فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحه: ۶۶-۸۱

arzeshyabi_amoozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.

خلاصه ای از فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحه:66-81 در 19 اسلاید مناسب برای دانشجویان ارشد برنامه ریزی درسی

اشتراک‌گذاری:

تعداد بازدید: 84 تعداد خرید: 1

با کلیک بر روی ستاره‌ها، به این پاورپوینت امتیاز بدهید.

درحال ارسال
امتیاز کاربر [۱ رای]

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشی صفحه: ۶۶-۸۱”

  • منتشرکننده‌ی پاورپوینت: سعیده
  • سازنده پاورپوینت: سعیده حیدری

برای نمایش این فایل پاورپوینت درون سایت یا وبلاگتان، می‌توانید کد زیر را در پنل انتشار محتوای سایت یا وبلاگتان کپی کنید.

اسلاید 1: فصل دوم کتاب ارزشیابی آموزشیچه چیز را ارزیابی کنیم؟صفحه:66-81
اسلاید 2: نيازسنجي آموزشينيازسنجي آموزشي:اولین گام هر طراحی آموزشی و معیاری برای قضاوت در مورد مطلوبیت اهداف آموزشیهدف از نيازسنجي :تعيين فاصله يا تفاوت ميان (آنچه هست وآنچه بايد باشد)نيازسنجي براي طراحي نظام آموزشي ای است که باید تاسیس شود. ولي سنجش نياز را مي توان در مورد هر فعاليت آموزشي به عمل آورد.نياز :يعني فاصله ميان نتايج جاري و نتايج مورد نظر.مثال:دانش و مهارت پرسنل یک مدرسه هوشمند در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و سیستم های رایانه ای. نتیجه:برای سنجش نیاز ها باید وضع مطلوب را مشخص کنیم و بعد با وضع موجود مقایسه کنیم تا نیاز ها آشکار شوند.
اسلاید 3: نيازسنجي آموزشيفرآیند نیاز سنجی :1- تعیین جامعه مورد نظر2- ارزیابی دانش، مهارت ها و توانایی های عملی مورد نظر3-مقایسه موقعیت مطلوب و موجود برای تعیین اهداف4-شناخت موانع موجود5- طراحی و اجرای نظام آموزشی برای دستیابی به نتایج مورد نظر
اسلاید 4: اهميت ارزيابي عناصردرونداد نظام آموزشيعوامل مهم درونداد نظام آموزشي: يادگيرنده ، مدرس و برنامه درسي هدف از ارزيابي يادگيرندگان : در باره رفتار ورودي شركت كنندگان در برنامه ها يا دوره هاي آموزشي قضاوت به عمل آيد و مطلوبيت ويژگي هاي آنان دررابطه با مشخصات برنامه ها يا دوره هاي يادشده آشكار مي شود. به وسيله ارزيابي رفتار ورودي يادگيرنده مي توان درباره ضرورت آموزش جبراني و يادگيري پيش نيازهاي آموزشي تصميم گيري كرد.مثال:آزمون ورودی که معلمان از دانش آموزان می گیرند-ارزشیابی تشخیصی در ابتدای هر درسارزیابی از یادگیرندگان علاوه بر مرحله آغازین برنامه ها یا دوره های آموزشی در مراحل بعدی به منظور قضاوت در مورد پیشرفت تحصیلی و معیاری برای بهبود کیفیت نظام آموزشی هم صورت می گیرد.
اسلاید 5: اهميت ارزيابي عناصردرونداد نظام آموزشيارزيابي مدرسان: ارزيابي معلمان داراي دو هدف است : الف) ارزيابي تكويني عملكرد معلمان (مثال :مشاهده تدریس یک معلم و ارائه بازخورد (انتقاد و پیشنهاد) ب) ارزيابي پاياني عملكرد معلمان(مثال:تصمیم گیری های استخدامی مثل ورورد به خدمت،نگهداری و ارتقا)
اسلاید 6: شيوه هاي ارزيابي معلمان: مصاحبه هاي استخدامي -آزمودن دانش، نگرش و مهارت- نظرهمگنان(همکاران)- مشاهده كلاس درس-نظرخواهي از دانش آموزان(دانشجویان)-خودسنجي معلم-ملاحظه رشد صلا حيت هاي حرفه اي و تخصصي معلمممکن است از یک یا چند روش به طور همزمان هم استفاده شود.ارزيابي برنامه درسي : كاركرد هاي ارزيابي برنامه درسي : تشخيص مشكلات يادگيري براي توصيه مواد آموزشي مناسب ، تجديد نظر در برنامه درسي، مقايسه برنامه هاو برسي عوامل ديگرنظام آموزشي ، پيش بيني نيازهاي آموزشي ، تعيين اينكه آيا هدفهاي آموزشي تحقق يافته اند يا نه؟