پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

ظروف شیشه ای، چینی، کریستال و پیرکس

zoroofe_shishe_chini_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ظروف شیشه ای، چینی، کریستال و پیرکس”

ظروف شیشه ای، چینی، کریستال و پیرکس

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: در چه ظروفی غذا بپزیم و بخوریم تا سالم تر باشیم؟« ظروف شیشه ای،چینی، کریستال و پیرکس »

اسلاید 3: با توجه به مجموعه شرایط، ظروف شیشه ای، چینی و پیرکس از بهترین نوع ظروف به حساب می ­آیند:الف- کشیدن و خوردن غذا: « اما اوانى كه در آن طعام بايد خورد، چينى و آبگينه از همه بهتر است.» ظروف شیشه ای به دو دلیل ظروف مناسب و قابل استفاده ای هستند: 1.عدم ورود به غذا 2.تقریبا نداشتن هیچ گونه فعل و انفعالی با غذا

اسلاید 4: ب- طبخ غذا: استفاده از ظروف پیرکس یا چینی های مقاوم به حرارت، می تواند راهی برای برون رفت از مشکل ظروف مضر باشد.

اسلاید 5: ج- نگهداری خوراکی ها: شیشه، بو، رنگ و مزه ای را به موادی که با آن در تماسند منتقل نمیکند:مناسب برای نگهداری چای خشک، پودر قهوه، انواع ادویه و گیاهان خشک برای نگهداری اسانس های میوه و سبزیجات که فرار و محتوی حلال هستند نیز ظروف شیشه ای تنها ظروف مناسب هستند.

اسلاید 6: نکات مهم در خرید و استفاده از ظروف شیشه ای، بلوری، چینی و پیرکس:1- ظروف دارای موج کمتر و دارای سطوح داخلی و خارجی صاف و یكنواخت را خریداری کنید.2- از خرید انواع فانتزی این ظروف که به دلیل شکل ظاهری غیرمعمولشان، شستشویشان دشوار است، پرهیز نمایید.

اسلاید 7: 3- این ظروف باید عاری از هر گونه ترك باشند؛ زیرا كه باعث كاهش مقاومت مكانیكی شیشه می گردد.4- محل اتصال و جوش روی بدنه ظروف نباید تیز و برنده باشد. حداكثر برآمدگی مجاز در این نواحی نیم میلی متر است.

اسلاید 8: 5- ظروف شیشه ای نباید دارای رگه های رنگی قابل رویت باشند.6- وجود سطوح تیره یا لكه در ظروف شیشه ای كه در اثر شستشو با آب داغ تمیز نشود، غیرمجاز است.

اسلاید 9: 7-وجود حباب در ظروف شیشه ای موجب افزایش خطر شکنندگی آنها می گردد، ظروف شیشه ای باید فاقد هر گونه حباب باشند.8- از مزایای ظروف شیشه ای مشخص بودن مواد غذایی درون آنهاست. لذا ترجیحا انواع شفاف این ظروف را انتخاب نمایید.

اسلاید 10: 9- چنانچه لب پریدگی یا هر نوع آسیب ظاهری و خش فراوان در این ظروف وجود دارد، بهتر است دیگر از آنها استفاده نشود. لب پریدگی ها علاوه بر جمع کردن باکتری ها و عوامل بیماری زا، خطر مجروح کردن لب و دهان را نیز همراه دارند و شستشوی این قسمت ها نیز دشوار است.10- بهتر است از تماس مستقیم این ظروف با المنت های برقی و حرارت خیلی زیاد اجتناب كرد.

اسلاید 11: 11- شیشه رسانای خوبی نیست، لازمست غذا به طور مداوم به هم زده شود تا انتقال حرارت در ماده غذایی به صورتی یكنواخت منتقل شود.12- از قرار دادن این ظروف در شرایط شوک حرارتی یعنی گرم و سرد شدن ناگهانی و شدید، احتراز کنید.

اسلاید 12: خصوصیات استاندارد ظروف چینی:تركیب آنها شیشه ای و سفیدرنگ باشد؛ با رنگ های مصنوعی تزئین شده باشند كه در نتیجه نسبت به آب غیرقابل نفوذ باشند؛ چنانچه ضربه ای آرام به ظرف چینی وارد شود، صدای زنگ دار و طولانی مدتی از آن شنیده می شود.

اسلاید 13: نکته:1- کریستال هایی که برای دکوراسیون طراحی می شوند ممکن است دارای سرب باشند و استفاده از آنها برای پخت و پز یا کشیدن غذا، اشتباه است. 2- رنگ­های تزیینی چینی در صورت انحلال در غذا می تواند مشکلات خاص خود را داشته باشد.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید