فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحات ۸۱ تا ۸۸

arzehyabi_amoozeshi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

خلاصه ای از فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحات81تا88 در 9 اسلاید مناسب برای دانشجویان ارشد برنامه ریزی درسی

اشتراک‌گذاری:

تعداد بازدید: 68 تعداد خرید: 1

با کلیک بر روی ستاره‌ها، به این پاورپوینت امتیاز بدهید.

درحال ارسال
امتیاز کاربر [۰ رای]

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحات ۸۱ تا ۸۸”

  • منتشرکننده‌ی پاورپوینت: سعیده
  • سازنده پاورپوینت: سعیده حیدری

برای نمایش این فایل پاورپوینت درون سایت یا وبلاگتان، می‌توانید کد زیر را در پنل انتشار محتوای سایت یا وبلاگتان کپی کنید.

اسلاید 1: فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی (چه چیز را ارزیابی کنیم؟صفحات81تا88)استاد راهنما:تهیه کننده
اسلاید 2: نشانگرهای اندازه گیری عوامل نظام آموزشگاهی1- عوامل درون داد 2- عوامل فرایند1- عوامل درون داد- ویژگی های معلمان *آخرین مدرک تحصیلی / *آموزش ضمن خدمت ( نشان دهنده آمادگی قبلی معلم ..همبستگی مثبت با دانش تخصصی و توانایی تدریس)*سن و تجربه ( تحلیل های بهره دهی-هزینه ) *تدریس و توانایی تخصصی*ترک خدمت (الف- استعفا / ب) بازنشستگی)*رشته تحصیلی: مشکل نظام پیش از دانشگاه .... کمبود معلمان علوم پایه و ریاضی / *رشته معلم -رابطه- دروسی که تدریس می کند*توزیع جغرافیایی معلمان بر حسب تولد به تفکیک تخصص و دروس رابطه عرضه و تقاضای آن را در سطح نظام آموزشی آشکار کند.*تسلط بر تدریس: که با میزان تخصص و مهارت انتقال مفاهیم معلم رابطه دارد در اندازه گیری آن به کیفیت آموزش های قبلی معلمان توجه می گردد.
اسلاید 3: *توانایی کلامی: ارتقا اثربخشی آموزشی.... تعیین اثربخشی نهایی معلمان با توانایی کلامی و تسلط بر موضوع درس*نگرش معلمان: نسبت به فرایند کلاس درس نظر معلمان نسبت به دانش آموزان، جامعه، مدیریت مدرسه، همکاران و حرفه معلمی که از طریق کسب تجربه دردوران دانشجویی و شرایط اجتماعی ولی بخش مهم آن در کلاس درس حاصل می شود.*در دسترس بودن: اندازه گیری نسبت دانش آموز-معلم/نسبت معلم-کلاس/نسبت معلم-مدرسه/ساعات تدریس معلم درهفتهویژگی های سایر عوامل درون دادفضا و تسهیلات آموزشی: نشانگرها ( وسعت فضا/آزمایشگاه ها/کارهای فنی-حرفه ای/ در دسترس قرار داشتن )
اسلاید 4: ویژگی های تجهیزات آموزشی- دستگاه های دیداری و شنیداری ( رایانه، نوار ویدئویی،ضبط صوت و پروژکتور اورهد و ....)- کتاب درسی و مواد آموزشی( 1-کیفیت 2-میزان استفاده )ویژگی های تشکیلاتی و ظرفیت اداری: -سطح تحصیلات مدیران و مسئولان- آموزش مهارتهای مدیریت و برنامه ریزی+تجربه افراد / متغیرهای آن شامل: سن، سالهای خدمت در نظام آموزشی و سمت های مدیریت و اداره امور آموزشیارزیابی: توانایی های فردی+ساختار نظام+نگرش گروهی
اسلاید 5: 2-عوامل فرایند1- رفتار سازمانی 2- رفتار معلم 3- رفتار یادگیرنده1- رفتار سازمانی: منظور نمایان ساختن عمل نظارت در جریان فعالیت های آموزشیارزیابی نظارت : دفعات.طول مدت.هدف.قضاوت نحوه کار بازرس یا مشاور و معلمهدف از نظارت: عرضه خدمات مشاوره ای به مدیران و کارشناسان جهت بهبود فعالیت های آموزشیتعامل مدرسه با والدین + جامعه محلی = انجمن اولیا و مربیان + تشکبل جلسات
اسلاید 6: 2- رفتار معلم: با توجه به زمان صرف شده برای - وظایف مدیریتی: حضور و غیاب/تماس با والدین/مدیریت و... – وظایف تدریس: آمادگی/ارائه درس/ دریافت بازخورد از دانش آموز و بازنگری/اقدامات جبرانیوظایف نظارت و ارزیابی: جهت تعیین پیشرفت تحصیلی و بازخورد به دانش آموز(بازنگری مطالب عرضه شده و تدریس جبرانی)
اسلاید 7: رفتار یادگیرنده: باتوجه به زمان صرف شدهاستفاده فردی یا گروهی یادگیرنده از مواد آموزشی و درسی جهت نیل به اهداف آموزشیبررسی صرف میزان وقت یادگرنده در این راستا در ارزیابی مطلوبیت رفتار یادگیرنده مورد نظر است.به طور کلی: با اندازه گیری عوامل فرایند که شامل رفتار سازمانی- رفتار معلم- رفتار یادگیرنده استمی توان درباره مطلوبیت جریان یادگیری قضاوت کرد.
اسلاید 8: سپاس از توجه شما