربوط به طبقه خانواده هاي فقير و بي بضاعت يا خانواده هاي كه والدينشان مشغول به كار مي باشند . اولويت داده شده است. ميزان حضوركودكان بين 35 % براي كودكان جوان تر در كودكستانها و مهد كودكها و 90% براي كودكان 5 تا 6 سال كه در كلاسهاي پيش دبستاني حضور مي يابندمتفاوت مي باشد. بيشتر موسساتي كه از طريق شهرداري اداره مي شوند از ساعت 6 يا 7صبح تا حدود ساعت 5 بعد ازظهر مشغول فعاليت ميباشند.8

اسلاید 9: ميزان ساعات كاري در هز سال 200 ساعت مي باشد. سال تحصيلي از حدود 15 آگوست شروع و تا 20ژوئن ادامه پيدا مي كند. كلاس پيش دبستاني نبايد از 22 دانش آموز تجاوز نمايد.ميزان ظرفيت موسسه مراقبت ازكودك 40تا 60 كودك ميباشد.عموماً دو كارمند به ازاي هر10 تا 12 كودك (سنين 6 ماه تا 2 ساله) و20 كودك (بين سنين 3 تا 6 ساله) وجود دارد. نه تنها كودكستانها بلكه موسسات مختلط نيز نميتوانند آموزش مناسبي را ارائه نمايند.اهداف موسسات فوق حفظ شرايط زندگي خانگي كودك با ارائه مراقبت و شركت دادن كودك درفعاليتهاي اموزشي به ننظور اثر گذاشتن بر روي پيشرفت شخصيت وخلاقيت كودك ميباشد.9

اسلاید 10: اين روند تا تصويب ماده قانون 270 مصوب سال1985 ادامه داشت.با اين وجود، اكنون «آموزش» در كلاسهاي پيش دبستاني ارائه مي گردد و از اين رويه به عنوان « بازي وفعالت هاي ديگر كه پيشرفت كودك را ترقي مي دهد » ياد مي شود .همچنين اختصاص زماني براي آموزش رشته هايي مثل زبان دانماركي ورياضيات امكان پذير مي باشد .هدف از برگزاري دوره هاي پيش دبستاني ، آماده كردن كودكان براي جريان و روند طبيعي ، تشويق براي بازي و تشريك مساعي با كودكان ديگر مي باشد واز اين رو براي رفتن به مدرسه تشويق مي كردند.كلاسهاي پيش دبستاني ، سه تا چهار درس در يك روز بر گزار نموده وپنج روز در هفته تشكيل ميگردند.تغييري كه در قانون آموزش پيش دبستاني اعمال گرديد از تاريخ 1 آگوست 1986 به اجرا در آمد. مطابق اين تغيير به كودكان پيش دبستاني ممكن است همراه با كودكان كلاس اول ازدوكلاس جامع پيش دبستاني ومتوسطه مقدماتي در تعداد معيني از دروس در هر هفته آموزش داده مي شود .10

اسلاید 11: كلاسهاي پيش دبستاني اساساً متعلق به پيش دبستاني مي باشد با اين تفاوت كه اصول و بناي خاص خودش را دارا مي باشد .هيچگونه برنامه آموزشي براي فعاليت هاي كلاسهاي پيش دبستاني مقرر نشده است . در اصل كاركنان كودكستانها براي انتخاب برنامه هاي آموزشي ، روشهاي ومطالب آموزشي آزاد مي باشند.با وجود شورا هاي شهر برنامه هاي آموزش را تعيين وكميته والدين اصول و ضوابط فعاليتها را معين مي سازد.معلمين سه نوع ازآموزش وتحصيل داراي صلاحيت آموزشي ميباشند.با درنظر گرفتن فعاليتهاي مختلط كلاسهاي پيش دبستاني و اولين كلاس از كلاس پيش دبستاني ،معلمين با احراز صلاحيت آموزشي در پيش دبستاني ، به آموزش تعدادي از دروس مشخص ومعين مي پردازند .11

اسلاید 12: آموزش پيش دبستانیمراكز آموزش پيش دبستاني موسساتي مي باشند كه بطور متوالي يا بطور تناوبي براي سنين 1 ماهه تا 7/6 سال تسهيلات آموزشي و تفريحي لازم را فراهم مي سازند.مقاطع پيش دبستاني ومتوسطه مقدماتي از كلاس پيش دبستاني اختياري ، نه سال آموزش اجباري تمام وقت ودهمين سال آموزش تكميلي اختياري تشكيل شده است.نظام آموزشي دانمارك بين آموزش پيش دبستاني ومتوسطه مقدماتي تمايزي قائل نمي شود.12

اسلاید 13: 13

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دانلود رایگان