طرح نگار

tarh_negar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

اشتراک‌گذاری:

تعداد بازدید: 567 تعداد دانلود: 155

با کلیک بر روی ستاره‌ها، به این پاورپوینت امتیاز بدهید.

درحال ارسال
امتیاز کاربر [۰ رای]

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح نگار”

برای نمایش این فایل پاورپوینت درون سایت یا وبلاگتان، می‌توانید کد زیر را در پنل انتشار محتوای سایت یا وبلاگتان کپی کنید.

اسلاید 1: 1طرح نگار راهنماي نگارش طرح كسب و كارگروه آموزشي درس كارآفريني كارشناسي كاردانش سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تهيه و تنظيم : م. بسطامي پورKarafarini_tehran@yahoo.com1385
اسلاید 2: 2عنوان برنامه : طرح نگار ( راهنماي نگارش طرح كسب و كار )مخاطبين : اساتيد ، فراگيران و نويسندگان طرح كسب و كارهدف :مخاطبين با استفاده از اين راهنماي آموزشي مي توانند يك طرح كسب و كار كامل بنويسند.
اسلاید 3: 3مقدمهطرح كسب و كار Business Plan يكي از بخش هاي مهم در آموزش كارآفريني مي باشد . در شاخه كاردانش، هنرجويان موظف هستند تا در طول سال تحصيلي، يك طرح كسب و كار را تكميل كرده و در پايان سال از آن دفاع كرده تا بتوانند بخش عملي نمره درس كار آفريني را كسب نمايند. در كتاب جديد كارآفريني شاخه كاردانش، مبحث طرح كسب و كار ( فصل 11 ) بسيار مختصر و ناقص بوده و دبيران مجبور به استفاده از منابع بيشتري مي باشند، اين برنامه با عنوان طرح نگار نه تنها براي كمك به دبيران و هنرجويان درس كارآفريني تدارك ديده شده است بلكه براي كليه كساني كه تصميم به يادگيري و تدوين يك طرح كسب و كار دارند مفيد مي باشد.اين برنامه با توجه به سابقه آموزش كارآفريني و مطالعات بسياري كه در مورد طرح كسب و كار چه از طريق منابع كتابخانه اي و چه از طريق منابع داخلي و خارجي اينترنتي انجام گرفته و بر اساس اجراي آن در كلاس درس تهيه و تنظيم شده است. در اين برنامه يك نمونه اجرا شده توسط هنرجويان با كمك اين برنامه و كمك دبير جهت مشاهده موجود مي باشد.
اسلاید 4: 4شرح برنامه طرح نگار، راهنماي نگارش طرح كسب و كار است. كتب و منابع مختلفي كه در زمينه طرح كسب و كار موحود مي باشند با توجه به زمينه مورد استفاده و ميزان تخصص مخاطبين بسيار متنوع مي باشد. در اين راهنما با استفاده از چندين منبع آموزشي مختلف و تجربيات تهيه كننده آن، كامل ترين فرم تهيه طرح كسب و كار به صورت كاربردي و مرحله به مرحله ارايه شده است. اين برنامه به صورت نرم افزار نمايشي پاورپوينت بوده و كاربرد آن بسيار آسان ميباشد.مخاطبين مي توانند با استفاده از اين برنامه بعد از مرحله ايده يابي كسب و كار، با توجه به راهنمايي هاي ارايه شده، يك طرح كسب و كار كامل، جهت ارايه به هر مرجعي، تهيه نمايند.
اسلاید 5: 5طريقه استفاده از برنامه برنامه طرح نگار از 60 اسلايد تشكيل شده است. در اين اسلايدها كليه مطالب لازم براي تكميل طرح شما از ابتدا تا انتها آورده شده است. دقت كنيد كه نوشته هاي قرمز رنگ با اطلاعات شما جايگزين مي شوند و نوشته هاي آبي رنگ، بخش آموزشي و به صورت پرسش هايي است كه پاسخ هاي شما به آن پرسش ها موجب تكميل شدن طرح خواهد شد.توضيحات comments ( به صورت مربع هاي BP )‌ در اسلايدها قرار داده شده تا در هنگام استفاده، مورد استفاده مخاطب قرار گيرد. بعضي از اين توضيحات، به صورت مختصر بوده و مي توانيد از منابع آموزشي در اين زمينه يا با كمك استاد خود اطلاعات بيشتر را بدست آوريد.
اسلاید 6: 6تذكر 1 : با وجوديكه در اين برنامه كليه اطلاعات مورد نياز يك طرح كسب و كار وجود دارد ولي نمي تواند بطور كامل بخش هاي تخصصي را آموزش بدهد و مخاطب نياز دارد از ساير منابع آموزشي و با كمك استاد مربوطه اطلاعات بيشتر را بدست بياورد .تذكر 2 : هر طرح كسب و كاري بر اساس موضوع آن ، متفاوت با ساير طرح ها مي باشد و ممكن است در طرحي بعضي از اسلايد ها مورد استفاده قرار نگيرد و يا موارد بيشتري را شامل شده، همچنين فهرست عناوين بايد متناسب با مطالب هر طرحي تغيير داده شود.تذكر 3 : تهيه كننده هر طرح بر اساس سليقه خود مي تواند رنگ زمينه ، رنگ و فونت متون ، تصاوير ، حركت ، صوت و ... را به طرح بيافزايد.
اسلاید 7: بسم الله الرحمن الرحيم
اسلاید 8: عنوان طرح كسب و كار ................................................................ لوگو يا آرم تجاري ..................................نام تهيه كننده / تهيه كنندگان : ..................................................نام هنرآموز : .....................رشته مهارتي : .....................نام واحد آموزشي : ...................نام استان و منطقه : ..................سال تهيه : .....................
اسلاید 9: 9فهرست عناوينشرح كسب و كارامكان سنجياهدافمأموريتكليدهاي موفقيتمحصولات/ خدماتمنابع انسانيمنابع فيزيكيطرح بازاريابيطرح مالينمودارهاجدول زمان بنديضمايم
اسلاید 10: 10فهرست مطالب - 1شرح كسب و كارامكان سنجياهدافمأموريتكليدهاي موفقيت
اسلاید 11: 116. محصولات/ خدماتشرح محصولات/خدماتهدف از توليدويژگي هاي محصولات / خدماتمحدوديت هاي محصولات / خدماتتعهدات شركتمجوز و حقوق قانونيفهرست مطالب -2
اسلاید 12: 127. منابع انسانيساختار مديريتينيروي انساني مورد نيازچگونگي استخدامنمودار سازمانيفهرست مطالب - 3
اسلاید 13: 138. منابع فيزيكيفرآيند توليدتجهيزاتفهرست تجهيزات ( توليد)فهرست تجهيزات ( اداري)مكان كسب و كاركروكي استقرار تجهيزاتمواد اوليهتوسعه كسب و كارفهرست مطالب -4
اسلاید 14: 149. طرح بازاريابيمشخصات رقبابازار هدف و مشتريان شيوه قيمت گذاريقيمت محصولات / خدماتكانال توزيع محصولات/ خدماتتبليغاتخدمات پس از فروشمكان فروشفهرست مطالب - 5
اسلاید 15: 15فهرست مطالب - 610. طرح ماليروش تامين منابع ماليوام بانكيبدهي هادارايي هاهزينه استهلاكهزينه هاصورت حساب هزينه هاقيمت محصولات / خدماتتحليل نقطه سر به سرپيش بيني ميزان درآمدپيش بيني ميزان سودترازنامه شركت
اسلاید 16: 1611. نمودارهانمودار فروشنمودار هزينه هانمودار سود12. جدول زمان بندي13. ضمايمفهرست مطالب- 7
اسلاید 17: 17شرح كسب و كارمشخص كنيد ايده شما چيست؟ آيا فكر اين كسب و كار، عملي است ؟ايده كسب وكار دقيقا آن چيزي است كه مي خواهيد انجام دهيد . در اين قسمت، خواننده بايد دقيقا بفهمد كه ايده كسب و كار شما چيست؟شکل کسب و کار نوع کسب و کار نوع محصولات يا خدماتجنبه هاي منحصر به فرد و خصوصيات ويژه
اسلاید 18: 18امكان سنجيبا پاسخ به سؤالات زير، توجيه اقتصادي و اجرايي براي ايده خود خواهيد داشت:ايده شما چه نيازي را برآورده يا چه مشكلي را حل مي كند؟ ( ارزش موضوع )چه كساني مشتري شما خواهند بود ؟ ( بازار هدف )از چه طريقي درآمد به دست خواهيد آورد ؟كسب و كار شما با كسب و كارهاي مشابه در بازار چه تفاوتي دارد؟موانع ورود شما به اين كسب و كار چيست ؟در بازار، چند رقيب داريد و كيفيت كار آنها چطور است ؟فكر مي كنيد چند درصد بازار را مي توانيد به دست بياوريد ؟اين كسب و كار، چه نوع خصوصيات منحصر به فردي خواهد داشت؟هزينه هاي راه اندازي چقدر است ؟آيا براي استفاده از وام ها و كمك هاي دولتي و خصوصي برنامه اي داريد؟
اسلاید 19: 193 يا 4 هدف اين كسب و كار را بنويسيد . اين اهداف بايد قابل اندازه گيري باشند. براي مثال : - ميزان فروش از اين محصول روزانه 200 عدد خواهد بود.- ميزان سود در پايان ماه 100000 تومان خواهد بود.- پس از گذشت 6 ماه ميزان توليد به 2 برابر افزايش خواهد يافت.اهداف
اسلاید 20: 20آرمانهاي كسب و كار خود را توصيف كنيد. درباره مزايايي كه به مشتريان خود ارايه خواهيد داد، كاركنانتان و خودتان به عنوان صاحب كسب و كار بنويسيد. براي مثال؛ اگر عقيده داريد رضايت مشتري و خدمات به مشتريان برايتان مهم است، اگر رشد و سود بيشتر مهم است، اگر مي خواهيد كاركنانتان منصفانه برخورد كنند يا اگر خلاقيت در كارشان پاداش دارد، اينها را بنويسيد.مأموريت
اسلاید 21: 21كليدهاي موفقيت سه يا چهار برتري كسب و كار خود نسبت به سايرين را بنويسيد.چه عواملي باعث موفقيت كسب و كار شما خواهد شد؟ كليدهاي موفقيت براي هر كسب و كاري متفاوت است؛ مثلا در ارايه خدمات تعميرات و عيب يابي كامپيوتر، سريع بودن يا شبانه روزي بودن خدمات يا نگرفتن هزينه اياب و ذهاب ممكن است كليد موفقيت شما باشد.
اسلاید 22: 22محصولات/ خدماتشرح محصولات/ خدماتمحصولات يا خدماتي كه در اين كسب و كار ارايه مي شود عبارتند از: ..............................
اسلاید 23: 23هدف از توليد محصولات / خدماتهدف از توليد محصولات / خدمات شما چيست؟آيا محصولات / خدمات شما سودي به حال مشتريان دارد؟محصولات / خدمات شما مشكل خاصي را حل مي كند يا فرصت جديدي را بوجود مي آورد؟آيا محصولات / خدمات شما جزو اقلام ضروري است يا جزو اقلام لوكس و غير ضروري است؟
اسلاید 24: 24ويژگي هاي محصولات / خدماتخصوصيات ويژه محصولات / خدمات شما از لحاظ هزينه، طراحي، كيفيت و ... چيست؟آيا در بازار كنوني مشابه دارند؟ تفاوت آنها با نمونه هاي موجود چيست؟
اسلاید 25: 25محدوديت هاي محصولات / خدماتمحدوديت هاي محصولات / خدمات خود را شرح دهيد.نقاط ضعف محصولات / خدمات را بنويسيد.مشكلات احتمالي، هنگام ارايه محصولات / خدمات به بازار چيست؟
اسلاید 26: 26تعهدات شركتشركت شما در قبال ارايه اين محصولات / خدمات به مشتري، چه تعهداتي را قبول خواهد كرد؟ ( گارانتي ها)
اسلاید 27: 27مجوزها و حقوق قانوني1- براي توليد اين محصولات يا ارايه خدمات به چه مجوزهاي قانوني دولتي نياز داريد و چگونه بايد آنها را به دست آوريد؟ آيا شرايط دريافت اين مجوزها را داريد؟به چه مداركي نياز است؟چه مراحلي بايد طي شود و چه مدت زمان مي برد؟2- آيا براي ارايه محصولات خود نياز به امتيازات قانوني( مانند ثبت اختراع ، حق امتياز و ... ) داريد؟
اسلاید 28: 28منابع انسانيساختار مديريتيساختار مالكيت كسب و كار را شرح دهيد.اعضاي هيات مديره (و يا مشاوران كليدي خارج از كسب و كار مانند حسابداران و وكلا و ... ) چه كساني هستند؟كاركنان كليدي تيم مديريتي چه كساني هستند و صلاحيت هاي فني و حرفه اي آنها كدام است؟روش پرداخت مزايا و پاداش به تيم مديريتي چگونه است؟
اسلاید 29: 29نيروي انساني مورد نياز دستمزدسابقهتخصص / مهارتتحصيلاتسمترديفريالمجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدهامجموع هزينه دستمزدها
اسلاید 30: 30چگونگي استخدامدر اين بخش در مورد تخصص هاي مورد نياز نيروي انساني و چگونگي انتخاب و استخدام هر يك توضيح دهيد.
اسلاید 31: 31نمودار سازماني
اسلاید 32: 32منابع فيزيكيفرآيند توليددر اين قسمت، به شرح كامل مراحلي كه به توليد محصولات يا ارايه خدمات منجر مي شود بپردازيد.آيا كليه مراحل در داخل شركت انجام مي شود يا بخش هايي به ديگران واگذار خواهد شد؟ميزان توليد ماهانه را بنويسيد.
اسلاید 33: 33تجهيزات تاسيسات، تجهيزات مورد نياز توليد چيست؟هزينه خريداري اين تجهيزات در مجموع، چه ميزان خواهد بود؟ ( سرمايه گذاري ثابت )چه تجهيزات اداري ديگري مورد نياز است؟
اسلاید 34: 34فهرست تجهيزات بخش توليد
اسلاید 35: 35فهرست تجهيزات بخش اداري
اسلاید 36: 36مكان كسب و كارمكان لازم براي توليد محصولات يا ارايه خدمات را شرح دهيد.هزينه مورد نياز براي اين مكان چقدر است؟
اسلاید 37: 37كروكي استقرار تجهيزاتنقشه اي بكشيد كه محل استقرار تجهيزات و امكانات اين كسب و كار را در محل مورد نظر نشان دهد.
اسلاید 38: 38مواد اوليهمواد اوليه مورد نياز چيست و از كجا تامين خواهد شد؟به چه ميزان مواد اوليه متناسب با توليدتان نياز داريد؟هزينه مورد نياز براي تهيه اين ميزان مواد اوليه چقدر است؟هزينهمواد اوليهرديف ريالمجموع هزينه مواد اوليهمجموع هزينه مواد اوليه
اسلاید 39: 39توسعه كسب و كارآيا محصولات / خدمات وابسته مشابه يا فرعي ديگري وجود دارد؟آيا امكان توسعه محصولات / خدمات شما در آينده وجود دارد؟چه محصولات / خدمات ديگري را تصميم داريد در آينده ارايه دهيد؟
اسلاید 40: 40طرح بازاريابيمشخصات رقبابازار هدف و مشتريان شيوه قيمت گذاريقيمت محصولات / خدماتكانال توزيع محصولات/ خدماتتبليغاتخدمات پس از فروشمكان فروش
اسلاید 41: 41مشخصات رقبارقباي موجود در بازار را شناسايي كرده و چگونگي جمع آوري اين اطلاعات را شرح دهيد.( تحقيق بازار يابي)مشخصات رقباي خود را شرح دهيد.( توسعه – بزرگي بازار- قيمت- ميزان فروش و ... )
اسلاید 42: 42بازار هدف و مشتريانبازار هدف محصولات يا خدمات شما چيست؟مشخصات مشتريان احتمالي خود را از نظر سن، طبقه اجتماعي، محل و فرهنگ/ مذهب شرح دهيد.مشتريان شما احتمالا چه واكنشي به محصولات / خدمات شما نشان خواهند داد؟
اسلاید 43: 43شيوه قيمت گذاريشيوه قيمت گذاري محصولات / خدمات خود را شرح دهيد.چرا از اين روش استفاده مي كنيد؟
اسلاید 44: 44كانال توزيعاز كدام كانال هاي توزيع براي ارايه محصولات يا خدمات خود استفاده مي كنيد؟
اسلاید 45: 45تبليغاتاز كدام روش ها و رسانه هاي تبليغاتي استفاده مي كنيد؟هزينه تبليغات چقدر است؟يك نمونه از تبليغات
اسلاید 46: 46روش هاي بهبود فروشبه غير از تبليغات، از چه روش هاي ديگري براي افزايش فروش و جذب مشتريان استفاده خواهيد كرد؟
اسلاید 47: 47خدمات پس از فروشضمانت نامه ها و خدمات محصولات شما پس از فروش چه خواهد بود؟
اسلاید 48: 48مكان فروشمحل فروش كجاست و چه اهميتي در بازار يابي دارد؟
اسلاید 49: 49طرح ماليروش تامين منابع ماليبراي تامين منابع مالي خود از چه روشي استفاده خواهيد كرد؟تا اين تاريخ چه ميزان سرمايه جذب كرده ايد و منابع تامين آن كدام است؟سرمايه هاي جذب شده را چگونه باز پرداخت خواهيد كرد؟
اسلاید 50: 50وام بانكيدر صورت برنامه ريزي براي دريافت وام شرح كاملي آورده شود:وام دهندهشرايط و مدارك لازمميزان وامچگونگي بازپرداخت وام
اسلاید 51: 51بدهي هابدهي هابدهي هاريالاسناد پرداختنيبستانكاران
اسلاید 52: 52ميزان سرمايهسرمايهسرمايهپس انداز شخصيقرضوام بانكيوام قرض الحسنه...ريالمجموع
اسلاید 53: 53دارايي هادارايي هاي جاريدارايي هاي جاريدارايي هاي ثابتدارايي هاي ثابتريالصندوق ( بانك)مواد اوليهموجودي كالاملزوماتبدهكاراناسناد دريافتنيريالزمينساختمانتجهيزات/ماشين آلاتاثاثه اداريوسيله نقليه
اسلاید 54: 54هزينه استهلاك ارزش اسقاط ................ ريال – قيمت تمام شده دارايي ................ ريالسال هاي عمر مفيد ............. سال هزينه استهلاك =
اسلاید 55: 55هزينه هاريالهزينه هاي ثابتهزينه هاي ساختمان تاسيسات كارخانه حقوق مديراندستمزد (بخش اداري)ريالمجموعريالهزينه هاي متغيركليه هزينه هاي توليد:مواد اوليهدستمزد (بخش توليد)آب و برق و ... هزينه استهلاكريالمجموعمجموع هزينه ها= هزينه هاي ثابت + هزينه هاي متغير
اسلاید 56: 56 صورت حساب هزينه هاريالعنوانهزينه دستمزد هاهزينه اجاره هزينه تلفنهزينه آب هزينه برق هزينه سوختهزينه آگهي/ تبليغاتريالمجموع هزينه هاريالهزينه دستمزدمديرانمعاونانكارگران كاركنان...ريالهزينه دستمزدها
اسلاید 57: 57قيمت محصولات / خدمات
اسلاید 58: 58تحليل نقطه سر به سر هزينه هاي ثابت ................ ريالهزينه هاي متغير................ ريال – فروش كل ................ ريالنقطه سر به سر =
اسلاید 59: 59پيش بيني ميزان درآمد
اسلاید 60: 60پيش بيني ميزان سود
اسلاید 61: 61نام شركتتراز نامهتاريخنام شركتتراز نامهتاريخبدهي ها :بستانكاراناسناد پرداختنيجمع بدهي هاسرمايهدارايي ها :صندوقمواد اوليهتجهيزاتزمينساختمانبدهكاران
اسلاید 62: 62نمودار فروشپيش بيني هاي فروش را براي سه سال آينده شرح دهيد.آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطلاعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟
اسلاید 63: 63نمودار هزينه هاپيش بيني هاي فروش را براي سه سال آينده شرح دهيد.آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطلاعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟
اسلاید 64: 64نمودار سودپيش بيني هاي سود را براي سه سال آينده شرح دهيد.آيا اين پيش بيني ها صحيح است ؟ اين اطلاعات را چگونه و از چه منابعي بدست آورديد؟
اسلاید 65: 65جدول زمان بنديدر اين قسمت بايد كليه مراحل راه اندازي كسب و كار از ابتدا تا مرحله فروش را فهرست كرده و هر يك را زمان بندي نماييد. مثال :
اسلاید 66: 66ضمايمتصوير مدارك مربوط به :دريافت واممجوز هالغت نامه تخصصينقشه ها و اطلاعات تخصصي ديگر