کسب و کار فروش و بازاریابی

صادرات محصولات کشاورزی

saaderaate-mahsoolate-keshaavarzi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صادرات محصولات کشاورزی”

صادرات محصولات کشاورزی

اسلاید 1: مقدمه ای بر کشاورزی2.5 میلیارد نفر از جمعیت 6.1 میلیارد نفری جهان شامل جمعیت كشاورزی استدر هر دو گروه كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، زنان بخش مهمی را در نیروی كار كشاورزی به خود اختصاص داده اند، مقایسه صادرات كشاورزی در صادرات كل كشورها نشان می دهد در كشورهایی كه از جهت صنعت و صنایع تبدیلی توسعه مهمی ایجاد نشده است، سهم صادرات كشاورزی در ارزش صادرات كل بالا است

اسلاید 2: تاریخچه کشاورزی در ایرانایران یکی از اولین کشورهای دنیاست که در آن کشاورزی و تمدن شروع شده است.حفاری هایی که در اطراف کاشان به عمل آمده نشان می دهد که در 6000 سال پیش ایرانیان متمدن بوده و سیستم زراعی پیشرفته ای داشته اند.

اسلاید 3: نخستین جنبش به سوی کشاورزی نوین در زمان صدارت امیرکبیر به وجود آمد.وی با تأسیس اولین مدرسه کشاورزی ایران به نام مدرسه فلاحت مظفری در سال 1900 میلادی و وارد کردن سیب زمینی و انواع نهال‌های میوه به خصوص سیب و گیلاس از خارج باغبانی ایران را گسترش داد.دوره قاجار( از سال 1794 میلادی تا 1925 میلادی )

اسلاید 4: تولید حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی تولید بیش از 90 درصد از غذای کشوراشتغال حدود 20 درصد از جمعیت بالای 10 سالتنوع شرایط اقلیمی با بیش از 10 اقلیم متنوعبرخورداری از 29 میلیون هکتار زمین مزروعیدارا بودن 12 میلیون هکتار جنگل و 90 میلیون هکتار مرتعدسترسی به بیش از 120 میلیارد مکعب آبنگاهی به کشاورزی ایران

اسلاید 5: وضعیت صادرات محصولات کشاورزی ایران۳۵ محصول کشاورزی ایران جزو رتبه‌های یک تا ده جدول جهانی این محصولات است.از جمله این محصولات سیب، کشمش ، مرکبات، هندوانه، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، پیاز ، سیر ، پسته باپوست، رب گوجه‌فرنگی، زعفران، مغز پسته تازه است.پنج  محصول زعفران، پسته، کشمش، خرما و سیب جزو محصولاتی هستند که مزیت نسبی بالایی برای صادرات دارند.

اسلاید 6: خربزه وانواع کلم از محصولات ارزآور و دارای محبوبیت در کشور عراق هستند.

اسلاید 7: زعفران ایرانی به صورت فله به 30 کشور از جمله کشورهای ژاپن، آلمان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، آمریکا، امارات، ایتالیا، بلژیک، تایوان، سنگاپور، سوئد، سوئیس، فرانسه، کویت، هنگ کنگ، هند، لتونی، چین، کره، دانمارک، مالزی، مجارستان، نیوزیلند، اردن، بحرین، قطر، کانادا، موریس، یونان صادر میشود.

اسلاید 8:  خرما مضافتی تازه یا خشک کرده به کشورهای یوگسلاوی، پاکستان،ژاپن، گرجستان، آذربایجان، آلبانی، ارمنستان، استرالیا، افغانستان، امارات، انگلستان، اندونزی، آمریکا، ایتالیا، بلغارستان، بوسنی، تایلند، ترکیه، ترکمنستان، دانمارک، سوریه، سنگاپور، سوئد، صربستان، عراق، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، کانادا، لبنان، لهستان، لیتوانی، مالزی، نروژ، هلند، هند، چین، اتریش، اتیوپی، ارمنستان، کره، رومانی، قطر، هنگ کنگ، نیوزیلند صادر میشود.

اسلاید 9: انجیر تازه یا خشک کرده به کشورهای ژاپن، استرالیا، امارات، کره، مالزی، نروژ، هند، چین، آلمان، انگلستان، آمریکا، تایلند، سنگاپور، قطر، کویت، افغانستان، برزیل، عمان، قزاقستان، کانادا، لبنان، هلند، ویتنام، هنگ کنگ، ترکمنستان صادر میشود.

اسلاید 10: سیب درختی صادرات واردات صادرات سالانه جهانی 2/4 ميليارد دلارنرخ رشد سالانه 3/9 %سهم کشورها از صادرات جهانی 56/7 %ساختار بازار جهانی انحصار چند جانبه سختتشکل های منطقه ای مهم سهیم در بازار صادرات اتحاديه اروپاوضعیت ایران در توسعه صادرات با رقباي مهم مواجهحاکمیت بازار به سبب تنوع نسبي تقاضاكنندگان، حاكميت از آن صادركنندگان است.واردات سالانه جهانی 2/5 میلیارد دلارنرخ رشد سالانه 9/4 %مجموع واردات جهانی کشورها44/6 %ساختار بازار جهانی انحصار چند جانبه نسبتًا ضعيفتشکل های منطقه ای مهم سهیم در بازار وارداتاتحاديه اروپا ، شوراي همكاريخليج فارسفرانسهامریکاهلندایتالیاهلندآلمانانگلیسبلژیکلوکزامبورگ

اسلاید 11: پرتقالصادرات واردات اسپانیاامریکاآفریقای جنوبیمراکشهلندآلمانفرانسهانگلیسصادرات سالانه جهانی 1/9 ميليارد دلارنرخ رشد سالانه 7/7%سهم کشورها از صادرات جهانی 51/6%ساختار بازار جهانی انحصار چند جانبهتشکل های منطقه ای مهم سهیم در بازار صادرات اتحاديه اروپاواردات سالانه جهانی 2/1میلیارد دلارنرخ رشد سالانه 4/2%مجموع واردات جهانی کشورها44%ساختار بازار جهانی انحصار چند جانبه تشکل های منطقه ای مهم سهیم در بازار وارداتاتحاديه اروپا

اسلاید 12: خربزهصادرات واردات اسپانیاامریکافرانسهمکزیکامریکاآلمانفرانسهانگلیسصادرات سالانه جهانی 0/93ميليارد دلارنرخ رشد سالانه 11%سهم کشورها از صادرات جهانی 51/9%ساختار بازار جهانی انحصار چند جانبهتشکل های منطقه ای مهم سهیم در بازار صادرات اتحاديه اروپاواردات سالانه جهانی 1/2 میلیارد دلارنرخ رشد سالانه 10%مجموع واردات جهانی کشورها44/6 %ساختار بازار جهانی انحصار چند جانبهتشکل های منطقه ای مهم سهیم در بازار وارداتاتحاديه اروپا

اسلاید 13: خشکبار تجارتی با بیش از 2 میلیارد ارز آوریرتبه ی 2 ایران در تولید خشکبارخشکبار

اسلاید 14: صادرات خشکبار از گذشته تا به الاناولین صادرات خشکبار کشور ما مربوط به سال 1301 ه.ش بود که آمارهای گمرکی ثبت شده در این زمینه نشان می دهد که صادرات 4.5 تن خشکبار به کشور آلمان بوده است و بتدریج رشد کرد و بعد از آن به کشور روسیه و نظایر آن صادر گردید. از همان ابتدا 6 قلم کالای مهم در حوزه ی خشکبار همواره مورد توجه بود از جمله : پسته ، بادام ، گردو ، کشمش، انجیر و خرما. در حال حاضر مجموعا در کشورمان 110 میلیون تن محصول کشاورزی داریم که 50% آن محصولات زمینی و کشاورزی است...

اسلاید 15: عوامل تاثیرگذار در افزایش کیفیت خشکبارعوامل متعددی در افزایش کیفیت خشکبار دخالت دارند که بخشی مربوط به وضعیت جغرافیایی، آب خاک و شرایط اقلیمی است اما نحوه برداشت ، حمل و نقل و نگهداری محصول تازه، فرآیندهای فراوری خشکبار مثل :شستشوپوست گیریو بسته بندینیز در حفظ کیفیت این محصولات امری ضروری است.

اسلاید 16: رتبه ی ایران در تولید برخی از خشکبارهاایران در رتبه ی سوم و بعد از امریکا و چین قرار گرفته و تنها نیم درصد از سهم تجارت جهانی این محصول را در اختیار دارد.رتبه دوم در جهانرتبه پنجم در جهانرتبه ی پنجم در جهانرتبه ی 4 جهان را دارا می باشد.

اسلاید 17: گران ترین خشکبار جهانماکادمیا درختی است که از میوه آن گران‌ترین و مرغوب‌ترین خشکبار جهان به دست می‌آید. این گیاه بومی استرالیایی است و در جنگل‌های بارانی و مکانهای مرطوب نزدیک نهر‌ها رشد خوبی دارد. در ایران نیز تعدادی از گونه‌های این گیاه در منطقه‌ای از شمال کشور به چشم می‌خورد. در حال حاضر 2 مزرعه در حال پرورش این محصول در ایران وجود دارد.آمریکا بزرگ‌ترین مصرف کننده ماکادمیا استمغذی ترین خشکبار استنیاز به آبیاری نداردطول عمر آن 60 سال می باشدحدود 7 سال طول می کشد تا این درخت محصول دهدویژگی های آن می توان به شکل آن اشاره کرد که بسیار شبیه به فندق بوده ویژگی ها :

اسلاید 18: پستهخوب است بدانید اولین رتبه در بین خشکبار ایران از آن پسته است که ارزش افزوده ی زیادی را به کشور می آورد و در حقیقت سلطان خشکبار است.

اسلاید 19: پسته اوحدی با نام تجاری Round یکی از معروفترین و گسترده ترین ارقام پسته کشور محسوب می شود که شکل فندق را دارد و آن را پسته فندقی نیز می گویندانواع پستهپسته احمدآقایی با نام تجاری Long این نوع پسته علاوه بر درشتی و اندازه آن از نظر داشتن پسوت سفید استخوانی و طعم با سایر پسته ها متفاوت بوده و دارای شکل بادامی استپسته کله قوچی با نام تجاری Jumbo درشت ترین نوع پسته میباشد و بیشترین شهرت آن به خاطر اندازه ظاهری آن است.پسته اکبری با نام تجاری superlongمشخصه ی آن شکل بادامی و کشیده ی آن است.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید