منابع انسانی و مشاغل

فرصت ها و چالش های erp

forsatha-va-chalesh-ha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فرصت ها و چالش های erp”

فرصت ها و چالش های erp

اسلاید 1: آیندهerp،فرصت وچالشهای آنمعصومه محمودیش دانشجویی:9535154

اسلاید 2: مقدمه: ERP يك رويكرد برنامه ريزي است كه با استفاده از يك بسته نرم افزاري سعي در يكپارچه سازي كليه اطلاعات دارد كه توسط دپارتمان هاي مختلف در اختيار سازمان قرار ميگيرد.ERP يك راه حل نرم افزاري است كه تمام فعاليت هاي واحدهاي مختلف سازمان را به طور يكپارچه تعريف و ايجاد مي كند.

اسلاید 3: ERP توسط برنامه‌های کاربردی که شامل چندین زیر برنامه کاربردی دیگر است، پشتیبانی می‌شود به‌طوری‌که فعالیت‌ها را در گستره واحدهای عملیاتی سازمان یکپارچه می‌کند. این فعالیت‌ها می‌تواند گستره وسیعی از مدیریت تولید، خرید قطعات، کنترل موجودی انبار، ارسال مواد به واحدهای تولیدی تا ردگیری سفارشات را شامل شود.

اسلاید 4: تجربه‌های موفقیت‌آمیزهرچند استفاده از سیستم ERP با استقبال گرمی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌ها ایرانی روبه‌رو نشده ، اما در بین همان گروه اندک هم که این نرم‌افزار را در سیستم خود پیاده‌سازی کرده‌اند مي‌توان شاهد تجارب موفقیت‌آمیزی بود، شرکت ذوب‌‌آهن اصفهان، یکی از همین نمونه‌ها است. این شرکت به گفته مدیر فناوری اطلاعاتش، اولین شرکت ایرانی بوده که سیستم ERP را مورد استفاده قرار داده است. ذوب‌آهن اصفهان که از محصول شرکت ORACLE استفاده می‌کند از سال 82 به استفاده از این سیستم روی آورده است.

اسلاید 5: در خصوص‌موفقیت این شرکت در استفاده از ERP، عامل موفقیت این شرکت را در استفاده از این سیستم، به حمایت همه‌جانبه مدیران ارشد شرکت ذوب‌آهن اصفهان ارتباط می‌دهد .وی یکی دیگر از دلایل موفقیت پیاده‌سازی ERP در ذوب‌آهن اصفهان را به سابقه این شرکت در استفاده از سیستم‌های حوزه فناوری اطلاعات ارتباط مي‌دهد و می‌افزاید: «دومین دلیلی که این شرکت را در پیاده‌سازی ERP با موفقیت همراه کرد سابقه 30 الی 40 ساله ذوب‌آهن در استفاده از سیستم‌های نوین بود. در واقع این شرکت با تغییر یک سیستم جدید و مشکلات احتمالی آن آشنا بود و تجربه‌های زیادی در این خصوص داشت.»

اسلاید 6: محمدرضا معتمد، معاون مدیرعامل ایران خودرو در تولید خودروی تندر و مدیر پروژه اجرای ERP‌در این شرکت در خصوص موفقیت اجرای این پروژه در معاونت خودروی تندر مي‌گوید: «استفاده و پیاده‌سازی ERP در این معاونت با موفقیت نسبی همراه بوده است؛ چرا که ما توانستیم در جمع‌بندی، یکپارچگی اطلاعات و دسترسی آنلاین به داده‌ها برای تصمیم‌گیری مدیریتی به موفقیت قابل توجهی برسیم، هر چند که به دلیل مسائل مربوط به تحریم محصول ERP شرکت SAP نتوانست برخی از توقعات ما را پاسخ دهد» در حال حاضر شركت‌هاي بزرگي همچونsap،oracle،logo، 3iInfotech، q-link،mincom و... از اصلي‌ترين توليدكنندگان و صادركنندگان نرم‌افزار ERP در جهان هستند.

اسلاید 7: روح‌الله مافی، مدیر پیاده‌سازی ERP‌در شرکت ایران‌خودرو درخصوص وضعیت تولیدات ایرانی مي‌گوید: «هیچ آماری درخصوص میزان تولیدکنندگان ERP‌ در کشور وجود ندارد؛ اما طی یک دهه گذشته برخی شرکت‌ها به تولید این محصول روی آورده‌اند؛ اما امکانات آنها به پای محصولات خارجی نیست که این تفاوت هم به دلیل تفاوت در سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌افزاری کشور است؛ به طوری که سرمایه‌گذاری شرکت SAP‌برای تولید ERP‌ ده برابر بیشتر از سرمایه‌گذاری یک شرکت ایرنی در این زمینه است. به باور وی عدم رعایت قانونی کپی‌رایت در کشور تولید این گونه نرم‌افزار‌ها را در کشور با مشکل مواجه می‌کند.در مقابل اما مدیر فناوری اطلاعات شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اعلام اینکه در این بخش تولید به معنای واقعی نداریم، تصریح می‌کند: ERP‌ایرانی وجود ندارد و آن دسته ‌هم که ادعا می‌کنند ERP‌ ایرانی دارند، بسیار سیستم محدودی عرضه می‌کنند که قابل اتصال با بخش‌های مختلف نیستند و یکپارچگی در آنها دیده نمی‌شود.»

اسلاید 8: آینده ERPERP امروز ستون فقرات هر کسب و کار بزرگ و متوسط است. این موضوع در آینده‌ی صنایع و کسب‌و‌کار‌ها نیز برقرار خواهد ماند. اما در افق این صنعت آن‌چه که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است پذیرا بودن از فناوری‌های هیجان‌انگیز جدید، قابلیت‌های افزودنی و توانایی ERP در جهت یکپارچه‌سازی است. مواردی که در این عکس می‌بینید :کلید‌واژه‌های مطرح در افق پیش‌رویERPهستند. پدید‌ه‌هایی که هر کدام از تولید‌کنندگانERP بایدخود را برای مواجه شدن با آن‌ها آماده کنند.

اسلاید 9: .1 هوش مصنوعیبرای همه‌ی کسانی که فیلم محشر «هوش مصنوعی» از استیون اسپیلبرگ را دیده‌اند «هوش مصنوعی» پدیده‌ای ترحم‌برانگیز و غیر‌قابل کنترل است که انگار در تقابل با اخلاق بشری قرار گرفته است. تکنولوژی تفرقه‌برانگیزی در تاریخ دانشِ نو، که حالا قرار است انقلابی در وظایف پیچیده‌‌ای که تا امروز در انحصار انسان بوده است صورت دهد. این انتظار می‌رود که هوش مصنوعی بر روی مسیر کسب و کار در آینده تاثیرات شگرفی بگذارد. تصور کنید روزی را که با یک فرمان‌ صوتی به وسیله‌ی تلفن همراه‌تان، «ERP» اجرای بخشی از یک فرایند را شروع کند. صورت‌حساب بلافاصله پس از فرمان شما ساخته شده و به مشتری فرستاده می‌شود و پس از آن به صورت خودکاریک سفارش خرید جدید به واحد تامین و تدارکات برای پر کردن دوباره موجودی انبار فرستاده می‌شود. روشی سریع، آسان، ایمن و دقیق.

اسلاید 10: .2 کلان داده‌ها (Big Data)این روز‌ها رابطه‌ی قوی میان کلان داده‌ها  وerp برقرار است و به نظرمی‌رسد در آینده‌ی نزدیک این رابطه به تعهدی ابدی تبدیل خواهد شد. کلان داده‌ها این توانایی را به سازمان شما می‌دهند که با وضوح بیشتری تغییرات کوچک و ظریف را در بخش‌های مختلف سازمان‌ مشاهده کنید. کلان داده‌ها به مدیران در شناسایی فرصت‌های بازار‌های جدید، روند درآمد و نیاز‌های مشتریان به برنامه‌های محصول جدید کمک می‌کند. کلان داده‌ هم‌چنین فرآیند تصمیم‌ را آسان‌تر می‌سازد و به مدیران این اجازه را می‌دهد که چابک‌تر و با تاثیر‌گذاری بیش‌تری تصمیم‌گیری کنند.

اسلاید 11: .3 سرعت نوآوریمانند همه چیز در آینده در جایی که به کاربران مربوط می‌شود آینده به تکنولوژی‌های ساده‌تر و سریع‌تر نیاز دارد. اگر کمپانی بتواند در بازار و مدل کسب‌و‌کار اختلال ایجاد کند و آن را احتمالاً تحت تاثیر قرار دهد سریع‌تر می‌تواند گذار ایده‌پردازی تا رسیدن به سهمی از بازار را طی کند.با ERP، این گذار را می‌توان به برنامه‌های ساده و متناسبی تبدیل کرد که کاربران را با ورود و دسترسی آسان و سریع به اطلاعات یاری می‌دهد.

اسلاید 12: .4 اینترنت اشیاءتا سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۵۰ میلیارد حسگر مجهز به اینترنت اشیا وجود خواهد داشت و سازمان‌ها و کسب‌و‌کار‌ها از این پس با چالش دلهره‌آوری از یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل این داده‌های جدید روبرو خواهند بود. راهکار‌های مبتنی بر erp با مدیریت انعطاف‌پذیر، سازمان را قادر می‌سازند تا با اتکا به پردازش این حجم عظیم داده، روند‌های توسعه و کسب درآمد‌ از منابع درآمدی جدید را پیگیری کند.

اسلاید 13: .5 در درسترس بودن بر بستر تلفن‌های همراهدر میان حرکت رو به رشد اغلب فناوری‌ها،دستگاه‌های تلفن همراه هستند که هم‌چنان وظیفه رهبری این حرکت پیشروانه را برعهده دارند. در چنین فضایی تقاضا برای محصولات ERP به منظور ارائه‌ی ظرفیت‌های افزوده شده و خروجی‌های تقویت شده را نمی‌توان نادیده گرفت. کاربران باید به سادگی (روی تلفن همراه خود) قادر باشند به هر چیزی در  اعماق داشبورد‌ها و گزارش‌ها و کار‌ها دسترسی داشته باشند.

اسلاید 14: .6 رسانه‌های اجتماعیادغام رسانه‌های اجتماعی با ERP در آینده با شتاب بیش‌تری ادامه خواهد یافت. ERP،‌ کاربران و نیاز‌های احتمالی آن‌ها را به هم وصل می‌کند؛ اما رسانه‌های اجتماعی به آن‌ها و حلقه‌ی مخاطبان‌شان این اجازه را می‌دهد به صورت بی‌درنگ در‌باره‌ی این نیاز‌ها بحث و گفتگو کنند.

اسلاید 15: سامانه های برنامه ریزی منابع بنگاه(ERP) در آینده وعده ی سادگی می دهند؛ و در دسترس بودن بیشتر، و سهولت کاربری گرایش ها و تمایلات این سامانه ها در سال جدید هستند.مایــکل کریگزمن مدیرعامل یکی از شــرکت های شناخته شده در مشاوره ی سامانه های سازمانی، که در تحلیل و پیشــگیری از شکست در پیاده سازی فناوری مشغول است، در خصوص آینده ی erpاین طور توضیح می دهد: «آن چه شما اکنون در حال مشاهده ی آن هستید شروع گذار به گرایش های اساسی است، شامل رایانش ابری، فناوری های همراه، و تحلیل های هوشمند، که در سال های پیش رو راه خود را در این مسیر باز خواهند کرد»در2سال آینده ERP به کجا خواهد رسید؟

اسلاید 16: هم چنیــن پیش بینی می کند تجربــه ی کاربر نیز به ســرعت تغییر خواهد کرد، هم در زمینه ی تسهیل erpو هم استفاده ی ساده تر از آن. رابطه ای کاربری(UIs ) نیز به ســمت خوش تراش تر شدن و سفارشی دوزی شــدن برای مقام های کاربری و گروه های کاربری می روند از کارگران سطح کارخانه گرفته تا کارکنان خط مقدم و مدیران ســطوح میانی. کریگزمــن پیش بینــی می کند رابطه هــای کاربری به سرعت به سوی بهبود روش های ورود اطلاعات توسط کاربران, پردازش و گزارشگری اطلاعات پیش می روند.

اسلاید 17: فروشــندگان هم چنان به تولیــد ابزارهای تحلیلی پیشرفته تر ادامه می دهند که به شرکت ها در بهره مندی از دسترسی بهتر و ســریع تر به اطلاعات که سامانه های erp گردآوری می کنند یاری می رساند. این افزونه های پیشرفته با هدف دستیابی به پردازش های سریع تر این امکان را به صورت بخش بندی شده فراهم می کنند. به این صورت، مقادیر حجیم اطلاعات از همیشه سریع تر پردازش می شوند.

اسلاید 18: SAP اخیراً موتور اطلاعات بزرگی به نام هانا HANA به بازار معرفی کرده است، که تحلیل های درون حافظه ای را با پردازش کارایی بالا ادغام می کند.کریگزمن معتقد است تحلیل های پیشگویانه، مانند موتورهای پیشنهاد، نیز برای آینده ی erpمهم تلقی می شــوند، که به واسطه ی تحلیل های سریع تربهره مندی از آنها شدنی خواهد بود. پیشــرفت هایی مانند این در تحلیــل، در نهایت erpرا ارزشمندتر خواهند ساخت. چراکه برای شرکت ها امکان تحلیل اطلاعات را به شکلی سریع تر فراهم می کند و موجب تصمیم گیری تجاری به شکلی آگاهانه تروسریع تر می شوند. ERP به چگونگی ورود اطلاعات، چگونگی محاسبه ی اطلاعات، و چگونگی گزارشگری و انتشــار آن می پردازد و همه ی این حوزه ها در آینده با بهبود همراه خواهند بود.

اسلاید 19: سازمان‌های خصوصی متوسط و بزرگ ایران، به‌تازگی به راهکارهای یکپارچه سازمانی گرایش یافته‌اند. در همین راستا مدیران ارشد نیاز به اطلاعات دقیق‌تری درخصوص شرایط استفاده از ERP و البته چالش‌های ذاتی آن دارند.پیاده‌سازی ERP، حتی در کشورهای توسعه‌یافته نیز با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها میزان رضایتمندی ذی‌نفعان پس از استقرار ERP است.چالش های پیاده سازیERP

اسلاید 20: پياده‌سازي ERP علاوه بر پرهزينه و وقت‌گير بودن، با ايجاد تغييرات بنيادين در فرايندها باعث ايجاد تنش هايي در اکثر بخش هاي سازمان مي‌شود که اگر سازمان بدون توجه و اطلاع از مشکلات و چالشهايي كه هنگام پياده سازي اين سيستم با آنها مواجه خواهدشد، اقدام به پياده سازي كند، قطعا با شكست مواجه خواهد شد.

اسلاید 21: برخي از مشكلاتي كه در هنگام پياده سازي ERPدر سازمان هاي ايراني ايجاد مي‌شوند عبارتند از:نحوه تهيه سيستم‌هايERP هزينه هاي اجراي اين سيستم و مدت زمان بازگشت سرمايه زياد است.ساختار سازماني اكثر سازمانهاي كشور غير منعطف است.تبديل داده‌ها يکي از معضلات بزرگ در پياده‌سازي ERP است.هزينه‌هاي جانبي تحميلي بر سازمان هنگام اجراي سيستم ERP سنگين است. کارکنان،مي‌توانند عمده‌ترين عوامل ناكامي اجراي پروژه سيستم ERP باشند.

اسلاید 22: اصرار كاربران بر نحوه اجراي كارها همانند سيستم‌هاي پيشين.عدم وجود Power User در هر حوزه در سازمان.تغيير مديريتها در طول اجراي پروژه.

اسلاید 23: نحوه تهيه سيستم‌هاي ERP:اكثرسازمان ها و شركت هاي بزرگ كشور، دهه هاي اخير فقط توانسته‌اند براي سيستم‌هاي قديمي ودستي خود بطور جزيره‌اي زیر سیستم تهيه و آنها را مكانيزه كرده و در قالب رايانه هاي منفرد و ياتحت شبكه اجرا كنند. تجربه نشان داده است در صورتي كه يكسري داده از چندين‌كانال ارتباطي وارد نرم‌افزارها شود، اختلاف عميق در اطلاعات و گزارش هاي حاصل شده به وجود خواهد آمد و به دنبال آن داده‌ها با افزونگي وناسازگاري مواجه خواهند شد. خلاصه اينكه، سازمانها به جاي تهيه سيستم بر مبناي توانمندي فناوري و فرايندهاي بهينه، براي همان سيستمهاي قديمي، سنتي و دستي موجود، نرم‌افزار تهيه كردند كه اين تغيير روند، به دور ازهدف اصلي مکانيزه كردن سيستم‌ها بوده و در عمل هيچ اتفاق خاصي جهت بهبود سيستم و يكپارچه كردن آنها صورت نگرفته است.

اسلاید 24: هزينه هاي اجراي اين سيستم و مدت زمان بازگشت سرمايه زياد است:در سازمانها ، اغلب آنها انتظار دارند پس از نصب و راه اندازي سيستم نظر به هزينه هاي بسيار بالاي پياده سازي آن بتوانند منافع مورد نظر خود را سريعا از اين سيستم كسب كنند و به دنبال آن كاهش چشمگير هزينه ها را داشته باشند. ولي چنين امري در بدو امر امكان پذير نيست و لازم است مدت زماني از نصب و اجراي سيستم، گذشته باشد و بهبودهايي در فرايند موجود نيز حاصل شده تا زمان بازدهي اين پروژه آغاز شود.در اكثر سازمان هاي بزرگ دولتي كشور به دليل هزينه بسيار بالاي تهيه سيستم هاي يکپارچه و به تبع آن عدم برنامه‌ريزي كل منابع سازمان بطور يكپارچه، توانايي محاسبه قيمت تمام شده محصولات و خدمات وجود نداشته و بعضا سازمان ها بدون داشتن قيمت واقعي وحتي با متحمل شدن ضرر به فروش محصولات و خدمات خود اقدام مي كنند.

اسلاید 25: ساختار سازماني اكثر سازمانهاي كشور غير منعطف است. ERPيك سيستم فرآيند نگر و يكپارچه اطلاعاتي است و اين نوع ديدگاه در تناقض با روند انجام فعاليت هاي اكثر سازمان ها و شركت هاي كشور است که بصورت وظيفه‌اي انجام مي شود. اين درحالي است كه اكثر سازمان هاي ايراني قابليت انعطاف در ساختار‌ها و قوانين خود را ندارند.

اسلاید 26: تبديل داده‌ها يکي از معضلات بزرگ در پياده‌سازي ERP است.انتقال داده‌ها از سيستم‌هاي جزيره‌اي قبلي به سيستم ERP از مراحل بسيار حساس پياده‌سازي است كه عموما منجر به مشكلاتي در پروژه مي شود، چرا كه به دليل داشتن يک پايگاه داده مجتمع و سيستم‌هاي زیر سیستمي كاملا يكپارچه، بين اجزاي سيستم ERP هم از نظر ارتباطات داده‌اي و هم زیر سیستمي، ايجاد شده است و در مرحله انتقال داده‌ها، ازسيستم‌هاي قديم كه ساختاري كاملا متفاوت با ساختار زیر سیستمي ERP دارند يكسري از فضاهاي اطلاعاتي اين سيستم بنا به متفاوت بودن ساختار سيستم جديد مقدار نمي گيرند(خالي مي‌ماند) كه نتايج و گزارشات حاصل از اجرا داراي خطاي بسيار زياد و دور از واقعيت بوده كه همين موضوع سازمان را با مشكلاتي روبرو خواهد کرد.

اسلاید 27: براي جلوگيري از بروز اين گونه مشكلات مي بايستي يك تيم بسيار قوي از كارشناسان IT و كارشناسان مرتبط با عوامل اجرايي تشكيل، تا نسبت به نحوه انتقال داده ها بصورت صحيح تصميم‌گيري شده و فضاهاي بدون مقدار قبل از اجراي سيستم طوري ترميم شوند كه روي عملكرد کلي سيستم كمترين تنش وارد شود .

اسلاید 28: هزينه‌هاي جانبي تحميلي بر سازمان هنگام اجراي سيستم ERP سنگين است. هزينه آموزش سيستم ERP به‌دليل يكپارچه بودن سيستم در بخش هاي مختلف و نظر به اينكه كابران سازمان با يك سيستم يكپارچه كار مي‌كنند، لازم است درك بيشتري از فعاليتها و فرايندهاي موجود در ساير بخشها نيز پيدا كنند. کاربران بايد طوري توجيه و آموزش ببينند که درک کنند هر داده‌اي كه وارد سيستم مي‌كنند بر روي كل سيستم اثر گذار خواهد بود.تجربه نشان داده است در صورتي که آموزش کار با سيستم‌هاي بزرگ به خود کاربران واگذار شود، نتيجه مطلوبي حاصل نخواهد داشت بنابراين بايد طبق يک برنامه ريزي دقيق براي کاربران كلاس آموزشي برگزار كرده و پس از پايان دوره براي آنها گواهينامه کار با سيستم صادر کرد.

اسلاید 29: کارکنان،مي‌توانند عمده‌ترين عوامل ناكامي اجراي پروژه سيستم ERP باشند.کارکنان اگر آموزش فرهنگي و علمي مناسبي در خصوص تغيير روش هاي سنتي خود نبينند و نپذيرند كه اين سيستم روند اجراي كارها و فعاليتهاي آنها را نسبت به سيستمهاي قبلي بهبود مي بخشد، در برابر اجراي آن مقاومت نشان مي دهند و آن را با شكست مواجه مي كنند. و همچنين اگر مدير ارشد سازمان بطورمستقيم از مجريان حمايت نكند و با تفويض اختيار به مديران زير مجموعه و كم‌رنگ كردن حضور خود در اجراي پروژه و همچنين تشكيل ندادن به موقع كميته هاي مديريت تغيير و مديريت بحران كه ازمباحث عمده در مديريت بشمار مي رود اقدام نكند، ناكامي ودرصد شكست پروژه را افزايش خواهد داد.

اسلاید 30: اصرار كاربران بر نحوه اجراي كارها همانند سيستم‌هاي پيشين:نمونه اين موضوع را مي توان در سيستمهاي مالي و تاكيد بر استفاده از كد در سيستم و يا ثبت اسناد حسابداري به صورت دستي مشاهده كرد. كه با استقرار سيستم هاي ERP با توجه به يكپارچگي سيستم نيازي به خاطر سپردن كد حسابها و يا ثبت اسناد به صورت دستي نمي‌باشد(معمولا در اين گونه سيستمها انعكاس رخدادهاي مالي از ساير سيستم ها به صورت خودكار و اتوماتيك مي‌باشد).

اسلاید 31: عدم وجود Power User در هر حوزه در سازمان:عدم وجود افراد متخصصي كه در حوزه كاري خود داراي تخصص بالايي بوده و آشنا با مفاهيم يكپارچگي  اطلاعات در سازمان ,مي تواند به عنوان نقطه ضعف و كاستي در اجراي پروژه محسوب شده و سازمان جهت رسيدن به اين هدف هزينه‌هاي هنگفتي را در اجرا متحمل گردد(زماني و مالي). در همين راستا بهره‌مندي از افرادي با انگيزه و صبر و حوصله زياد كه داراي توانايي‌هاي IT و حوزه تخصصي خود مي‌باشند موفقيت در اجرا را دوچندان مي كند.

اسلاید 32: تغيير مديريت ها در طول اجراي پروژه:اين نوع تغييرات در بازه‌هاي زماني اجراي اين گونه پروژه‌ها، با توجه به ماهيت تغيير پذير بودن ساختارها در سيستم ERP متاسفانه يكي از آفتها و چالشهاي اجرا مي‌باشد و بعضاً اجراي اين پروژه‌ها را به خطر مي‌اندازد.

اسلاید 33: فرصت هاي استفاده از ERPمزايايی که در پياده سازی سيستم ERP وجود دارد و اکثر شرکت ها و موسسات را به سمت پياده سازی اين سيستم جلب كرده است، عبارتند از:حذف سيستم های قانونمند، غيرقابل انعطاف و پرهزينهافزايش امکان دستيابی به داده ها برای اتخاذ تصميمات تجاری و كسب و كاربروز رسانی زير ساختار ITکاهش مستندسازي های کاغذیدريافت اطلاعات براساس يک نظم زمانيدقت بيشتر در اطلاعات حاوی جزيياتبهبود در کنترل هزينهبهبود در زمان پاسخگويی به مشتری

اسلاید 34: بهبود مزايای رقابتیبهبود ارتباطات عرضه و تقاضا با مناطق و شعبات در سراسر جهانجود پايگاه داده يکتا برای مشتريانبهبود عمليات بين المللیبهبود دسترسی به اطلاعات و مديريت درون سازمانوجود فرمهای مبتنی بر وببهبود برنامه ريزیهاي مختلف در سازمان

اسلاید 35: حذف سيستم های قانونمند، غيرقابل انعطاف و پرهزينهقبل از انتخاب سيستمERP يک موسسه ممکن است تعداد زيادی سيستم های قديمی در حال اجرا داشته باشد. حذف سيستم هايی با هزينه بالای نگهداری و پياده سازی يک سيستم يکپارچه و بروز برای موسسه می تواند باعث پيشرفت سازمان و پيدايش شرايط رقابتی شود.افزايش امکان دستيابی به داده ها برای اتخاذ تصميمات تجاری و كسب و كارداده های کليه قسمت های سازمان در درون يک پايگاه داده کامل و يکپارچه قرار داده می شود که توسط تمامی اعضای موسسه قابل دسترسی خواهد بود. سيستمERP بسياری از پايگاه داده ها را که اعضا سازمان براي اتخاذ تصميمات اداری از آنها کسب اطلاع می کردند را حذف کرده و باعث می شود تصميم گيران تمام اطلاعات مورد نياز خود را از طريق سايت های چندگانه، که کليه عمليات بخش های مختلف را در بر می گيرند، از روی ميز کار خود بدست آورند.

اسلاید 36: بروز رسانی زير ساختار ITپياده سازیERP باعث تغيير کامل چهره IT در سازمان می شود. سيستم هایERP به هنگام پياده سازی به تنظيمات جديدی از نرم افزار و سخت افزار نياز پيدا می کنند واين كار باعث می شود تا تنظيمات قديمی و چندگانه نرم افزار و سخت افزار که معمولا توسط بسياری از فروشندگان حمايت می شوند، حذف گردند.کاهش مستند سازی های کاغذیمستند سازي های کاغذی به علت وجود امكانات و قالب هاي برخط برای ورود و بازيابی داده کاهش می يابند.دريافت اطلاعات بر اساس يک نظم زمانياطلاعات به صورت روزانه و لحظه ای پردازش می شوند. اين کار اجازه دسترسی سريع به اطلاعات زمانبندی شده که نقش مهمی در تصميم گيری های بهتر و پاسخگويانه تر دارند را فراهم می سازد.

اسلاید 37: دقت بيشتر دراطلاعات حاوی جزيياتبا پياده سازیERP، داده ها تنها يکبار وارد سيستم شده که اين كار تاثير خطای انسانی در محيط سيستم های چندگانه را کاهش می دهد. در يک سيستم ERP تعامل ها را مي توان با جزييات بيشتر، به نحوی که برای ارايه گزارش و جلب نظر شنونده مناسب باشند، نگهداری کرد.بهبود در کنترل هزينهبه هنگام به کارگيری سيستمERP موسسات می توانند کنترل بهبود يافته ای بر روی هزينه های عملياتی خود انجام دهند. سيستمERP همه قسمت های سازمان را برای ضبط جزييات باهم يکپارچه می سازد، بنابراين اجازه کنترل بيشتری بر روی عمليات تجاری می دهد.

اسلاید 38: بهبود در زمان پاسخگويی به مشتریواحد ارايه خدمات به مشتريان به علت دريافت و پردازش سريع اطلاعات می تواند با سرعت بيشتری پاسخگوی مشتريان باشد.بهبود ارتباطات عرضه و تقاضا با مناطق و شعبات در سراسر جهانسيستمERP جايگزين سيستم های قديمی می شود که ممکن است ارتباطات قابل اطمينانی را با تامين کنندگان نداشته باشد. فروشندگان ERP تحقيق و توسعه ای در جهت بهبود ارتباط با تامين کنندگان انجام داده اند که به تجهيز کردن انبار مورد نياز شرکت ها کمک می کند.

اسلاید 39: بهبود مزايای رقابتیمجهز شدن يك سازمان به سيستمERP مزايای رقابتی شرکت ها را با بهينه سازي فرايندهای تجاری و کنترل هزينه های آنها بهبود می بخشد.وجود پايگاه داده يکتا برای مشترياناطلاعات مشتريان در يک پايگاه داده يکتا ذخيره و نگهداری می شود و اين کار باعث کاهش نگهداری رکوردهای تکراری شده، و اين امکان را برای کليه کاربران ممکن می سازد تا از طريق مجاري و سايت های مختلف به اطلاعات مشتريان بر حسب اجازه دسترسی خود راه يابند.

اسلاید 40: بهبود عمليات بين المللیسيستم ERP مجموعه ای از ساختارهای مالياتی، سيستم های انبارداری ، واحدهای پول چندگانه و حسابداری های دوره ای چندگانه را به چند زبان رايج حمايت می کند.بهبود دسترسی به اطلاعات و مديريت درون سازمانسيستم ERP با توجه به اينکه مديران از هر مکانی در دنيا می توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند، جزييات آن را در داخل بانک هاي اطلاعاتی نگهداری می کند. ارايه گزارش های استاندارد و دلخواه مشتري می تواند اطلاعات لازم را در جهت حمايت از تصميات اداری و تجاری فراهم کند.

اسلاید 41: فرم های مبتنی بر وبسيستمERP به طور روزافزون برای استفاده از اينترنت در جهت دسترسی آسان به محدوده وسيعی ازاطلاعات، درحال طراحی و توسعه شده است و هم اكنون مورد استفاده شركت ها و سازمان هاي امريكايي و اروپايي قرار گرفته است.بهبود برنامه ريزیامکان تجزيه و تحليل و تهيه گزارش هايی که برای برنامه ريزی های طولانی مدت می تواند مورد استفاده قرارگيرد، توسط پياده سازیERP فراهم می شود.

اسلاید 42: چراERP؟

اسلاید 43: معرفی 10 نرم افزار برتر:ERP

اسلاید 44:

اسلاید 45: سوالات تشریحی:کلید واژه های آینده فناوری ای آر پی را نام برده دو مورد را به اختیار توضیح دهید.در دو سال آینده ای آرپی به کجا خواهد رسید؟فرصت و چالش های ای آرپی را هرکدام 6 مورد نام برده و 2مورد از از هرکدام را به اختیار توضیح دهید.

اسلاید 46: با تشکر از توجه شما

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان