کسب و کار فروش و بازاریابی

صنعت دریانوردی و محصولات دریایی

sanate-daryanavardi-va-mahsoolate-daryaaei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 152 اسلاید در این پاورپوینت مطالب بسیار مفید و کاربردی در مورد صنعت دریانوردی و همچنین صادرات محصولات دریایی در ایران و مزیت رقابتی ایران در زمینه محصولات دریایی ارائه شده است و امید است برای علاقه مندان برای کارآفرینی در این زمینه مفید واقع شود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
3831 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صنعت دریانوردی و محصولات دریایی”

صنعت دریانوردی و محصولات دریایی

اسلاید 1: صنعت دریانوردی و محصولات دریایی

اسلاید 2: پراکندگی اقیانوس‌ها و دریاها چگونه است ؟

اسلاید 3: اقیانوس‌های جهانآرام181/3 میلیون متر مربع

اسلاید 4: اقیانوس‌های جهاناطلس94/3 میلیون متر مربع

اسلاید 5: اقیانوس‌های جهانهند74/1 میلیون متر مربع

اسلاید 6: اقیانوس‌های جهانمنجمد شمالی12/3 میلیون متر مربع

اسلاید 7: جزر و مد مَدجزر

اسلاید 8: واردات و صادرات آبزیان

اسلاید 9: اهمیت مصرف آبزیان و میگو در حالیكه سرانه مصرف كشور مالدیو 156 كیلو گرم است ٬ و در كشور اسپانیا با سرانه 41 كیلو گرم٬ یك روز مشخص را به عنوان جشن ماهی خوری برگزار می كنند كشور ایران علی رغم دارا بودن 440 مرز آبی و حدود 70میلیون نفر جمعیت دارای 5 كیلو گرم مصرف سرانه است . مردم ما با فوائد گوشت آبزیان كمتر آشنا بوده و صرفا به آبزیان به عنوان خوراكی فصلی و مقطعی نگاه می كنند.

اسلاید 10: پرورش انواع آبزیان (انواع ماهی و میگو): اشتغال نیروی انسانی ایجاد درآمد ارزی و رونق اقتصاد کشور

اسلاید 11: صید و صیادی در آب های شمال و جنوب کشور،سابقه ای طولانی دارد.اما پرورش آبزیان (انواع ماهی و میگو) در ایران قدمت چندانی ندارد.

اسلاید 12: ریشه لغوی شیلات و سابقه آن در ایران:ریشه لغوی شیلات شیل است . شیل , ابزار صیدی بود که جهت صید ماهیان سفید در شمال کشوراستفاده می شد.درزمان محمدشاه قاجار، دولت نیازمبرمی به پول داشت ، در نتیجه امتیازبهره برداری از ذخایر دریای خزر درمقابل 65 هزار ریال در سال به شخصی به نام عبدل از اتباع روسیه واگذار شد.

اسلاید 13:

اسلاید 14: هرچند که بسياري از مردم کشورمان با طعم و مزه خاويار که يکي از توليدات بي نظير کشورمان است بيگانه هستند، ولي در بسياري از نقاط دنيا و از جمله کشورهاي اروپايي، ايران را با خاويارش مي شناسند. اين ماده غذايي پرارزش يکي از گرانقيمت ترين غذاهاي جهان استبه دليل شرايط ويژه سواحل درياي خزر و برخي موارد ديگر خاويار توليد کشورمان مرغوبترين نوع خاويار جهان به شمار مي رود و در بين کشورهاي واردکننده جايگاه ويژه اي دارد. اين ماده غذايي به دليل دارابودن خواص ويژه براي درمان بسياري از بيماريها ازجمله بيماري افسردگي، برخي از انواع سرطان، بيماريهاي قلبي عروقي، کم خوني و همچنين براي جلوگيري از افزايش کلسترول خون بسيار نافع است

اسلاید 15: كشورهاي عمده واردكننده خاويار ايران درسال83

اسلاید 16: سهم ایران از بازار صادرات جهانی 0/5 درصد بوده استاز مجموع میگوی پرورشی تولید شده حدود 10 درصد به مصرف داخلی می رسد و مابقی صادر می شود.استان خوزستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی برای تکثیر و پرورش میگو مناسب به نظر می رسداستان بوشهر پیشتاز صنعت پرورش میگو در کشور است و بیشترین سهم را در تولید میگو ایفا کرده است.

اسلاید 17: استان سیستان و بلوچستانپهناورترین استان کشورارتباط با دریای عمانذخایر عظیم گونه های مختلف میگوبهشت آبزی پروری مرتبط با آبهای شور در کشور

اسلاید 18: 2)آبزیان آب های جنوبی ایران که به طور عمده میگو است . از دریای عمان و منطقه چابهار نیز ,لابستر, و برخی ماهیان دریایی چون حلوا سفید،صید و صادر می شود.

اسلاید 19: در ایران فقط ماهی سرخ کرده وکنسرو شده جزو فرآورده های دریایی شناخته شده است و مورد مصرف قرارمی گیرد.

اسلاید 20: ارزآوری حاصل از فرآوری محصولات دریایی برای صادرکنندگان ایرانی چه میزان خواهد بود؟در ایران می توان ده ها نوع غذا ازانواع ماهی هایی چون کیلکا، تن و... تولیدو صادر کرد.صادرات آبزیان زنده دریایی مانندلابستر، ۲۰ برابر قیمت آن به صورت منجمد شده است. از جلبک های دریایی که در منطقه چابهار به وفور یافت می شود، انواع سوپ ها و مواد دارویی رامی توان تولید کرد.

اسلاید 21: کشورهای چین و ژاپن از خواستاران جدی انواع جلبک ها هستند و ژاپنی ها درامتحانات آزمایشگاهی خود از نوعی ازاین جلبک ها که در آب های جنوبی ایران است ، به طور فراوان استفاده می کنند.در کشور فرانسه از اندام زاید لابستر که همان شاه میگو است ، برای تولید وسایل آرایشی استفاده می کنند.

اسلاید 22: آب های ایران از نظر ذخایرماهیان زینتی در چه وضعیتی قراردارد؟ این نوع ماهیان صادر می شوند یا خیر؟آب های جنوبی ایران دارای ذخایرغنی ماهیان زینتی است.برخی از ماهیان زینتی ایران به صورت زنده از جزیره کیش به ایتالیا صادر می شود و در این کشور بورس بسیار مطلوب و قیمت بالایی دارد.

اسلاید 23: اسفنج نیز نوعی آبزی است که درآب های جنوبی ایران یافت می شود. این آبزی دریایی درچهره آرایی (گریم ) کاربرد زیادی دارد وصادرات آن ارزآوری چشمگیری را به همراه دارد. هر تکه کوچک اسفنج 10دلاردر بازارهای جهانی خرید و فروش می شود.

اسلاید 24: گونه مروارید ایران از نظر کیفیت واندازه مرغوب ترین مروارید جهان است. در بندر لنگه به دلیل آنکه محیط برای پرورش مروارید مهیا بوده و مرواریدحاصل شده از بزرگترین مرواریدهای مصنوعی جهان می باشد، قیمت صادراتی آن بسیار بالاتر از مرواریدهای پرورش یافته در کشورهایی چون چین و ژاپن است.

اسلاید 25:

اسلاید 26: فرآورده هاي ميگو 1-فرآورده هاي منجمد2- کنسرو میگو 3-فرآورده های ُسنتی میگو الف - میگوی خشک ب- میگوی شور 4-فرآورده هاي تخميري الف- ترشي ِ ميگو ب- ُسس ميگو

اسلاید 27:

اسلاید 28: جلبکها گنجینه ارزشمند طبیعت:

اسلاید 29: ماهیان زینتی:

اسلاید 30:

اسلاید 31: اسفنجها:

اسلاید 32: صخره های مرجانی:

اسلاید 33: صدفها:

اسلاید 34:

اسلاید 35: مرجان ها

اسلاید 36: در ميان اقيانوسهاي جهان يکي از غني ترين فرم هاي تنوع زيستي را در ساختارهاي زنده اي مي يابيم که مرجان نام دارند. آبسنگهاي مرجاني که به ظاهر شبيه صخره هايي بي جان مي باشند، درواقع جوامع زنده اي هستند که تنوع بالاي موجودات ساکن آنها را در کمتر اکوسيستمي مي توان شاهد بود.جزیره کیش جزیره ای مرجانی است

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39: بسياري از جانوران در ميان مرجانها به سر مي‌برند

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید