کسب و کار

فرآیند تجارت الکترونیکی و تجارت سیار در ایران و جهان

farayande_tejarate_electronic_dar_iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند تجارت الکترونیکی و تجارت سیار در ایران و جهان”

فرآیند تجارت الکترونیکی و تجارت سیار در ایران و جهان

اسلاید 1: 1بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: 2فرآيند تجارت الكترونيكي و تجارت سياردرايران و جهان

اسلاید 3: 3ICTانقلابجهانی شدناقتصاد جديدNEW ECONOMYدهه 1990:

اسلاید 4: 4

اسلاید 5: 5مفهوم تجارت الكترونيكي تجارت الكترونيكي بخشي از كسب و كار الكترونيكي، كسب و كار مبتني بر رايانه و اقتصاد است. تجارت الكترونيكي از طريق شبكه گسترده جهاني، اينترانت، اكسترانت، شبكه مجازي شخصي، رمز نگاري لاية ايمني اطلاعات و غيره صورت مي‌گيرد. تجارت الكترونيكي تمامي فعاليت‌هايي كه بنگاهها و افراد براي مبادلات انجام دهند را شامل مي‌شود بطوري كه تمام يا بخشي از اين فعاليت‌ها از طريق اينترنت صورت مي‌گيرد. Source : Friedman (2003)

اسلاید 6: 6مزاياي تجارت الكترونيكي ايجاد فرصت‌هاي جديد براي كشورهاي حاشيه‌اي و خارج از مناطق تجاريارتباط با تجارت به صورت 7*24*365. ايجاد فرصت‌هاي جديد تجاريفروش كالاهاو خدمات به تمام افراد در همه جاي جهان (بازار مجازي جهاني).

اسلاید 7: 7ارايه به موقع اطلاعات به مشتريان.كاهش هزينه‌هاي بالاسر در ارتباط با نگهداري كالاها.ذخيره پول و زمان.شناخت تقاضاي مشتريان براي توليد كالاها و خدمات جديد. واكنش سريع نسبت به تقاضاي مشتريان.برقراري ارتباط online با مشتريان.

اسلاید 8: 8درصد

اسلاید 9: 9 مطالعات تجربي: ICTتحليل كلان اقتصاديدو رويكرد: تنها منبع رشد بهره‌وري آمريكاICT يكي ازمنابع رشد بهره‌وري آمريكا ICT

اسلاید 10: 10: مطالعات تجربي ECتحليل كلان اقتصادي در برخي كشورهاي پيشرفتهGDP بر EC تاثير مثبت و با وقفه در استرالياGDP بر EC دولت استراليا (2001) : تاثير مثبت و با وقفهSource : Brookes and Wahhaj (2000)

اسلاید 11: 11

اسلاید 12: 12

اسلاید 13: 13

اسلاید 14: 14

اسلاید 15: 15

اسلاید 16: 16

اسلاید 17: 17در صد از كل فروشميليارد دلارمنطقه 18.412837كل267091آمريكا11.92645آسيا ـ اقيانوسيه14.61650ژاپن19.32458اروپاي غربي4264بقيه جهانپيش بيني تجارت الكترونيكي در مناطق مختلف در سال 2006 Source : forrester (2002)

اسلاید 18: 18هزار میلیارد دلار

اسلاید 19: 19اشتغالبهبود استاندارد زندگي تقويتSMEsتوليدتسهيل تجاريكاهش هزينه هارويكرد سازمان هاي بين المللي در خصوص Ec تقويتSMEs

اسلاید 20: 20تعيين راهبرد ها و سياست هاي كلانايجاد زير ساخت فني و قانوني منابع انسانيدرك مزايا و اهميت EC وICTآگاه سازي عمومي بخش خصوصي كار آمد و پوياكشورهاي پيشرفته

اسلاید 21: 21راهبردهای تجارت الکترونیکی آمریکا :دسترسي سريع به اينترنتحمايت از مصرف‌كنندگانتسريع در گسترش اينترنت در كشورهاي در حال توسعهتحقيق در زمينه اثرات سرمايه گذاري و گسترش استفاده از اينترنتكمك به واحدهاي كوچك و متوسط ( SMES )

اسلاید 22: 22

اسلاید 23: 23 هزار ميليارد دلار

اسلاید 24: 24

اسلاید 25: 25ميزان تجارت الكترونيكي در آمريكا طي دوره 2006 -2002 هزار ميليارد دلارSource: Forrester (2002)

اسلاید 26: 26سياستگزاري و مشاركت بيشتر دولتاصلاحات ساختاري اقتصاديبخش خصوصي نسبتا كارآمدسرمايه گذاري خارجيمنابع انسانيزير ساخت هاي فني و حقوقيپيوند با اقتصاد جهانيكشورهاي آسياي جنوب شرقي درك شكاف ديجيتالآگاه سازي عمومي

اسلاید 27: 27 در مالزي: EC راهبردهاي ايجاد جامعه اطلاعاتيايجاد اعتماد واطمينان براي مصرف‌كنندگانايجاد محيط رقابتي براي بخش خصوصيتوسعه توانمنديهاتوسعه منابع انسانيايجاد ارتباط قوي با بازارهاي آسياييگسترش قابليت‌هاي ابر راهروهاي چند رسانه‌ايگسترش زبان انگليسياستفاده از مزاياي حاصل از EC

اسلاید 28: 28

اسلاید 29: 29 در مالزي طي دوره 2006- 2002B2C و B2Bميزان Source: IDC (2002)ميليارد دلار

اسلاید 30: 30 چینبراي گسترش اينترنت وتجارت الکترونیکی ، چين با تحديدهاي زير روبرو است :تجاري : مالكيت دولت براي بسياري از مراكز تجاري و محدودكردن بخش خصوصي از دسترسي به اطلاعات، از بكارگيري اينترنت در بخش‌هاي تجاري جلوگيري مي‌كند.فساد مالي : فساد مالي هزينه زيادي را به تجارت اينترنتي وارد ساخته شده است.

اسلاید 31: 31امنيت : فساد اداري و عدم وجود امنيت باعث شده كه دولت مقررات لازم را فساد اداري بعمل آورد.ايدلوژي: اينكه استفاده‌كنندگان چقدر آزادي عمل در استفاده از اينترنت دارند، همچنان در چين وجود دارد.اجرا: نبود سنت‌هاي مطابق با قوانين و مقررات، مشكلات زيادي براي توسعه اينترنت بوجود آورده است.

اسلاید 32: 32 - تايوان همانند ساير كشورهاي صنعتي جديد آسيا راهبرد توسعه مبتني بر ICT را پذيرفته‌ و از سياست توليد ICTبه سياست بكارگيريICT تغيير رويكرد داده است. موفقيت در سياست‌ توسعه صادرات در كره جنوبي، سنگاپور و تايوان روشي براي توسعه صنعت ICT در اين كشورها بوده است. در چين به دليل گسترش بازار داخلي صنعت ICT براي تغيير در ساختار اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است .تجربه برخي كشور ها:

اسلاید 33: 33هند بر توسعه صادرات خدمات IT به ويژه نرم‌‌افزار تاكيد كرده است. ايجاد اشتغال و افزايش سهم ICT در توليد از ديگر سياست‌هاي دولت هند در توسعه ICT است .تايلند سياست ملي IT(2010IT )را بر اساس اقتصاد دانش محور طراحي كرده است .

اسلاید 34: 34:( M_ COMMERCEتجارت سيار ( تجارت سيار عبارت است از خريد و فروش كالاها و خدمات با استفاده از وسايل بي سيمي از قبيل تلفن‌هاي همراه يا كمك داده شخصي) ( Personal Pata Assistantاست كه البته بيشتر به كسب و كار سيار ( m_ business ) مرسوم است.Source: UNCTAD (2002)

اسلاید 35: 35ميليارد دلار

اسلاید 36: 36EC نسبت به MCمزاياي 1_ تسريع در عمليات( Immediacy ) 2_ ايجاد ارتباط مستقيم ( Connectivity )3_ عموميت بخشي ( Localization )4_ قابليت حمل داده‌ها ( Data Portability ) 5_ نياز به هزينه‌هاي زير ساختاري كمترSource: UNCTAD(2002)

اسلاید 37: 37MC كاربردهاي ( Small Message Services ) 1_ خدمات پيام كوتاه ( Micro_ Payments ) 2_ پرداخت‌هاي كوچك( Financial Services ) 3_ خدمات مالي ( Information Services ) 4_ خدمات اطلاعاتي ( e_ CRM ) 5_ مديريت الكترونيكي روابط مشتريSource: UNCTAD (2002)

اسلاید 38: 38MC كشورهاي فعال در زمينه _ آلمان_ايتاليا_ ژاپن_ كره جنوبي_ سنگاپور_ ايالات متحده_ فيليپين_ چين

اسلاید 39: 39آلمان_ 25 درصد مشتركين تلفن همراه خريدهاي خود را بي‌سيمي انجام مي‌دهند._ 30 درصد براي استفاده از دوربين‌هاي ويدئويي_ رزروهاي مسافرتيSource: UNCTAD (2002)

اسلاید 40: 40ايتاليا:- مناسب بودن بازار_ نفوذ بسيار بالاي تلفن همراه ( text message )_ استفاده بسيار از پيام‌هاي متني _ پرداخت صورتحساب خريد ( 56% )_ مسايل بانكي ( 60% )_ پيام‌هاي ويدئويي ( 66% )Source: UNCTAD (2002)

اسلاید 41: 41ژاپن: MC _ بستر مناسب براي _ استفاده از خدمات پيشرفته تلفن همراه_ راهنماي مجازي تورها ( 40% )_ خريد اقلام ارزان قيمت ( 34% )_ ديدن اخبار و ورزش ( 33% )_ مكالمه‌هاي ويدويي رودررو ( 34% )Source: UNCTAD (2002)

اسلاید 42: 42كره جنوبي:_ استفاده از خدمات پيشرفته تلفن همراه_ ديدن شرايط ترافيكي ( 43% )_ دسترسي به نقشه‌ها و راهنماها ( 55% )_استفاده از تلفن همراه در خانه ( 41% )_ استفاده از تلفن همراه در محل كار ( 68% )Source: UNCTAD (2002)

اسلاید 43: 43آمريكا:_ تفريح ( 15% )_ دسترسي به نقشه‌ها و راهنماها ( 50% )_ ديدن اخبار و ورزش ( 23% )Source: UNCTAD (2002)

اسلاید 44: 44اشتغالتوليدصادراتخدمات ميزباني اينترنتخطوط تلفن ثابت و همراهرايانه‌هاي شخصي كاربران اينترنت ECميزان مبادلات

اسلاید 45: 45Source : ITU (2003)

اسلاید 46: 46

اسلاید 47: 47- طرح گسترش كاربرد فناوري ارتباطات و اطلاعات در اقتصاد، بازرگاني و تجارت.طرح راهبردي برنامه تكفا

اسلاید 48: 48فعاليت‌هاي اصلي طرح گسترش كاربرد فناوري ارتباطات و اطلاعات در اقتصاد، بازرگاني و تجارت : 1- توسعه شبكه‌هاي مجازي اينترانت و پايگاههاي اطلاع‌رساني.2ـ تجارت الكترونيكي.3ـ‌ توسعه بانكداري الكترونيكي .4- نظام رايانه‌اي بورس.5- نظام خدمات گمركي(آسيكودا).6- نظام مالياتي كشور.

اسلاید 49: 49اصول سياست تجارت الكترونيكي جمهوري اسلامي ايران :1- فراهم نمودن زير ساخت‌هاي اصلي و زمينه‌هاي حقوقي و اجرايي. 2- توسعه آموزش و ترويج .3- حمايت از توسعه فعاليت‌هاي بخش غير دولتي .4- رفع هر گونه محدوديت تبعيض آميز .5- گسترش استفاده از شبكه اينترنت .

اسلاید 50: 50هدف سياست تجارت الكترونيكي جمهوري اسلامي ايران:گسترش تجارت الكترونيكي در ايران

اسلاید 51: 51سياست تجارت الكترونيكي جمهوري اسلامي ايران: تا پايان برنامه سوم ECانجام نيمي از معاملات دستگاههاي اجرايي با به عنوان هزينه‌هاي قابل قبول مالياتيEC قبول هزينه‌هاي راه‌اندازي افزون تر از ساير روش‌ها نباشد.EC ماليات‌ها و حقوق گمرگي مبادلات

اسلاید 52: 52

اسلاید 53: 53وزارت بازرگاني كشور:ECطرح ملي EC امكان سنجي طرح جامع EC اجراي پروژه پيشگام مرجع صدور گواهي ديجيتال نمونهبرگزاري دوره‌هاي آموزشي و همايش‌هاي بين‌المللي و داخليجلب و تشويق سرمايه‌گذاري خصوصي داخلي و خارجي

اسلاید 54: 54اقدامات وزارت بازرگاني در زمينه تجارت الكترونيكي : 1- مطالعات مقدماتي طرح پيشگام و طرح جامع تجارت الكترونيكي و راه‌‌اندازي مركز صدور گواهي د يجيتال(CA). 2- تأسيس مركز ملي شماره گذاري كالا و خدمات ايران. 3- همكاري در تدوين ” طرح قانوني تجارت الكترونيكي“.4-اقدام براي راه‌‌اندازي مركز منطقه‌اي تجارت الكترونيكي طرح كلمبو در تهران .5- حما يت از دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتراي EC

اسلاید 55: 557- شركت فعال در همايش‌هاي بين‌المللي .8- اجراي برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي درباره تجارت الكترونيكي . 9- هماهنگي با دستگاههاي مسئول و همكار در زمينه تجارت الكترونيكي . 10-اعطاي جايزه به پروژه هاي برتر كشور در تجارت الكترونيكي و تسهيل تجاري و معرفي آنها به eASIA .

اسلاید 56: 5611- شروع طرح های :طرح امكان سنجي EC طرح پيشگام EC طرح كدينگ و استاندارد سازي طرح توسعه و تكميل نقطه تجاري ايران مرحله دوم شبكه جامع اطلاع‌رساني بازرگاني كشور تامين، نصب و راه‌اندازي تجهيزات سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و مخابراتي شبكه جامع اطلاع‌رساني بازرگاني كشور

اسلاید 57: 57درک اهميت ضرورت و تاثيرICT & ECاصلاحات اقتصادینیروی انسانیECفرصت های عزم دولتضرورت های پیوند با اقتصاد جهانیاشتیاق عمومینیروی انسانی

اسلاید 58: 58

اسلاید 59: 591- ارتقاي درك منافع بالقوه فناوري ارتباطات و اطلاعات و تجارت الكترونيكي در توسعه اقتصادي و اجتماعي و ايجاد تغييرات سازماني توسط سياستگزاران كشور :راهبردهاي سياستي:

اسلاید 60: 60-اختصاص اعتبار به بخش ICT و EC. -ايجاد سيستم مديريت ICTو EC و هماهنگي دستگاههاي مربوطه. -اقدام در جهت ايجاد دولت الكترونيكي براي افزايش كارايي خدمات دولتي. -ايجاد اصلاحات ساختاري در دستگاههاي مربوط به ICT و EC.-شفاف‌سازي نقش و مسووليت‌هاي دستگاههاي اجرايي در زمينه ICT و EC.    

اسلاید 61: 61- رفع انحصارها و حمايت از محيط رقابتي وفعاليت واحدهاي كوچك و متوسط SMES. بسترسازي براي اصلاحات اقتصادي از قبيل آزادسازي تجارت، حمايت از سرمايه‌گذاريهاي خارجي در زمينه ICT و EC. -مشاركت فعال در اجلاس سازمان‌هاي بين المللي و منطقه‌اي.   -تلاش براي عضويت در W.T.O

اسلاید 62: 622ـ توسعه چارچوب‌هاي نهادي و زيرساخت‌هاي ICT و EC:

اسلاید 63: 63-سرمايه‌گذاري دولتي، خصوصي و خارجي در توليد تجهيزات و سخت‌افزارهاي كامپيوتري. -افزايش خطوط تلفن ثابت، تلفن همراه، و دسترسي به اينترنت در حد متوسط جهاني. -كاهش هزينه دسترسي به اينترنت و تجهيزات مربوطه. - توسعه اينترنت در سراسر كشور. -بهبود ارتباطات بين شهري و روستايي. -ارتقاي وضعيت فناوري شركت پست در سطح مطلوب جهاني.

اسلاید 64: 643ـ توسعه منابع انساني و تحقيق و توسعه مرتبط با :EC وICT

اسلاید 65: 65-تدوين سياست براي كاربرد ICT و EC در نظام آموزشي كشور. -افزايش دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت براي افزايش شمار كاربران. - اهميت دادن به تحقيق و توسعه مرتبط با ICT و EC. - ايجاد تسهيلات براي توسعه شركت هاي خدمات انفورماتيك و توليدكننده نرم‌افزار در كشور. -حمايت جدي از فرصت هاي موجود در نيروي انساني.

اسلاید 66: 664ـ جلب مشاركت بخش عمومي و بخش خصوصي براي ارتقاي : EC و ICT

اسلاید 67: 67-حمايت از بخش خصوصي، سازمان‌هاي غيردولتي، مراكز مشاوره‌اي در زمينه ICT و EC. - ترويج و گسترش واحدهاي كوچك و متوسط (SMEs)

اسلاید 68: 68بسترسازي قانوني و حقوقي براي توسعه EC و ICT و جلب اعتماد و اطمينان فعالان اقتصادي و مصرف كنندگان:5-

اسلاید 69: 69-   قانون امضاي ديجيتالي. -   قانون آزادي حق استفاده از اطلاعات دولتي. -   قانون حمايت از مالكيت معنوي. - قانون رسيدگي به جرايم كامپيوتري و اينترنتي. -  قانون ارتباطات راه دور و تلويزيون كابلي. -  قانون علايم تجاري. - قوانين بانكي، گمركي، تجاري و مالياتي مورد نياز براي توسعه ICT و EC.

اسلاید 70: 70- قانون حمايت از اطلاعات و داده‌هاي شخصي. - حقوق بين‌الملل، رابطه حقوقي و قراردادها ومسووليت مدني و قراردادي. - قانون شكل‌گيري مراجع صدور گواهي الكترونيكي در ابعاد ملي و فراملي. - آيين دادرسي مدني و تجاري و ادله اثبات. -بازاريابي و تبليغات در قالب رقابت مشروع شركت‌ها.- استانداردهاي سخت افزاري و نرم‌افزاري. 

اسلاید 71: 71پايان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید