صفحه 1:

صفحه 2:
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران فناوری اطلاعات و ارتباطات 1 پیشران توسعه دانابی محور اسفند ماه ۱۳۹۴ 6

صفحه 3:
قطب‌های اقتصاد ایران سازمان فناوری اطلاعات ایرات

صفحه 4:
مسیر تحول بخش‌های سه‌گانه اقتصادی سازمانفناوری اطلاعات ان کارپرد فناورى+ ابلاح نظام كشت - افزايش بهردورى ودرآمد + کاهش نیروی کار انسانی کاربرد فناوری + اصلاح نظام تولید < افزایش بهردوری ودرآمد + کاهش نیروی کارانسانی کارپرد فناورى + اصلاح نظام خدمات + كسب وكارهاى نو- افزايش الال و بهره وری ودرآمد + افزایش فرصت های شفای جدید Vetere ST) ۰ روش‌ها و بینش‌ها و قوانین و مقررات 55 ‘ ‎bie, ۰۰ ۰ ۰ ۰0 ۰ ۰0 0 ۵ ۵ 0 ۰ © +:‏ سامادری‌طلاعات رشد و توسعه صنعت و خدمات با

صفحه 5:
نسبت هزینه کرد فناوری اطلاعات به تولید ناخالص ملی IT spending per capita (€) 1319) 1 تا و مسسسسمم سر 120 ملح ل 0« لل oe سس 0 1,750 1,500 1,250 1,000 750 250 500 د © © © © © © © © © © © © © © © GS وزارت ارتاطات ودره اطلاعات. سازمان قناوری اطلاعاتایرات ‎IT spending/GDP %‏ ددن سس ‎ALi,‏ ‏| ‎SN Ase‏ مد 4.39 سس منت 3.99 د كد ۳۳ ‎Germany‏ ‏ل مد م مد وك مر كد ممه رسر ‎Nethertnds A 5.04‏ | م ل سم ‎Spain SN 2.32‏ بو سي بردو اد سس ‎Seiverand‏ ‏5.17 مس :1 مد كد ‎EU‏ ‏3.85 مره مسد ‎Jap. 4.07‏ 4 تسس ‘ 012345670 “he yt es 1 ات bbs

صفحه 6:
کوتاه شدن جرخه‌ی عمر محصول Product (Service) Life Cycle Introduction Maturity Decline Low Saves Increasing $: enstant Sales Reducing Sales Hah Costs Reducing sts Corstant Costs Redueng Profits No Profte Soma Time Sales

صفحه 7:
ارها ی کسب‌وکارها ۴۵۷۵۱ مجموع مود نز اول دولت یازدهم وضع موجود. * پورت پرسرعت حداقل ۲ مگابیت بر ثانیه ‎eee‏ eee ee ۲ تعليف اتصال ۱۳ Fuh ۵۷۵ ۱ بو phe 040 ‎٠١‏ ميليون ‎ ‏ابینی شده است. ‎٠ © ©‏ ‏سازمان فناورى اطلاعات يران ‎ ‎۸ ۳۳ ‎۱ ‎١ ‏زاسشارنافاامادرئفلانات

صفحه 8:
رتبه ایران در سال ۲۰۱۴: ۱۰۴/ رتبه ایران در سال ۲۰۱۵: ۹۶ و محيظ ‎aaah le‏ ۳4 وقاننی محیط سیامی وقانونی ۰ ۳۴ ۳ ۴ کسب‌وکارونوآودی ۵ ‎yaw?‏ ‏رساخت‌هاومعتوی ‎er ۳ iene‏ زبيساخشما ومحتر ها ‎ws 1‏ 33 ور نها قدرت خرید. مه | ‎ty‏ ‏مهارت‌ها ‎ty fy‏ | 2 ۱ | ‎od 14‏ استفاده ‎ny | ont ilps‏ آثاراقتصادی ‎wow‏ ‏آثاراجتمای ۳ ۳ ‎wale‏ © © »© ۵ »© ۵ ۵ 6 ۵ ۵ 6 ۵ ۵ ۵ ۵ زارت

صفحه 9:
شبکه ملي اطلاعات: نسبت ترافیک داخل به خار Ag سان اطلاعات‌ایران 8 ‏ابتداى دولت‎ MAF ss ٩۳ ‏خرداد‎ ‎٠‏ هوووووه ههه ه ه ه ‎٠‏ ه زاثاراناجةنارالانات

صفحه 10:
نسبت میزبانی وب‌سایت‌ها در داخل به خارج G& سوه > ‎Canada‏ 2 ‎a‏ ‏تن تایه بت 8 8 ‎Sia‏ معط 1 0 8 ‎Indenesia ‘Hosted h Asis Pace‏ 2 ۳ ‎‘Hosted n Europe‏ م وت را 5 ‎Lin 5‏ همم ها ‎Russia ‘Hosea in‏ 53 ‎es 585 ‘Hosted US. 6 Canada‏ ‎United‏ ‎Kingdom‏ ‏مس ‎Sites‏ سس 0% «= «20% =A BO% 100% Location of Top Websites ۳ وووءوووووةء ه هه ‎٠ ٠»‏ زارتالاحاثارئفانات

صفحه 11:
PISHGAMAN Oma و0388 ‎Peel‏

صفحه 12:
هووةووههوهوووه هوه »هه ‎٠‏ ٠ه‏ راثارانلجثتارئلانات

صفحه 13:
۲ و هه و و هو و 6۵ 9 و ۵ لحاارانانات

صفحه 14:

صفحه 15:
۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ و و و و ناش تارکفت

صفحه 16:
ساختار شبکه‌ی ملی اطلاعات خدمات چندرسانه یی ‎IPTV , VOD,‏ خدمات راینش ایری ‎Software ,‏ platform SPER cits e-mail , Search engine, e- services ع و » و و و 5 ‎bot Ge a‏

صفحه 17:
هم‌بندی دولت الکترونیکی ‎ane‏ سازمان قناوری اطلاعات ایران فرهنگ‌سازی و آموزش ب ههووووووهه هوه ه ه ‎٠ ٠‏ رارارالاكتارئلنات

صفحه 18:
ماتریس خدمات خوشه‌بندی شده Bone ۱ ‎٠‏ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ 0 ۵ رالات اماری‌طاعات

صفحه 19:
خوشه‌بندی پیشنهادی قلمرو خدمات دولت الکترونیکی ‏ Se یامی اجتماعی خدمات دولت در ایران را می توان در قالب ۱۴ گروه فوق خوشه بندی کرد. با استفاده از این خوشه‌بندی, نیازمندی‌های مشترک هر خوشه قابل استخراج است. ‎٠‏ © © ۵ ۰۵ 0 0 0 ۵ © ©6 هه هو ه ‎bus‏ اشاماری‌طاعات é

صفحه 20:
bib blew

صفحه 21:
6-0۱۲۳ کسلید در گسنج حکیم انبوورهه ویو ربج دباعانا لاسي 2 ‏کم‎ ‎pels Political Context Organisational Interoperability ۳ 5 9 © ۰۱۱900۵۵۵96 © © بدون تدوين جارجوب تعامل پذیری دولت (611©©). ايجاد دولت الكترونيكى غيرممكن است. ۳۴ معکان تعامل بين دستگاه های‌دولتی‌را در تمام سطوجع فنی دادم لمى کدگذاری مقررلتو فسرليندها سازمانىفرلهم موسان ‎coy bee Suess‏

صفحه 22:
شبکه ملی اطلاعات و زیر شبکه‌های دستگاهی 1305-3 لالناة ناج قصو پر کلان دولت { و

صفحه 23:
وضعیت فعلی تبادل اطلاعات بین دستگاه های ‎CP ay‏ وزات رتاطات شاوی اطلت ‎clei Sets lite‏ (سرويس كيرنده) دستگاه (سرويس جمنم) © © © © © © © © © © © © © © © وارتاراناتناءرطائاتك

صفحه 24:
وزارت ارتاطات و شاوی ازعان فناورى اطلاعات ‎Portals‏ ادا ‎Business Process‏ ‎Management Applications‏ GOVERNMENT SERVICE BUS ۳ ۱ + 3 ly web tnteronse ‏دوع‎ Ne Services ca System epee ‘pplication , a a2 k SUWELEUL, © © ٠ ٠ ٠ ٠» ‏ووه وه وه ء ه‎

صفحه 25:
وضعیت تبادل اطلاعات بین دستگاه ها پس از اتصال به 058 ,e6e6e-.

صفحه 26:
بررسی و ارسال خودکار یه دستگاه مربوطه 4 i ارسال پاسخ سرویس از طریق ‎GSB‏ ارسال درخواست سرویس به 58 ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۰ ۵ ۵ ۵ ةوه هه ٠ه ‎٠‏ رارثارالاجةتارئالانات

صفحه 27:
مکانیزم ایجاد خدمت در 658 ‎O‏ معرفی خدمت به سازمان فناوری اطلاعات ایران ‎Government Service Bus‏ 1 شیوه شناسایی سرویس برای : 658 ‏* . تکمیل شنسنامه سرویس (خدست) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎e e e e ‏تعيين يروتكل ارتباطى‎ * ‎it | ‎WSDL Lu * ‎۱ ‏وس ۰ \ ‎coy bee wee ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
ارتباط بانک های اطلاعاتی پایه . مرکز ملی تبادل اطلاعات ‎pir:‏ ‏اطلاعات رب 5 كانه

صفحه 29:
تثیر تلف وقت شهروندان در مراجعات اداری بر اقتصال وم 1 gus, ee a ‏لل‎ ‎Impact ‏ور‎ some | ‏ته‎ | | nase 0.50% 1s DER | ‏كه‎ | 8 $2.347 billion 1 am sen ‏د ا‎ os ee ‏ا‎ ‎$12.8 billion ee ee | ‏عه‎ ‎$16.4 billion 5 1 Wasted time $10.26 billion que to “waiting in the line" or delay produced ۱ due to “lack of $3.9 billion interoperability" when citizens/businesses are served (*) The Economic Inpaxtpai biterertrabiist ‏بل‎ ‎re@prch Study oregults toimpagt on the GDB 4 ‎ER‏ 0" دين ‎vous snassano‏ 2087930 0 مد سس 7 11 ‎ ‏تساه رفاغات

صفحه 30:
۳. تاثیر اتلاف وقت شهروندان در مراجعات اداری بر اقنصاد و ae ays %0/33GDP %0/17GDP meus ‏میلیون دلار ۱میلیارد و 75۰ میلیون دلار‎ ۰ a %0/67GDP %0/33GDP ‏قیقد‎ ‏امیلیرد و 9۵۰ میلیون دلار ۰۰ ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار‎ %1/00GDP %0/50GDP 7 ‏دقی 0 ميليارد دلار ميليارد دلار‎ + #تولید ناخالص ملی ایران حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است. © © © © © © © © © © © © © © 6 را ube, abt %0/50GDP ‏میلیارد دلار‎ ۲.۵ %1/00GDP ‏میلیارد دلار‎ ۵ %1/50GDP ‏میلیارد دلار‎ ۵ ere big blew,

صفحه 31:
مسئله کليدي: ار تباط مردم با دولت 75 0075 كم سهولت دسترسى زياد ‎٩‏ ‏© © © © © 6 ۵ هه هه هه هه واستارنافات شذفاوروإظلافات

صفحه 32:
تفاوت دولت الکترونیکی با دولت سنتی . شاوی اطلاعات. سازمان فناوری اطلاعات رات 1000 و هو و و و و و و و و و و و و راثاراناجتتارئلانات

صفحه 33:
Cost of one transaction US$ 1,07 0,54 0,27 0,015 0,01 (Booz, Allen & Hamilton (banking sector - USA) 6۰ 6 0 ۰ ۰ ۰ 0 ۰ ۵ ۰ 6 different channels of distribution Channel Traditional bank branch Phone banking ATM Electronic banking Internet banking

صفحه 34:
The benefits of BIS ۰ e savings (60%) + Single version of the truth (59%) + Improve strategies and plans (57%) + Improved tactical decisions (56%) + More efficient process (55%) + Cost savings ((37%) + Improved customers and partners relationships (36%) (Eckerson) Faster, more accurate reporting (81%) Improved decision making (78%) Improved customer service (36%) Increased revenue (49%) ۲ 4 ع تاتس هه © 6 ٠ه‏ ههه ه هه واستارنافات شذفاوروإظلافات (Thompson)

صفحه 35:
؟ بايكاه اصلى بايه كشور زير ساخت اصلى دولت الكترق يايكاه ملى هويت اشخاص حقيقى پایگاه ملى اسناد و املاک و کشور پایگاه هویت وسائط نقلیه نیروی انتظامی پایگاه ملی هویت اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پایگاه کالا و خدمات(ایران کد) وزارت صنعت. معدن و تجارت پایگاه شناسنامه خدمات و فرآیند های کشور سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایگاه نظام ملی آدرس گزاری مکان محور کشور( 61۸۴ شرکت پایگاه نظام پولی و مالی کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایگاه ملی اطلاعات و آمار کشور مرکز آمار ایران پایگاه ملی سلامت وزارت بهداشت.درمان پلموزش پزشکی پایگاه ملی بیمه کشور وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی ۱ پایگاه اطلاعات مکان محور کشور سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ‎wits ۰ ۰ ۰ ۰‏ شفذماریفلاعات ‎

صفحه 36:
ایجاد پنجره‌های واحد خدمات وشاوری) اوری اطلاعات يران oils ‏ماده ۶۲ و ۷۰ قانون برنامه پنجم توسعه ایجاد این بنجره‌های واحد را هدف گرفته است.‎ ۰ ‏هر خوشه حداقل یک پنجره ارایه خدمات خواهد داشت.‎ ٠ ۰ خدمات دارویی کشاورزی» گمرک تجارت بیمه در حال راه‌اندازی و برخی فعال هستند. A 4 ع هووءووووه» » ه هه ‎٠»‏ © زاتالحثارئنانات

صفحه 37:
© c BIS ° ۳ ES v e r 255 9 0 MIS » TSP/APD c e Internal integration - just combine different types of systems Convergence - increasingly sophisticated systems to ever higher level of development + 1 1 t 1 1 1 1950 1960 1970 1980 1990 2000 2010 Sibiu, ۰۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ (۰۵

صفحه 38:
BIS سب — 5 tt 1970 1980 1990 2000 2010 Integration ‘TSP/APD ° n v e r 9 e n 3 e 1930 1960 ۱ تساه رفاغات

صفحه 39:
‘TSP/APD c ° n v e ۳ 9 e n 3 e 1 t t | 1 4 1950 1960 1970 1980 1990-2000 2010 ۰۵( ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰۰ راذن ریفلاعات

صفحه 40:
9 99 ۲ نیاز های اطلاعاتی وسطوح موّر در تصمیم گیری های سازمان 4۰ سازمان فناوری اطلاعات ایران Decision Characteristics Examples of Decisions Decide entrance or exit from markets Approve capital budget Decide long-term goals Unstructured Design a marketing olan Develop a departmental budget Design a new corporate Web site Semistructured Dete:mine overtime oligibility Structured Restock inventory Oifer credit to customers Determi ial offers cbinbiwil ۵ ۵ ۵ ٠ ‏ه » » » » ه » ه » ه‎ ٠

صفحه 41:
jom - Knowledge triangle Wisdom - collection asonable knowledge Knowledge - collection of usable info تفص و وه و و و و و و و و زاستاسالاعذماری‌لامت

صفحه 42:
Internet nvironment Interior of هه ما ‎aay ba‏ 3 Mechanizms of data wholesale management Database System Management Database ‘Marts|- branch wholes: 7 5 5 ۲ 5 5 ۲ 5 5۲6 SOO oe

صفحه 43:
۰ یکپارچگی اطلاعات خارجی با سامانه های اطلاعات داخلی سازمانفناوری اطلاعات ان # فك مقر مويه ‎Lebel),‏

صفحه 44:
Business Intelligence ‎Databases Data Warehouse Business‏ شاوی طلعات. ‎Intelligence‏ اطلاعات‌ایات ‎oLae ‎Data ‎Mining ‎ ‎‘Querying ‎Reporting ‎ ‎ ‎Decision to respond to the data and patterns. ‎Keep track of transactions, ‎ ‎The process of transforming data into business intelligence. The business intelligence tools do not necessarily find ‎A clear-cut answers, but can find patterns and relationships ‎1 in data that can greatly improve business decisions and offer insight into the business environment. ‏و 0 1۵ ۵ مه ‎ ‎ ‎

صفحه 45:
دبیرخانه ها مخزن دانش یک سیستم هستند و باید امکان داده کاوی هوشمندانه داشته باشند سازمان فناوری اطلاعات ایات ایجاد مخازن دانش واطلاعات وداده زیر بنای یک سیستم هوشمند است تا وقتی دانش ضمنی که حاصل خرد وتجربه انسان است ودانش تصریحی که در مستندات حاصل تلاشهای وی ترکیب نشوند سازمان ها به تصمیم گیری هوشمندانه نمی رسند. * باید از سامانه های دبیرخانه ای ساده به سامانه های اطلاعاتی هوشمند ترکیب شده با کسب وکار سازمان حرکت کنیم * اتصال سازمان به مخاطبانش واخذ اطلاعات حاصل از تعامل با آنها وایجاد مخزن دانش حاصل از این یکپارچگی ها شرط موفقیت سازمان ها است ۷ | ۵ ۵ ۰ ۵ ۵ ۵ 0 ۵ ۵ ۵ 0 ۵ ۵ ۵ 0 ۵ وارثاراناشياررئلاناتك

صفحه 46:
سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه 2 امور فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمن قناوری اطلاعات ان ۲- کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه‌ی دولت الکترونیک در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات. ۳- توسعه‌ی محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور تا حداقل پنج برابر وضعیت کنونی و بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی. > - ایجاد. تکمیل و توسعهء,ثه7 رد.وازه‌های ورودی و خروجی ‎lad‏ مجازی و :۰ از مجموع 060 سیاست ابلاغی در 60 شبکه به‌طوری که ه درصد آن ‎٩‏ بند / بيش از ©© سياست مرتبط با فناورى 558 5 به دك ‎٠...‏ اطلاعات و ارتباطات بوده يا از طريق اين .2 ارتاطات و اطلاعات منطقه و گسترس - ۰ فناورى قابل تحقق است ۳۷- حضور موثر و هدفمند در تعاملات بین‌المللی فضای مجازی. ۷- افزايش سهم سرمایه گذاری زیرساختی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تا رسیدن به سطح ) 4 کشورهای برتر منطقه. ۸- توسعه‌ی فناوری فضایی با طراحی, ساخت. آزمون. پرتاب و بهره‌برداری از سامانه‌هاي فضایي و-حفظ ل ‎Oe o's PN‏ زر > دف ود دار حداکت ع اط مدا.ء ‎AS‏ .

صفحه 47:
ضریب نفون:۶۰ درصد خانگی ضریب نقذ ۱۰۰ درصدی ‎Business‏

صفحه 48:
عملکرد متوسط رشد سالاهارزش افزوده در سطح بخش های اقتصادک (ر ری . ۱ 9 و ان ‎ee he‏ رون سا نقل نفت و کشاورز ‎yea‏ معدن . صنعت . برق و ‎oe‏ ‏و - .17 .13 .15 .12 40 3 12.0 9.0 8 3.2 9 8 2.9 5.6 1356 5 1367- 4.2 3.4 -3.0 3.4 -5.4 3.6 0.50.4 8.2 4.7 1357 117 13. ۷ 7.2 6.2 14.0 7.7 7.0 0 86 3 87 64 2 برنمه دوم .1374 وج 2.1 171 5,4 7۰2 7.5 1.7 8.5 13-8 34 2.5 برتامه سوم -1379 .10 ‎aes‏ 3:9 3-21 5.9 5 8.0 79 8.2 19.6 5.5 5.85 - .11 برنمه .1384 ‎oa‏ 138 0.4 0.6 0 6.3 6.6 6.0 8.4 42.6 4.4 4.4 چهار سل ال برنمه ‎ow‏ -1390 د 8 8 دود 3.0 3 6.7 0.2 3.5 1.2- 2.8 7.8 1.1 5

صفحه 49:
منابع تامین رشد اقتصادی ۸ درصد در برنامه ششم سا عمل و آب وبرق ۲ 2 سي الرتبضات| تقو |ساختمان| ۳9| منمت | ‎cat | gam‏ |كشاورزى ها انباردارى ‎ae os‏ ارزش افزوده(درصد) ss [Sh ‏ار‎ ۵.0 |66 |6۶ | | 00 |۴۵ | © 9 laos Jest |S | 9.6 | ‏همه امه )| مه | هه | هه | هه | عه | عه‎ Dias eae ۱ ‏سرمایه‎ ore 99 8 67 69 79 68 79 eS FP Gainer ۳ ‏وری عوامل‎ 06 980 909 90 9S 8S 8.7 8 © توليد خرصت ‎er‏ ‎8S FE 70 BP‏ 49 و ۵ 98 0.6 وری نیروی کار(درصد) بهره ودي 0 هو وه 6.6 مه جوم وم هم 40 = اوری سرمایه(درصد) ه ه ه وه وه ت و و و ‎cbilubiwWils‏

صفحه 50:
رشد ارزش افزوده ارتباطات 37 PGs Kole a ey ۷ ey pee pp ey stole A at was ‏ره ی وس ید‎ EEG متوسط رشد سالانه لرزش افزوده 9 5 كت 3

صفحه 51:
هذ يان و من الله التوفيق ١ مزر چا ری کل زار ار د © © »ه » »© »ه » ه ه ‎٠»‏ ٠ه‏ © © © © رارتا رن شأناررئلاءات a

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان