سایر ورزشی

صنایع دستی کشور اندونزی

sanaye-dasti-Indonesia

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صنایع دستی کشور اندونزی”

صنایع دستی کشور اندونزی

اسلاید 1: صنایع دستی کشور اندونزیاستاد: دانشجو:

اسلاید 2: مقدمهبر اساس مطالعات و تحقیقات به عمل آمده و آثار و اشیاء گوناگونی که در کاوش‌های مختلف و متعدد باستان شناسی کشف گردیده - که بخش مهمی از آن امروزه زینت بخش موزه ‌ها و سایر مراکز هنری در کشورهای مختلف جهان است - بسیاری از کشورهای جهان سوم را باید مهد و کانون اصلی صنایع دستی به شمار آورد.صنایع دستی در ممالک در حال توسعه از سابقه و سنت دیرین تولید برخوردار و دارای پشتوانه‌ی غنی تجربی بوده و ضمناً در تاریخ و فرهنگ هریک از اینگونه کشورها ریشه‌های عمیقی و استواری دارد. ( صنایع دستی در کشورهای جهان سوم افزون بر نقش والای فرهنگی، طی سده ‌ها و بلکه هزاره ‌ها به تأمین نوعی تعادل اقتصادی و اجتماعی نیز کمک کرده است زیرا که اینگونه صنایع همواره برای گروه‌های کثیری از صنعتگران شهری و روستایی ایجاد کار و درآمد نموده و از آن به عنوان عامل مهمی در رونق اقتصاد روستایی یاد شده است .

اسلاید 3: متاسفانه وقوع انقلاب صنعتی در قرن هجدهم اروپا علیرغم آثار و نتایج شگرف و عدیده ای مثبتی که در شئون مختلف زندگی بشر به وجود آورد، موجب گردید که صنایع دستی کشورهای جهان سوم همزمان با تسلط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قدرت‌های صنعتی بر سایر ممالک، تحت تأثیر فراوان انبوه کالاهای ماشینی وارداتی قرار گیرد و حتی برخی از کشورهای جهان سوم که روزگاری طولانی صادرکننده‌ی محصولات صنایع دستی بودند، به صورت یکی از وارد کنندگان و نهایتاً مصرف کنندگان محصولات مشابه ماشینی کشورهای صنعتی درآمدند.

اسلاید 4: دوران پس از جنگ جهانی دوم را که منجر به استقلال بسیاری از کشورهای دربند استعمار گردید، میتوان عصر احیاء صنایع دستی نیز دانست زیرا گروهی از این ممالک برای خنثی نمودن اثرات سوء تحولات صنعتی، تأمین اشتغالی و حراست از داشته‌های فرهنگی و قومی، حمایت اساسی از صنایع دستی را به طور جدی در دستور کار و رئوس اصلی برنامه‌های خود قرار دادند که از آن جمله می توان به هند، اندونزی، پاکستان، سریلانکا، چین، یونان، مکزیک، مغرب و ایران اشاره نمود.

اسلاید 5: دلایل عمده ای که برای حمایت و توسعه‌ی صنایع دستی در کشورهای جهان برایه شده بیشتر جنبه اقتصادی و اجتماعی داشته تا فرهنگی محض رو مهمترین آنها عبارت است از:1- ایجاد اشتغال مولد، کار و درآمد برای گروه‌های کثیری از جمعیت شهری، روستایی و عشایری۲- کاهش رَوَند مهاجرت به شهرها و استفاده از امکانات وسیع بخش سنتی و روستایی جامعه.۳- تأمین درآمد جنبی برای روستاییان و عشایر و در نهایت رونق و توسعه‌ی کشاورزی و دامداری.۴- کمک به تأمین بخشی از درآمد. ارزیِ مورد نیاز از طریق صادرات صنایع دستی به کشورهای خارجی.۵- کمک به تأمین تعادل اجتماعی.۶- حفظ میراث قومی و هویت ملی.

اسلاید 6: مهمترین موانع توسعه و گسترش صنایع دستی در ممالک جهان سوم نیز عبارتند:۱- تعدد، کوچکی و پراکندگی واحدهای تولیدی صنایع دستی در سطح کشور که طبیعتاً رساندن خدمات لازم به آنها و نیز انجام هرگونه برنامه ریزی برای افزایش تولید را دشوار می سازد.۲- ضعف بنیه‌ی مالی صنعتگران و دخالت وسیع عوامل واسطه و سودجو در زمینه‌ی تأمین مواد اولیه‌ی مورد نیاز صنعتگران و خرید محصولات تولیدی آنان به بهای غیر عادلانه.۳- عدم آگاهی و اطلاع صنعتگران از شیوه‌های جدید تولید (فناوری همساز با صنایع دستی) و سلیقه‌ی مصرف کنندگان خارجی و داخلی و نیز تکرار طرح ‌ها و نقش ‌ها در طول سالیان متمادی که نهایتاً یکنواختی آن را موجب می گردد.۴- عدم تمرکز امور مربوط به صنایع دستی در سازمانی واحد در بسیاری از این گونه کشورها که موجب نابسامانی در برنامه ریزی و اجرای برنامه ‌ها گردیده و در مواردی نیز دوباره کاری‌هایی را باعث شده است.۵- رقابت شدید مصنوعات مشابه کارخانه ای (به ویژه کالاهای مصرفی) با فرآورده‌های دست ساز از طریق صرف هزینه‌های تبلیغاتی سنگین برای جلب خریداران.

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید