کسب و کار

صادرات محصولات غیر نفتی به امارات

saderat-be-emarat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صادرات محصولات غیر نفتی به امارات”

صادرات محصولات غیر نفتی به امارات

اسلاید 1: بررسی پتانسیلهای صادراتی ایران به کشور هدف امارات متحده عربی

اسلاید 2:

اسلاید 3: موضوع : صادرات محصولات غیر نفتی ایران به امارات

اسلاید 4:

اسلاید 5: پرسودترین کالاهای صادراتی ایران شامل خشکبار، مواد معدنی، سنگ های تزیینی و محصولات شیمیایی و صنایع دستی بوده است. فرش دستبافت صنایع نساجی زعفران فیروزه خاویارعسل خرما و انجیر تنقلات رب گوجه فرنگی شکلات هندوانه انگور لیست محصولات صادراتی کود الکترود خازنلوله محصولات فولاد مبارکهمحصولات گروه صنعتی بوتانرادیاتورمحصولات کشاورزیوسایل برقی و آشپزیپلاستیکو…

اسلاید 6: مقدمه در دنياي به هم وابسته كنوني، هر كشوري تا حد امكان بايد سعي در گسترش ارتباطات و مبادلات جهاني داشته باشد تا هم دامنه نفوذ و تاثيرگذاري خود را در صحنه بين المللي افزايش دهد و هم سطح درآمد و رفاه مردم خويش را بالا ببرد. خوشبختانه دولت تدبير و اميد و به ويژه شخص رييس جمهور و وزير امور خارجه، رويكردي تعاملي و مبتني بر گفتگو و تفاهم در پيش گرفتند تا روابط ايران با دنياي خارج هر چه بيشتر تقويت شود.

اسلاید 7: مقدمه عربستان و ايران دو كشور بزرگ منطقه خاورميانه هستند كه از ديرباز خود را رقيب هم مي دانند و هر كدام مي خواهند نقش رهبري جهان اسلام را ايفا كنند. با توجه به اينكه تجارت خارجي ايران و عربستان، ناچيز است مي توان گفت ملاحظات تجاري و اقتصادي نمي تواند هيچ نقشي در روابط ديپلماتيك دو كشور ايفا كند. اما با توجه به وجود اختلافات، شگفت آور است كه امارات به يكي از بزرگترين شركاي تجاري ايران تبديل شده است. دبي که یکی از شهر های مهم امارات است ، مهمترين مركز صادرات به ايران است. بسياري از كالاها با اندكي مونتاژ يا بسته بندي از آنجا به ايران فرستاده مي شود. اگر عربستان را حذف كنيم، بيش از 90 درصد كل واردات ايران از كشورهاي حاشيه خليج، از امارات بوده است براساس بررسي صندوق بين المللي پول، ايران يك منبع مهم در ايجاد تقاضا براي املاك و مستغلات، گردشگري و خدمات مالي در امارات بوده است. اما تاثير تحريم ايران بر بازار املاك و مستغلات امارات نامشخص بود چون از يك سو تحت تاثير مثبت فرار سرمايه از ايران و از سوي ديگر مشكلات انجام معاملات مالي بزرگ ايراني ها در امارات بواسطه تحريم ها قرار گرفت. همچنين به دليل محدوديت در داده هاي در دسترس، تخمين ميزان دارايي هاي ايرانيان در بخش بانكي امارات نيز دشوار است.

اسلاید 8: قوانین و مقررات صادرات هر کالایی برای صادرات نیازمند به یک سری پیش نیاز ها می باشد. این مورد جدا از مجوز های لازم بوده است. به این معنی که مجوز را همه باید داشته باشند و یک قانون محسوب می شود. اما پیش نیاز ها فرق دارد. پیش نیاز برگه هایی هستند که قبل از مجوز باید اخذ شود. مهم ترین آن ها برگه آنالیز در مورد اصل یا تقلبی بودن محصول می باشد. ادرات اغلب مواد غذایی مستلزم اخذ مجوز از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد. همچنین گواهی بهداشت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گواهی های دیگر درخواست خریداران مانند گواهی قرنطینه دامی و گیاهی لازم است. هزینه های مربوط به هر مرحله از صادرات بسته به نوع کالا، بسته بندی، نوع حمل، انبارداری گمرک، بازرسی و .. متفاوت خواهد بود. لذا می بایست برای دست یابی به هزینه هر مرحله در هر تاریخ مورد نظر از سازمان یا شرکت مربوطه استعلام نمائید. همچنین ترم CIF، ارزش کالا + بیمه + کرایه حمل تا بندر مقصد می باشد. اين اصطلاح بدين معني است كه فروشنده تحويل كالا را هنگامي به انجام مي رساند كه كالا در بارگيري از لبه كشتي عبور كند. فروشنده بايد هزينه ها و كرايه لازم جهت حمل كالا تا بندر مقصد را بپردازد، اما مسئوليت خطر از ميان رفتن يا آسيب ديدن كالا و همچنين هر گونه هزينه اضافي ناشي از حوادثي كه پس از تحويل روي مي دهند، از فروشنده به خريدار منتقل مي شود. فروشنده بايد خطر از ميان رفتن يا آسيب ديدن كالا در جريان حمل و نقل، كه مسئوليت آن به عهده خريدار است، را تحت پوشش بيمه دريايي قرار دهد. به عبارتي فروشنده بيمه را منعقد و حق بيمه را پرداخت مي كند. البته فروشنده تنها ملزم به تهيه حداقل پوشش بيمه مي باشد. 

اسلاید 9: محدودیت ها در ایران و کشور هدف وجود تحریم ها که باعث ایجاد محدودیت در کشور شده و نمیتوان به کشورهای زیادی صادرات و همچنین واردات داشت.نوسانات وافزایش نرخ ارزهزینه های گمرکی بالامحدودیت ارتباط بانکی ایران با کشورهای دیگر ،این امر باعث شده تا کشور های دیگر برای خرید نقدی ریسک نکنند.هزینه های بالای حمل و نقل جاده ای ،هوایی و دریایی

اسلاید 10: مشکلات واردات و صادرات * زمان و هزینه لازم برای انطباق مرزی اسناد شامل زمان و هزینه گرفتن، آماده کردن و ارائه اسناد جهت کنترل های مرزی و بندری، ترخیص گمرکی و رویه های بازرسی برای صادرات * زمان و هزینه لازم برای انطباق اسناد شامل گرفتن اسناد، آماده کردن آنها، پردازش اسناد وارائه آنها برای واردات * مشکلات مالی و کاستی بودجه * مشکلات بانکی * مشکلات و موانع مربوط به خط تولید مانند تحریم برخی مواد اولیه وارداتی مورد نیاز * مالیات های سنگین برای صادرکنندگان که این مورد باعث می شود که احتمال فساد مالی در بین افراد فعال در این حوزه بیشتر شود * مشکلاتی که گمرک برای تجار و صادرکنندگان بوجود می آورد * حمل و نقل پر هزینه جاده ای ، دریایی و هوایی و مشکلات دیگر از قبیل عدم ثبات قیمت ها در بازار، کمبود کانتینرهای یخچالی، نبود هواپیماهای کارگو(باری)، عدم وجود مراجع تصمیم گیرنده صادرات زیر یک سقف، بهره بانکی بالا، عدم تجهیزات سورتینگ و بسته بندی ماشینی در بین صادرکنندگان، فعال نبودن رایزن های بازرگانی در کشور های هدف ، عدم مساعدت در برگزاری نمایشگاه ها

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید