هنر صنایع دستی

صنایع دستی (بافت )

baft

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صنایع دستی (بافت )”

صنایع دستی (بافت )

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: نام معلم : سرکارخانمتهیه کننده : مدرسه :کلاس :

اسلاید 3: صنایع دستی (بافت ) بافندگى یکی از هنرهای بشر از ابتدای زندگی وی بوده است. انسانها توانستهاند با استفاده از هنر بافندگى بسیارى از نیازهای خود را برطرف کنند. شما نیز میتوانید با فرا گرفتن تعدادى از مهارتهای بافندگى در این پودمان، برخی از نیازهای خود، خانواده و مدرسه را برطرف کنید.تاکنون اندیشیده اید که با داشتن یک نخ چه کارهایی میتوانید انجام دهید؟ بافت تارو پود یا بافت تخت چه کاربردهایی دارد؟در چه محلهایى از این روش بافت استفاده میشود؟براى تهیه ی بافته ی مورد نظر، در گام نخست لازم است به کاربرد و هدف آن توجه داشته باشید. سپس طرحی را با مداد و در اندازه ی مورد نیاز طراحی کنید. برآورد مقدار مواد مصرفی گام بعدی شماست که از روی طرح امکان پذیر میشود. اجرای این مراحل به شما در مصرف بهینه ی زمان و هزینه، بسیار کمک میکند.کشور عزیزمان ایران، دارای انواع صنایع دستی زیبا و کاربردی است. بخش وسیعی از این صنایع دستی را دستبافته های گوناگون تشکیل میدهند. انواع پارچه، نوار، سبد، حصیر، طناب، گلیم و قالی نمونه هایی هستند که با روشهاىِ متنوعِ بافت تولید میشوند برای شروع کار با یکى از همکلاسیهای خود یک گروه کارى تشکیل دهید.برای انجام دادن این کار نیازسنجی لازم است، ابتدا نیازهاى خود را بررسی کنید و ببینید چه وسیله اى نیاز دارید که با بافت تخت تأمین میشود؟پس از آنکه موضوع را تعیین کردید، با یک طرح دستی نمای کلی از محصول مورد نظر را رسم کنید. حال لازم است اندازه (طول و عرض)، شکل و رنگ آن را به تناسب کاربرد و سلیقه ی خود در نظر بگیرید و طرح دقیق آن را با خط کش روی کاغذ رسم کنید.

اسلاید 4: کار کلاسیپروژه طراحى و ساخت کیف درس کار و فناورى، پودمان هاى صنایع دستى(بافت) و شهروند الکترونیکى2 را شامل میشود. نظر به اینکه از مراحل کارى پودمان صنایع دستى در پودمان شهروند الکترونیکى2 ، فیلم تهیه میشود، لازم است هر گروه کارى در حین اجرای مراحل کاری، نسبت به تهیه ی تصاویر، گزارش صوتى و فیلم کوتاه اقدام نماید. کار غیر کلاسیضمن بازنگری درباره طرح خود، سعى کنید طرح و رنگ هاى متنوعى را براى خود برگزینید. این کار را میتوانید با نگاه کردن به فرش ها، پارچه ها و گلیم هاى موجود در خانه یا جستجو در اینترنت انجام دهید.

اسلاید 5: بافت تختبافت تخت برای تولید پارچه های دست بافت و گلیم ساده به کار میرود. اکنون این روش بافت را با یکدیگر تمرین کنید تا بتوانید به محصول زیباى مورد نظر خود برسید.مواد و ابزار مورد نیاز: مداد یک عدد، کاغذ A4 یک عدد، پاک کن یک عدد، نی پلاستیکى بلند یک بسته، خط کش 30 سانتی مترى، سوزن پلاستیکى بزرگ، نخ کاموا ضخیم و متوسط (دو رنگ دلخواه) و قیچى.مراحل اجراى کار: در این پودمان اجرای بافت تخت، تولید یک کیف، بند کیف (طناب) و منگوله ارائه میشود. شما نیز میتوانید در هنگام یادگیری این مهارت ها، وسیله ی مورد علاقه ی خود را، که قبالً نیازسنجی کرده اید، با این روش بسازید.مرحلۀ اولپود گذاری: نخست از روی طرحی که قبالً تهیه کرده اید اندازه طول و عرض بافت خود را مشخص کنید و سپس تعدادى نى، که طول آنها بیشتر از دو برابر طول طرح شما باشد، تهیه کنید اندازه طول بافت را تعداد نی هایى تشکیل میدهند که کنار هم قرار میگیرند.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید