سایر ورزشی

علم تمرین

Elme_tamrin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “علم تمرین”

علم تمرین

اسلاید 1: 1آشنائي با اصول ومفاهيم علم تمرينسئوال مربيان : چگونه تمرين کنيم که آسيب نزنيم؟ از چه شيوه هاي بهره گيري کنيم؟ سيستم درگير انرژي کدام است؟ عضلات درگير کدام است؟ کدام متغيير جسماني بايستي تقويت شود؟

اسلاید 2: 2نکته :تمرين کم فشار موجب عدم سازگاري و تمرين پر فشار باعث بيش تمريني و آسيباصل اضافه بار: بار تمريني کم = سازگاري کم، بار خيلي زياد =احتمال آسيبتوجه به اصل اضافه بار تدريجياصل انطباق (بهبود قلبي تنفسي، کسب قدرت و استقامت و تقويت استخوانها،رباطها، تاندونها و بافت همبند)

اسلاید 3: 3اصل ويژگي تمرين: ويژگي دستگاههاي انرژيويژگي شيوه تمرين(شبيه مهارت)ويژگي الگوهاي حرکتي و گروههاي عضلاني(الگوي حرکت، سرعت حرکت و...)همچنين با توجه به مقطع تمرين سهم تمرينات عمومي و اختصاصي تعيين گردد(25% و 75%).

اسلاید 4: 4اصل برگشت پذيري: با تمرينات نامنظم احتمال برگشت توانمندي ها وجود دارد.افزايش آمادگي، نتيجه ارتباط صحيح بار تمريني و استراحت است.افزايش بار شامل تکرارهاي بيشتر، سريعتر، زمانهاي کمتر استراحت يا استفاده از وزنه هاي سنگين تر است.توجه به واژه نسبت تمريني: نسبت بار تمرين به استراحت 1 به 4 ورزشکاران جوان و 1 به 2 در ورز شکاران مجرب ( يک روز تمرين سنگين و يک روز تمرين سبک )

اسلاید 5: 5اصل تدريجي بودن تمرينتدريجي بودن فشارهاي تمرينيدوري از فشارهاي اضافي براي پيشرفت سريعجلوگيري از فشارهاي نا آگاهانه و بلند پروازي ورزشکاران جوان

اسلاید 6: 6اصل تنوع تمرينکار-استراحت سنگين- آسانتنوع در شيوه اجرا براي اهداف مختلف

اسلاید 7: 7اصل تفاوتهای فردیواکنش متفاوت ورزشکاران به تمرینات مشابهعوامل این تفاوت: وراثت، بلوغ، غذا، خواب و عوامل فردي ومحيطي سن و سن رشد، جنس و سابقه تمريني

اسلاید 8: 8اصول گرم کردن و سرد کردن اهداف کلي گرم کردن و توجه به نحوه گرم کردناهداف کلي سرد کردن و برگشت بحالت اوليهچيست وبه چه منظوري؟Recovery( کشش ، دوی نرم ، ماساژ، سونا و استخر و.....)

اسلاید 9: 9بي تمرينينقطه مقابل سازگاري با تمرينواکنش بدن در بي تمريني نسبت به عوامل جسمانيعدم تداوم تمرين و محرکهاي تمريني مشکل اردوهاي ورزشيمعضل بي تمريني در افراد بيمار و آسيب ديده

اسلاید 10: 10آشنائي با مفهوم خستگي و بيش تمرينيناتواني در ايجاد سازگاري مناسبتوجه به دلايل خستگي توجه به دلايل بيش تمريني( خستگي عصبي عضلاني، سوخت و سازي ؛ عصبي هورموني)با علائم درد هاي عضلاني،بي خوابي، افزايش بيماريها و سرما خوردگي ها، بي اشتهائي و ويژگي هاي عصبي و بي ميلي به تمرين

اسلاید 11: 11کاهش تدريجي تمرين(تعديل تمرين) tapering کاهش شدت، حجم و تواتر تمرين(توجه به تدريجي بودن اين عوامل و بصورت درصدي)هدف: حذف خستگي ، تجديد قوا و سازگاري مثبت ورزشکاران با تمرينپيشنهاد: زمان تعديل تمرين 1 هفته و حداکثر 2 هفته

اسلاید 12: 12قدرت ونحوه توسعه آنقدرت: بيشترين نيروئي است که عضله مي تواند با انقباض خود توليد کند.توان : ترکيب قدرت و سرعت

اسلاید 13: 13فيزيولوژي تمرينات قدرتي-افزايش تارچه هاي عضلاني-افزايش تعداد تارهاي عضلاني -افزايش چگالي مويرگي-افزايش مقدار پروتئين عضلاني

اسلاید 14: 14هماهنگي بين عضلاني(تعامل گروههاي عضلاني)هماهنگي درون عضلاني(فراخواني واحدهاي حرکتي)

اسلاید 15: 15روش تعيين قدرت حداکثر(2* تعداد تکرارها) – 100 = درصد قدرت حداکثر

اسلاید 16: 16زمان بندي تمرينات قدرتي1)سازگاري ساختاري: سازگاري تدريجي عضلات و بويژه اتصالات عضلاني به استخوان -نمونه اي از تمرينات دايره اي(تناوب در استفاده عضلات) و گروههاي عضلاني2)حجيم سازي: اعمال فشار تا مرحله خستگي با بار بالا

اسلاید 17: 173)توسعه قدرت حداکثر: تمرينات ماکزس--- ترکيبي از نيروي حداکثر و حرکات انفجاري استفاده از تمرينات با وزنه و انفجاري و پلايومتريک4)تبديل قدرت به توان:بر اساس رشته و نياز: قدرت به توان و قدرت به استقامت

اسلاید 18: 18درصد تکرار دوره ها مرحله 3-5 حجيم سازي8-12 60-75 80-85 6-8 3-5 قدرت85-90 4-6 3-5 قدرت/ توان بيشتر از 90 % 2-4 3-5 اوج

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید