سایر تحقیق و پژوهش

فرآیند جذب و جداسازی

joda-sazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرآیند جذب و جداسازی”

فرآیند جذب و جداسازی

اسلاید 1: فرآیند جذب و جداسازیارائه:

اسلاید 2: فرایند جذب و جداسازیبخش عمده ای ازعمال خالص سازی در صنایع شیمیایی به تماس بین باز گاز و مایع مربوط می باشد .به فرایند جذب از گاز به جذب و به فرایند دون عاری سازی شناخته می شود .در موارد زیادی فرایند جذب و عاری سازی به صورت توام و مکمل یکدیگر عمل می کنند به عنوان مثال فرایند جذب گاز هیدروژن سولفید موجود در گاز ترش با فرایند جذب و حلال مخصوص مثل منو اتیل امین انجام می شود که با هدف بازیابی حلال و گاز هیدروژن سولفید فاز مایع به دست می اورند و با فرایند عاری سازی مورد جداسازی قرار می دهند .

اسلاید 3: فرایند جذب و عاری سازی در دستگاه های مشابهی انجام می شوند در فرایند جذب سازنده ای از گاز جذب فاز مایع می شود که دمای محیط افزایش پیدا می کندکه در این صورت برای کاهش دما انرژی فاز گرفته می شود . اما در فرایند عاری سازی سازنده ای از فاز مایع ب گازتبدیل می شود که برای تسهیل این عمل دما رو گرم و فشار رو پایین نگه میدارند.

اسلاید 4: در فرایند جذب و عاری سازی حلال مورد استفاده ویژگی هایی باید داشته باشد که برخی از این ویژگی ها عبارت اند از :۱-قدرت جذب بالا:حلال باید دارای قدرت جذب بالا نسبت به گاز موردنظر داشته باشد بالابودن این خاصیت موجب مصرف کمتر یا اعمال شدت جریان کمتری از حلال می باشد .۲-قابلیت بازیابی:بازیابی حلال به لحاظ صرفه اقتصادی و حفاظت محیط زیست حائز اهمیت است از این رو حلال مناسب ان است که گاز جذب شده را به اسانی رها و خودبازیابی کند .۳-انتخابی عمل می کند :حلال توانایی جداسازی سازنده نورد نظر از سازنده های دیگر را داشته باشد که در این صورت محصول دارای خلوص مطلوبی خواهد بود.

اسلاید 5: دستگاه های مورد استفاده مجاور کندده های ناپیوسته یا نیمه پیوسته مجاور کننده های پیوسته

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید