کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

فصل ۲ کتاب اخلاق و احکام کسب و کار – محمد مهدی پرهیزگار

fasl2-ketab-ekhlaagh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ۲ کتاب اخلاق و احکام کسب و کار – محمد مهدی پرهیزگار”

فصل ۲ کتاب اخلاق و احکام کسب و کار – محمد مهدی پرهیزگار

اسلاید 1: تعریف مدیریت از نکته نظر اخلاقی در اسلام مدیریت مسئول تحقق اهداف سازمانی در بستر هدایت و اداره امور دنیوی و اخروی کارکنان ( سعادت دنیوی و اخروی آنان با توجه به اصول اخلاقی در سازمان است.پیامبر (ص) زمانی که «معاذ بن جبل» را به عنوان فرماندار به يمن فرستاد در دستور العملی به او فرمود «و تو را بدین امور سفارش می کنم: تقوای الهی، صداقت در گفتار، وفای به عهد، ادای امانت، ترک خیانت، نرمی گفتار، پیشی گرفتن در سلام، حفظ حقوق همسایه، مرحمت به يتيمان، خوب انجام دادن کار، کوتاه کردن آرزو، توجه به آخرت، ترس از حساب، ایمان، تفقه و تدبر در قرآن، فرو خوردن خشم، ملایمت و رحمت به مردم، توجه بیشتر به نماز که پس از اقرار به دین، نماز سر اسلام محبت بهترین عامل برای اصلاح و اداره و رهبری و هدایت مردم است است».امیر مؤمنان در نهج البلاغه حکمت ۷۰ می فرماید: «کسی که خود را در مقام پیشوایی مردم قرار دهد باید پیش از آن که به تعلیم دیگران بپردازد به تعلیم خویش بپردازد و باید تأدیب کردنش پیش از آن که به زبان باشد به رفتار و عمل باشد. با اصلاح رابطه خود و خدا، مدیریت بر قلب به دست می آید».

اسلاید 2: تعریف اخلاقی مدیریت از نکته نظر امام علی (ع) مدیریت نردبانی برای پیشرفت دنیوی و اخروی زیردستان در جهت تحقق اهداف سازمانی است. به زعم امام علی (ع) مدیریت تسهیل کننده امور مادی و معنوی کارکنان برای ارتقای آنان و سازمان است. در حقیقت مدیران از طریق ارتقای توانایی عملکرد کارکنان، عملکرد سازمانی را بهبود می بخشند مدیریت امانتی از جانب خداوند در دست کارگزار حاکمان است. امانتی که باید ابزاری برای گسترش عدل و حق باشد. زمامدار مانند رودخانه بزرگ و پهناوری است که رودهایی کوچک از آن نشئت می گیرند، پس اگر آب آن رودخانه پهناور، گوارا باشد، آب درون رودهای کوچک نیز گوارا خواهد بود و اگر شور باشد آب درون آنها نیز شور خواهد بود.

اسلاید 3: اهداف کسب و کار اخلاق مدارهدف نهایی اخلاق در کسب وکار این است که اخلاق را در همه ی جنبه های عملکردی کسب و کار (اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رقابت و ...) و اداره آن (تصمیم گیری ها،برنامه ریزی، پرداخت، ارزیابی و ...) نهادینه کند و به تعبیری کیفیت اخلاقی عملکردهای کسب و کار را در همه سطوح بهبود بخشد.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید